abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juni 2026 @ 10:13:46 #1
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221085876
hallo allemaal,

ik werk bij een leuke organisatie en heb veel vrijheid en mogelijkheid om dingen te 'bouwen' , nieuwe dingen te proberen ,te investeren, bij huidige relaties veel vrijheden etcetera.

ik merk dat ik vaak de 'technische' oplossing of technische kant van het verhaal kies. Door precies te rekenen of te weten hoe en wat stem ik dingen af zo dat er efficientie is. Dit is prima , maar eigenlijk is het puur rekenen.

Waar ik echt in wil groeien is het relationele gedeelte , gesprekken beter voeren , verder komen met de relaties en behalen van unieke voordelen tov. de concurrentie.

Ik ben zeker niet verlegen of dat ik mijn woorden niet vinden kan. Maar net de nuances vinden om een gesprek de kant op te leiden die jij wilt , zonder dat je de ander bijvoorbeeld een kant op 'duwt' is toch lastig.

Het herkennen van de mogelijkheid is vaak al een ding, maar mogelijk is dit onbewust al uitgesloten omdat ik in het verleden hier geen of beperkt succes boekte.

Zijn er meer mensen die dit herkennen, doorheen gegroeid zijn, of juist heel goed in het relationele gedeelte zijn?
Zo ja, kunnen jullie mij hier tips in geven?
Lachen joh.
pi_221085994
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:13 schreef Pajanus het volgende:
hallo allemaal,

ik werk bij een leuke organisatie en heb veel vrijheid en mogelijkheid om dingen te 'bouwen' , nieuwe dingen te proberen ,te investeren, bij huidige relaties veel vrijheden etcetera.

ik merk dat ik vaak de 'technische' oplossing of technische kant van het verhaal kies. Door precies te rekenen of te weten hoe en wat stem ik dingen af zo dat er efficientie is. Dit is prima , maar eigenlijk is het puur rekenen.

Waar ik echt in wil groeien is het relationele gedeelte , gesprekken beter voeren , verder komen met de relaties en behalen van unieke voordelen tov. de concurrentie.

Ik ben zeker niet verlegen of dat ik mijn woorden niet vinden kan. Maar net de nuances vinden om een gesprek de kant op te leiden die jij wilt , zonder dat je de ander bijvoorbeeld een kant op 'duwt' is toch lastig.

Het herkennen van de mogelijkheid is vaak al een ding, maar mogelijk is dit onbewust al uitgesloten omdat ik in het verleden hier geen of beperkt succes boekte.

Zijn er meer mensen die dit herkennen, doorheen gegroeid zijn, of juist heel goed in het relationele gedeelte zijn?
Zo ja, kunnen jullie mij hier tips in geven?
Lijkt wel of ik mijzelf hoor praten.....

Gewoon accepteren zoals je bent ("ieder vogeltje ..") en ga je niet lopen forceren in een richting waar je niet op je plaats bent. Word je doodongelukkig van.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 10:36:02 #3
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221086010
Ja, herkenbaar. Google op het boek 'Elementaire sociale vaardigheden'. Een aanrader. Zouden meer mensen eigenlijk moeten lezen. Maar velen zijn niet ontvankelijk voor informatie uit de sociale wetenschappen. Lezen en oefenen. Een paar procent verbetering op de lange termijn kan al zinvol zijn. Succes!
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  vrijdag 19 juni 2026 @ 11:00:46 #4
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221086186


Klassieker dit.

Mocht je geïnteresseerd er in zijn dan heb je wellicht wel meer aan een meer eigentijdse variant.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  vrijdag 19 juni 2026 @ 11:23:28 #5
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221086555
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:32 schreef blomke het volgende:

[..]
Lijkt wel of ik mijzelf hoor praten.....

Gewoon accepteren zoals je bent ("ieder vogeltje ..") en ga je niet lopen forceren in een richting waar je niet op je plaats bent. Word je doodongelukkig van.
Tja, ik ben intelligent zat. Waarom accepteren als ik ook kan groeien?
Ik wil groeien, het is niet onmogelijk ofzo he?
Lachen joh.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 11:24:44 #6
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221086582
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:00 schreef Regilio_ het volgende:
[ afbeelding ]

Klassieker dit.

Mocht je geïnteresseerd er in zijn dan heb je wellicht wel meer aan een meer eigentijdse variant.
Geinteresseerd zeker, misschien die Elementaire sociale vaardigheden?
Lachen joh.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 11:25:09 #7
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221086598
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:36 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ja, herkenbaar. Google op het boek 'Elementaire sociale vaardigheden'. Een aanrader. Zouden meer mensen eigenlijk moeten lezen. Maar velen zijn niet ontvankelijk voor informatie uit de sociale wetenschappen. Lezen en oefenen. Een paar procent verbetering op de lange termijn kan al zinvol zijn. Succes!
Is het echt een eye opener? Het ziet er wel uit naar wat ik zoek ja...
Lachen joh.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 11:32:40 #8
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221086756
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:25 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Is het echt een eye opener? Het ziet er wel uit naar wat ik zoek ja...
Jaaa. Ik was er goed mee geholpen. Je leert betere vragen te stellen, parafraseren, meer luisteren naar de ondertoon ipv de boodschap. Ben nu ook veel beter geworden in manipulatie 🤪 Maar daar was het mij niet in eerste instantie om te doen. Dan zijn die boekjes van 'hoe wordt ik een rat' beter in. Of Machiavelli lezen. Kan ook nog.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  vrijdag 19 juni 2026 @ 12:15:05 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221087041
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:32 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Jaaa. Ik was er goed mee geholpen. Je leert betere vragen te stellen, parafraseren, meer luisteren naar de ondertoon ipv de boodschap. Ben nu ook veel beter geworden in manipulatie 🤪 Maar daar was het mij niet in eerste instantie om te doen. Dan zijn die boekjes van 'hoe wordt ik een rat' beter in. Of Machiavelli lezen. Kan ook nog.
‘Hoe word ik een rat’. _O-
  vrijdag 19 juni 2026 @ 12:22:36 #10
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221087081
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 12:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
‘Hoe word ik een rat’. _O-
Echt een leuk boek. Deel 2 was iets minder. 'Hoe vang ik een rat'. Ook leerzaam. Bij ons op school kwam de auteur een keer een gastles geven. Heb mij kapot gelachen toen. Hij was echt messcherp in het debat.

[ Bericht 8% gewijzigd door Koekoekmakto op 19-06-2026 12:28:03 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  vrijdag 19 juni 2026 @ 12:50:10 #11
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221087245
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 12:22 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Echt een leuk boek. Deel 2 was iets minder. 'Hoe vang ik een rat'. Ook leerzaam. Bij ons op school kwam de auteur een keer een gastles geven. Heb mij kapot gelachen toen. Hij was echt messcherp in het debat.
Haha ik zet hem in mijn boekenlijstje!
Lachen joh.
pi_221087487
Ik ga er vanuit dat je geen tiener meer bent. Dan heeft het lezen van boeken niet veel zin meer, sociale vaardigheden leer je dan beter in een training. Ik stuurde vroeger (toen ik nog werkgever was en leidinggevenden coachte) collega's wel eens naar deze training. Van harte aanbevolen.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 14:11:09 #13
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221088027
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 13:22 schreef paardendokter het volgende:
Ik ga er vanuit dat je geen tiener meer bent. Dan heeft het lezen van boeken niet veel zin meer, sociale vaardigheden leer je dan beter in een training. Ik stuurde vroeger (toen ik nog werkgever was en leidinggevenden coachte) collega's wel eens naar deze training. Van harte aanbevolen.
Ik ben inderdaad geen tiener meer, waarom zou je dan niets meer uit boeken lezen?

De cursus die je stuurt lijkt mij wel heel erg basaal, ik ben wel gewoon een professional ?
Lachen joh.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 18:03:41 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221090194
Misschien begrijp ik de OP niet helemaal goed, maar zoek je niet eigenlijk naar meer vaardigheden om beter te begrijpen waar de (interne) klant écht behoefte aan heeft zodat je een beter product kunt bouwen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_221090399
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:11 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Ik ben inderdaad geen tiener meer, waarom zou je dan niets meer uit boeken lezen?

De cursus die je stuurt lijkt mij wel heel erg basaal, ik ben wel gewoon een professional ?
Lezen kan geen kwaad, maar professionals weten dat volwassenen vooral leren door te DOEN. Dat betekent oefenen, dat betekent trainen. Overigens is een verkooptraining ook een goed idee.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 19:25:31 #16
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221090660
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 13:22 schreef paardendokter het volgende:
Ik ga er vanuit dat je geen tiener meer bent. Dan heeft het lezen van boeken niet veel zin meer, sociale vaardigheden leer je dan beter in een training. Ik stuurde vroeger (toen ik nog werkgever was en leidinggevenden coachte) collega's wel eens naar deze training. Van harte aanbevolen.
Dat ligt maar net aan de persoon, als je niet heel autistisch ben(waar verder niets mis mee is) hoef je toch niet met zo'n klasje mee te doen terwijl je wel wat kan opsteken van Machiavelli; althans dat lijkt mij zo op het eerste gezicht als ik het programma van die training zie.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 19-06-2026 19:58:38 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221108811
Bedoel je hier het verder ontwikkelen van je soft skills?

Ik heb zelf wel eens hier een training gedaan: https://www.yearth.nl/ . En ik kan me nog steeds verbazen over hoeveel mensen dingen als de roos van laery zien als een absolute waarheid in plaats van een analyse model om te zien waar je communicatie vastloopt. Je rol verandert steeds.
pi_221109597
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 14:25 schreef Daboman het volgende:
En ik kan me nog steeds verbazen over hoeveel mensen dingen als de roos van laery zien als een absolute waarheid in plaats van een analyse model om te zien waar je communicatie vastloopt. Je rol verandert steeds.
Leary
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 22 juni 2026 @ 08:40:10 #19
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221115219
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 14:25 schreef Daboman het volgende:
Bedoel je hier het verder ontwikkelen van je soft skills?

Ik heb zelf wel eens hier een training gedaan: https://www.yearth.nl/ . En ik kan me nog steeds verbazen over hoeveel mensen dingen als de roos van laery zien als een absolute waarheid in plaats van een analyse model om te zien waar je communicatie vastloopt. Je rol verandert steeds.
Ook ja!
Lachen joh.
  maandag 22 juni 2026 @ 08:41:01 #20
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221115223
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 18:03 schreef Lienekien het volgende:
Misschien begrijp ik de OP niet helemaal goed, maar zoek je niet eigenlijk naar meer vaardigheden om beter te begrijpen waar de (interne) klant écht behoefte aan heeft zodat je een beter product kunt bouwen?
Nee dat is niet wat ik zoek.

Ik probeer unieke voordelen in de onderhandeling/relatie te behalen die duidelijke voordelen geven tov. de concurrentie.
Lachen joh.
  maandag 22 juni 2026 @ 08:46:36 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221115240
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 08:41 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Nee dat is niet wat ik zoek.

Ik probeer unieke voordelen in de onderhandeling/relatie te behalen die duidelijke voordelen geven tov. de concurrentie.
OK, ik snap het niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_221115255
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:13 schreef Pajanus het volgende:
hallo allemaal,

ik werk bij een leuke organisatie en heb veel vrijheid en mogelijkheid om dingen te 'bouwen' , nieuwe dingen te proberen ,te investeren, bij huidige relaties veel vrijheden etcetera.

ik merk dat ik vaak de 'technische' oplossing of technische kant van het verhaal kies. Door precies te rekenen of te weten hoe en wat stem ik dingen af zo dat er efficientie is. Dit is prima , maar eigenlijk is het puur rekenen.

Waar ik echt in wil groeien is het relationele gedeelte , gesprekken beter voeren , verder komen met de relaties en behalen van unieke voordelen tov. de concurrentie.

Ik ben zeker niet verlegen of dat ik mijn woorden niet vinden kan. Maar net de nuances vinden om een gesprek de kant op te leiden die jij wilt , zonder dat je de ander bijvoorbeeld een kant op 'duwt' is toch lastig.

Het herkennen van de mogelijkheid is vaak al een ding, maar mogelijk is dit onbewust al uitgesloten omdat ik in het verleden hier geen of beperkt succes boekte.

Zijn er meer mensen die dit herkennen, doorheen gegroeid zijn, of juist heel goed in het relationele gedeelte zijn?
Zo ja, kunnen jullie mij hier tips in geven?
Het allerbelangrijkste is jouw charisma en de sympathie die anderen voor je hebben. Dan zullen mensen veel sneller doen wat jij wil. Zorg dat je vriendelijk bent, humorvol en behulpzaam. Uiteindelijk zal dat zich terugbetalen.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  maandag 22 juni 2026 @ 08:55:26 #23
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221115268
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 08:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
OK, ik snap het niet.
Geeft niets..

Stel je hebt een gesprek met iemand, je wilt bijvoorbeeld bedrijfswagens kopen.
Je doel is dan het maximale er uit halen. Een minimale prijs is zo geregeld maar je wilt misschien extra garantie, sneller hulp als er wat is.. ik noem maar wat.

Eigenlijk alles wat een voordeel geeft. En het liefste doe je dit op zo'n manier dat je tegenpartij compleet tevreden het gesprek uit stapt zo dat hij/zij positief gebonden is en in de toekomst weer wilt.

Om op een prettige manier maximaal resultaat en een goede relatie te krijgen , dat is het eigenlijk.
Het heeft veel met soft skills te maken maar ook identificeren van opties
Lachen joh.
  maandag 22 juni 2026 @ 09:06:12 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221115301
Ik snap niet eens of jij de bedrijfswagens koopt of verkoopt.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 22 juni 2026 @ 09:17:38 #25
3542 Gia
User under construction
pi_221115367
Een ding wat heel belangrijk is, is in elk geval de moeite doen om namen te onthouden van mensen die zich voorstellen. Hoe vaak dat niet goed gaat!!! En dan bij een volgende zakelijk gesprek moeten zeggen 'oh, hoe heette je ook alweer?' En als je het de eerste keer niet goed verstaat vragen of ze het willen herhalen. Komt echt voor dat mensen hun naam expres onduidelijk uitspreken, om te voorkomen dat naar hun wordt gevraagd bij telefonisch contact. En dan krijg je van die situaties als: Oh, met wie had u dan gesproken? Eh, dat weet ik niet meer. Oh, dan verbind ik u door met iemand die er misschien meer van weet. Gevolg: Je kan 3x je verhaal doen, voordat je bij de juiste persoon bent.

Namen verstaan en onthouden is heel erg belangrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')