Lijkt wel of ik mijzelf hoor praten.....quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:13 schreef Pajanus het volgende:
hallo allemaal,
ik werk bij een leuke organisatie en heb veel vrijheid en mogelijkheid om dingen te 'bouwen' , nieuwe dingen te proberen ,te investeren, bij huidige relaties veel vrijheden etcetera.
ik merk dat ik vaak de 'technische' oplossing of technische kant van het verhaal kies. Door precies te rekenen of te weten hoe en wat stem ik dingen af zo dat er efficientie is. Dit is prima , maar eigenlijk is het puur rekenen.
Waar ik echt in wil groeien is het relationele gedeelte , gesprekken beter voeren , verder komen met de relaties en behalen van unieke voordelen tov. de concurrentie.
Ik ben zeker niet verlegen of dat ik mijn woorden niet vinden kan. Maar net de nuances vinden om een gesprek de kant op te leiden die jij wilt , zonder dat je de ander bijvoorbeeld een kant op 'duwt' is toch lastig.
Het herkennen van de mogelijkheid is vaak al een ding, maar mogelijk is dit onbewust al uitgesloten omdat ik in het verleden hier geen of beperkt succes boekte.
Zijn er meer mensen die dit herkennen, doorheen gegroeid zijn, of juist heel goed in het relationele gedeelte zijn?
Zo ja, kunnen jullie mij hier tips in geven?
Tja, ik ben intelligent zat. Waarom accepteren als ik ook kan groeien?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Lijkt wel of ik mijzelf hoor praten.....
Gewoon accepteren zoals je bent ("ieder vogeltje ..") en ga je niet lopen forceren in een richting waar je niet op je plaats bent. Word je doodongelukkig van.
Geinteresseerd zeker, misschien die Elementaire sociale vaardigheden?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:00 schreef Regilio_ het volgende:
[ afbeelding ]
Klassieker dit.
Mocht je geïnteresseerd er in zijn dan heb je wellicht wel meer aan een meer eigentijdse variant.
Is het echt een eye opener? Het ziet er wel uit naar wat ik zoek ja...quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:36 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ja, herkenbaar. Google op het boek 'Elementaire sociale vaardigheden'. Een aanrader. Zouden meer mensen eigenlijk moeten lezen. Maar velen zijn niet ontvankelijk voor informatie uit de sociale wetenschappen. Lezen en oefenen. Een paar procent verbetering op de lange termijn kan al zinvol zijn. Succes!
Jaaa. Ik was er goed mee geholpen. Je leert betere vragen te stellen, parafraseren, meer luisteren naar de ondertoon ipv de boodschap. Ben nu ook veel beter geworden in manipulatie 🤪 Maar daar was het mij niet in eerste instantie om te doen. Dan zijn die boekjes van 'hoe wordt ik een rat' beter in. Of Machiavelli lezen. Kan ook nog.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:25 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Is het echt een eye opener? Het ziet er wel uit naar wat ik zoek ja...
‘Hoe word ik een rat’.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Jaaa. Ik was er goed mee geholpen. Je leert betere vragen te stellen, parafraseren, meer luisteren naar de ondertoon ipv de boodschap. Ben nu ook veel beter geworden in manipulatie 🤪 Maar daar was het mij niet in eerste instantie om te doen. Dan zijn die boekjes van 'hoe wordt ik een rat' beter in. Of Machiavelli lezen. Kan ook nog.
Echt een leuk boek. Deel 2 was iets minder. 'Hoe vang ik een rat'. Ook leerzaam. Bij ons op school kwam de auteur een keer een gastles geven. Heb mij kapot gelachen toen. Hij was echt messcherp in het debat.quote:
Haha ik zet hem in mijn boekenlijstje!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 12:22 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Echt een leuk boek. Deel 2 was iets minder. 'Hoe vang ik een rat'. Ook leerzaam. Bij ons op school kwam de auteur een keer een gastles geven. Heb mij kapot gelachen toen. Hij was echt messcherp in het debat.
Ik ben inderdaad geen tiener meer, waarom zou je dan niets meer uit boeken lezen?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:22 schreef paardendokter het volgende:
Ik ga er vanuit dat je geen tiener meer bent. Dan heeft het lezen van boeken niet veel zin meer, sociale vaardigheden leer je dan beter in een training. Ik stuurde vroeger (toen ik nog werkgever was en leidinggevenden coachte) collega's wel eens naar deze training. Van harte aanbevolen.
Lezen kan geen kwaad, maar professionals weten dat volwassenen vooral leren door te DOEN. Dat betekent oefenen, dat betekent trainen. Overigens is een verkooptraining ook een goed idee.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:11 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad geen tiener meer, waarom zou je dan niets meer uit boeken lezen?
De cursus die je stuurt lijkt mij wel heel erg basaal, ik ben wel gewoon een professional ?
Dat ligt maar net aan de persoon, als je niet heel autistisch ben(waar verder niets mis mee is) hoef je toch niet met zo'n klasje mee te doen terwijl je wel wat kan opsteken van Machiavelli; althans dat lijkt mij zo op het eerste gezicht als ik het programma van die training zie.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:22 schreef paardendokter het volgende:
Ik ga er vanuit dat je geen tiener meer bent. Dan heeft het lezen van boeken niet veel zin meer, sociale vaardigheden leer je dan beter in een training. Ik stuurde vroeger (toen ik nog werkgever was en leidinggevenden coachte) collega's wel eens naar deze training. Van harte aanbevolen.
Learyquote:Op zondag 21 juni 2026 14:25 schreef Daboman het volgende:
En ik kan me nog steeds verbazen over hoeveel mensen dingen als de roos van laery zien als een absolute waarheid in plaats van een analyse model om te zien waar je communicatie vastloopt. Je rol verandert steeds.
Ook ja!quote:Op zondag 21 juni 2026 14:25 schreef Daboman het volgende:
Bedoel je hier het verder ontwikkelen van je soft skills?
Ik heb zelf wel eens hier een training gedaan: https://www.yearth.nl/ . En ik kan me nog steeds verbazen over hoeveel mensen dingen als de roos van laery zien als een absolute waarheid in plaats van een analyse model om te zien waar je communicatie vastloopt. Je rol verandert steeds.
Nee dat is niet wat ik zoek.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:03 schreef Lienekien het volgende:
Misschien begrijp ik de OP niet helemaal goed, maar zoek je niet eigenlijk naar meer vaardigheden om beter te begrijpen waar de (interne) klant écht behoefte aan heeft zodat je een beter product kunt bouwen?
OK, ik snap het niet.quote:Op maandag 22 juni 2026 08:41 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Nee dat is niet wat ik zoek.
Ik probeer unieke voordelen in de onderhandeling/relatie te behalen die duidelijke voordelen geven tov. de concurrentie.
Het allerbelangrijkste is jouw charisma en de sympathie die anderen voor je hebben. Dan zullen mensen veel sneller doen wat jij wil. Zorg dat je vriendelijk bent, humorvol en behulpzaam. Uiteindelijk zal dat zich terugbetalen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:13 schreef Pajanus het volgende:
hallo allemaal,
ik werk bij een leuke organisatie en heb veel vrijheid en mogelijkheid om dingen te 'bouwen' , nieuwe dingen te proberen ,te investeren, bij huidige relaties veel vrijheden etcetera.
ik merk dat ik vaak de 'technische' oplossing of technische kant van het verhaal kies. Door precies te rekenen of te weten hoe en wat stem ik dingen af zo dat er efficientie is. Dit is prima , maar eigenlijk is het puur rekenen.
Waar ik echt in wil groeien is het relationele gedeelte , gesprekken beter voeren , verder komen met de relaties en behalen van unieke voordelen tov. de concurrentie.
Ik ben zeker niet verlegen of dat ik mijn woorden niet vinden kan. Maar net de nuances vinden om een gesprek de kant op te leiden die jij wilt , zonder dat je de ander bijvoorbeeld een kant op 'duwt' is toch lastig.
Het herkennen van de mogelijkheid is vaak al een ding, maar mogelijk is dit onbewust al uitgesloten omdat ik in het verleden hier geen of beperkt succes boekte.
Zijn er meer mensen die dit herkennen, doorheen gegroeid zijn, of juist heel goed in het relationele gedeelte zijn?
Zo ja, kunnen jullie mij hier tips in geven?
Geeft niets..quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |