SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ik zag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe anderen hiermee omgingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De nasleep:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar zit ik mee..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil wel mijn verklaring over het verdwijnen van het (mogelijke) wapen op laten nemen in het dossier, maar ik ben nog niet teruggebeld. En ik heb ook niet het gevoel dat dat gaat gebeuren als ik er zelf niet achteraan zit. Ondanks 0 vertrouwen in het Amerikaanse rechtssysteem, vind ik het belangrijk dat alle feiten bekend zijn.
Ik ben nog aan het verwerken, dat gaat op zich wel goed. Ik lig er niet nachtenlang om wakker, maar het is wel het eerste en laatste waar ik aan denk. Dat lijkt me niet abnormaal. De visuele herinnering is ook niet super heftig in mijn beleving. Ik merk wel dat sommige details me heel goed bijgebleven zijn, waar andere details echt heel wazig zijn. Ik wil me alles gewoon kunnen herinneren, zoals dat wapen en het gezicht van degene die dat meegenomen heeft.
Mijn leven gaat gewoon verder.. ik heb m'n zoontje een paar keer extra geknuffelden ik hoop dat mijn verhaal hem (en andere jongens in mijn omgeving) later afschrikt, zodat dit joch niet voor niks gestorven is. Maar dat betekent niets voor de moeder die zondag te horen kreeg dat haar 17-jarige nooit meer thuiskomt.
Triest en tragisch verhaal, het helpt me wel om dit even van me af te schrijven. Ben wel benieuwd hoe jullie gehandeld zouden hebben in zo'n situatie, mijn vriendin bijvoorbeeld heeft bewust afstand gehouden (en dat respecteer ik).Resistance is futile.![]()
Vreselijk ...
Respect voor jou.
Ik had ook afstand gehouden.
Niet eens voor de privacy maar omdat je zelf graag ongedeerd weer thuis wil komen ....
Wel goed dat je dit van je afschrijft.
Sterkte!![]()
![]()
Triest maar hoe hard het ook is je moet maar denken dat het het risico van het vak is voor hem.
Als je een capuchon en bivakmuts draagt en er op je geschoten wordt dan heb je het waarschijnlijk een beetje aan jezelf te danken.
Ik zou het zelf een stuk erger vinden als het bijv. een onschuldige voorbijganger was die doodgeschoten is.
Maar ja play stupid games, win stupid prices.
Veel sterkte![]()
Vervelend TS![]()
In de VS ook meerdere keren getuige geweest van een misdrijf. De politie heeft welgeteld 1x iets met m'n info gedaan. De andere keren werd er ter plekke wel wat opgeschreven maar verder niet echt vragen gesteld en erg laconiek mee omgegaan. Anyway, andere wereld dan in Europa. Zoveel schietpartijen, veel bendegeweld, te weinig politie.
Het erge is dat je op een gegeven moment zelf ook gaat denken "zeg de groeten jongens, jullie doen toch niks met de info en heb een afspraak bij de tandarts".<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+![]()
Wat een vreselijk verhaal en wat heb je het goed gedaan. Je hebt intuïtief proberen te handelen, bent voor een filmer gaan staan, hebt een verklaring afgegeven en hebt ook nog voor de jongen een poging gedaan om er iig te zijn.
Je was in een ander land dus ik begrijp jouw afwegingen en angsten heel goed. Een vuurwapen incident maken wij hier niet snel mee en is extreem heftig en onveilig.
Laat niet jouw ratio nu de overhand nemen rondom die situatie. Achteraf willen we altijd andere dingen doen maar je hebt het geweldig gedaan. Het systeem in Amerika werkt helaas nu eenmaal zoals het werkt met alle vuurwapens, spanningen en het rechtssysteem en dat ga je niet veranderen.
Heel veel sterkte iig!'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987![]()
Achteraf gezien, kun je van alles bedenken dat je had willen en kunnen doen, maar dat is achteraf, met kennis die je op het moment zelf niet hebt.
Het is wat mij betreft al heel wat dat je handelend optreedt, de meeste mensen verstijven compleet.
Natuurlijk kun je allerlei dingen bedenken waar door je het beter had kunnen maken voor het slachtoffer.
Uiteindelijk zou je willen dat er helemaal niet geschoten was.
Had je die mogelijkheid werkelijk, is iemand überhaupt in staat om alles goed te doen in een situatie waar in je ook zelf in gevaar beweegt.
Hoe je dit soort vragen ook invult het blijft een kut verhaal. Mocht je de kans krijgen om nog melding te maken van het verdwenen wapen dan zou ik dat doen maar het gaat weinig veranderen aan een triest verhaal. Twijfel niet aan jezelf, je bent dapper en volgens mij ook integer. Je hebt het goed gedaan binnen jouw mogelijkheden.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Hij had een vuurwapen bij zich. Play stupid games win stupid prizes.quote:dat ik die jongen niet met balaclava en al en vuurwapen in m'n armen gesloten heb, zodat een 17-jarige niet moederziel alleen had hoeven doodgaan
Lullig voor zijn familie, maar ik zou zeggen good riddance.
Ze zouden die 15 jarige verdachte ook gewoon moeten afknallen. Weg ermee. Menselijk afval.
Verdee sterkte, lijkt me wel heftig om mee te maken van zo dichtbij.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,![]()
In principe zegt dat niet zoveel, in Pennsylvania mag je een wapen bij je dragen (met permit). Maar die balaclava maakt het wat onwaarschijnlijk dat hij het 'zomaar' bij zich droeg jaquote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij had een vuurwapen bij zich. Play stupid games win stupid prizes.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+![]()
Dat het mag wil niet zeggen dat ik het ok vind. Zeker niet bij een knulletje van 17.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In principe zegt dat niet zoveel, in Pennsylvania mag je een wapen bij je dragen (met permit). Maar die balaclava maakt het wat onwaarschijnlijk dat hij het 'zomaar' bij zich droeg jaDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,![]()
Klinkt als een verzonnen verhaal nav iets dat je in het nieuws hebt gezien. Vrij ongeloofwaardig dit.![]()
Ontzettend heftig verhaal zeg.. Jezus. Verwijt jezelf niks en gun jezelf aub alle hulp die je denkt nodig te hebben.
En eens met je laatste stelling: wat een intensief verrotte wereld is dit toch. Maar ook dat Amerikaanse beleid omtrent geweren.. idioot. Werkelijk met een factor 10 het hoogste aantal shootings per jaar, maar stug blijven vasthouden aan hun gun-policy. Ongelofelijk. Idioot 3de wereld land.![]()
Ja, wat dat betreft is de politie in NL veel professioneler. En de omstandigheden speelden denk ik ook een rol. Zo'n balaclava ziet er nou niet bepaald onschuldig uit, dus gang violence conclusie is snel getrokken.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:52 schreef kwiwi het volgende:
Vervelend TS![]()
In de VS ook meerdere keren getuige geweest van een misdrijf. De politie heeft welgeteld 1x iets met m'n info gedaan. De andere keren werd er ter plekke wel wat opgeschreven maar verder niet echt vragen gesteld en erg laconiek mee omgegaan. Anyway, andere wereld dan in Europa. Zoveel schietpartijen, veel bendegeweld, te weinig politie.
Het erge is dat je op een gegeven moment zelf ook gaat denken "zeg de groeten jongens, jullie doen toch niks met de info en heb een afspraak bij de tandarts".Resistance is futile.![]()
M'n vriendin, m'n man, m'n familie, m'n werkgever heeft ook professionele ondersteuning aangeboden.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat klinkt heftig @:Seven! Heb je iemand om erover te kunnen praten?Resistance is futile.![]()
Dat rode (richt)lampje is vermoedelijk ook een feature die niet toegestaan is.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In principe zegt dat niet zoveel, in Pennsylvania mag je een wapen bij je dragen (met permit). Maar die balaclava maakt het wat onwaarschijnlijk dat hij het 'zomaar' bij zich droeg jaResistance is futile.![]()
M'n vriendin heeft zelf ook een wapen en ze maakte een opmerking over dat dit de gevolgen zijn van illegaal wapenbezit. Dat vond ik wel eenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:54 schreef Solispolar het volgende:
Ontzettend heftig verhaal zeg.. Jezus. Verwijt jezelf niks en gun jezelf aub alle hulp die je denkt nodig te hebben.
En eens met je laatste stelling: wat een intensief verrotte wereld is dit toch. Maar ook dat Amerikaanse beleid omtrent geweren.. idioot. Werkelijk met een factor 10 het hoogste aantal shootings per jaar, maar stug blijven vasthouden aan hun gun-policy. Ongelofelijk. Idioot 3de wereld land.![]()
![]()
![]()
![]()
momentje. Die heb ik maar laten gaan, zij heeft (of de Amerikanen hebben) nu eenmaal hun overtuigingen. Dit zit zo verschrikkelijk diep ingesleten. Bijzonder cultureel fenomeen, maar honderden jaren geschiedenis van recht op zelfbescherming laat zich nu eenmaal niet uitwissen. Ook niet als dagelijks bewezen wordt dat het allang niet meer om zelfbescherming gaat.
Resistance is futile.![]()
Ja, er lag natuurlijk geen onschuldig persoon op straat en dat maakt het wel veel makkelijker om te verwerken. Het was geen zinloos geweld waarbij een onschuldige om het leven kwam. Twee jonge criminelen hadden ruzie en ze hebben allebei een wapen getrokken, één kan dat niet navertellen. Zo simpel is het.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:40 schreef incel het volgende:
Triest maar hoe hard het ook is je moet maar denken dat het het risico van het vak is voor hem.
Als je een capuchon en bivakmuts draagt en er op je geschoten wordt dan heb je het waarschijnlijk een beetje aan jezelf te danken.
Ik zou het zelf een stuk erger vinden als het bijv. een onschuldige voorbijganger was die doodgeschoten is.
Maar ja play stupid games, win stupid prices.
Veel sterkteResistance is futile.![]()
Ik vind 15 en 17 redelijk onverteerbaar. Mensen kunnen over het algemeen de gevolgen van hun daden pas goed inschatten vanaf halverwege de twintig, dan ben je pas mentaal volwassen. Dus ik persoonlijk vind menselijk afval te cynisch, maar jij hebt je eigen overtuigingen en op inhoud zullen we elkaar nooit overtuigenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij had een vuurwapen bij zich. Play stupid games win stupid prizes.
Lullig voor zijn familie, maar ik zou zeggen good riddance.
Ze zouden die 15 jarige verdachte ook gewoon moeten afknallen. Weg ermee. Menselijk afval.
Verdee sterkte, lijkt me wel heftig om mee te maken van zo dichtbij.. Dankjewel voor je medeleven
.
De harde waarheid is dat er daar dagelijks zoveel hoodlums worden afgeknald, dat tenzij het om iemand van statuur gaat, ze het eigenlijk niet zoveel interesseert.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:52 schreef kwiwi het volgende:
Vervelend TS![]()
Het erge is dat je op een gegeven moment zelf ook gaat denken "zeg de groeten jongens, jullie doen toch niks met de info en heb een afspraak bij de tandarts".![]()
Tip: kijk eens naar de gun policy routine van Jim Jefferies. Die slaat de spijker op zijn kop.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
M'n vriendin heeft zelf ook een wapen en ze maakte een opmerking over dat dit de gevolgen zijn van illegaal wapenbezit. Dat vond ik wel een![]()
![]()
![]()
![]()
momentje. Die heb ik maar laten gaan, zij heeft (of de Amerikanen hebben) nu eenmaal hun overtuigingen. Dit zit zo verschrikkelijk diep ingesleten. Bijzonder cultureel fenomeen, maar honderden jaren geschiedenis van recht op zelfbescherming laat zich nu eenmaal niet uitwissen. Ook niet als dagelijks bewezen wordt dat het allang niet meer om zelfbescherming gaat.
![]()
Jim Jefferiesquote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:05 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Tip: kijk eens naar de gun policy routine van Jim Jefferies. Die slaat de spijker op zijn kop.
Los van wat ik van het overlijden an sich vindt blijft het heftig om mee te maken, het zou mijzelf ook niet in de koude kleren zitten ondanks dat ik denk play stupid games win stupid prices; dus sterkte en ik zou het niet gek vinden hier even met een professional over te praten.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel![]()
Misschien wel. Ik kijk even aan of dit makkelijk een plek gaat vinden. Als ik er over een week nog mee op sta en naar bed ga, dan maak ik gebruik van het aanbod van m'n werkgever.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:23 schreef FlippingCoin het volgende:
Los van wat ik van het overlijden an sich vindt blijft het heftig om mee te maken, het zou mijzelf ook niet in de koude kleren zitten ondanks dat ik denk play stupid games win stupid prices; dus sterkte en ik zou het niet gek vinden hier even met een professional over te praten.Resistance is futile.![]()
Dankjewel lieve maily.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:25 schreef maily het volgende:
Vreselijk ...
Respect voor jou.
Ik had ook afstand gehouden.
Niet eens voor de privacy maar omdat je zelf graag ongedeerd weer thuis wil komen ....
Wel goed dat je dit van je afschrijft.
Sterkte!Resistance is futile.![]()
Ik denk dat je goed gehandeld hebt hoor. Ik ben zelf ook wel iemand die te hulp schiet danwel ingrijpt ook al levert het me zelf shit op. Toch sluit ik niet uit dat de wetenschap dat je in de VS bent ik heel anders zou reageren.
Is het een idee om contact te zoeken met de advocaat van de dader om ervoor te zorgen dat de kennis over dat verdwenen wapen daar terecht komt? Kans is groot dat het er een is die ze met toevoeging krijgen en er niet erg hard voor loopt, maar dan heb je er alles aan gedaan dat hij zijn verweer kan voeren.I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.![]()
Sterke.
Denk eigenlijk dat je alles juist hebt gedaan wat kon doen en meer.Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>![]()
Ja dat moet je zelf aanvoelen en bepalen, je kan ook denken baat het niet dan schaadt het niet natuurlijk; bij aanrijdingen etc. stellen ze dit ook normaliter beschikbaar. Maar nogmaals jij kan beter aanvoelen of dit nodig is of niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 12:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien wel. Ik kijk even aan of dit makkelijk een plek gaat vinden. Als ik er over een week nog mee op sta en naar bed ga, dan maak ik gebruik van het aanbod van m'n werkgever.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel![]()
Je hebt gedaan wat je kunt, en beter gehandeld dan de meesten. Je deed tenminste iets. Ik heb ook wel een een slachtoffer van een schietpartij geholpen, die redde het helaas ook niet
Maar maak het jezelf niet te zwaar. Goede kans dat beide families al kapot waren, en er is ook een goede kans dat die jongens al een reeks misdrijven hebben begaan. Play stupid games, win stupid prizes. En dat deden zonder rekening te houden met de impact die dat ook kan hebben op mensen die er echt niks mee te maken hebben, zoals jij.![]()
Ik denk ook dat je goed gehandeld hebt. Snap de gedachte dat je hem achteraf in je armen had willen nemen. Maar bij iemand met wapen en gezichtsbedekking is dat niet het eerste wat je doet. Moet je jezelf niet kwalijk nemen.![]()
In het moment zelf was ik niet bezig met we zijn hier in de VS. Misschien had ik dat beter wel gedaan, met die gast die het wapen weghaalde, liep ik eigenlijk best wel een risico. Ik heb geluk gehad dat hij niet agressief was, en de-escaleerde toen die grote kerel die probeerde in te grijpen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 12:39 schreef Elpis het volgende:
Ik denk dat je goed gehandeld hebt hoor. Ik ben zelf ook wel iemand die te hulp schiet danwel ingrijpt ook al levert het me zelf shit op. Toch sluit ik niet uit dat de wetenschap dat je in de VS bent ik heel anders zou reageren.
Is het een idee om contact te zoeken met de advocaat van de dader om ervoor te zorgen dat de kennis over dat verdwenen wapen daar terecht komt? Kans is groot dat het er een is die ze met toevoeging krijgen en er niet erg hard voor loopt, maar dan heb je er alles aan gedaan dat hij zijn verweer kan voeren.
Ik weet niet of ik zijn advocaat kan achterhalen, maar ik kan wel contact opnemen met de District Attorney office, zij zijn verantwoordelijk voor de rechtzaak. Ik zal bij de politie wel een zaaknummer op moeten vragen. Ik ga dat ergens volgende week zeker doen.Resistance is futile.![]()
Wat zei je man toen je met dit verhaal thuiskwam?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
In het moment zelf was ik niet bezig met we zijn hier in de VS. Misschien had ik dat beter wel gedaan, met die gast die het wapen weghaalde, liep ik eigenlijk best wel een risico. Ik heb geluk gehad dat hij niet agressief was, en de-escaleerde toen die grote kerel die probeerde in te grijpen.
Ik weet niet of ik zijn advocaat kan achterhalen, maar ik kan wel contact opnemen met de District Attorney office, zij zijn verantwoordelijk voor de rechtzaak. Ik zal bij de politie wel een zaaknummer op moeten vragen. Ik ga dat ergens volgende week zeker doen.![]()
Ja, dat is wel zo.. maar ook in achterstandsgezinnen komen zulke verliezen keihard aan.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Je hebt gedaan wat je kunt, en beter gehandeld dan de meesten. Je deed tenminste iets. Ik heb ook wel een een slachtoffer van een schietpartij geholpen, die redde het helaas ook niet
Maar maak het jezelf niet te zwaar. Goede kans dat beide families al kapot waren, en er is ook een goede kans dat die jongens al een reeks misdrijven hebben begaan. Play stupid games, win stupid prizes. En dat deden zonder rekening te houden met de impact die dat ook kan hebben op mensen die er echt niks mee te maken hebben, zoals jij.Resistance is futile.![]()
Six. was heel lief. Als hij al vindt dat ik niet in had moeten grijpen, dan zegt hij het niet. Hij luistert, stelt vragen en denkt mee. Dus ik voel me erg gesteund door hem.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:50 schreef maily het volgende:
[..]
Wat zei je man toen je met dit verhaal thuiskwam?Resistance is futile.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: