abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2026 @ 23:53:17 #76
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221114283
twitter
pi_221115118
quote:
6s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Gekke vraagstelling. Een podium hoeft niet verdiend te worden, dat kan iedereen gewoon pakken.

https://www.ad.nl/show/th(...)-is-stilte~a9a48c9c/

Hij heeft voldaan aan al zijn verplichtingen, zegt hij. Zit daar ook de schadevergoeding bij dan?
-nee-
  maandag 22 juni 2026 @ 08:44:42 #78
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_221115233
Okay maar zijn er al wat recensies binnen?
Ik ga naar huis.
  maandag 22 juni 2026 @ 08:47:26 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221115243
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2026 08:14 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Gekke vraagstelling. Een podium hoeft niet verdiend te worden, dat kan iedereen gewoon pakken.

Hij heeft voldaan aan al zijn verplichtingen, zegt hij. Zit daar ook de schadevergoeding bij dan?
Volgens dat ene slachtoffer niet...
Daarnaast zijn er de juridische verplichtingen en algemeen fatsoen. Wat dat laatste betreft is de heer Römer compleet toondoof :r
pi_221115245
quote:
5s.gif Op maandag 22 juni 2026 08:44 schreef nietzman het volgende:
Okay maar zijn er al wat recensies binnen?
Kan nog niks vinden.

Artikel in AD spreekt er wel over dat hij hardop spijt betuigt in de voorstelling. Er is veel ergernis over deze voorstelling, maar publiekelijk spijt betuigen op deze wijze, dat is toch wel wat er vaak gevraagd wordt van artiesten voordat het publiek ze weer wil accepteren. Ik denk dat meneer Römer de storm op de beste manier doorstaat, om nog een beetje kwaliteit van leven en werk te behouden.
-nee-
pi_221115251
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 08:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Volgens dat ene slachtoffer niet...
Daarnaast zijn er de juridische verplichtingen en algemeen fatsoen. Wat dat laatste betreft is de heer Römer compleet toondoof :r
Dat ene slachtoffer is niet in de eerste leugen gestikt, toch? Misschien haal ik dingen door elkaar. Opmerkelijk in elk geval dat die Römer zo makkelijk in het openbaar verschijnt terwijl er nog een aanmaning loopt :P

Ik zit eigenlijk te hopen op nog een sappig relletje.

[ Bericht 11% gewijzigd door Marsenal op 22-06-2026 09:06:06 ]
-nee-
  maandag 22 juni 2026 @ 09:06:21 #82
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221115302
Thijs Römer spreekt over tijd in gevangenis: ’Ga je lekker sporten, smeerlap?’
Acteur stond doodsangsten uit

Thijs Römer stond doodsangsten uit tijdens zijn gevangenschap

https://www.telegraaf.nl/(...)erlap/157569048.html
  maandag 22 juni 2026 @ 09:11:35 #83
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221115318
Thijs Römer wil verder na zedenzaak: ‘Ik heb aan al mijn verplichtingen voldaan en wat rest is stilte’

In een klein studiocomplex in Amsterdam-Noord speelde acteur Thijs Römer (47) zondagavond zijn omstreden theatervoorstelling. Over de gebeurtenissen in de gevangenis waar Römer een maand doorbracht na een zedenmisdrijf. Maar het verhaal gaat vooral ook over spijt

Nog voordat er één woord op het podium is gesproken, is de spanning rondom de loods al voelbaar. Buiten het hek heeft zich een groepje boze vrouwen verzameld. Hun borden spreken boekdelen: ‘Geen applaus voor kindermisbruik’ en ‘Geen pedo’. Binnen zit ruim honderd man publiek, waaronder veel pers. Oom Paul Römer heeft tegen ze gezegd: „Kom eerst maar eens kijken, oordeel daarna pas.” Thijs zal na afloop van de show niet beschikbaar zijn voor vragen, klinkt het alvast.

De hamvraag die als een schaduw over de avond hangt: je bent een bekende acteur, je begaat een zedenmisdrijf, zit je straf uit en probeert de draad weer op te pakken maar waarom maak je er in hemelsnaam daarna een theatraal stuk over? In een 75 minuten durende, minimalistische monoloog – regelmatig opengebroken door zijn beste vriend Yorick Zwart – probeert Römer antwoord te geven op die vraag.

Thijs Römer werd in 2023 veroordeeld voor online zedenmisdrijven met drie minderjarige meisjes. De rechter legde hem een maand onvoorwaardelijke celstraf op, die hij heeft uitgezeten
Straf en spijt

Om de voorstelling in perspectief te plaatsen, ontkomen we niet aan de harde feiten. Thijs Römer werd in 2023 veroordeeld voor online zedenmisdrijven met drie minderjarige meisjes. De rechter legde hem een maand onvoorwaardelijke celstraf op, gekoppeld aan 240 uur taakstraf en een voorwaardelijke celstraf. Het is precies die ene maand achter de tralies die de arena van deze voorstelling vormt.

Het absolute uitgangspunt van de avond wordt al vroeg duidelijk. „Heeft u spijt?” klinkt de vragende stem van Zwart door de ruimte. „Ja, ik heb spijt,” antwoordt Römer. Op het toneel adresseert hij de olifant in de kamer: zijn slachtoffers. Hij legt uit dat de stilte tussen hem en de meisjes altijd is gebleven en waarom hij het nooit met hen heeft kunnen uitpraten, ondanks dat Römer die wens had.

„Stilstaan bij wat er jaren geleden precies is gebeurd, voelt zinloos. Want onderaan de streep blijft over dat ik ouder was en mijn gedrag grensoverschrijdend. Ik heb berichten gestuurd die ik nooit had mogen versturen en dat kan ik niet terugdraaien, helaas.” De theatervloer lijkt voor Römer de enige overgebleven plek om die spijt – en zijn kant van de totale ontmanteling van zijn leven – een stem te geven.

Twee Action-tassen

De fysieke vertaling van zijn detentie in Penitentiaire Inrichting (PI) Middelburg begint rauw. Römer komt binnenlopen met twee Action-tassen. Onder het toeziend oog van de bewaker moet hij zich uitkleden tot op zijn onderbroek. De veelbesproken ‘visitatie’ valt uiteindelijk mee. „Het zag er altijd veel erger uit in de film.”

Met een rol duct tape plakt Römer vervolgens de kille contouren van zijn kamer op de studiovloer. Het publiek op de tribune kijkt letterlijk neer op cel 16. Een ruimte gedomineerd door een hard matras en een smoezelige wc. De muren dragen de echo’s van eerdere bewoners, met ingekraste teksten als ‘Polska’ en ‘Allah is my God’. „Het ruikt hier naar vis”, merkt hij op. Vanaf dat moment is Römer geen gevierd acteur meer, maar gedetineerde nummer 12122505.

Aangever Yorick Zwart schakelt tussen verschillende rollen: van norse bewaarder tot een vriend die ‘op bezoek komt’, en de vragende, kritische stem in Römers hoofd. Maar het zijn de verhalen over de medegedetineerden, die hem grotendeels goedgezind waren, die de absurditeit van Römers situatie benadrukken. Tijdens het luchten en de recreatie ontmoet hij mannen uit een totaal andere wereld.

Hij spreekt met Mo, een drugscrimineel die laconiek praat over zijn handel en leven. Samen met Römer denkt hij zelfs aan een boekenreeks hierover. En hij ontmoet Stan, die ook al jaren vast zit. Hij zegt dat hij zich altijd gevangen zal blijven voelen. Detentieschade noemt Stan dit. Tussen deze zware jongens valt Römer uit de toon. „Hé, ben jij die acteur?”, klinkt het regelmatig. Als ze hem vragen wat zijn straf is, mompelt hij: „30 dagen, maat.” Hij is hun BG’er: Bekende Gedetineerde.

Tussen deze zware jongens valt Römer uit de toon. „Hé, ben jij die acteur?”, klinkt het regelmatig. Hij is hun BG’er: Bekende Gedetineerde
Bedreigingen niet van de lucht

Na zo’n 75 minuten gaan de denkbeeldige deuren van PI Middelburg open, de tape op de vloer wordt verwijderd door zijn goede vriend. Wat overblijft, is een man die zijn schuld al twee jaar juridisch heeft ingelost, maar maatschappelijk nog altijd een zware prijs betaalt: ook nu waren de bedreigingen weer niet van de lucht.

„Ik wil hier niet oprakelen wat er allemaal is gezegd en gedaan”, zegt hij zelf richting het slot over zijn reden om dit stuk te spelen. „Want dan lijkt het erop alsof ik alsnog wil vechten voor mijn gelijk. En dat is niet zo. Ik sta hier omdat ik juist niet wil vechten. Ik weet niet of ik aangifte tegen mezelf zou hebben gedaan, ik denk wel dat dat de laatste, de allerlaatste stap zou zijn. Want als je het gaat uitvechten, wordt alles zwart wit. En één ding weet ik zeker: dat dat is de werkelijkheid nooit.”

En dan komt er wederom vrij letterlijk een excuus. nu richting zijn slachtoffers. „Ik kan alleen maar hopen dat de uitspraak van de rechter een helende werking heeft gehad. En hier op deze plek kan ik fantaseren over het gesprek tussen ons dat nooit heeft plaatsgevonden. En dat gesprek begint en eindigt met ‘het spijt me’.”

Heeft de voorstelling de demonstrerende vrouwen buiten bekeerd en de slachtoffers rust gegeven? Waarschijnlijk niet. Biedt het een excuus voor zijn daden? Zeker niet, en dat lijkt Römer ook niet te beogen. Hij wilde simpelweg terug het theater in, ‘het mooiste wat er is’. „Het is nu iets meer dan twee jaar geleden dat ik ben vrijgekomen. Ik heb aan al mijn verplichtingen voldaan en wat rest is stilte. En detentieschade.”

Om te :r detentieschade, hoe verzin je het
  maandag 22 juni 2026 @ 09:15:50 #84
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221115347
twitter
  maandag 22 juni 2026 @ 09:16:41 #85
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221115350
twitter
  maandag 22 juni 2026 @ 10:04:24 #86
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221115581
quote:
6s.gif Op maandag 22 juni 2026 09:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
En hier op deze plek kan ik fantaseren over het gesprek tussen ons dat nooit heeft plaatsgevonden. En dat gesprek begint en eindigt met ‘het spijt me’.”
Hij zou eens moeten stoppen met het gebruiken van het woord fantaseren, want daar is het bij hem behoorlijk fout gegaan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 22 juni 2026 @ 10:13:59 #87
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221115629
Ijdeltuiterij. Het is geconstrueerd zelfbeklag om nog wat centjes te verdienen. Waarom gaan deze lui nooit eens voorzichtig reīntegreren als medewerker bij een Ikea of tuincentrum?
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 22 juni 2026 @ 11:30:21 #88
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_221116517
Dit zegt eigenlijk alles over de mate waarin hij daadwerkelijk snapt wat hij op zijn kerfstok heeft:

‘Ik weet niet of ik aangifte tegen mezelf zou hebben gedaan, ik denk wel dat dat de laatste, de allerlaatste stap zou zijn. Want als je het gaat uitvechten, wordt alles zwart wit. En één ding weet ik zeker: dat dat is de werkelijkheid nooit.’
Snobs have more fun!
KLIK!
  Spellchecker maandag 22 juni 2026 @ 11:59:23 #89
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221116942
quote:
6s.gif Op maandag 22 juni 2026 09:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
quote:
ik raad je aan om het stuk te gaan kijken
_O-
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 12:12:25 #90
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_221117012
Laat hem lekker die theatervoorstelling maken. Straf uitgezeten. Allemaal prima. Veel plezier ermee. Mensen willen dat gewoon zien, dus laat hen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_221118021
quote:
6s.gif Op maandag 22 juni 2026 09:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Thijs Römer spreekt over tijd in gevangenis: ’Ga je lekker sporten, smeerlap?’
Acteur stond doodsangsten uit

Thijs Römer stond doodsangsten uit tijdens zijn gevangenschap

https://www.telegraaf.nl/(...)erlap/157569048.html
Wat een arme jongen is het toch ook

quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Straf uitgezeten
Wel eerst nog even die schadevergoeding betalen
  maandag 22 juni 2026 @ 16:05:23 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221118485
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:33 schreef AntoniBro het volgende:
Wat een arme jongen is het toch ook

Wel eerst nog even die schadevergoeding betalen
Zelfreflectie een idee 💡
Narcisme stoornis laten behandelen ?
  maandag 22 juni 2026 @ 16:06:42 #93
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  maandag 22 juni 2026 @ 16:43:22 #94
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221118714
Theatervoorstelling Thijs Römer: sommige vragen blijven onbeantwoord

Verslaggever Thom Goderie doet verslag van de aftrap van theatervoorstelling 'Een vorm van eenzaamheid', de theatercomeback van Thijs Römer. Een vijfde deel van het publiek bestond uit journalisten; een extra spannende start dus!

https://www.shownieuws.nl(...)blijven-onbeantwoord

Ging dus alleen maar weer over hem hoe zielig hij was :r
  maandag 22 juni 2026 @ 16:47:36 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221118738
Thijs Römer zal na afloop van de show niet beschikbaar zijn voor vragen, klinkt het alvast.

https://www.parool.nl/ned(...)ben-gedaan~b9a48c9c/?

Dan ben je een hele grote lul :( :(
  Moderator / Miss SHO maandag 22 juni 2026 @ 16:52:08 #96
22592 crew  Ole
pi_221118758
Vooral spijt dat het uitgekomen is dus.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 22 juni 2026 @ 16:56:53 #97
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221118779
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:52 schreef Ole het volgende:
Vooral spijt dat het uitgekomen is dus.
En hij heeft spijt dat hij niet met de slachtoffers heeft kunnen praten :')

Een voltooide sessie onder leiding van een expert werkt namelijk strafverlagend
Dat hadden slachtoffers heel goed gezien door dat te weigeren

Het is en blijft een paarden lul 1e klas :(
  Moderator / Miss SHO maandag 22 juni 2026 @ 16:58:08 #98
22592 crew  Ole
pi_221118794
quote:
6s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:56 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
En hij heeft spijt dat hij niet met de slachtoffers heeft kunnen praten :')

Een voltooide sessie onder leiding van een expert werkt namelijk strafverlagend
Dat hadden slachtoffers heel goed gezien door dat te weigeren

Het is en blijft een paarden lul 1e klas :(
Kan de slachtoffers geen ongelijk geven. Bah
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 22 juni 2026 @ 18:25:46 #99
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221119610
Paul zijn oom dus was erbij en

Heeft mensen zien huilen :')

https://www.telegraaf.nl/(...)uilen/157618609.html

Die mensen moet je gelijk als zwakzinnig bestempelen en behandelen
pi_221120423
Even helemaal los van of hij dit had moeten doen; ik snap wel dat hij dit gemaakt heeft. Theatermakers maken wel vaker dingen over impactvolle zaken uit hun leven. In principe ook wel interessant maar ja, dit onderwerp... :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')