SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Zonder wrijving geen glans
Benieuwd. De pluim trekt de 30+ door tot dinsdag en komt niet onder de 25 graden meer tot het einde.quote:
Hier nog niet, Donderdag pas boven de 25 graden.quote:
Aftellen richting hervatting van de zomer.quote:De atmosfeer staat op ontploffen #1472 aftellen richting her
FYI > Spaanse kust en omgeving heeft dit soort dauwpunten pretty much 90% van de tijd, elke dag in Juli/Augustusquote:
Ik heb dat een keer meegemaakt daar. Was aan het kamperen in een tent en het was zo gigantisch vies dat ik buiten ben gaan slapenquote:Op woensdag 17 juni 2026 09:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
FYI > Spaanse kust en omgeving heeft dit soort dauwpunten pretty much 90% van de tijd, elke dag in Juli/Augustus![]()
Als ie kaboem doet is het gelijk met alle toeters en bellen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ook trouwens. LI van -11![]()
![]()
Ik heb al in jaren niet zo'n onheilspellend CAPE kaartje gezien 2 dagen van tevoren.
Dit wordt minimaal code oranje vrijdagavond voor sommige delen. En dan speelt Nederland pas een dag later.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Ik heb al in jaren niet zo'n onheilspellend CAPE kaartje gezien 2 dagen van tevoren.
Ik ga morgen wel stormchasen als de ellende een beetje op tijd komt (niet dat het uberhaupt veel zin heeft in het donker), dus misschien neem ik wel het onweersschild mee waardoor het hier losgaatquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Dit wordt minimaal code oranje vrijdagavond voor sommige delen. En dan speelt Nederland pas een dag later.
Wat heb ik die paarse kaartjes gemist!quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Cremeren moet weer leuk worden!quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik vrees de begrafenis van vrijdag serieus. Midden op de dag en het wordt een dienst buiten, want het wordt 'goed weer'.
Welke halve zool denkt dat het slim is om daar iedereen, waaronder ook veel mensen van 80+, in die hitte neer te plempen.
Morgen en vrijdag? Wat een verwennerij.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:48 schreef Nattekat het volgende:
Windschering is ook wel echt bijna perfect morgen. Niet heel sterk, maar dit zijn wel het soort diagrammetjes dat je voor tornado-uitbraken in de VS ziet.
Denk dat het niet de vraag gaat zijn of het los gaat morgen. Ergens gaat de pleuris uitbreken, zonder twijfel.
Ik bedoelde natuurlijk vrijdagquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Morgen en vrijdag? Wat een verwennerij.
Mag wel bij jullie zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:48 schreef Nattekat het volgende:
Windschering is ook wel echt bijna perfect morgen vrijdag. Niet heel sterk, maar dit zijn wel het soort diagrammetjes dat je voor tornado-uitbraken in de VS ziet.
Denk dat het niet de vraag gaat zijn of het los gaat morgen vrijdag. Ergens gaat de pleuris uitbreken, zonder twijfel.
Als het ontploft dan moet het ook goed gebeurenquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als ie kaboem doet is het gelijk met alle toeters en bellen.
Downbursten, hagelstenen als voetballen, F3/F4 tornado's van 1km breed die over een grote stad heen trektof over een grote meer waar vervolgens aantal 100m verderop vissen en kikkers uit de lucht komen vallen
De grap is dat de windschering het sterkst is dicht bij de kust, dus mjaquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tornado over @:Nattekat z'n krot
Had ik vorig jaar op Cyprus ook. Echt niks aan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
FYI > Spaanse kust en omgeving heeft dit soort dauwpunten pretty much 90% van de tijd, elke dag in Juli/Augustus![]()
Heb ik zaterdag, maar volgens mij wel binnen. Even goed treurigquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik vrees de begrafenis van vrijdag serieus. Midden op de dag en het wordt een dienst buiten, want het wordt 'goed weer'.
Welke halve zool denkt dat het slim is om daar iedereen, waaronder ook veel mensen van 80+, in die hitte neer te plempen.
Velen denken dat de middellandse zeekust lekker en verkoelend is in de zomer..... Totdat je erachter komt dat je veelal 30 - 34C hebt bij gemiddeld 60% luchtvochtigheid. En de avonden zijn vaak nog erger dan overdag, want de wind gaat savonds vrijwel altijd compleet liggen, en dan koelt het misschien net af naar 28 graden ofzo, maar tegelijkertijd gaat de rv omhoog naar 85%quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Had ik vorig jaar op Cyprus ook. Echt niks aan.
Dit jaar eind augustus Rhodos
quote:
Weinig plekken waar vandaag de 25 gehaald gaat worden. Maar afwachtenquote:
En dan pakt ie het kaartje dat niet eens het meest indrukwekkend isquote:
De mensen op de Marktweg kunnen zaterdagochtend opnieuw beginnen met hun 4045 km vlaggetjes ophangen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan pakt ie het kaartje dat niet eens het meest indrukwekkend is
[ afbeelding ]
Dood en verderf!
Dit is gewoon een macroburst in het westen. Moet niet gekker worden @:Haags @:Wereldgozer
27 graden om 16.00 uurquote:Op woensdag 17 juni 2026 11:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[..]
Weinig plekken waar vandaag de 25 gehaald gaat worden. Maar afwachten
Sowieso stelt de criteria voor een hittegolf hier natuurlijk niks voor. Zijn in principe maar 5 dagen.
Holy fuksquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja, ronduit indrukwekkend:
[ afbeelding ]
Ik zou tennissen vrijdag, maar dat kan ik beter overslaan haha.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dood en verderf!
Dit is gewoon een macroburst in het westen. Moet niet gekker worden @:Haags @:Wereldgozer
quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dood en verderf!
jaa genotquote:Op woensdag 17 juni 2026 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dood en verderf!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |