@Oriente en ik roepen dit al sinds zijn Willem 2 periode.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:07 schreef raptorix het volgende:
Ik snap niet dat niemand eens kritisch naar Frenkie de Jong kijkt, iedereen doet altijd alsof het een wereldvoetballer is, maar het zijn alleen maar risicoloze pasjes naar iemand die er vervolgens ook niks mee kan, je haalt de hele energie en tempo uit het spel, er zijn talloze betere middenvelders die voor meer dreiging en pressie zorgen.
Zijn rol was voornamelijk om tussen middenveld en verdedigen de bal te onderscheppen en rust te creëren door de bal daarna daadwerkelijk in het team te houden.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:07 schreef raptorix het volgende:
Ik snap niet dat niemand eens kritisch naar Frenkie de Jong kijkt, iedereen doet altijd alsof het een wereldvoetballer is, maar het zijn alleen maar risicoloze pasjes naar iemand die er vervolgens ook niks mee kan, je haalt de hele energie en tempo uit het spel, er zijn talloze betere middenvelders die voor meer dreiging en pressie zorgen.
Frenkie rendeert het beste als het elftal onder druk staat tegen de grote landen. Want negen van de tien keer speelt Nederland tegen een team dat compleet inzakt. Zoals gisteren ook tot aan die rare wissels.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:07 schreef raptorix het volgende:
Ik heb het laatste jaar niet zo veel van hem gezien, bij Barcelona deed hij dat zeker aan begin sterk, dus bal aanemen, snel wegdraien en de snelheid erin houden, ik zie dat gewoon niet meer, dan heb ik liever een Veerman die soms wel een stomme pas geeft, maar waar wel dreiging in zit.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:15 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Frenkie rendeert het beste als het elftal onder druk staat tegen de grote landen. Want negen van de tien keer speelt Nederland tegen een team dat compleet inzakt. Zoals gisteren ook tot aan die rare wissels.
Je kunt niet van Frenkie verwachten dat hij wel effetjes vier man voorbijspeelt en die bal in de kruising schiet. Maar wat hij wel goed kan, is bij ruimte voor zich die ruimte benutten door een goeie wegdraaiactie en het spel dan verplaatsen. Dan komt 'ie in zijn kracht.
Wel erg veel breedleggen, weinig diepte.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:15 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Frenkie rendeert het beste als het elftal onder druk staat tegen de grote landen. Want negen van de tien keer speelt Nederland tegen een team dat compleet inzakt. Zoals gisteren ook tot aan die rare wissels.
Je kunt niet van Frenkie verwachten dat hij wel effetjes vier man voorbijspeelt en die bal in de kruising schiet. Maar wat hij wel goed kan, is bij ruimte voor zich die ruimte benutten door een goeie wegdraaiactie en het spel dan verplaatsen. Dan komt 'ie in zijn kracht.
Dan heb ik liever Veerman, juistquote:Op maandag 15 juni 2026 13:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het laatste jaar niet zo veel van hem gezien, bij Barcelona deed hij dat zeker aan begin sterk, dus bal aanemen, snel wegdraien en de snelheid erin houden, ik zie dat gewoon niet meer, dan heb ik liever een Veerman die soms wel een stomme pas geeft, maar waar wel dreiging in zit.
Dat is een beetje Frenkie, creatief heb je niets aan hem, maar hij is wel heel erg press-resistent. Probleem is meer dat hij een verdedigende middenvelder is die niet geweldig verdedigt.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:07 schreef raptorix het volgende:
Je zag dat tegen Japan bij Van Dijk, die ging domme passes geven waardoor het direct gevaar werd in de counter. Frenkie is degelijk, maar je zal hem niet betrappen op dit soort domme ballen van Van Dijk waar die Jappen op aan het wachten waren.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het laatste jaar niet zo veel van hem gezien, bij Barcelona deed hij dat zeker aan begin sterk, dus bal aanemen, snel wegdraien en de snelheid erin houden, ik zie dat gewoon niet meer, dan heb ik liever een Veerman die soms wel een stomme pas geeft, maar waar wel dreiging in zit.
Er zit nogal verschil in een risicovolle aanvallende pas vanaf het middenveld of van Dijk die gekke dingen achterin gaat doen.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:25 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Je zag dat tegen Japan bij Van Dijk, die ging domme passes geven waardoor het direct gevaar werd in de counter. Frenkie is degelijk, maar je zal hem niet betrappen op dit soort domme ballen van Van Dijk waar die Jappen op aan het wachten waren.
Tegen het schijtbakkenvoetbal van Japan is dat wel zo ongeveer de manier om dat kapot te spelen en het spel te versnellen. Dus dat zag hij goed, uitvoering inderdaad een stuk minderquote:Op maandag 15 juni 2026 13:25 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Je zag dat tegen Japan bij Van Dijk, die ging domme passes geven waardoor het direct gevaar werd in de counter. Frenkie is degelijk, maar je zal hem niet betrappen op dit soort domme ballen van Van Dijk waar die Jappen op aan het wachten waren.
Om tegen een laag blok een zinnige risicovolle pas te kunnen geven moet je toch echt eerst het spel verplaatsen. Daar zijn al die ballen waar jij je over opwindt voor bedoeld.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zit nogal verschil in een risicovolle aanvallende pas vanaf het middenveld of van Dijk die gekke dingen achterin gaat doen.
Had infantino al op gerekend en de opruimploeg voor die dag gecanceled.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:35 schreef Makamba_ het volgende:
Gelukkig heeft Japan het stadion wel weer opgeruimd met een camera erop. Toch nog een zekerheid die uitkwam.
Semi's of alleen handwapens?quote:Op maandag 15 juni 2026 13:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Al geweest.
Ik ga als eerste dood in WW3.
Nou dat was dan extreem succesvol zeg.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:35 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Om tegen een laag blok een zinnige risicovolle pas te kunnen geven moet je toch echt eerst het spel verplaatsen. Daar zijn al die ballen waar jij je over opwindt voor bedoeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |