Ja, zeker doen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:53 schreef _Arual_ het volgende:
Dan maar in iemands gezicht dicht laten vallen of zo?
euhh, ja dan wel..quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:53 schreef _Arual_ het volgende:
Is er iets veranderd in die etiquette van het deuren open houden voor anderen?
Ik open de deur en houd hem vast totdat de persoon achter mij hem kan overnemen. Meestal loop ik daarna zelf als eerste door; ik laat de deur dus niet in het gezicht dichtvallen, maar geef hem als het ware door aan de volgende persoon.
De laatste tijd merk ik echter dat steeds meer mensen volledig op hun telefoon kijken en de deur niet eens overnemen. Daardoor voel ik me gedwongen om de deur helemaal open te houden totdat ze gepasseerd zijn. Sta ik daar met mijn zware yogatas. Er kan vaak niet eens een bedankje vanaf, omdat ze niet eens doorhebben dat iemand de deur voor ze heeft opengehouden.
Vanochtend zei ik, nadat iemand zonder op of om te kijken doorliep, enigszins cynisch: “Graag gedaan hoor.” Toen werd diegene vervolgens boos op míj, want ik onderbrak haar bij iets belangrijks op haar telefoon.
Echt wtf. Dan maar in iemands gezicht dicht laten vallen of zo?
Etiquette is sowieso ver te zoeken heden ten dage. Zal vast wel woke zijn o.i.d. maar ik kan me er ook gruwelijk aan ergeren. Ook bij mij op werk, als de lift komt ..... vroeger wachtten we eerst tot iedereen uitgestapt was, tegenwoordig gaan we gewoon de lift in, en zorg ervoor dat je scherm van je telefoon in de gaten blijft houden, en de liftdeuren blokkeert..quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:53 schreef _Arual_ het volgende:
Ik open de deur en houd hem vast totdat de persoon achter mij hem kan overnemen. Meestal loop ik daarna zelf als eerste door; ik laat de deur dus niet in het gezicht dichtvallen, maar geef hem als het ware door aan de volgende persoon.
De laatste tijd merk ik echter dat steeds meer mensen volledig op hun telefoon kijken en de deur niet eens overnemen. Daardoor voel ik me gedwongen om de deur helemaal open te houden totdat ze gepasseerd zijn. Sta ik daar met mijn zware yogatas. Er kan vaak niet eens een bedankje vanaf, omdat ze niet eens doorhebben dat iemand de deur voor ze heeft opengehouden.
Vanochtend zei ik, nadat iemand zonder op of om te kijken doorliep, enigszins cynisch: “Graag gedaan hoor.” Toen werd diegene vervolgens boos op míj, want ik onderbrak haar bij iets belangrijks op haar telefoon.
Ja, gewoon doen. Misschien dat ze dan uit die zombietoestand ontwaken.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:53 schreef _Arual_ het volgende:
'ik gebruik het alleen voor diabetes, het afvallen is allemaal wilskracht en leefstijlverandering.'quote:Op zondag 12 juli 2026 08:20 schreef Eightyone het volgende:
Terwijl je het bij sommigen aan het versneld verouderende hoofd kunt zien.
Idd. Maar vermoedelijk zijn dat hele (boeren-)slimme mensen, als je ziet hoe veel mensen ze ermee weten te raken. En met het hele zorgvuldig gecreëerde imago, een soort van vinex-droom.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 18:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Over muziek gesproken, Suzan en Freek. Wat een inspiratieloze, saaie, oninteressante boutnummers maken ze.
Heb ze vorig jaar drie keer gehoord.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 18:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Over muziek gesproken, Suzan en Freek. Wat een inspiratieloze, saaie, oninteressante boutnummers maken ze.
Ja dat bedoel ik dusquote:Op vrijdag 17 juli 2026 18:26 schreef maily het volgende:
[..]
Heb ze vorig jaar drie keer gehoord.
Bij drie uitvaarten.
Ze verdienen er bakken met geld mee inderdaad en stadions vol. Blijkbaar zijn Nederlanders al blij met weinigquote:Op vrijdag 17 juli 2026 18:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Idd. Maar vermoedelijk zijn dat hele (boeren-)slimme mensen, als je ziet hoe veel mensen ze ermee weten te raken. En met het hele zorgvuldig gecreëerde imago, een soort van vinex-droom.
Dan is dat de overledenen iig bespaard geblevenquote:Op vrijdag 17 juli 2026 18:26 schreef maily het volgende:
[..]
Heb ze vorig jaar drie keer gehoord.
Bij drie uitvaarten.
Sowieso al die recente piepjonge zangeressen die de laatste paar jaar een voor een tevoorschijn komen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 18:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het valt mij weer op dat er - ook internationaal - zo veel jonge vocalisten (m/v, maar vaak v) zijn met een hoog, vaak wat dun stemmetje. Die zijn er naast S10 en zo.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 19:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sowieso al die recente piepjonge zangeressen die de laatste paar jaar een voor een tevoorschijn komen.
Zingen allemaal maar op één toon lijkt het wel.
Maar ik heb sowieso echt helemaal niks met Nederlandstalig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 juli 2026 23:52 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die ergens op een willekeurige juli-avond onmeunig hard knallen (in een woonwijk ook nog eens), ik vermoed met carbid. Dus niet gewoon vuurwerk, wat al irritant genoeg is, maar écht ramentrillend hard.
Ik ben niet gewelddadig ingesteld, maar dan hoop ik stiekem een P2000-melding te zien omdat er van zo'n enorme teringlijer misschien een ledemaat beschadigd is geraakt ofzo.Ik had hier 2 maanden terug een plofkraak op ongeveer 100 meter van mijn appartement, bij de eerste klap kwam ik uit bed, bij de 2e voelde ik letterlijk de schokgolf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Maar ja dat zijn dan nog hardwerkende criminelen die dit doen om de kost te verdienen, niet om mensen te plagen of zo.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 07:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik had hier 2 maanden terug een plofkraak op ongeveer 100 meter van mijn appartement, bij de eerste klap kwam ik uit bed, bij de 2e voelde ik letterlijk de schokgolf.
[ afbeelding ]
Fantaseren over een boerderijtje in the middle of nowhere help me welquote:Op zondag 19 juli 2026 15:02 schreef Eightyone het volgende:
De doorsnee Nederlander ís gewoon luid. Of neemt met z'n houding op z'n minst veel ruimte in, "hier ben ik".
Maar daarom emigreren is ook weer zo drastisch.
Hoe krijgen ze dat nou voor elkaar.quote:Oei... Je pakket is naar het verkeerde sorteercentrum gebracht. Hierdoor bezorgen we het niet vandaag, maar de volgende werkdag.
Ik ben ook even klaar met Bollen. De afgelopen tijd een paar keer gehad dat nadat ik besteld had, de hoeveelheid artikelen aangepast werd. De eerste keer dacht ik nog dat ik niet goed gekeken had, daarna goed opgelet en nog 2x.quote:Op woensdag 22 juli 2026 05:04 schreef Eightyone het volgende:
Nog niet eerder gezien bij bestellen via Bol:
[..]
Hoe krijgen ze dat nou voor elkaar.
'Effe' Bollen? Nu even niet.
quote:Op vrijdag 17 juli 2026 23:52 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die ergens op een willekeurige juli-avond onmeunig hard knallen (in een woonwijk ook nog eens), ik vermoed met carbid. Dus niet gewoon vuurwerk, wat al irritant genoeg is, maar écht ramentrillend hard.
Ik ben niet gewelddadig ingesteld, maar dan hoop ik stiekem een P2000-melding te zien omdat er van zo'n enorme teringlijer misschien een ledemaat beschadigd is geraakt ofzo.Hier seinen de lokale dealers hun klandizie (of kleinere dealertjes) in dat er nieuwe stash is met vuurwerk. En dat moet dan altijd zo tussen 23:00-0:00 wanneer de mensen die 's ochtends uit hun nest moeten voor eerlijk werk proberen in slaap te vallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo klaar met dat tuig![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |