abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221304571
Is er iets veranderd in die etiquette van het deuren open houden voor anderen?

Ik open de deur en houd hem vast totdat de persoon achter mij hem kan overnemen. Meestal loop ik daarna zelf als eerste door; ik laat de deur dus niet in het gezicht dichtvallen, maar geef hem als het ware door aan de volgende persoon.

De laatste tijd merk ik echter dat steeds meer mensen volledig op hun telefoon kijken en de deur niet eens overnemen. Daardoor voel ik me gedwongen om de deur helemaal open te houden totdat ze gepasseerd zijn. Sta ik daar met mijn zware yogatas. Er kan vaak niet eens een bedankje vanaf, omdat ze niet eens doorhebben dat iemand de deur voor ze heeft opengehouden.

Vanochtend zei ik, nadat iemand zonder op of om te kijken doorliep, enigszins cynisch: “Graag gedaan hoor.” Toen werd diegene vervolgens boos op míj, want ik onderbrak haar bij iets belangrijks op haar telefoon.

Echt wtf. Dan maar in iemands gezicht dicht laten vallen of zo?
pi_221304675
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 17:53 schreef _Arual_ het volgende:
Dan maar in iemands gezicht dicht laten vallen of zo?
Ja, zeker doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221304697
quote:

Ik open de deur en houd hem vast totdat de persoon achter mij hem kan overnemen. Meestal loop ik daarna zelf als eerste door; ik laat de deur dus niet in het gezicht dichtvallen, maar geef hem als het ware door aan de volgende persoon.

De laatste tijd merk ik echter dat steeds meer mensen volledig op hun telefoon kijken en de deur niet eens overnemen. Daardoor voel ik me gedwongen om de deur helemaal open te houden totdat ze gepasseerd zijn. Sta ik daar met mijn zware yogatas. Er kan vaak niet eens een bedankje vanaf, omdat ze niet eens doorhebben dat iemand de deur voor ze heeft opengehouden.

Vanochtend zei ik, nadat iemand zonder op of om te kijken doorliep, enigszins cynisch: “Graag gedaan hoor.” Toen werd diegene vervolgens boos op míj, want ik onderbrak haar bij iets belangrijks op haar telefoon.

euhh, ja dan wel..
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221304811
Nogmaals, mensen die het verdommen hun richtingaanwijzer te gebruiken. Je zou ze uit de auto moeten trekken en ze een pomp op hun smoel geven.
pi_221311377
quote:

Etiquette is sowieso ver te zoeken heden ten dage. Zal vast wel woke zijn o.i.d. maar ik kan me er ook gruwelijk aan ergeren. Ook bij mij op werk, als de lift komt ..... vroeger wachtten we eerst tot iedereen uitgestapt was, tegenwoordig gaan we gewoon de lift in, en zorg ervoor dat je scherm van je telefoon in de gaten blijft houden, en de liftdeuren blokkeert..
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_221311715
quote:

Ja, gewoon doen. Misschien dat ze dan uit die zombietoestand ontwaken.
  zondag 12 juli 2026 @ 08:02:42 #187
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221311757
BN'ers die afvallen door zogenaamd een gezonde levensstijl aan te nemen, en geen van hen die zogenaamd ozempic (of soortgelijk) gebruikt. Zeg dat dan gewoon.
  zondag 12 juli 2026 @ 08:20:55 #188
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221311793
Terwijl je het bij sommigen aan het versneld verouderende hoofd kunt zien.
  zondag 12 juli 2026 @ 09:59:36 #189
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221312352
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 08:20 schreef Eightyone het volgende:
Terwijl je het bij sommigen aan het versneld verouderende hoofd kunt zien.
'ik gebruik het alleen voor diabetes, het afvallen is allemaal wilskracht en leefstijlverandering.'
Dat ze ozempic gebruiken maakt me niet uit, maar dat gelieg erover :N
pi_221331318
Kennelijk bestaat de regel van rechts aanhouden niet meer. En in dit geval bedoel ik bij aankomst van een rotonde, waarbij je dus 2 banen hebt, 1 voor rechtdoor, 1 voor rechtdoor EN rechts. Ik heb altijd geleerd om altijd rechts aan te houden, ook al moet je rechtdoor. Maar dat doet dus ook niemand meer.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 18:03:31 #191
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221363708
Muzikaal weinig bovengemiddelds horen wat een beetje recent is. Open staan voor recente muziek is het probleem in principe niet. Geen interesse hebben in materiaal dat pakweg na je achttiende uit is gekomen vind ik zonde. En over de gehele linie was er in de eerste helft van dit decennium best wat te vinden.

Misschien matcht de huidige muzikale tijdsgeest gewoon wat minder met m'n voorkeuren. Het is vaker gebeurd.

Al zijn er recent ook wat goede bronnen verdwenen, of gewoon slechter onderhouden.
pi_221363723
Over muziek gesproken, Suzan en Freek. Wat een inspiratieloze, saaie, oninteressante boutnummers maken ze.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 18:19:54 #193
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221363756
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 18:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Over muziek gesproken, Suzan en Freek. Wat een inspiratieloze, saaie, oninteressante boutnummers maken ze.
Idd. Maar vermoedelijk zijn dat hele (boeren-)slimme mensen, als je ziet hoe veel mensen ze ermee weten te raken. En met het hele zorgvuldig gecreëerde imago, een soort van vinex-droom.
  Spellchecker vrijdag 17 juli 2026 @ 18:26:06 #194
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221363782
quote:
Heb ze vorig jaar drie keer gehoord.
Bij drie uitvaarten.
pi_221364381
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 18:26 schreef maily het volgende:

[..]
Bij drie uitvaarten.
Ja dat bedoel ik dus :P
pi_221364396
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 18:19 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Idd. Maar vermoedelijk zijn dat hele (boeren-)slimme mensen, als je ziet hoe veel mensen ze ermee weten te raken. En met het hele zorgvuldig gecreëerde imago, een soort van vinex-droom.
Ze verdienen er bakken met geld mee inderdaad en stadions vol. Blijkbaar zijn Nederlanders al blij met weinig :P
  vrijdag 17 juli 2026 @ 19:49:38 #197
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221364514
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 18:26 schreef maily het volgende:

[..]
Bij drie uitvaarten.
Dan is dat de overledenen iig bespaard gebleven :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 19:51:44 #198
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221364523
quote:
Sowieso al die recente piepjonge zangeressen die de laatste paar jaar een voor een tevoorschijn komen.

Zingen allemaal maar op één toon lijkt het wel.

Maar ik heb sowieso echt helemaal niks met Nederlandstalig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 21:21:13 #199
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221365262
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 19:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Sowieso al die recente piepjonge zangeressen die de laatste paar jaar een voor een tevoorschijn komen.

Zingen allemaal maar op één toon lijkt het wel.

Maar ik heb sowieso echt helemaal niks met Nederlandstalig.
Het valt mij weer op dat er - ook internationaal - zo veel jonge vocalisten (m/v, maar vaak v) zijn met een hoog, vaak wat dun stemmetje. Die zijn er naast S10 en zo.

Overeenkomst tussen beide types is iig dat ze maar weinig volume produceren. Sterke stemmen zijn uit.

Het schijnt iets te maken te hebben met een gevoel van bereikbaarheid, 'het zou je buurmeisje kunnen zijn' (zie o.a. Roxy Dekker). En met een niet al te grootse stem kan je makkelijker meezingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 18-07-2026 05:26:56 ]
pi_221366041
Vroegâh was je altijd blij met de zomer, véél vrouwelijk schoon op straat, maar nu komen ook al die ranzige tattoo's open en bloot. Wat bezielt de mensen toch.
Pecunia non olet
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 juli 2026 @ 23:52:41 #201
284411 crew  heywoodu
pi_221366159
Mensen die ergens op een willekeurige juli-avond onmeunig hard knallen (in een woonwijk ook nog eens), ik vermoed met carbid. Dus niet gewoon vuurwerk, wat al irritant genoeg is, maar écht ramentrillend hard.

Ik ben niet gewelddadig ingesteld, maar dan hoop ik stiekem een P2000-melding te zien omdat er van zo'n enorme teringlijer misschien een ledemaat beschadigd is geraakt ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221366710
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 23:52 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die ergens op een willekeurige juli-avond onmeunig hard knallen (in een woonwijk ook nog eens), ik vermoed met carbid. Dus niet gewoon vuurwerk, wat al irritant genoeg is, maar écht ramentrillend hard.

Ik ben niet gewelddadig ingesteld, maar dan hoop ik stiekem een P2000-melding te zien omdat er van zo'n enorme teringlijer misschien een ledemaat beschadigd is geraakt ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had hier 2 maanden terug een plofkraak op ongeveer 100 meter van mijn appartement, bij de eerste klap kwam ik uit bed, bij de 2e voelde ik letterlijk de schokgolf.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221366920
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 07:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik had hier 2 maanden terug een plofkraak op ongeveer 100 meter van mijn appartement, bij de eerste klap kwam ik uit bed, bij de 2e voelde ik letterlijk de schokgolf.

[ afbeelding ]
Maar ja dat zijn dan nog hardwerkende criminelen die dit doen om de kost te verdienen, niet om mensen te plagen of zo.
Pecunia non olet
pi_221379252
Mensen die alles LUID doen; praten, zich door hun huis bewegen, niesen, deuren open en dicht. Gewoon alles met zoveel misbaar dat je als buur gewoon van de bank tieft van schrik bij alles wat ze doen. Doe goffer eens zachies!
  zondag 19 juli 2026 @ 15:02:30 #205
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221379377
De doorsnee Nederlander ís gewoon luid. Of neemt met z'n houding op z'n minst veel ruimte in, "hier ben ik".

Maar daarom emigreren is ook weer zo drastisch.
pi_221379555
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 15:02 schreef Eightyone het volgende:
De doorsnee Nederlander ís gewoon luid. Of neemt met z'n houding op z'n minst veel ruimte in, "hier ben ik".

Maar daarom emigreren is ook weer zo drastisch.
Fantaseren over een boerderijtje in the middle of nowhere help me wel ;)
  maandag 20 juli 2026 @ 05:55:56 #207
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221389584
Vreemde looproute heeft de kermis van Tilburg dit jaar.

Voor wie nog niet geweest is: je kunt bij het NS-plein níet meer onder dat viaduct door, je moet een redelijk eind omlopen onder dat andere viaduct. Daar bij die die hipsterachtige barretjes e.d..

Dat hop on hop off-treintje over het gehele terrein mist ook, vorig jaar ook al. Het is er jaren geweest.

Het is iig niet ideaal voor wie wat sneller last van zijn/haar voeten krijgt. En ja, je kunt ook thuis blijven. Weet ik.

[ Bericht 19% gewijzigd door Eightyone op 20-07-2026 07:12:16 ]
  woensdag 22 juli 2026 @ 05:04:57 #208
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221402490
Nog niet eerder gezien bij bestellen via Bol:

quote:
Oei... Je pakket is naar het verkeerde sorteercentrum gebracht. Hierdoor bezorgen we het niet vandaag, maar de volgende werkdag.
Hoe krijgen ze dat nou voor elkaar. :')

'Effe' Bollen? Nu even niet.
  woensdag 22 juli 2026 @ 08:52:34 #209
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221402947
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 05:04 schreef Eightyone het volgende:
Nog niet eerder gezien bij bestellen via Bol:
[..]
Hoe krijgen ze dat nou voor elkaar. :')

'Effe' Bollen? Nu even niet.
Ik ben ook even klaar met Bollen. De afgelopen tijd een paar keer gehad dat nadat ik besteld had, de hoeveelheid artikelen aangepast werd. De eerste keer dacht ik nog dat ik niet goed gekeken had, daarna goed opgelet en nog 2x.

Nee, het is niet het eind van de wereld als ik 6 deo krijg in plaats van 12 (voor de prijs van 12) en ik kan het terugsturen en dan krijg ik mijn geld terug, maar ik hou niet van dat gedoe om erachteraan te moeten en het gevoel bedonderd te worden als ik niet heel goed oplet.

En de klantenservicemedewerker die dan adviseert "om de site in de gaten te houden voor nog meer leuke aanbiedingen" werkt dan echt averechts, helemaal als die me vertelt dat wat ik zeg niet kan terwijl ik de screenshots heb.
  woensdag 22 juli 2026 @ 08:54:32 #210
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221402956
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 23:52 schreef heywoodu het volgende:

SPOILER
Hier seinen de lokale dealers hun klandizie (of kleinere dealertjes) in dat er nieuwe stash is met vuurwerk. En dat moet dan altijd zo tussen 23:00-0:00 wanneer de mensen die 's ochtends uit hun nest moeten voor eerlijk werk proberen in slaap te vallen.

Zo klaar met dat tuig :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')