abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221052703
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Beter harige kontjes kussen dan incontinente kusjes.
Bekijk deze YouTube-video
Waarom ga je daar niet gewoon wonen?

Spanje zal binnenkort weer danig rechts gaan stemmen.
graag verwijderen
pi_221052761
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik ben het 100% eens met je kritiek op Trump, dus daar kunnen we kort over zijn.

Waar ik grote zorgen over heb is dat Iran (inderdaad door de schuld van Trump) de gehele westerse wereld (dus óók Europa) en Azië (waaronder China) stevig in z'n greep kan hebben door de straat van Hormuz af te sluiten.

We vinden het nu heerlijk dat Trump te kakken is gezet, we vinden het heerlijk dat deze man afgaat, maar het feit blijft dat Iran erachter is gekomen (ja, dat is de schuld van Trump) dat ze enorm veel macht hebben door die straat te kunnen sluiten en dat niemand er iets aan kan doen.

Dat kan nu wel even worden weggelachen, maar het is zeer ernstig. Als Iran over drie maanden verrijkt uranium wilt en als ze dat niet krijgen, sluiten ze de straat van Hormuz weer, wat moeten we dan doen? Een radicaal extremistisch land mag nooit de macht hebben over zo een cruciale waterweg.
Ze hebben het en wij kunnen er niks aan doen.

Dat regime in Iran is er gekomen en door de jaren heen geradicaliseerd door de ene na de andere mislukte westerse interventie. Wij hebben de democratie daar omver geworpen. Wij hebben een martelende koning in het zadel gehouden. Wij hebben na de revolutie indirect honderdduizenden Iraniërs gedood door bijvoorbeeld Saddam te bewapenen. Wij doen al jaren een moordcampagne tegen leden van het regime waardoor de geksten overblijven. Wij steunen een Israel dat keer op keer met de meest verschrikkelijke dingen wegkomt, omdat ze zichzelf onkwetsbaar achten. En ik zeg wij, want ook al heeft Nederland niet aan alles meegedaan, vanwege ons slaafse gedrag richting de VS ziet de wereld het wel zo.

We kunnen niks aan de situatie veranderen en ik denk dat het beter is om te stoppen met proberen.
pi_221052783
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:32 schreef LXIV het volgende:
De effecten van deze briljante oorlog:
1) Positie van de USA in het Midden Oosten verzwakt
2) Positie Iran versterkt
3) Positie Israel verzwakt
4) Positie EU verzwakt omdat ze hebben laten zien niks in de pap te kunne brokkelen
5) Inflatie toegenomen
6) Golfstaten minder vertrouwen in USA
7) Relatie USA-Israel verzwakt
8) Cohesie NAVO ernstig verzwakt
9) Rusland adempauze door langdurig hogere olieprijzen
10) Tekort aan afweerraketten voor Oekraine
11) Iraanse strijdkrachten behoorlijk deel uitgeschakeld
12) Schade aan Iraanse infra
13) Schade aan Israelische infra
14) Statusstijging Iran in de wereld
16) Regime Iran extremer en meer steun vanuit bevolking
17) China meer bewust van zwakke positie en afhankelijkheid

Grotendeels dus allemaal effecten die negatief uitgepakt hebben. MIn of meer een totale overwinning voor Iran. Want het gaat er niet om hoeveel poppetjes er omgelegd worden, maar wat de politieke doelstellingen waren.
Dat klopt wel, maar nog steeds, niks doen was geen optie.
Dit moet overnieuw en beter en completer. Met een betere Amerikaanse president SAMEN met een sterkere EU en andere westerse landen als Canada en Australië en de UK.
We moeten volle bak strijden tegen de extremisten en die gevaren weghalen en die bevolking bevrijden.
Achterover hangen en dom denken dat Iran geen bedreiging is is absoluut geen optie .
Vakman pur sang
pi_221052790
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Waarom ga je daar niet gewoon wonen?

Spanje zal binnenkort weer danig rechts gaan stemmen.
Waarom aanbid je een verkrachter?
pi_221052817
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit moet overnieuw en beter en completer. Met een betere Amerikaanse president SAMEN met een sterkere EU en andere westerse landen als Canada en Australië en de UK.
We moeten volle bak strijden tegen de extremisten en die gevaren weghalen en die bevolking bevrijden.
Achterover hangen en dom denken dat Iran geen bedreiging is is absoluut geen optie .
Iran is vooral een bedreiging voor Israel en dat is voor mij geen reden om Nederlandse jongens opgeblazen te zien worden met een FPV drone en slechte muziek eronder.
pi_221052828
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waarom aanbid je een verkrachter?
Waarom verdedig je vrouwenvrezende massamoordenaars?
graag verwijderen
  maandag 15 juni 2026 @ 18:44:23 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221052837
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:34 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Is dit lijstje gegenereerd door ChatGPT?
Nee, door mij.
The End Times are wild
pi_221052846
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iran is vooral een bedreiging voor Israel en dat is voor mij geen reden om Nederlandse jongens opgeblazen te zien worden met een FPV drone en slechte muziek eronder.
Dat is een hele naïeve en onbeholpen mening.
AIVD heeft niet voor niks gewaarschuwd voor de lange arm van Iran. Ook of juist voor de EU is Iran, vnl via proxies en terreur groepen staatsgevaarlijk.
Vakman pur sang
pi_221052855
quote:

[..]
Als het 35.000 jaar geleden was dan was jij de man die tijdens de jacht met hoofdpijn achterin de grot bleef liggen en als de jagers terugkwamen met de mammoet stond je vooraan te bedelen.
graag verwijderen
pi_221052873
Ik denk wel eens dat Los en ik de laatste echte mannen zijn in dit land.
graag verwijderen
  maandag 15 juni 2026 @ 18:47:27 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221052890
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:46 schreef UitStraling het volgende:
Wat doe je allemaal behalve stoere berichtjes posten vanaf je zolderkamertje? (serieuze vraag)
The End Times are wild
pi_221052935
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zal dan wel gepaard moeten gaan met boots on the ground en dan nog zal het enorme bloedig worden vanwege de geografie. Heb je dat ervoor over en wat krijg je ervoor terug? De andere 'bevrijdingsmissies' zijn nou niet een succes gebleken achteraf, integendeel.
pi_221052947
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Waarom verdedig je vrouwenvrezende massamoordenaars?
Dat doe ik niet. Ik val ze alleen niet aan met een kansloze oorlog die hun positie versterkt.
pi_221052954
quote:
Kijk je matties zijn matties:

https://www.youtube.com/shorts/-K81QdRlDEk
pi_221052960
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:50 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dat zal dan wel gepaard moeten gaan met boots on the ground en dan nog zal het enorme bloedig worden vanwege de geografie. Heb je dat ervoor over en wat krijg je ervoor terug? De andere 'bevrijdingsmissies' zijn nou niet een succes gebleken achteraf, integendeel.
Zal toch moeten gebeuren.
Vakman pur sang
pi_221052982
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is een hele naïeve en onbeholpen mening.
AIVD heeft niet voor niks gewaarschuwd voor de lange arm van Iran. Ook of juist voor de EU is Iran, vnl via proxies en terreur groepen staatsgevaarlijk.
Dezelfde AIVD die een van de meest schadelijke operaties tegen Iran heeft uitgevoerd zegt dat ze ook terugslaan? Nou dan moeten we vooral blijven doen wat al sinds de jaren 50 steeds groter wordende ellende veroorzaakt.
pi_221052989
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zal toch moeten gebeuren.
Waarom? Als we elk land moeten gaan aanvallen omdat de AIVD het een gevaar vindt, zijn we 100 jaar nog bezig. Of gaat het je om Israel?
pi_221053014
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:45 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als het 35.000 jaar geleden was dan was jij de man die tijdens de jacht met hoofdpijn achterin de grot bleef liggen en als de jagers terugkwamen met de mammoet stond je vooraan te bedelen.
Heb jij al mobilisatie orders ontvangen?
  maandag 15 juni 2026 @ 18:56:15 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221053017
Toch wel apart dat de wat minder nozelen Irak nu alweer vergeten zijn en gewoon dezelfde fout op bijna precies dezelfde manier willen maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221053023
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:53 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Waarom? Als we elk land moeten gaan aanvallen omdat de AIVD het een gevaar vindt, zijn we 100 jaar nog bezig. Of gaat het je om Israel?
Het moet gebeuren links of rechtsom en of het het nou wil of niet. En Israël kan de pot op.
Vakman pur sang
pi_221053039
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het moet gebeuren links of rechtsom en of het het nou wil of niet. En Israël kan de pot op.
Oke dan zijn we het in ieder geval over 1 ding eens.
pi_221053507
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:57 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Oke dan zijn we het in ieder geval over 1 ding eens.
Shalom voor al wat leeft.
Shalom voor al wat adem heeft.
De merel in zijn avondlied,
de mens die straks de ochtend ziet
en voortzegt wat het is:
een vogel, een vis.

Shalom voor wolf en lam.
Shalom maakt wilde dieren tam.
Een kind dat leeuw en ezel leidt,
een mens die voortaan oorlog mijdt
en voortzegt wat het is:
een vogel, een vis

Shalom voor mens en dier
Shalom dat is de aarde hier.
Een paradijs voor jou en mij
waar ieder vrede vindt als hij
steeds voortzegt wat het is:
een vogel, een vis.

[ Bericht 12% gewijzigd door Toby56 op 15-06-2026 19:40:46 ]
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 15 juni 2026 @ 20:27:14 #223
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_221054296
quote:
Onze eigen fok Andrew Taatje, wat schattig. Kereltje toch.
pi_221054762
Ik heb geen zin om mijn oude posts hierover boven water te halen, maar jongens wat was dit allemaal weer voorspelbaar. Trump 8)7
pi_221057932
quote:

[..]
Iran is vooral een bedreiging voor Israel
Ja, en Noord-Korea is alleen een bedreiging voor Zuid-Korea.

Oh ja, ik heb weer een nieuwe celeb die gecancelled is: Gwyneth Paltrow.

Kl*te zionisten! Hup Palestina! Iran!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')