Triest. Hopelijk redden de andere 4 kinderen het.quote:Twee kinderen en volwassene overleden bij verkeersongeluk op N-weg in Zeeland
Bij een verkeersongeluk in Zeeuws-Vlaanderen zijn aan het begin van de middag twee kinderen en een volwassene om het leven gekomen.
Het ongeluk gebeurde rond 12.30 uur op de N290, een tweebaansweg tussen de dorpen Terhole en Vogelwaarde, niet ver van Hulst. Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk.
Volgens nog onbevestigde berichten was een aantal kinderen samen aan het fietsen, mogelijk onder begeleiding van een of meer ouders. Een automobilist zou die fietsers hebben aangereden, meldt Omroep Zeeland.(opent in nieuw venster) Het is niet bekend of dat op het vrijliggende fietspad is gebeurd dat langs de weg ligt.
Verschillende ziekenhuizen
De veiligheidsregio bevestigde zojuist dat bij het ongeluk twee kinderen en een ouder om het leven zijn gekomen. Eerder werd al gemeld dat een onbekend aantal gewonden is overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis Gent, het Universitair Ziekenhuis Antwerpen en het Erasmus MC in Rotterdam.
https://nos.nl/artikel/26(...)-op-n-weg-in-zeeland
(bron uit de OP)quote:Bij een ernstig ongeval donderdagmiddag zijn twee kinderen en een volwassene om het leven gekomen. Het gruwelijke ongeval gebeurde op de N290 in Vogelwaarde. Een auto schepte een groep fietsers, onder wie kinderen die op schoolkamp waren. Vier kinderen zijn zwaargewond geraakt.
Denk het niet.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:47 schreef Ama het volgende:
Ik vraag me af of het de bestuurder van de auto is die is overleden.
Dat het een ouder is was net nog niet bekend.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:55 schreef maily het volgende:
[..]
Denk het niet.
In de OP staat "twee kinderen en een ouder".
Triest![]()
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk als het om aangereden fietsers gaat. Maar het zou kunnenquote:Op donderdag 11 juni 2026 15:47 schreef Ama het volgende:
Er staat dat niet bekend is gemaakt hoe het met de bestuurder gaat. Wie weet was hij onder invloed van iets.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:47 schreef Ama het volgende:
Ben heel benieuwd naar de uitkomst van het politieonderzoek. Je vliegt niet zomaar uit de bocht daar.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze kwamen terug van schoolkamp, de groep bestond uit 14 kinderen en twee volwassenen.
Zeven fietsers waren geraakt door een auto die uit de bocht vloog rond het middaguur.
Ik ken die weg goed, wat een eikel en wat moet die hard gereden hebben.
Dan ken je de zeeuwse automobilisten van een jaar of 20 niet. Elk dorp heeft zijn eigen gek, die elk jaar onder aan de dijk ligt of zelfs de haven in rijdt. Met 140 kilometer en vaak zonder rijbewijs want al afgepakt.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:27 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd naar de uitkomst van het politieonderzoek. Je vliegt niet zomaar uit de bocht daar.
Ach ik woon in de buurt van Benschop en daar liggen er ook jaarlijks twee of drie dood in de sloot. Stukje weg van 5 kilometer max, rechtdoor.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan ken je de zeeuwse automobilisten van een jaar of 20 niet. Elk dorp heeft zijn eigen gek, die elk jaar onder aan de dijk ligt of zelfs de haven in rijdt. Met 140 kilometer en vaak zonder rijbewijs want al afgepakt.
En met een beetje pech rijden ze tegen andere verkeersgebruikers aan, en zitten doodleuk de volgende dag weer lachend achter het stuur…
Politie zie je hier nooit.
Nope, een van de volwassen fiets begeleiders. Dus de automobilist heeft 3 mensen doodgereden, en er 4 zwaar verwond.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:47 schreef Ama het volgende:
Hoe werkt dat dan, ootje? Ik dacht dat die Zeeuwse dorpen van die hechte gemeenschappen waren. En godvruchtig en zo. Worden dat soort kutventjes dan niet opgevoed? Zijn er niet een paar dorpsgenoten die ze es een keer flink op hun bek timmeren?quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan ken je de zeeuwse automobilisten van een jaar of 20 niet. Elk dorp heeft zijn eigen gek, die elk jaar onder aan de dijk ligt of zelfs de haven in rijdt. Met 140 kilometer en vaak zonder rijbewijs want al afgepakt.
En met een beetje pech rijden ze tegen andere verkeersgebruikers aan, en zitten doodleuk de volgende dag weer lachend achter het stuur…
Of gewoon een dronken Pool, genoeg landbouwsector en seizoenswerk in die contreien.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hecht zijn ze zeker, ik heb daar ook wel naar gevraagd. Zeker nadat zo’n gek hier een jongen doodreed en die vriendengroep het vooral heel erg voor zijn gezin vonden. Maar die gozer rijdt ook gewoon weer. En de andere dorpsgek een volle jachthaven invloog met zijn bus.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan, ootje? Ik dacht dat die Zeeuwse dorpen van die hechte gemeenschappen waren. En godvruchtig en zo. Worden dat soort kutventjes dan niet opgevoed? Zijn er niet een paar dorpsgenoten die ze es een keer flink op hun bek timmeren?
Dat godvruchtige is maar op een paar dorpen, in het overgrote deel van Zeeland niet, Zeeuws-Vlaanderen is rooms-katholiek maar meer op rolletjes.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan, ootje? Ik dacht dat die Zeeuwse dorpen van die hechte gemeenschappen waren. En godvruchtig en zo. Worden dat soort kutventjes dan niet opgevoed? Zijn er niet een paar dorpsgenoten die ze es een keer flink op hun bek timmeren?
Dank voor je reactie. Laten we nog maar even wachten met hier verder op in te gaan, want de eerste buitenlandse dader is al geopperd in het topic.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hecht zijn ze zeker, ik heb daar ook wel naar gevraagd. Zeker nadat zo’n gek hier een jongen doodreed en die vriendengroep het vooral heel erg voor zijn gezin vonden. Maar die gozer rijdt ook gewoon weer. En de andere dorpsgek een volle jachthaven invloog met zijn bus.
Die ouders vinden het verschrikkelijk maar ze hebben niks meer te zeggen, vanaf hun 18 jaar kunnen ze doen en laten wat ze willen. Ik vind dat onbegrijpelijk zeker omdat ze allemaal nog thuis wonen.
Die ouders en buren staan erbij en kijken ernaar. Onbegrijpelijk.
Je bedoelt die ene user die opperde dat het best een Pool geweest kon zijn?quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:59 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Laten we nog maar even wachten met hier verder op in te gaan, want de eerste buitenlandse dader is al geopperd in het topic.
Ja, die dronken Pool van Elan.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:00 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Je bedoelt die ene user die opperde dat het best een Pool geweest kon zijn?
Hier zeggen we vaak over de Refo jeugd: "Ach hun kan toch niets gebeuren, want ze hebben de here bij zich" als er weer eens een stunt uit haalt.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
Op Goeree Overflakkee hetzelfde. Het lijkt daar allemaal zo refo maar ondertussen. Drugs is ook een probleem.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:10 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hier zeggen we vaak over de Refo jeugd: "Ach hun kan toch niets gebeuren, want ze hebben de here bij zich" als er weer eens een stunt uit haalt.
Die strakke opvoeding in die gezinnen heeft de nare bijwerking; dat de jeugd helemaal los gaat als er geen ouders etc in de buurt zijn.
Overigens is dat gedonder echt niet "Zeeuws" maar gewoon het gedrag binnen de Biblebelt of mss wel de landelijke regio´s
Tuurlijk wel. Was bovendien een oudje van wat je op de foto zag. 2009 3-serie gok ik.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:52 schreef vul_maar_in het volgende:
Poolse seizoensarbeiders rijden geen bmw's over het algemeen.
Ze worden gewoon teveel buiten wat ze "de wereld" noemen gehouden. Waardoor de nieuwsgierigheid en dingen in het geniep doen alleen maar toe neemt.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Op Goeree Overflakkee hetzelfde. Het lijkt daar allemaal zo refo maar ondertussen. Drugs is ook een probleem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |