abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 11 juni 2026 @ 13:40:30 #1
510587 crew  Watmoetjenou
pi_221008367
Soms luister je muziek, en denk je, waar gaat dit over....

Bekendste nummer is denk ik wel

Bekijk deze YouTube-video

Maar ook bijvoorbeeld

Kan voor de zanger(es) of band wellicht een betekenis hebben, maar vaak brengen ze dat niet naar buiten, dus is het gissen.

Iemand nog meer voorbeelden? Of eventuele speculaties over dat soort nummers!?
pi_221008668
Ik heb echt een zwak voor dat soort dingen

Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221008678
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221008721
Het halve oeuvre van bob dylan valt hier onder, met als goed voorbeeld "ballad of a thin man", maar hij doet het natuurlijk vooral om interessant te doen.

Redactie Frontpage donderdag 11 juni 2026 @ 14:23:33 #5
510587 crew  Watmoetjenou
pi_221008726
quote:
Deze valt dan weer onder een andere categorie imo. Ik denk namelijk dat mijn voorbeelden en die van jou van de beetles wel ergens een betekenis voor hun zelf. Snollebollekes bijvoorbeeld zie ik ook niet echt in dit rijtje thuis.
  donderdag 11 juni 2026 @ 14:27:43 #6
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221008802
Voorheen Bargehassus.
pi_221008904
De onbegrijpelijke pretentieuze teksten van Blöf mogen ook niet onvermeld worden. Daar vraag je je ook heel vaak af waar de fuck die zooi toch over gaat. Ik was op zoek naar voorbeelden en vond dit heel oude geniale topic erover: MUZ / De poëtische pretenties van Bløf

quote:
Als een mooi en groot geloof
Aan de muur van mijn gedachten
Hangt een wereldkaart te wachten
Tot ze terugkomt

Met haar reizen in m'n hoofd
Steek ik vlaggen in de aarde
Dezelfde kleur dezelfde waarde
pi_221009336
Heel de plaat Chocolate & Cheese van Ween

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 11 juni 2026 @ 16:36:57 #10
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221009588
Ik kan van de teksten van Sigur Ros echt geen kaas maken. Wel mooie muziek.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221048857
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:41 schreef Farenji het volgende:
De onbegrijpelijke pretentieuze teksten van Blöf mogen ook niet onvermeld worden. Daar vraag je je ook heel vaak af waar de fuck die zooi toch over gaat. Ik was op zoek naar voorbeelden en vond dit heel oude geniale topic erover: MUZ / De poëtische pretenties van Bløf
[..]

Dat was toch opgelost?

https://speld.nl/2011/06/(...)steen-van-renesse-2/
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_221048880

Wang Chung met Dance Hall Days

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of is dit vooral een rare tekst.....
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_221049103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:41 schreef Farenji het volgende:
[..]

Hoewel ik het net je eens ben, wil ik ook nog wel eens bij mezelf denken, als die teksten in het Engels geschreven waren en door Jim Morrison opgeschreven dan keken mensen er ook weer anders naar.
-nee-
pi_221049119

De tekst gaat eigenlijk over ene Diego die de dansvloer opkomt en in gaar "Spanglish" probeert mee te zingen met deze ook best wel betekenisloze rap:

pi_221049191
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:35 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Hoewel ik het net je eens ben, wil ik ook nog wel eens bij mezelf denken, als die teksten in het Engels geschreven waren en door Jim Morrison opgeschreven dan keken mensen er ook weer anders naar.
Zeker. Een band als Oasis heeft ook goed gescoord met nikszeggende onzin. Zoals bijv dit lied dat veel mensen toch keihard meezingen, alsof het ergens over gaat.

pi_221058125
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:40 schreef Watmoetjenou het volgende:
Soms luister je muziek, en denk je, waar gaat dit over....

Bekendste nummer is denk ik wel

Het lijkt voornamelijk te gaan over hoe Mercury of het hoofdpersonage zijn oude karakter achter zich laat. In een verse heeft ie dat vermoord en in een ander loopt ie er weg van.

In poëtische zin hebben we dat allemaal wel. Jezelf als tiener is niet jezelf als 40er. Bijvoorbeeld.

Verder

Bohemian reflects an unconventional, free-spirited way of life, one that rejects societal norms. The term, rooted in 19th-century French literature, speaks to those who live outside traditional bounds, often driven by art, passion and freedom. It conveys the sense of embracing one's individuality, even if it means standing apart from the crowd.

Vrij toepasselijk op Mercury en het vrije theatrale zit er ook in verweven.
pi_221066182
quote:
Daar hoort deze uiteraard bij als logische tegenhanger.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')