Je vergeet de optie dat je, vooral vanuit een echokamer van angstaanpraterij, een totaal willekeurig persoon onder spuit puur omdat je je onveilig voelt. En wat denk je dat omstanders dan doen? Netjes en onpartijdig de situatie analyseren? Of misschien die onschuldige persoon in elkaar slaan/schoppen, wellicht met blijvend letsel?quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja zou kunnen. Er zijn denk ik grofweg 4 opties.
1) je spuit de dader onder, en niet jezelf -> niet aangerand of verkracht, geen pijn in je ogen.
2) je spuit de dader onder én jezelf. -> niet aangerand of verkracht, wel pijn in je ogen.
3) je spuit de dader niet onder, en jezelf ook niet. -> wel aangerand of verkracht, geen pijn in je ogen.
4) je spuit de dader niet onder, maar jezelf wel -> wel aangerand of verkracht en ook nog pijn in je ogen.
Ik heb weleens pepperspray in mijn ogen gehad, ik ben gelukkig nog nooit verkracht, maar als ik moest kiezen koos ik toch liever voor nog een keer pepperspray in mijn ogen dan verkracht worden.
Meiden zijn de bedreigden, dus die zou men wapens moeten geven om zich te kunnen weren tegen de dreigende mannen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 00:15 schreef Elan het volgende:
Meiden zouden niet alleen moeten fietsen of wandelen in verlaten gebieden .En zeker niet midden in de nacht.
Ten eerste: je kan eindeloos hypothetische "wat als scenario's" bedenken.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:05 schreef silverhill het volgende:
[..]
Je vergeet de optie dat je, vooral vanuit een echokamer van angstaanpraterij, een totaal willekeurig persoon onder spuit puur omdat je je onveilig voelt. En wat denk je dat omstanders dan doen? Netjes en onpartijdig de situatie analyseren? Of misschien die onschuldige persoon in elkaar slaan/schoppen, wellicht met blijvend letsel?
Dat lijkt me een vanzelfsprekendheid.quote:Ik ben overigens niet tegen gebruik van pepperspray, maar wel met de kanttekening dat onterecht gebruik (misbruik) flinke consequenties op staan (strafrecht).
Aanzetten tot illegale handelingquote:Op woensdag 10 juni 2026 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
In Duitsland is dit vrij te verkrijgen. Doe met die informatie wat je wil.
Dan moet je al in gevecht. Met pepperspray kan een dame beter iemand op afstand houden dan met schoenen. Niet elke dame is 'n soort van vrouwelijke JCVD.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:56 schreef Koortsdroom het volgende:
Tip:
Veiligheidsschoenen met stalen neuzen. Is nog eens compleet legaal ook.
Misschien wel een gat in de markt om modieuze modellen voor dames uit te brengen.
Aansteker ervoor houdenquote:Op donderdag 11 juni 2026 12:01 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Bij kruidvat heb je kleine spuitbusjes deodorant. Neemt niet veel ruimte in en is legaal.
En het werkt ook prima.
Ze zijn vast ook wel in andere winkels, maar ik kwam ze hier tegen.
De aanvaller ookquote:Op donderdag 11 juni 2026 13:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan wel een probleem hebt.
Tja, daar zit het hem in hè.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:03 schreef Cupfighter het volgende:
Lang geleden , een ex vriendin wordt tijdens het instappen in de bus in haar billen geknepen, ze draait zich om en trapt de man achter haar de bus uit en schopt nog flink door
Zij kreeg een hogere straf als de dader
Je bent gestoord.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:42 schreef Edding345 het volgende:
Ga als vrouw dan ook niet alleen halfnaakt tijdens foute uren op dr verkeerde plekken gvd
Ik loop toch ook niet met een rolex snachts door de bijlmer
5) de dader pakt je pepperspray af, je bent verkracht en hebt pijn in je ogen etc.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja zou kunnen. Er zijn denk ik grofweg 4 opties.
1)
Is ook niet proportioneel! Ze had terug moeten knijpen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:03 schreef Cupfighter het volgende:
Lang geleden , een ex vriendin wordt tijdens het instappen in de bus in haar billen geknepen, ze draait zich om en trapt de man achter haar de bus uit en schopt nog flink door
Dat werkt helemaal niet. Dan moet je al op 30cm komen wil er nog wat spray in het gezicht komen vanwege de druk, verneveling en wind. Pepperspray komt doorgaans 2 tot 4 meter ver en daarmee taaien de meeste aanvallers wel af.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:01 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Bij kruidvat heb je kleine spuitbusjes deodorant. Neemt niet veel ruimte in en is legaal.
En het werkt ook prima.
Ze zijn vast ook wel in andere winkels, maar ik kwam ze hier tegen.
Mee eens maar het is beter dan niks.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat werkt helemaal niet. Dan moet je al op 30cm komen wil er nog wat spray in het gezicht komen vanwege de druk, verneveling en wind. Pepperspray komt doorgaans 2 tot 4 meter ver en daarmee taaien de meeste aanvallers wel af.
ze gaat je niet pijpen white knightquote:
en gelijk, stel de bus zwaait om en ik bots per ongeluk tegen een kech en die hoer trapt me ballen zomaar en geeft false rape acquisitie zoals amber heardquote:Op donderdag 11 juni 2026 14:03 schreef Cupfighter het volgende:
Zie optie 4.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
5) de dader pakt je pepperspray af, je bent verkracht en hebt pijn in je ogen etc.
Het klinkt mooi, maar helaas zijn teveel vrouwen fysiek niet sterk genoeg om een man echt tegen te houden. Dat lost iets als pepperspray niet op
De enige oplossing zou zijn om de bedreigden te voorzien van zware wapens zodat zij zich zouden kunnen verdedigen tegen de dreigende mannen.quote:
Ik ben voor.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:28 schreef torentje het volgende:
[..]
De enige oplossing zou zijn om de bedreigden te voorzien van zware wapens zodat zij zich zouden kunnen verdedigen tegen de dreigende mannen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |