Het is maar een stelling hè, ik was gewoon benieuwd naar de voors en tegens. Bovendien wekt het ook weer een interessante discussie op. Ik weet ook heus wel dat dit nooit gaat gebeuren, maar ga er vooral lekker op los, en leef je uit...quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:45 schreef ikbennieuwstopfok het volgende:
Zelden zo'n slecht idee gehoord. Het mooiste aan voetbal is zoals in Engeland dat iedere club van de bodem zich naar de top kan werken, en ook een topploeg die helemaal naar beneden kan vallen.
Niemand geeft een hol om de keukenkampioen () divisie omdat je niet kan degraderen, het hele onderste rijtje speelt voor spek en bonen mee.
Lijkt me echt heel matig om in de KKD te spelen en te weten dat je nooit met je huidige club naar het hoogste niveau zult promoveren. Lijkt me ook heel saai om altijd dezelfde tegenstanders tegen te komen, nooit eens vers bloed te zien.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:55 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Het is maar een stelling hè, ik was gewoon benieuwd naar de voors en tegens. Bovendien wekt het ook weer een interessante discussie op. Ik weet ook heus wel dat dit nooit gaat gebeuren, maar ga er vooral lekker op los, en leef je uit...
Als het maar een stelling is, wat is jouw eigen mening dan?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:55 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Het is maar een stelling hè, ik was gewoon benieuwd naar de voors en tegens. Bovendien wekt het ook weer een interessante discussie op. Ik weet ook heus wel dat dit nooit gaat gebeuren, maar ga er vooral lekker op los, en leef je uit...
Dat dit natuurlijk op deze manier nooit zo doorgevoerd zal worden, maar misschien moet het systeem wel op de schop. Bv. maar 1 team laten promoveren ipv 2 of 3, waardoor de kans kleiner wordt om te degraderen, en ze zich meer bezig kunnen houden met investeren in een beter team ipv zich vnl. bezig te houden met vechten tegen degradatie, en meer geld naar de KKD, zodat die teams daar ook een beter team kunnen opbouwen ipv geld weghalen, waardoor ze noodgedwongen weer spelers moeten verkopen die te duur voor ze worden, zodat de kwaliteit van alle teams over de hele breedte uiteindelijk (hopelijk) veel beter wordt, waardoor op de lange termijn het hele betaalde voetbal, als ook het Nederlands Elftal daarvan gaat profiteren. Uiteindelijk moet dat dan betere teams, hogere kwaliteit, beter, spannender en interessanter voetbal gaan opleveren.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:04 schreef ikbennieuwstopfok het volgende:
[..]
Als het maar een stelling is, wat is jouw eigen mening dan?
Wat vind je van een Beneliga?quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:14 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Dat dit natuurlijk op deze manier nooit zo doorgevoerd zal worden, maar misschien moet het systeem wel op de schop. Bv. maar 1 team laten promoveren ipv 2 of 3, waardoor de kans kleiner wordt om te degraderen, en meer geld naar de KKD, zodat die teams daar ook een beter team kunnen opbouwen ipv geld weghalen, waardoor ze noodgedwongen weer spelers moeten verkopen die te duur voor ze worden, zodat de kwaliteit van alle teams over de hele breedte uiteindelijk (hopelijk) veel beter wordt, waardoor op de lange termijn het hele betaalde voetbal, als ook het Nederlands Elftal daarvan gaat profiteren. Uiteindelijk moet dat dan betere teams, hogere kwaliteit, beter, spannender en interessanter voetbal gaan opleveren.
Wel aardig idee, maar heeft niet mijn voorkeur, omdat je daardoor indirect het Belgisch Nationaal Team ook sterker gaat maken, en dat moet je eigenlijk niet willen, lijkt me..quote:
Meer geld staat niet per se gelijk aan een doorstroom aan jeugd. Andersom eerder.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:34 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Wel aardig idee, maar heeft niet mijn voorkeur, omdat je daardoor indirect het Belgisch Nationaal Team ook sterker gaat maken, en dat moet je eigenlijk niet willen, lijkt me..
Met 20 Eredivisieclubs zullen minimaal twee daarvan in jouw plan ook gewoon Eredivisie spelen.quote:Niks ten nadele van clubs als Excelsior, Telstar en Cambuur
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |