abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221000041
Stelling: We moeten af van degradatie uit en promotie naar de Eredivisie.
De 18, of desnoods 20 clubs met de hoogste budgetten en de grootste stadions moeten permanent kunnen blijven spelen in de Eredivisie. Uiteindelijk zal het niveau in de hele breedte daar sterker en beter door worden. Niks ten nadele van clubs als Excelsior, Telstar en Cambuur, maar wie zit er eigenlijk te wachten op wedstrijden als Cambuur-Telstar, behalve de supporters van deze clubs zelf? Niemand toch? Wie word er vrolijk van (net) gepromoveerde clubs, waarvan je (haast) al bij het begin van het seizoen weet dat ze aan het eind van het seizoen weer zullen gaan degraderen, en eigenlijk nooit hoger zullen gaan reiken dan de middenmoot, en worden vervangen door 1e-divisieclubs die het in het seizoen daarop waarschijnlijk nóg slechter gaan doen, en zeer waarschijnlijk na 1 seizoen óók weer rechtstreeks zullen gaan degraderen? Promoveren-> geld erbij, degraderen-> minder geld, spelers moeten laten gaan, waardoor het nooit echt iets wordt, enz. In plaats daarvan dus ploegen die permanent Eredivisie spelen die écht kunnen bouwen aan en investeren in een steeds beter wordend team...
De clubs in de 1e divisie zijn er dan voornamelijk vooral nog voor de ontwikkeling en aanwas van nieuw talent, mogelijk (deels) gesponsord door de 18 of 20 Eredivisie-clubs.
POLL

[ Bericht 9% gewijzigd door Forumtijger op 10-06-2026 12:44:29 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
  woensdag 10 juni 2026 @ 11:48:22 #2
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221000165
woon jij toevallig in de buurt van Brugge in Belgie?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 juni 2026 @ 11:57:49 #3
284411 crew  heywoodu
pi_221000224
En dan natuurlijk ook een draft, dat de slechtste clubs als eerste nieuwe spelers mogen kiezen, waardoor je er lekker kunstmatig voor zorgt dat alle clubs ooit wel een keer goed en een keer slecht zijn.
  Moderator / Redactie FP woensdag 10 juni 2026 @ 12:09:18 #4
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_221000332
Heel matig idee.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 12:12:26 #5
451823 crew  Plompzakker
Met het ov reizen :')
pi_221000360
Capuchon jongen ideeentopic _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 13:28:27 #6
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221001039
@capuchon_jongen

Wat vind je van dit idee?
What can change the nature of a man?
pi_221001269
Zelden zo'n slecht idee gehoord. Het mooiste aan voetbal is zoals in Engeland dat iedere club van de bodem zich naar de top kan werken, en ook een topploeg die helemaal naar beneden kan vallen.

Niemand geeft een hol om de keukenkampioen ( :') ) divisie omdat je niet kan degraderen, het hele onderste rijtje speelt voor spek en bonen mee.
Fan van Hiddendoe en sanasoufi
pi_221001386
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:45 schreef ikbennieuwstopfok het volgende:
Zelden zo'n slecht idee gehoord. Het mooiste aan voetbal is zoals in Engeland dat iedere club van de bodem zich naar de top kan werken, en ook een topploeg die helemaal naar beneden kan vallen.

Niemand geeft een hol om de keukenkampioen ( :') ) divisie omdat je niet kan degraderen, het hele onderste rijtje speelt voor spek en bonen mee.
Het is maar een stelling hè, ik was gewoon benieuwd naar de voors en tegens. Bovendien wekt het ook weer een interessante discussie op. Ik weet ook heus wel dat dit nooit gaat gebeuren, maar ga er vooral lekker op los, en leef je uit...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
  Moderator / Redactie FP woensdag 10 juni 2026 @ 13:59:24 #9
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_221001408
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:55 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Het is maar een stelling hè, ik was gewoon benieuwd naar de voors en tegens. Bovendien wekt het ook weer een interessante discussie op. Ik weet ook heus wel dat dit nooit gaat gebeuren, maar ga er vooral lekker op los, en leef je uit...
Lijkt me echt heel matig om in de KKD te spelen en te weten dat je nooit met je huidige club naar het hoogste niveau zult promoveren. Lijkt me ook heel saai om altijd dezelfde tegenstanders tegen te komen, nooit eens vers bloed te zien.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_221001459
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:55 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Als het maar een stelling is, wat is jouw eigen mening dan?
Fan van Hiddendoe en sanasoufi
  woensdag 10 juni 2026 @ 14:14:37 #11
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_221001573
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:04 schreef ikbennieuwstopfok het volgende:

[..]
Als het maar een stelling is, wat is jouw eigen mening dan?
Dat dit natuurlijk op deze manier nooit zo doorgevoerd zal worden, maar misschien moet het systeem wel op de schop. Bv. maar 1 team laten promoveren ipv 2 of 3, waardoor de kans kleiner wordt om te degraderen, en ze zich meer bezig kunnen houden met investeren in een beter team ipv zich vnl. bezig te houden met vechten tegen degradatie, en meer geld naar de KKD, zodat die teams daar ook een beter team kunnen opbouwen ipv geld weghalen, waardoor ze noodgedwongen weer spelers moeten verkopen die te duur voor ze worden, zodat de kwaliteit van alle teams over de hele breedte uiteindelijk (hopelijk) veel beter wordt, waardoor op de lange termijn het hele betaalde voetbal, als ook het Nederlands Elftal daarvan gaat profiteren. Uiteindelijk moet dat dan betere teams, hogere kwaliteit, beter, spannender en interessanter voetbal gaan opleveren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Forumtijger op 10-06-2026 14:30:15 ]
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 14:26:29 #12
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221001684
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:14 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Dat dit natuurlijk op deze manier nooit zo doorgevoerd zal worden, maar misschien moet het systeem wel op de schop. Bv. maar 1 team laten promoveren ipv 2 of 3, waardoor de kans kleiner wordt om te degraderen, en meer geld naar de KKD, zodat die teams daar ook een beter team kunnen opbouwen ipv geld weghalen, waardoor ze noodgedwongen weer spelers moeten verkopen die te duur voor ze worden, zodat de kwaliteit van alle teams over de hele breedte uiteindelijk (hopelijk) veel beter wordt, waardoor op de lange termijn het hele betaalde voetbal, als ook het Nederlands Elftal daarvan gaat profiteren. Uiteindelijk moet dat dan betere teams, hogere kwaliteit, beter, spannender en interessanter voetbal gaan opleveren.
Wat vind je van een Beneliga?
What can change the nature of a man?
  woensdag 10 juni 2026 @ 14:34:40 #13
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_221001790
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:26 schreef Coco het volgende:

[..]
Wat vind je van een Beneliga?
Wel aardig idee, maar heeft niet mijn voorkeur, omdat je daardoor indirect het Belgisch Nationaal Team ook sterker gaat maken, en dat moet je eigenlijk niet willen, lijkt me..
pi_221002914
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:34 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Wel aardig idee, maar heeft niet mijn voorkeur, omdat je daardoor indirect het Belgisch Nationaal Team ook sterker gaat maken, en dat moet je eigenlijk niet willen, lijkt me..
Meer geld staat niet per se gelijk aan een doorstroom aan jeugd. Andersom eerder.
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 18:25:20 #15
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221003218
Nee er moet altijd mogelijk zijn om te promoveren en degraderen. Zo hou je spanning in de competities
Zelfs ik vind dat een heel slecht idee.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_221017837
Bijzonder slecht idee. Je zal dan inderdaad het hele systeem moeten omgooien en er een Amerikaans model van moeten maken. Dus met een draft en playoffs om de kampioen te bepalen.

Bekijk deze YouTube-video
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_221019766
quote:
Niks ten nadele van clubs als Excelsior, Telstar en Cambuur
Met 20 Eredivisieclubs zullen minimaal twee daarvan in jouw plan ook gewoon Eredivisie spelen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 juni 2026 @ 10:55:01 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221036830
Nee. In het Europese stelsel is P/D het beste alternatief.
Met vrij verkeer van Personen voor een draftsysteem in de EU heul lastig.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221053383
Nee want juist die "matige" clubs vervullen een belangrijke rol als opleiders, ik ben trouwens van mening dat het huidige Keukendivisie gewoon kut is, dat kun je beter vullen met andere amateurteams.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')