Hmmm, dan zou het alsnog veilig kunnen zijn: een beveiliging op de beveiligingscode.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:04 schreef Caland het volgende:
Dat is naar de nieuwe Europese standaarden, gebeurde al jaren met bijvoorbeeld creditcards.
Als je middels je bankrekeningnummer en CVC-code iets betaalt heb je altijd nog een extra verificatiemiddel nodig (zoals de mobiele app).
Ik vind het wel dubieus. Als ik de handleiding op hun site bekijk, verifiėren ze niet elke keer.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:08 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Hmmm, dan zou het alsnog veilig kunnen zijn: een beveiliging op de beveiligingscode.
Echter met mijn creditdebitcard van N26 heb ik aan mijn rekeningnummer plus CVC genoeg, als ik dingen wil kopen/bestellen...
Edit: dat laatste is toch niet waar. Ik moet de betaling altijd nog een keer bevestigen in de app.
Nah ja, okay. Maar als je CVC doodleuk op je bankpas staat is er weinig 'veiligheidscode' meer aan. Laat die code dan maar helemaal weg, zou ik zeggen. De stap met de app is immers de veiligheidshorde geworden.
Ben er niet zo heel bekend mee, maar in de toekomst kunnen we dus ook gewoon onze bankpas gebruiken om bijvoorbeeld een auto te huren in het buitenland en kunnen de extra creditcards eindelijk de deur uit.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:08 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Hmmm, dan zou het alsnog veilig kunnen zijn: een beveiliging op de beveiligingscode.
Echter met mijn creditdebitcard van N26 heb ik aan mijn rekeningnummer plus CVC genoeg, als ik dingen wil kopen/bestellen...
Edit: dat laatste is toch niet waar. Ik moet de betaling altijd nog een keer bevestigen in de app.
Nah ja, okay. Maar als je CVC doodleuk op je bankpas staat is er weinig 'veiligheidscode' meer aan. Laat die code dan maar helemaal weg, zou ik zeggen. De stap met de app is immers de veiligheidshorde geworden.
Maar dat is nu ook al zo met contactloos betalen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:11 schreef Lienekien het volgende:
Dus iemand die de pas jat of vindt kan er potentieel kwaad mee.
Ja, dat is dus onzin.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:13 schreef incel het volgende:
ze zeggen toch ook dat een foto van dat ding al voor problemen kan zorgen?
waarom wil men dit?
Maar dat is qua bedrag beperkt.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dat is nu ook al zo met contactloos betalen.
Voor- en achterkant? In Nederland dan of in Amerika alleen? Of alleen met of zonder die cvc code?quote:
Dus ook toen er nog geen beveiligingsapps en mobiele telefoons bestonden!? Lekker danquote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:08 schreef Cor_Minderhout het volgende:
cvc staat al 25 jaar op mijn creditcards, waarom moeilijk doen?
Met een creditcard is je aankoop verzekerd, met een debitcard niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Ben er niet zo heel bekend mee, maar in de toekomst kunnen we dus ook gewoon onze bankpas gebruiken om bijvoorbeeld een auto te huren in het buitenland en kunnen de extra creditcards eindelijk de deur uit.
Vooruitgang!
Het grote voordeel van creditcards is/was dat je tegen gevallen van fraude/oplichting of bijvoorbeeld het niet leveren van producten veel beter beschermd bent.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:15 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dus ook toen er nog geen beveiligingsapps en mobiele telefoons bestonden!? Lekker dan
Waarschijnlijk was je handtekening dan het veiligheidsslot op je geld. Echter niemand kijkt naar die handtekening en ook bij bijvoorbeeld een tolweg of een benzinepomp kon/kun je ook zonder je handtekening betalen met je creditcard.
Ik herinner me dat mijn exvriendin in de VS hing om de haverklap met haar bank aan de telefoon om een onverklaarbare betaling terug te laten boeken en tegelijk om een nieuwe kaart te bestellen. Absurd, als je het mij vraagt...
Ja, maar dat is nog beperkt tot 100 Euro per dag. Met je bankpas + pincode of met je creditcard-gegevens kom je heul veul verder.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dat is nu ook al zo met contactloos betalen.
Ja als je zo debiel bent dat je je pincode bij je bankpas bewaart verdien je het ook gewoon om opgelicht te worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:17 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, maar dat is nog beperkt tot 100 Euro per dag. Met je bankpas + pincode of met je creditcard-gegevens kom je heul veul verder.
Ja, en met je CVC expliciet op je bankpas idem dito. Alleen met je CVC hoef je de code niet meer op een papiertje te schrijven. De bank zet de code zelf voor jou op je bankpas.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja als je zo debiel bent dat je je pincode bij je bankpas bewaart verdien je het ook gewoon om opgelicht te worden.
Nope, je moet nog steeds je pincode invoeren of de betaling bevestigen middels de app.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:22 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, en met je CVC expliciet op je bankpas idem dito. Alleen met je CVC hoef je de code niet meer op een papiertje te schrijven. De bank zet de code zelf voor jou op je bankpas.
Debiel of (beginnend) dementerend.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja als je zo debiel bent dat je je pincode bij je bankpas bewaart verdien je het ook gewoon om opgelicht te worden.
Nee, ik heb ook zo n kaart en meestal heb je die helemaal niet nodigquote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:04 schreef Caland het volgende:
Dat is naar de nieuwe Europese standaarden, gebeurde al jaren met bijvoorbeeld creditcards. Vermoedelijk heeft je moeder dus een nieuwe pas.
Als je middels je bankrekeningnummer en CVC-code iets betaalt heb je altijd nog een extra verificatiemiddel nodig (zoals de mobiele app).
Voor kleinere bedragen vaak niet nee, maar dat is geen verschil met een bankpas.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook zo n kaart en meestal heb je die helemaal niet nodig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |