abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221008163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:03 schreef Blues het volgende:

[..]
Je edit ^O^
Waar ik vooral kromme teentjes van krijg is de zin: Je kunt daar in dit stadium helemaal niet rationeel over oordelen.
:Y
Vooral nadat ik mijn standpunt met tig redenen omkleed had uiteengezet.

Maar die O+ ander O+.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221008709
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:19 schreef Kaatje1 het volgende:
@:sarabi hier is een plekje om op te warmen indien nodig (en auto neer te zetten om verder met de bus te gaan) 3FM komt met Glazen Huis naar Arnhem: Serious Request vanaf de Markt
https://www.gelderlander.(...)f-de-markt~a0988a1b/
Lief :)
Leuk dat het weer relatief dichtbij is.
pi_221009001
Oehoe, zaterdagmiddag om 1545 vertrekken we hier *O*

De mensen die rijden hebben de route bekeken en we rijden om Nijmegen heen om de rotondes te vermijden, veel te onrustig voor de kat :D

[ Bericht 44% gewijzigd door Kaatje1 op 11-06-2026 15:05:10 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_221009048
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Oehoe, zaterdagmiddag om 1545 vertrekken we hier *O*
*O* *O* *O*
pi_221009196
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:Y
Vooral nadat ik mijn standpunt met tig redenen omkleed had uiteengezet.

Maar die O+ ander O+.
Hardleers vs mondige patiënten. o|O
pi_221009430
Dank voor de bijval. Soms vraag ik me wel af of ik gek ben. Ik denk dat ik volgende keer om een andere behandelaar vraag inderdaad, en dit ook wel even terug ga geven.
pi_221009431
Is het keyboard er al @Blues?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 juni 2026 @ 17:06:03 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221009776
Dag II naar Heerhugowaard zit erop.
Bij thuiskomst eerst even plat, daarna gedoucht en nog voor de regen toko gehaald.

Op naar dag III. Heiloo, op Pelgrimage. :P
Voel me verder wel goed. Maar benieuwd hoe het morgenochtend is. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221009814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 17:06 schreef borisz het volgende:
Dag II naar Heerhugowaard zit erop.
Bij thuiskomst eerst even plat, daarna gedoucht en nog voor de regen toko gehaald.

Op naar dag III. Heiloo, op Pelgrimage. :P
Voel me verder wel goed. Maar benieuwd hoe het morgenochtend is. :s)
Fijn dat je je goed voelt! De helft is gedaan *O*
pi_221009978
Blij ei hier; én heeeeel blij met mn nieuwe digitale piano😍

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
én met mijn nieuwe vrijwilligerswerk; invaller (en zowel zij als ik zagen alleen maar voordelen 😍 ) bij openluchttheater/wandelpark Caprera in het pittoreske kassahuisje *O*
pi_221010071
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 17:34 schreef Blues het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
én met mijn nieuwe vrijwilligerswerk; invaller (en zowel zij als ik zagen alleen maar voordelen 😍 ) bij openluchttheater/wandelpark Caprera in het pittoreske kassahuisje *O*
Veel plezier
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221010164
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 17:34 schreef Blues het volgende:

SPOILER
Jij hebt echt een topdag vandaag *O*
pi_221010330
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 16:07 schreef Tuindier het volgende:
Dank voor de bijval. Soms vraag ik me wel af of ik gek ben. Ik denk dat ik volgende keer om een andere behandelaar vraag inderdaad, en dit ook wel even terug ga geven.
Nou nee, jij bent zeker niet gek in deze situatie. Ik vind het op zijn minst onachtzaam dat ze niet helder heeft dat het niet willen horen van je gewicht betekent ook geen BMI (of überhaupt het niet willen horen is vergeten), de rest vind ik nog kwalijker. Pte laten ventileren. Joe.. :( ik zou in jouw situatie ook om een ander vragen.

In die trant vond ik het ook best vervelend dat in brief fysio naar ha stond 'pt maakt zich erg ongerust over wat er aan de hand kan zijn'. Ik maak me niet erg ongerust, het idee van vragen om doorverwijzing kwam niet eens van mij maar van mn ouders (heb ik ook zo gecommuniceerd). Het lijkt me gewoon een goed idee om als ik na 8 weken nog steeds niet helemaal normaal trap af kan en geen stap kan joggen of iets, en behalve beter dan eerder trap af kunnen ook nauwelijks verbetering merk sinds week 2, terwijl de gebruikelijke hersteltijd 8-12 weken is, even te laten bekijken wat er nou precies wel of niet aangedaan is zodat we zeker weten dat we het goede behandelen.

Verhaal van @Vanyel vind ik ook kwalijk :(

En thanks nog voor de reacties. Ik hoop dat ik morgen alsnog mijn vragen beantwoord krijg, en anders heb ik maandag mn eigen fysio nog. Het is gewoon jammer dat het zó tegenviel ten opzichte van wat ik verwachtte, en ik had ook niet echt het gevoel dat ik het ergens kwijt kon ofzo. Ik heb inmiddels een tevredenheidsonderzoek linkje gekregen, maar vind het dan ook weer beetje gek om daar in te vullen dat ik heel ontevreden ben zonder daar persoonlijk wat over gezegd te hebben ofzo, maar om nou tegen casemanager te klagen of er een afspraak voor in te plannen vind ik ook weer zo wat. Dus nou ja, moet nog even bedenken wat ik daarmee doe.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 11-06-2026 18:49:49 ]
pi_221010422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Gisteren was een beetje te veel helaas. ;(

Het begon allemaal goed en vrolijk met verjaardagskaarten en nog een cadeau van B (stedentrip naar Bremen met de trein. Iemand tips voor Bremen?)

Trakteren op werk vond ik spannend. Zo veel aandacht allemaal op mij gericht! En wat zouden ze van de cake vinden?
Maar ging allemaal goed.

Ik had gisteren een onderzoeker uit Wageningen op bezoek met wie ik samenwerk. Ze komt ongeveer maandelijks. Blijft vermoeiend om iemand op sleeptouw te hebben en te zorgen dat het een productieve dag is voor haar (afspraken inplannen met mensen hier, zorgen dat ze koffie heeft, een bureau voor haar vrijmaken, haar voorstellen aan mensen, etc).

Op woensdagen heb ik ook altijd mijn wekelijkse afspraak met PhD begeleiders. Dit keer met de bezoeker erbij want die moest mijn begeleiders nog spreken en ik kon geen ander moment vinden voor haar & begeleiders. Maar een van mijn begeleiders liep telkens compleet uit de rails met allerlei mansplaining suggesties waar ze niks aan had die niet over haar werk gingen en ik voelde me schuldig dat ik niet wist hoe in te grijpen.

En vervolgens ging het over de data-analyse waar ik het hier laatst over had die ik misschien wel/niet zou gaan doen. Ik had besloten de data-analyse wel op me te gaan nemen, maar wel alleen de analyses te doen die in mijn straatje liggen en niet allerlei extra dingen waar anderen om vragen. (Die kunnen ze dan zelf doen als ze zo graag willen). En ik kan het dan invoegen in mijn al bestaande project. -- Hoe dan ook, ik had dit al uitgelegd aan mijn begeleiders en dacht dat het wel redelijk klonk maar gisteren kwam mijn 1e begeleider ineens met dat hij het NIET nodig vond dat ik dit ging doen en dat hij me NIET kon helpen als ik het wel zou doen, inclusief stemverheffing en op de tafel meppen... ik weet nu niet meer wat ik moet doen. M'n andere begeleider is nog steeds heel enthousiast over die data-analyse dus toen werd het een discussie tussen hun tweeën.

Ik heb een afspraak gemaakt met mijn "mentor", iemand van een andere afdeling die er in principe voor is om met dit soort dingen onafhankelijk mee te denken. Morgenmiddag ^O^

Toen kwam ik thuis en had B al gekookt. Lief maar het was iets wat ik eigenlijk niet lekker vond! ;(

En ik was van plan om lekker een rondje te gaan hardlopen, maar het lukte me niet om te gaan. Het was druk op straat bij de flat en ik kon ineens niet tegen het idee dat mensen naar me zouden kijken. B zei dan ga je toch naar het bos ipv door de wijk hardlopen, maar in het bos zijn zo veel honden ;(

Uiteindelijk heeft B me meegesleept om een ronde te fietsen (B "ze kijken maar naar mij in plaats van jou") maar ik voelde me zo beroerd dat het helemaal niet leuk was.

En nu ben ik zo moe :')
:* wat verdrietig dat je je zo gevoeld hebt gisteren!

Als die onderzoekster maandelijks komt, kan die dan niet inmiddels zelf haar agenda vullen met afspraken etc? Dat je haar de eerste keer op sleeptouw neemt snap ik helemaal, en dat je haar de keren erna mee vraagt als je/jullie gaan lunchen ook. Maar het klinkt als een PhD/postdoc? Die mag je echt wel dr eigen dingen laten regelen hoor. Dr afspraken, dr koffie, dat soort dingen. En als ze een pas nodig heeft voor koffie dan kan je die van jou op je bureau laten als je weg moet oid zodat ze dan alsnog kan pakken. Dit is overigens niet bedoeld als 'het is je eigen schuld dat het vermoeiend is als je dit allemaal doet en dat doe je helemaal verkeerd', maar om mee te denken hoe het misschien anders kan zodat het minder van jou vraagt. Het is heel lief dat je haar zo op weg wil helpen, maar het lijkt me fijn als het je minder 'kost' dan het je nu doet :* .

Wat stom van de mainsplaining etc, maar dat is iets waar die begeleider zich voor mag schamen. Het is gezien de verhoudingen helemaal niet gek dat het voor jou lastig is daarin in te grijpen, heel logisch zelfs! Dat maakt het niet ineens stom van jou, maar nog stommer van je begeleider.

En wat shit van de reactie van je begeleider op je plan over dat extra project, en dat het uit de hand liep met hoe hij deed :N . Zeker omdat je juist een mooi en doordacht plan had gemaakt! Heel goed dat je je mentor meteen hebt benaderd ^O^ hoe is dat gesprek gegaan? En is het evt ook een idee degene die achter je plan stond ook los nog even te spreken? Ik vind eigenlijk dat diegene dat moet initiëren om te checken hoe het met je gaat na dat gesprek, maar als dat niet gebeurt dan mag je daar wel ook zeker om vragen.

Hopelijk was vandaag een betere dag!

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 11-06-2026 18:58:25 ]
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 19:09:16 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221010590
Gisteren zou er signaal op m'n signaal op m'n glasvezel gezet zijn. Die nu een poging verbinding te krijgen met het wereldwijde web. Vooralsnog gaat dat nog niet mobiel signaal.

Huawei kastje "Medienumwandler" is aangesloten op glasvezel vanaf daar naar een Fritzbox 4050.
Op het Huawei kastje branden de juiste lampjes.

Irritant ook, ik moet nu wifi aan doen, dingen in Fritzbox veranderen. Wifi uit zodat ik via mobiel internet foto naar Copiloot kan versturen.

Normaal is zo'n Fritzbox vrij plug en play, nu lijken ze het erg ingewikkeld te maken. Zodat je waarschijnlijk een modem van de provider gaat huren.

SPOILER

[ Bericht 25% gewijzigd door derLudolf op 11-06-2026 19:22:21 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 11 juni 2026 @ 19:40:07 #166
63722 z80
I fink you freaky
pi_221010878
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 19:09 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren zou er signaal op m'n signaal op m'n glasvezel gezet zijn. Die nu een poging verbinding te krijgen met het wereldwijde web. Vooralsnog gaat dat nog niet mobiel signaal.

Huawei kastje "Medienumwandler" is aangesloten op glasvezel vanaf daar naar een Fritzbox 4050.
Op het Huawei kastje branden de juiste lampjes.

Irritant ook, ik moet nu wifi aan doen, dingen in Fritzbox veranderen. Wifi uit zodat ik via mobiel internet foto naar Copiloot kan versturen.

Normaal is zo'n Fritzbox vrij plug en play, nu lijken ze het erg ingewikkeld te maken. Zodat je waarschijnlijk een modem van de provider gaat huren.

SPOILER
Voor al u glasvezel vragen. https://www.glasfaserforum.de/
Grafschafter Breitband net services GPON PPPoE 200

En zo te zien heb je wel een cnat verbinding. Dit zou betekenen dat je vanaf de fritzbox een ping zou kunnen doen naar 8.8.8.8

ps
heb je een pc of laptop? Die direct aan de mediaconverter hangen. Kun je zien of internet werkt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 19:48:27 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221010989
Nee heb ik niet, dat zei Copiloot ook.
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 19:50:36 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221011021
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 19:40 schreef z80 het volgende:

Grafschafter Breitband net services GPON PPPoE 200

Dat moet komen daar waar nu alleen Grafschafter Breitband staat? Heb ik inderdaad zelf ingevoegd, kon kiezen Telekom, Vodafone etc. Of anders en toen moest ik het zelf typen

quote:
En zo te zien heb je wel een cnat verbinding. Dit zou betekenen dat je vanaf de fritzbox een ping zou kunnen doen naar 8.8.8.8
Wat kan ik daar mee/wat heb ik daar aan? :@
  donderdag 11 juni 2026 @ 19:58:38 #169
63722 z80
I fink you freaky
pi_221011153
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 19:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat moet komen daar waar nu alleen Grafschafter Breitband staat? Heb ik inderdaad zelf ingevoegd, kon kiezen Telekom, Vodafone etc. Of anders en toen moest ik het zelf typen
[..]
Wat kan ik daar mee/wat heb ik daar aan? :@
Ping naar 8.8.8.8 is een ping (denk aan wat een duikboot doet) naar google. Als je antwoord krijgt werkt de internet verbinding.

Maar als ik zo snel even de handleiding doorblader.
Kiezen voor andere aanbieder. Aansluiting glas (OTN) en de utp kabel in poort 1
Heb je een login naam en wachtwoord gekregen? Dan deze invullen.
Vlan 200 invullen. PPPoE indien gevraagd.
Als het goed is heb je dan internet. De rest van de instellingen komen later wel een keer.
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 20:02:53 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221011217
Poort 1 of in WAN?
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 20:04:38 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221011238
Ik heb nu bij aanbieder net services aangegeven en wachtwoord en login die ze me hebben gegeven.

Krijg dan
Die Prüfung der Internetverbindung ist fehlgeschlagen. Der Internetanbieter antwortet nicht auf PPPoE-Pakete. Wiederholen Sie den Test zu einem späteren Zeitpunkt.
  donderdag 11 juni 2026 @ 20:05:18 #172
63722 z80
I fink you freaky
pi_221011249
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juni 2026 20:02 schreef derLudolf het volgende:
Poort 1 of in WAN?
Poort 1!!! dit gaat de wan poort worden voor een glas verbinding.
Wan poort is voor ADSL. Dus de telefoonlijn.

Poort 1 is een utp poort waar tcp/ip verkeer overheen gaat. En die "praat" met de mediaconverter.

ps
ik zit even terug te kijken in je plaatjes. Heb je een 4050?
Dan is het waarschijnlijk toch de wan poort. Kan zo snel de handleiding hier niet voor vinden.
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 20:24:40 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221011542
Ik heb een 4050. Maakt geen verschil overigens want ook nu doet ie het niet :')

Dit heb ik de hele tijd ingevuld. Moet toch goed zijn zo?

SPOILER
  donderdag 11 juni 2026 @ 20:26:20 #174
63722 z80
I fink you freaky
pi_221011571
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 20:04 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb nu bij aanbieder net services aangegeven en wachtwoord en login die ze me hebben gegeven.

Krijg dan
Die Prüfung der Internetverbindung ist fehlgeschlagen. Der Internetanbieter antwortet nicht auf PPPoE-Pakete. Wiederholen Sie den Test zu einem späteren Zeitpunkt.
Nog een bonus vraag.
Heb je aangegeven dat je een eigen router gaat gebruiken? En niet de mee geleverde.
Dit kan uitmaken. Bij DG moet dit namelijk worden vrijgegeven.
  donderdag 11 juni 2026 @ 20:27:18 #175
63722 z80
I fink you freaky
pi_221011588
Vul de gebruikersnaam eens in Zonder de @graf**
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 20:27:41 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221011594
Ja dat heb ik aangegeven en staat ook in m'n contract. Heb ze een mail gestuurd, Copiloot zei dat mogelijk door PPPoE nog niet is vrijgegeven?
pi_221012171
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 18:48 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
:* wat verdrietig dat je je zo gevoeld hebt gisteren!

Als die onderzoekster maandelijks komt, kan die dan niet inmiddels zelf haar agenda vullen met afspraken etc? Dat je haar de eerste keer op sleeptouw neemt snap ik helemaal, en dat je haar de keren erna mee vraagt als je/jullie gaan lunchen ook. Maar het klinkt als een PhD/postdoc? Die mag je echt wel dr eigen dingen laten regelen hoor. Dr afspraken, dr koffie, dat soort dingen. En als ze een pas nodig heeft voor koffie dan kan je die van jou op je bureau laten als je weg moet oid zodat ze dan alsnog kan pakken. Dit is overigens niet bedoeld als 'het is je eigen schuld dat het vermoeiend is als je dit allemaal doet en dat doe je helemaal verkeerd', maar om mee te denken hoe het misschien anders kan zodat het minder van jou vraagt. Het is heel lief dat je haar zo op weg wil helpen, maar het lijkt me fijn als het je minder 'kost' dan het je nu doet :* .
Ja ze is een postdoc. Ik kan idd voor volgend bezoek even aangeven dat ik denk dat ze inmiddels zelf wel goed genoeg de weg en de mensen kent.

Het was heel lullig, ze kwam vanuit het buitenland een postdoc in Wageningen doen en toen kreeg haar begeleider een functie met 100% onderwijs. Dus nu spreekt ze haar begeleider eens in de 2 weken een halfuurtje of zo. En ze heeft maar 1 andere collega die aan iets vergelijkbaars werkt... die zit ook meestal bij ons ipv in Wageningen. Dus nogal eenzaam voor haar en ik wilde haar graag een beetje welkomer laten voelen.
quote:
Wat stom van de mansplaining etc, maar dat is iets waar die begeleider zich voor mag schamen. Het is gezien de verhoudingen helemaal niet gek dat het voor jou lastig is daarin in te grijpen, heel logisch zelfs! Dat maakt het niet ineens stom van jou, maar nog stommer van je begeleider.

En wat shit van de reactie van je begeleider op je plan over dat extra project, en dat het uit de hand liep met hoe hij deed :N . Zeker omdat je juist een mooi en doordacht plan had gemaakt! Heel goed dat je je mentor meteen hebt benaderd ^O^ hoe is dat gesprek gegaan? En is het evt ook een idee degene die achter je plan stond ook los nog even te spreken? Ik vind eigenlijk dat diegene dat moet initiëren om te checken hoe het met je gaat na dat gesprek, maar als dat niet gebeurt dan mag je daar wel ook zeker om vragen.

Hopelijk was vandaag een betere dag!
Ik spreek m'n mentor morgenmiddag!

De begeleider die het NIET wil is m'n promotor en de begeleider die er enthousiast over is is mijn copromotor.
Kwaaie begeleider is zelf naar me toegekomen om sorry te zeggen maar het was een "sorry dat ik tegen je uitviel maar ik heb wel gelijk en hier is nog een rant van een halfuur" :')

Vanmiddag had ik zelf een cursus, over het begeleiden van stagairs. Helaas niks nieuws geleerd :(

Maar op zich altijd wel relaxt om eens te mogen gaan zitten en de info op je af te laten komen.

Ik denk dat ik qua begeleiden van stagiairs beter advies kan vragen bij collega's van wie ik zie dat ze het goed doen. Mijn eigen PhD-begeleider is een super begeleider als je snapt waarover hij het heeft, maar als je hem niet kunt bijhouden dan is er geen hoop :') zo wil ik niet zijn ;)
  donderdag 11 juni 2026 @ 21:06:41 #178
63722 z80
I fink you freaky
pi_221012469
Aangezien de helpdesk niets meer hoort over de verstoring van de dienstverlening, gaat deze er vanuit dat deze is afgehandeld en wordt het ticket afgesloten.

Tevens sluit deze helpdesk voor vandaag. :Z
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 21:09:21 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221012548
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 21:06 schreef z80 het volgende:
Aangezien de helpdesk niets meer hoort over de verstoring van de dienstverlening, gaat deze er vanuit dat deze is afgehandeld en wordt het ticket afgesloten.

Tevens sluit deze helpdesk voor vandaag. :Z
Nee, ik ga er vanuit dat de fout niet bij mij ligt. Bedankt voor het meedenken in elk geval.
pi_221012749
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 21:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee, ik ga er vanuit dat de fout niet bij mij ligt. Bedankt voor het meedenken in elk geval.
B zegt dat dit geen heel onredelijke aanname is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')