abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 8 juni 2026 @ 21:39:39 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220989134
Hebben jullie een kater? Of zijn jullie juist in feeststemming? Als je een kater hebt: Kom even bij met een leuk potje voetbal. Als je in feeststemming bent: Feest lekker door met een fijne pot voetbal. Het is 1 uur in de nacht, er moet vast weer gewerkt worden op de maandag, maar het WK is toch gewoon veel te leuk? En eerlijk, Ivoorkust - Ecuador is ook gewoon een leuk affiche.

Dit is namelijk geen makkelijk te voorspellen wedstrijd. Ecuador werd gewoon tweede in de WK-kwalificatie. Ja, daar hebben ze thuisvoordeel, maar tegen Uruguay, Colombia, Argentinië én Brazilië is dat behoorlijk knap. Ivoorkust wordt eigenlijk al jaren als een van de meest complete Afrikaanse landen gezien, al zijn de echte hoogtijdagen met Drogba, Yaya en Kolo wel voorbij. Die jaren hebben ze ook maar matig benut, al hadden ze ook vaak een pittige loting.

De Ivorianen hebben niet meer zo'n groot talen, maar nog altijd wel behoorlijke spelers. Sangaré is natuurlijk de bekendste voor ONS, omdat hij bij PSV heeft gespeeld. Pepe was een jaartje of twee heel goed, maar heeft dat bij Arsenal nooit kunnen inlossen en daarna was hij ook weer snel vergeten. Yan Diomande is wel een groot talent, die zou wel eens door kunnen gaan breken op dit WK. Best een leuke selectie en als het dan allemaal een beetje valt kan dit een heel eind komen.

Hetzelfde kunnen we zeggen over Ecuador. Die hebben wel één hele goede speler, maar dat is wel een centrale verdediger. Pacho van PSG komt uit Ecuador. Wellicht dachten jullie aan Colombia, maar nee, Ecuador. Met Hincapie, Estupiñan en Caicedo heb je wel een aardig defensief blok. Die kunnen een prima muurtje metselen. Goals zullen nog altijd moeten komen van Enner Valencia, inmiddels spits bij Pachuca. Ik verwacht geen attractief voetbal, maar laat me graag verrassen.

Nog een reden waarom deze twee zich niet zomaar laten voorspellen: Het aantal ontmoetingen tussen deze twee landen is voorlopig exact nul. Toch wel opvallend, het zijn geen landen die nooit op een WK staan. Sinds 2002 was Ecuador er 4x bij en Ivoorkust was er al drie maal bij. Maar tegen elkaar oefenen, nee. En alleen in 2006 en 2014 samen op een toernooi, maar niet tegen elkaar. Ze zullen elkaar voor het eerst treffen op het Lincoln Financial Field in Philadelphia. Uiteraard gesponsorde troep. Het is toch gewoon Amerika he? In ieder geval ken ik deze sponsor niet.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220989966
0-1
  Moderator maandag 8 juni 2026 @ 23:28:27 #3
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220990769
Hier ga ik alvast goed voor zitten.

Genot.