abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220974883
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 20:50 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Dubbele nationaliteiten afpakken.
Gewoon kiezen.
Wil je Marokkaans ook.geen toegang tot sociale voorzieningen in Nederland.
Vraag maar in Marokko aan.
Bijna al die Marokkaase Nederlanders krijgen de Marokkaanse nationaliteit ongevraagd en ongewild. Marokko doet dat volledig uit zichzelf en afstand van de Marokkaanse nationaliteit doen is nagenoeg onmogelijk. De mensen die het gelukt is die kunnen nooit meer Marokko in, waar nog wel familie leeft.

Het is dus niet zo simpel. Wel voor Markuszower, die heeft zelf als Nederlander de Israëlische nationaliteit gevraagd en gekregen.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:57:07 #52
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_220975219
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bijna al die Marokkaase Nederlanders krijgen de Marokkaanse nationaliteit ongevraagd en ongewild. Marokko doet dat volledig uit zichzelf en afstand van de Marokkaanse nationaliteit doen is nagenoeg onmogelijk. De mensen die het gelukt is die kunnen nooit meer Marokko in, waar nog wel familie leeft.

Het is dus niet zo simpel. Wel voor Markuszower, die heeft zelf als Nederlander de Israëlische nationaliteit gevraagd en gekregen.
Dat geloof ik best dat het simpeler gezegd dan gedaan is.
Het geeft ook aan wat een kut land Marokko is.
Toegang ontzeggen omdat je kiest voor geboorteland en waar je bent opgegroeid.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:06:07 #53
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220975282

[ Bericht 100% gewijzigd door matspontius op 06-06-2026 23:06:56 ]
"Hoka Hey!"
pi_220976941
dit is toch een neger ?

en geen nederlander?
  zondag 7 juni 2026 @ 10:23:33 #55
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220977003
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:57 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Dat geloof ik best dat het simpeler gezegd dan gedaan is.
Het geeft ook aan wat een kut land Marokko is.
Toegang ontzeggen omdat je kiest voor geboorteland en waar je bent opgegroeid.
Daarom geen marokkanen. Ze wilde zelf van die berbers af. Maar dus toch ook niet.
Tijd om keuzes te maken. Aan een dubbele loyaliteit hebben we niks en het zorgt alleen voor rottigheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 7 juni 2026 @ 10:50:47 #56
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220977225
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 13:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb die irritatie natuurlijk ook.
Mijn vraag aan jou Toine: kan je van iemand verwachten dat hij voor het Nederlands elftal kiest als hij en zijn familie tot dat moment niet als Nederlanders worden gezien.
Mooie omdraaiing van oorzaak en gevolg hier weer hoor. :') Turken en Marokkanen mengen (behoudens een heel klein percentage die het wel snapt) hier vanaf het moment dat ze aankwamen in de jaren 60/70 totaal niet. Blijven in hun eigen wijk, bij hun eigen winkels, blijven hun eigen taal spreken, binnen hun eigen kring trouwen enz. enz. Dan zou je denken dat komt met de volgende generaties wel. Maar nee hoor. Niks van de alles. Ze zetten zich alleen maar meer af tegen Nederland. Dus vanaf moment 1 hebben ze ervoor gekozen niet mee te doen met het Nederlandse sociale leven. Maar het ligt aan de Nederlanders dat ze zich geen Nederlander voelen. :')
  Moderator zondag 7 juni 2026 @ 11:10:10 #57
441859 crew  Lenny77
pi_220977309
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 10:50 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

[..]
Mooie omdraaiing van oorzaak en gevolg hier weer hoor. :') Turken en Marokkanen mengen (behoudens een heel klein percentage die het wel snapt) hier vanaf het moment dat ze aankwamen in de jaren 60/70 totaal niet. Blijven in hun eigen wijk, bij hun eigen winkels, blijven hun eigen taal spreken, binnen hun eigen kring trouwen enz. enz. Dan zou je denken dat komt met de volgende generaties wel. Maar nee hoor. Niks van de alles. Ze zetten zich alleen maar meer af tegen Nederland. Dus vanaf moment 1 hebben ze ervoor gekozen niet mee te doen met het Nederlandse sociale leven. Maar het ligt aan de Nederlanders dat ze zich geen Nederlander voelen. :')
Dit ligt toch een beetje anders... De Turken en Marokkanen van toen zijn hier gehaald om in de mijnen te werken en dit zou tijdelijk zijn. Ze hebben die mensen allemaal in wijken geplaatst vlakbij de mijnen en er verder niet zo naar omgekeken. Het waren (in het begin bij het geval van de Italianen) eerst alleen de mannen maar ze zagen na een tijdje dat die niet zo goed functioneerden zonder hun vrouw en gezin die ze tijdelijk hadden achtergelaten voor die paar jaar werken in de mijn. Dus die mochten op een bepaald moment ook naar hier komen. Weer is daar niet naar omgekeken. Het was immers tijdelijk? Uiteindelijk zijn die mensen gebleven omdat ze nodig waren en hebben ze jaren en jaren hard gewerkt in de mijnen. Maar nog steeds in die geconcentreerde wijken. Nieuwe generaties zijn toen geboren.
In dit geval hebben 'wij' destijds wel gefaald om ze deel te maken van de maatschappij.
Maar je kan de arbeiders uit de jaren 60 niet vergelijken met de mensen die nu naar hier komen. De mensen van toen hebben keihard gewerkt, velen hebben hun leven in de mijn verloren of zijn later gestorven aan de gevolgen van stoflongen enz.
Wat nu binnenkomt heeft een heel andere instelling en is niet naar hier gehaald om te werken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lenny77 op 07-06-2026 12:36:09 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220977312
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 20:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand probeert jou om de oren te slaan. Het is simpelweg om de hypocrisie aan te tonen. Daarom negeer je de vraag dan ook, omdat je weet dat ik gelijk heb.

En hoe kom erbij dat dit alleen maar met 'getinte' mensen te maken zou hebben? Pakweg Sergey of Yulia uit Oekraïne zijn ook niet meteen 'écht' Nederlands als men na vijf een paspoort ontvangt.
je zet met allerlei aannames mij in een bepaalde hoek omdat je mij wil aanvallen. Je verzint dat ik X of Y vindt en dan moet ik mij daar eerst tegen verdedigen in plaats van dat ik misschien wel moet toegeven dat ik mijn post incorrect of verkeerd was. Dat is een ongelofelijke nare manier van 'discussieren' en het is teleurstellend dat er zoveel fokkers zijn die dat soort aanvallende posts waarderen.

Ik zal je vorige post hieronder plakken en er op reageren (soort van).

quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het betreft niet een Nederlandse naam, vind je ook niet?

Daarnaast, heb je het gevoel dat als jij volledig afkomstig van een Nederlandse familie die al een eeuw in Japan woont (jouw ouders daar geboren, jij ook) jij ook als een écht Japanner zal worden gezien? (1)

De realiteit is natuurlijk dat het antwoord hier 'nee' is. Sterker nog, als je in een grote stad bent en iemand spreekt jou op straat aan, grote kans dat men dit eerst in het Engels doet vanwege jouw Europese uiterlijk.

Dat heeft dus niets te maken met racisme of een huidskleur (2), maar omdat we nu eenmaal bepaalde beelden hebben bij hoe mensen er in bepaalde landen uitzien. Waarom wordt dit in Europa dan zo geproblematiseerd? (3) Waarom is het vreemd volgens jou om bij het woord 'Nederlander' in eerste instantie aan een blank persoon te denken. (4)
1 van alle Afrikaanse en Aziatische landen neem je als voorbeeld Japan. Volgens mij is van alle landen ter wereld net Japan het land waar dit het meest extreem is. Een exces kan je niet als maat stellen om daarmee mijn vermeende ongelijk te bewijzen.
2 je impliceert dat ik het racistisch vind (en zie nr 4)
3 doet Europa dat? Dat vind ik ook? Ik begrijp niet waarom je dat post terwijl je mij (zo lijkt het ) er op aanspreekt
4 dat vind ik niet. Wie vindt dat uberhaupt wel!?

Daar kan ik dus niks mee

Het begon met mijn zuigende post
Voor sommige zal iemand met een kleurtje nooit als Nederlander gezien worden. Al woont zijn familie hier sinds 1594. Maar ze moeten wel 'integreren hoor'!1!!

Al jaren gaat het hier in Nederland (en in meer Europese landen) over integreren. Een veelgehoorde klacht is dat de Marokkaan (en anderen) onvoldoende integreren. Ik denk alleen dat wij autochtonen daar ook een rol in spelen. Als wij landgenoten eerst aanspreken op hun niet-Nederlandse uiterlijk dan dan lijkt het me niet reeel om te verwachten dat ze ondertussen wel alleen de Nederlandse cultuur overnemen.

Voor een groep mensen is het belangrijk om te benadrukken dat iemand (in een vorige generatie) een (niet-Europese) migratie heeft meegemaakt. Als er een foto opduikt van een donker iemand zien we direct veel reacties met teksten als: ja hoor een "Nederlander", terwijl het theoretisch mogelijk is de deze man en zijn voorouders hier al 400 jaar wonen. Als 400 jaar iemand nog geen Nederlander maakt terwijl zijn blanke buurman misschien wel van een ander continent komt, wanneer is iemand dan wel een Nederlander? We vinden de migratieachtergrond van een van de voorouders belangrijk en daarmee duwen we die mensen ook weg. Dan mogen we ondertussen niet klagen dat die mensen zich ook niet-Nederlander voelen en bij de cultuur blijven van de voorouders of samenklitten. Ik wil benadrukken dat ik hiermee niet zeg noch impliceer dat het alleen onze schuld/verantwoordelijkheid is.

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 07-06-2026 11:18:10 ]
  zondag 7 juni 2026 @ 12:15:58 #59
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220977525
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
je zet met allerlei aannames mij in een bepaalde hoek omdat je mij wil aanvallen. Je verzint dat ik X of Y vindt en dan moet ik mij daar eerst tegen verdedigen in plaats van dat ik misschien wel moet toegeven dat ik mijn post incorrect of verkeerd was. Dat is een ongelofelijke nare manier van 'discussieren' en het is teleurstellend dat er zoveel fokkers zijn die dat soort aanvallende posts waarderen.
Je vat het allemaal veel te persoonlijk op. Er is simpelweg een duidelijke tendens merkbaar waarbij er wordt verwacht dat we Mohamed of Youssef binnen vijf jaar als een echte Nederlander zien, maar voor blanke mensen in niet-Westerse landen geldt er een hele andere standaard.

En dit komt natuurlijk voort uit het feit dat niet-Westerse culturen vaak als authentiek en inheems worden gezien, waar er steeds meer het idee heerst dat het Westen dit allemaal niet heeft. Niets of niemand is hier inheems of authentiek, cultuur is dynamisch en is altijd aan verandering onderhevig daarmee dus ook de demografie. Zo wordt dan vaak gesteld.

Ik benoem die tendens en jij betrekt het allemaal op jezelf. Je kunt natuurlijk ook gewoon reageren met 'Ik snap je punt, maar zou ik dat helemaal niet. Hoe ik het wel zie is ...' of 'Je slaat hier de plank volledig mis, hoe ik het zie is ...'
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:11 schreef opgebaarde het volgende:
Al jaren gaat het hier in Nederland (en in meer Europese landen) over integreren. Een veelgehoorde klacht is dat de Marokkaan (en anderen) onvoldoende integreren. Ik denk alleen dat wij autochtonen daar ook een rol in spelen. Als wij landgenoten eerst aanspreken op hun niet-Nederlandse uiterlijk dan dan lijkt het me niet reeel om te verwachten dat ze ondertussen wel alleen de Nederlandse cultuur overnemen.
Ja, dat is vervelend. De pijnlijke realiteit is nu eenmaal dat mensen een beeld hebben bij hoe mensen er in bepaalde landen of werelddelen uitzien. Dat gewoon hoe het werkt. Dat is overal zo.

Je hebt Europese kinderen die geboren worden in Afrika omdat hun ouders daar bijvoorbeeld als arts werken. Die kinderen zullen nooit als inheems aan dat worden gezien, dat is gewoon hoe het werkt. Hetzelfde dus met blanke mensen in Azië.

Dit vinden we eigenlijk ook wel logisch vaak. Oké, waarom is het dan zo een probleem als dat andersom ook zo werkt? Waarom is het dan ineens hartstikke racistisch of xenofoob? En voor de duidelijkheid: ik zeg dus niet dat jij dit zegt, maar wel dat zo een sentiment merkbaar is.

Wederom: mensen hebben vaak een stereotype beeld van andere landen en plekken en hoe mensen er daar uitzien. Je hebt dit zelfs onder blanke mensen. Bij mijn studie zat een jongen die uit Murcia (Zuid Spanje) kwam, maar lichtblond haar en blauwe ogen had, die kreeg constant te maken met stereotypes en verbazing als hij dan vertelde 100% Spaans te zijn.

Ten slotte, een uiterlijk kun je niet veranderen, dat hoeft natuurlijk ook niet. Maar culturele integratie is iets totaal anders, dat is echt een keuze en dat kun je daarom vrij bekritiseren. Het is ook met name hier waar het fout gaat bij veel migranten. Zij willen niet cultureel integreren en assimileren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220977897
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:01 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
:') hij is allereerst opgepakt in Denemarken en bovendien weet je totaal niet wat zijn nationaliteit is. Waar wil je hem naartoe uitzetten?
Allochtonië.
  zondag 7 juni 2026 @ 13:29:34 #61
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220977914
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Allochtonië.
Alle buitenlanders terug naar het buitenland!
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  woensdag 10 juni 2026 @ 14:15:06 #62
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221001580
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:10 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit ligt toch een beetje anders... De Turken en Marokkanen van toen zijn hier gehaald om in de mijnen te werken en dit zou tijdelijk zijn. Ze hebben die mensen allemaal in wijken geplaatst vlakbij de mijnen en er verder niet zo naar omgekeken. Het waren (in het begin bij het geval van de Italianen) eerst alleen de mannen maar ze zagen na een tijdje dat die niet zo goed functioneerden zonder hun vrouw en gezin die ze tijdelijk hadden achtergelaten voor die paar jaar werken in de mijn. Dus die mochten op een bepaald moment ook naar hier komen. Weer is daar niet naar omgekeken. Het was immers tijdelijk? Uiteindelijk zijn die mensen gebleven omdat ze nodig waren en hebben ze jaren en jaren hard gewerkt in de mijnen. Maar nog steeds in die geconcentreerde wijken. Nieuwe generaties zijn toen geboren.
In dit geval hebben 'wij' destijds wel gefaald om ze deel te maken van de maatschappij.
Maar je kan de arbeiders uit de jaren 60 niet vergelijken met de mensen die nu naar hier komen. De mensen van toen hebben keihard gewerkt, velen hebben hun leven in de mijn verloren of zijn later gestorven aan de gevolgen van stoflongen enz.
Wat nu binnenkomt heeft een heel andere instelling en is niet naar hier gehaald om te werken.
Je hebt gelijk dat er geen integratieplicht was destijds. Dat is dom geweest. Maar er is ook nog zoiets als eigen initiatief. En zoals je zelf al benoemd, de Italianen zijn ook massaal gebleven. Die zijn volledig opgegaan in de maatschappij. Dus ik vind het echt gelul en een soort van paternalistische visie dat wij verantwoordelijk waren en zijn voor integratie. Alsof deze mensen zelf geen enkele verantwoordelijkheid dragen.
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 21:35:57 #63
441859 crew  Lenny77
pi_221004510
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:15 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Je hebt gelijk dat er geen integratieplicht was destijds. Dat is dom geweest. Maar er is ook nog zoiets als eigen initiatief. En zoals je zelf al benoemd, de Italianen zijn ook massaal gebleven. Die zijn volledig opgegaan in de maatschappij. Dus ik vind het echt gelul en een soort van paternalistische visie dat wij verantwoordelijk waren en zijn voor integratie. Alsof deze mensen zelf geen enkele verantwoordelijkheid dragen.
Genoeg oudere Italianen die nog steeds geen deftig Nederlands kunnen. Plus onze culturen lijken veel meer op elkaar dus de aanpassing is een stuk makkelijker.
Op zich heb je gelijk he.
Maar feit blijft dat het maar voor eventjes was en met die instelling hebben wij en zij beslissingen genomen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221004538
Nederlandse paspoorten in de uitverkoop!!
pi_221005015
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ok, maar dan moet Marokko ook maar de helft van het levensonderhoud ophoesten in geval van bijstand of AOW.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221005042
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:29 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Alle buitenlanders terug naar het buitenland!
Nederland is met een niet nader te noemen land in gesprek over deportatie hubs. Zou wel hilarisch zijn als dat Marokko is.
pi_221006100
quote:
Nederlander
quote:
Yahye O.
:')
  donderdag 11 juni 2026 @ 09:32:12 #68
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221006541
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:43 schreef matspontius het volgende:

[..]
Doe niet zo bijdehand. Ten eerste lees je uberhaupt de tekst niet goed. Ten tweede: waar wordt gezegd dat alles met een kleurtje er uit moet? - geen woorden in iemands mond leggen ok. Het gaat om een stuk import stront wat zeer zware misdrijven c.q. een moord heeft gepleegd. Lijkt me een hele plausibele reden om iemand het land te zetten. Dat jou dat niet aanstaat is jouw probleem!
Uitzetten vanuit Denemarken naar Nederland wordt het dan als 'ie een nederlands paspoort heeft. :')
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 11 juni 2026 @ 09:38:38 #69
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221006631
"Echte Nederlanders heten geen Yahye!" 8)7

Maar wel juichen als "we" scoren zometeen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 17 juni 2026 @ 13:46:43 #70
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221069429
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:38 schreef Perox het volgende:
"Echte Nederlanders heten geen Yahye!" 8)7

Maar wel juichen als "we" scoren zometeen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb niks tegen mensen met een kleurtje, maar ik voel totaal geen binding met die elftal. Maar dat heeft te maken met het niveau wat om te janken is en het gedrag van veel spelers vandaag de dag, niks met kleurtjes. De mannetjes (van alle kleuren) vinden het tegenwoordig belangrijker wie het mooiste klokkie of stoerste auto heeft, of beste rapsong. Staken ze maar zoveel energie in het voetbal. Dan werd het misschien nog wat. :')

On topic.
Overigens vraag zelf even aan Yayhe, of hij zich Nederlander voelt. Ik vermoed van niet namelijk. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')