Ja klopt, olie depot achter Novorussyisk staat in de fik. (FIRMS)quote:Op maandag 8 juni 2026 01:46 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
3 substations zouden geraakt zijnin mariupol vannacht.
Volgens kanalen uit Mariupol was dit de grootste aanval op de stad sinds de inname van de Russen.
[ afbeelding ]
quote:Regeringspartij Armenië, die toenadering tot het Westen wil, wint parlementsverkiezingen
Jerevan- De Armeense parlementsverkiezingen zijn gewonnen door de partij van premier Nikol Pashinyan.
Hij heeft de afgelopen jaren geprobeerd de banden met het Westen aan te halen.
2 minuten geleden
Zijn Burgercontract heeft volgens voorlopige uitslagen 49,8 procent van alle stemmen gekregen.
De alliantie van de Russisch-Armeense miljardair Samvel Karapetjan staat met 23,3 procent op een tweede plek.
Voor veel Armeniërs blijft de oppositie geassocieerd met Russische invloed en oligarchen.
quote:Pasjinjan claimde de overwinning eerder al.
Hij sprak van een ,,historische overwinning die het voortbestaan en de ontwikkeling van Armenië zal waarborgen".
Hij beloofde ,,de koers van toenadering tot het Westen voort te zetten" en tegelijkertijd de betrekkingen tussen Armenië en Rusland te ontwikkelen.
er gaan dus nog steeds mensen op vakantie naar de Krim?quote:Op maandag 8 juni 2026 10:33 schreef BennieButtfuck het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Les magazines du jour.
Thrill seekers en ramptoeristen.quote:Op maandag 8 juni 2026 10:45 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
er gaan dus nog steeds mensen op vakantie naar de Krim?
quote:From a ceasefire to Russian reparations: leaders outline five conditions for peace
Zelenskyy, Starmer, Macron and Merz agreed on the following key principles during their meeting in London:
1? An immediate and full ceasefire -- the leaders called on Putin to agree to halt hostilities.
2? The current frontline should serve as the starting point for negotiations. Internationally recognized borders cannot be changed by force, and Ukraine's right to choose its own security alliances must be fully preserved.
3? Ukraine must receive reliable and legally binding security guarantees after a ceasefire, including the possible deployment of Multinational Forces.
4? Frozen Russian assets should remain immobilized until Russia ends its aggression and compensates Ukraine for the damage caused.
5? European security interests must be protected in any future peace agreement. Decisions concerning the EU and NATO should only be made with the consent of EU and Alliance member states.
In addition, Starmer, Macron and Merz backed Zelenskyy's proposal for direct Ukraine-Russia talks with the active participation of the United States and Europe to achieve a ceasefire and advance a broader peace settlement
quote:Denmark will help relocate part of Ukraine's defense production to Europe
Speaker of the Danish Parliament and former Defense Minister Søren Gade said that the relevant decisions have already been made.
The plans include facilities involved in the production of jet fuel.
? "We need to find the right locations.
We have already done this with some companies.
The main issue is security, because Europe is facing a hybrid war." ?
When asked whether there is evidence that Russia is trying to identify potential locations of relocated Ukrainian companies,
Gade did not answer directly, stressing only the importance of taking security concerns extremely seriously.
? "For me, as a former defense minister, the answer is very simple: security comes first."
quote:Nikol Pashinyan celebrates victory as his Civil Contract party wins 49.81% of the vote
According to the final results with 100% of ballots counted, the pro-Russian Strong Armenia party received 23.29%, the Armenia bloc secured 9.94%, and Prosperous Armenia gained 4%.
Speaking at a press conference, Pashinyan said that Civil Contract received more votes than it did in the 2021 election:
? "This is a greater mandate of trust from our citizens. It is a historic victory that will undoubtedly ensure stability and development for the Republic of Armenia." ?
Parties that failed to clear the 4% electoral threshold will not enter parliament. Their votes will be redistributed proportionally among the parties that did pass the threshold, with larger parties receiving a greater share based on their results.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
Kreeg een weekje ban toen hij -als ik het mij juist herinner- de mods uitmaakte (impliciet) voor fascisten. Daarop heeft hij besloten om op anoniem te gaan.quote:
Nee jij trekt volle zalen.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kreeg een weekje ban toen hij -als ik het mij juist herinner- de mods uitmaakte (impliciet) voor fascisten. Daarop heeft hij besloten om op anoniem te gaan.
Maar het was geen topuser verder.
quote:Putin could have missed the last chance to get out of the war without complete defeat, - The Telegraph
The reason was Putin's refusal to hold direct negotiations with Zelensky. In Kyiv, they believe that in the future the price for Moscow will only grow - more losses, more failures on the front and less room for bargaining.
Ukraine's European allies increasingly see the situation the same way: the diplomatic "window" for the Kremlin is narrowing.
The main conclusion is simple - the longer Putin drags out the war, the less it resembles a struggle under conditions of peace and the more - an attempt to postpone the inevitable.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2063889160306295035
Meesterstrateeg Poetinquote:Volodymyr Zelensky has warned Vladimir Putin that Ukraine is “very close” to producing a ballistic missile which could be fired into Russia.
The statement came ahead of talks with Sir Keir Starmer and the leaders of France and Germany over how to bring an end to the long-running war.
https://x.com/Telegraph/status/2063720080811171929
Russische hotels zijn gesloten , te gevaarlijkquote:Op maandag 8 juni 2026 10:45 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
er gaan dus nog steeds mensen op vakantie naar de Krim?
Toen ik een keer boos mailde dat ik op #anoniem wilde kreeg ik toch nog van een van de A's de vraag of ik het wel zeker wist en of ik toch niet wilde terugkomenquote:
quote:Op maandag 8 juni 2026 13:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Toen ik een keer boos mailde dat ik op #anoniem wilde kreeg ik toch nog van een van de A's de vraag of ik het wel zeker wist en of ik toch niet wilde terugkomen
quote:Op maandag 8 juni 2026 13:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Toen ik een keer boos mailde dat ik op #anoniem wilde kreeg ik toch nog van een van de A's de vraag of ik het wel zeker wist en of ik toch niet wilde terugkomen
Ik ga de mails niet posten. Want dan ben ik in overtreding.quote:
Al die admins adoreren je, wat let je.quote:Op maandag 8 juni 2026 13:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga de mails niet posten. Want dan ben ik in overtreding.
Slechte AI kaart inderdaad.quote:Op maandag 8 juni 2026 13:53 schreef Perox het volgende:
[..]
Wat een raar kaartje, daar ligt Melitopol toch helemaal niet?!
nee niet helemaal kloptquote:Op maandag 8 juni 2026 13:53 schreef Perox het volgende:
[..]
Wat een raar kaartje, daar ligt Melitopol toch helemaal niet?!
Dat zal nog wel even gaan duren.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:37 schreef michaelmoore het volgende:
Armenië blij dat ze van Poetin af zijn en bij de EU gaan komen
https://www.facebook.com/share/r/1JYJ9cZZGc/
Ja wij zijn ook nog niet van hem afquote:Op maandag 8 juni 2026 14:45 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Dat zal nog wel even gaan duren.
Neequote:Op maandag 8 juni 2026 14:23 schreef polderturk het volgende:
Hebben de Oekraïners een doorbraak geforceerd?
[ x ]
Neh, helaas (nog) niet.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:23 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
@sp3c zijn broodje viel verkeerdquote:Op maandag 8 juni 2026 15:05 schreef MaxMark het volgende:
Grote boem
[ x ]
Ik ben geen expert, maar lijkt me op munitie wat daar ontploft is?
Ja gezien de overwegend witte rook zat ik ook te denken aan munitie of een air defence systeem.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:05 schreef MaxMark het volgende:
Grote boem
[ x ]
quote:Op maandag 8 juni 2026 15:05 schreef MaxMark het volgende:
Grote boem
[ x ]
Gezien de naam van de stad, denk ik eerder dat de controle vanuit rusland meer overdreven was dan dat Oekraine nu (weer) een doorbraak heeft.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:23 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Het zou zeker niet de eerste keer zijn dat de russen zichzelf bombarderen.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:13 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm pepel denkt dat het een Russische bom was die verkeerd gevallen is. (nieuwsuur had de eigenaar van dit kanaal nog eens in hun uitzending)
quote:Op maandag 8 juni 2026 15:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het zou zeker niet de eerste keer zijn dat de russen zichzelf bombarderen.
Wss heeft Oekraïne/het Westen ook toegang tot meer geavanceerde positie bepaling technologie.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:19 schreef MaxMark het volgende:
Ik las in een artikel dat soms tot wel 10% van hun bommen, afgeworpen door vliegtuigen, te vroeg worden afgeworpen cq. verkeerd terecht komen. Dit wordt voornamelijk geweten aan slechte crew, slechte opleiding en slecht materiaal.
Hier één van deze artikelen erover van Business Insider: Russia repeatedly bombing itself with glide munitions shows crew fatigue, bad training: UK intel
quote:Russische oligarchen vrezen voor hun kapitaal en invloed: wanhopige Poetin knijpt de rijken helemaal uit om oorlogskas te vullen
AMSTERDAM- De Heere geeft en de Heere neemt.
Deze bijbelspreuk is goed van toepassing op de relatie tussen de Russische president Vladimir Poetin en de oligarchen in zijn land.
Een machtige positie kan zomaar worden afgenomen door Poetin in diens zoektocht naar financiering voor de oorlog in Oekraïne.
24 minuten geleden
Er is geen enkele oligarch in Rusland met schone handen.
Geen van de Russische miljardairs heeft de maatschappelijke ladder beklommen zonder wat smeergeld uit te delen hier of wat politiek gekonkel daar.
Poetin weet dit ook en gebruikt dit in zijn voordeel, zo schrijft het financieel-economische persbureau Bloomberg.
De Russische leider bewaart zogezegd de bonnetjes.
Hij laat de oligarchen hun gang gaan, tot hij de informatie over hun scheve schaatsen kan gebruiken.
In sommige gevallen is het een drukmiddel, een manier om de duimschroeven aan te zetten en een oligarch tot medewerking te dwingen.
En soms heeft de Kremlinleider het simpelweg voorzien op hun kapitaal, om de oorlogskas gevuld te houden.
Op zich is dat niets nieuws, maar volgens Bloomberg heeft een uitspraak van het Constitutioneel Hof in 2024 ervoor gezorgd dat Poetin zijn grip op de oligarchen nog verder kon vergroten.
Het Hof oordeelde dat de verjaringstermijn van tien jaar niet van toepassing is op zakenlieden en functionarissen die van corruptie worden verdacht.
De uitspraak heeft de deur geopend voor een reeks aan rechtszaken tegen oligarchen die niet volledig in de pas van het Kremlin lopen
quote:"CODE 9.2 | 110 PIECES OF EQUIPMENT DESTROYED IN ONE WEEK up to 150 km."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |