Voor mijn doen redelijk. Nog wel te kort maar beter dan de afgelopen dagenquote:
Meer dan zat idd.. die weten amper wat thuis is en wie papa en mama zijn. Ik vind daar wat vanquote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
AL hebben de kinderen van tegenwoordig dat al snel natuurlijk
Hoeveel kinderen zijn er wel niet die kort na de geboorte naar de opvang gaan voor hele dagen.
Ik heb daar ook een duidelijke mening over hoor.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:20 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Meer dan zat idd.. die weten amper wat thuis is en wie papa en mama zijn. Ik vind daar wat van
Mijn dochter doet het in haar eentje, 2 kids en werkt 3 dagen in de week.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:29 schreef _UserName_ het volgende:
Vaak hebben ze ook geen keus, vroeger redde je het nog met 1 inkomen.. tegenwoordig amper nog maar
Het is een idee. Of het een goed idee is, is een ander verhaalquote:
Maar die krijgt dan vrijstelling van gemeentelijke belastingen, waterschap, toeslagen waar je geen recht op hebt als je fulltime werkt als je alleenstaand bent. Dat probeer ik meer te zeggen. Zo ken ik ook een gezin met 1 inkomen waarvan de man minder is gaan werken om netto meer aan toeslagen ed te krijgen. Het is gewoon krom geregeld.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Mijn dochter doet het in haar eentje, 2 kids en werkt 3 dagen in de week.
Ligt ook aan de eisen die je stelt
En zo ken ik er nog veel meer die alleenstaand zijn en het in hun uppie doen en kinderen hebben
Is ook weer waar, je hoeft maar net boven die loongrens te zitten en alles vervalt.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:43 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Maar die krijgt dan vrijstelling van gemeentelijke belastingen, waterschap, toeslagen waar je geen recht op hebt als je fulltime werkt als je alleenstaand bent. Dat probeer ik meer te zeggen. Zo ken ik ook een gezin met 1 inkomen waarvan de man minder is gaan werken om netto meer aan toeslagen ed te krijgen. Het is gewoon krom geregeld.
Precies dat. In de bijstand levert meer op met alle toeslagen en vrijstellingen dan wanneer je fulltime werkt. Heb het veel gezien bij de kringloop waar ik beoordelingen deed.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:45 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Is ook weer waar, je hoeft maar net boven die loongrens te zitten en alles vervalt.
Maar in de bijstand heb je toch ook plichten Participatie heet dat ?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:47 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Precies dat. In de bijstand levert meer op met alle toeslagen en vrijstellingen dan wanneer je fulltime werkt. Heb het veel gezien bij de kringloop waar ik beoordelingen deed.
Officieel wel maar als je een scheet dwars hebt zitten word je al vrijgesteld van sollicitatie bij wijze van. Ook daar is een hoge werkdruk. Mijn schoonmoeder heeft al bijna 10 jaar smoes na smoes en is vrijgesteld.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:49 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Maar in de bijstand heb je toch ook plichten Participatie heet dat ?
Gemeente belasting is hier 300, gblt net zo.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:56 schreef FreshFruit het volgende:
Die gemeentelijke belasting en hier dan ook nog de hondenbelasting doen me elk jaar wel een beetje zeer.
Nee hoor, die krijg ik trouwens ook nietquote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:43 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Maar die krijgt dan vrijstelling van gemeentelijke belastingen, waterschap, toeslagen waar je geen recht op hebt als je fulltime werkt als je alleenstaand bent. Dat probeer ik meer te zeggen. Zo ken ik ook een gezin met 1 inkomen waarvan de man minder is gaan werken om netto meer aan toeslagen ed te krijgen. Het is gewoon krom geregeld.
Met 3 dagen werk en kinderen heeft ze als alleenstaande recht op kindgebonden budget en kinderbijslag. Daarnaast zit ze maar op 60% van fulltime en zit ze onder de bijstandsnorm. Dus er kloppen dingen niet. Ik ken het wereldje maar al te goed.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee hoor, die krijg ik trouwens ook niet
Wel een gedeelte huurtoeslag krijgt ze en zorgtoeslag
Ja idd, ben blij dat ik in ieder geval goed zit met ons gezamenlijke inkomen. We kunnen relatief luxe leven en sparenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:08 schreef FreshFruit het volgende:
En per 1 Juli gaan de huren ook weer fijn omhoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |