Ja, snap ik, maar de noemer dekt wel de lading denk ik. Is onmogelijk om voor elke vorm van ongepast gedrag, zoals zakkenrollen, mishandeling, naaktlopen, diefstal, lastig vallen van anderen enz. een aparte poll te maken, lijkt me..quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:14 schreef EvilSkittle het volgende:
“Ongepast gedrag” vind ik te vaag, TS.
Ok dan: hier wat voorbeelden:quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:26 schreef incel het volgende:
Ja ik wil trouwens wel een voorbeeld.
Wat is ongepast gedrag?
Peuk op straat gooien? Door rood fietsen? Iemand op z'n bek slaan? Ligt een beetje aan de ernst.
Kom eens met wat voorbeelden en ik zal stuk voor stuk uitleggen wat ik in een dergelijke situatie zou doen.
9 van de 10 dingen zijn wel heel subjectief.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:37 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Ok dan: hier wat voorbeelden:
Pesten
Agresssie
Discriminatie
Seksuele intimidatie
Naaktlopen
Schelden
Beledigen
Roddelen
Bedreigen
Zakkenrollen
Mishandeling
Dominant gedrag
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:38 schreef incel het volgende:
[..]
9 van de 10 dingen zijn wel heel subjectief.
Zakkenrollen is het enige wat echt een strafbaar feit is, de rest ligt volstrekt aan de situatie
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:07 schreef Forumtijger het volgende:
Stel: je loopt/fiets/rijdt ergens rond, en je ziet plots iemand ongepast gedrag vertonen, Wat zou jij dan doen?
[poll=9962]
Misschien de vraag even lezen. Buiten dat is aanranding of geweld thuis ook niet heel gezondquote:
Geweld kan ook gewoon in de boksring zijn of op de judomat.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:49 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
[..]
Misschien de vraag even lezen. Buiten dat is aanranding of geweld thuis ook niet heel gezond
Een 45 jarige man van aziatische afkomst die heel hard af en toe aan het schreeuwen is in een taal die niemand begrijpt. Het is zaterdagavond 19:45 in een trein tussen Zwolle en Amsterdam. In het treinstel zitten er naast de desbetreffende man en jijzelf ook nog de volgende mensen in de trein: 4 studenten die onderweg zijn naar een feestje, een studentereizigster uit Canada, een Marokkaan met een koptelefoon op die te harde muziek speelt en 3 nonnen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:59 schreef summer2bird het volgende:
Ligt er een beetje aan, wat is de situatie, wat is het ongepaste gedrag, ben ik alleen of zijn er anderen, heeft diegene meer mensen bij zich die ongepast gedrag vertonen, hoe veilig ben ik als ik ingrijp, hoe serieus neemt de politie deze situatie, het hangt echt enorm af van de situatie.
Dan bel je (ik) het nummer dat door de NS is aangegeven voor zulk soort situaties.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:02 schreef incel het volgende:
[..]
Een 45 jarige man van aziatische afkomst die heel hard af en toe aan het schreeuwen is in een taal die niemand begrijpt. Het is zaterdagavond 19:45 in een trein tussen Zwolle en Amsterdam. In het treinstel zitten er naast de desbetreffende man en jijzelf ook nog de volgende mensen in de trein: 4 studenten die onderweg zijn naar een feestje, een studentereizigster uit Canada, een Marokkaan met een koptelefoon op die te harde muziek speelt en 3 nonnen.
Ik zou waarschijnlijk dat nummer van de ns appen dat er iemand in de trein zit die erg verward gedrag vertoont maar verder niet agressief lijkt. Hopelijk kunnen ze hem helpen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:02 schreef incel het volgende:
[..]
Een 45 jarige man van aziatische afkomst die heel hard af en toe aan het schreeuwen is in een taal die niemand begrijpt. Het is zaterdagavond 19:45 in een trein tussen Zwolle en Amsterdam. In het treinstel zitten er naast de desbetreffende man en jijzelf ook nog de volgende mensen in de trein: 4 studenten die onderweg zijn naar een feestje, een studentereizigster uit Canada, een Marokkaan met een koptelefoon op die te harde muziek speelt en 3 nonnen.
Lijkt me verstandig.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:03 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik zou waarschijnlijk dat nummer van de ns appen dat er iemand in de trein zit die erg verward gedrag vertoont maar verder niet agressief lijkt. Hopelijk kunnen ze hem helpen.
Als ik werk kan het zo maar zo'n telefoontje zijn waar ik op af ga. Maar goed, dan is het niet 'in het wild'.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:03 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik zou waarschijnlijk dat nummer van de ns appen dat er iemand in de trein zit die erg verward gedrag vertoont maar verder niet agressief lijkt. Hopelijk kunnen ze hem helpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |