Nou ja dat is vrij normaal maar waar ik vooral benieuwd naar ben is, hebben jullie ook een bepaalde stem die erbij hoort? Ik merkte het net bij mijzelf vandaar, vandaar mijn nieuwsgierigheid.quote:Grofweg kun je mensen zo groeperen
“Sterke innerlijke stem” (± 30–40%)
Denken vaak in volledige zinnen
Veel innerlijke dialogen (“ik vs ik” discussies)
Soms meerdere “stemrollen”
Dit is de groep waar jij waarschijnlijk in zit
Nou ja wat ik ook in de OP wou zetten maar niet gedaan had, misschien omdat ik het later nog wou aanhalen wellicht. Hoe we onszelf horen is heel anders dan hoe anderen ons horen. Dus tenzij je wellicht heel veel opnames van jezelf luistert hoor je volgens mij vooral dan hoe je stem klinkt die door je gebit heen gaat naar je oren in plaats van hoe je stem eigenlijk echt is voor anderenquote:Op donderdag 4 juni 2026 21:01 schreef Koettie het volgende:
Gewoon mn eigen stem volgens mij. Zal zo eens discussiėren met mezelf om te dubbel checken
Hoe zit dat precies?quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
ik heb stemmen van "anderen" gehoord, waarbij de stemmen vooraf iets zeiden en het achteraf ook uit bleek te komen.
Heb toevallig afgelopen week een voorbeeld aangehaald met een maatje van me, dus ik zal nu een ander voorbeeld aanhalen. Ik was aan het werk bij een dagbesteding waar ik het nooit naar mijn zin had. Als gevolg daarvan had ik nog weleens de neiging om in mijn pauze alvast drank te gaan halen bij de Jumbo, maar ik haalde het zelden binnen het half uur. Op een bepaald moment hoorde ik de minisnitch van de afdeling, net voordat ik de straat inreed waar mijn werk zat, keihard iets in mijn hoofd zeggen in de trant van (hou me ten goede, heb echt veel te veel van dit soort shit meegemaakt) "Hij gaat hier niet mee wegkomen, ik wacht nog heel even." En toen ik het parkeerterrein op kwam rijden zag ik die persoon bij de deur van de kleedruimte (kon je vanaf de ingang goed zien) gewoon wachten. Alleen maar wachten.quote:
"Tepels als sigarepeukuh"quote:
Haha ja fair. Maar het is mijn stem zoals ik hem zelf hoor.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:05 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja wat ik ook in de OP wou zetten maar niet gedaan had, misschien omdat ik het later nog wou aanhalen wellicht. Hoe we onszelf horen is heel anders dan hoe anderen ons horen. Dus tenzij je wellicht heel veel opnames van jezelf luistert hoor je volgens mij vooral dan hoe je stem klinkt die door je gebit heen gaat naar je oren in plaats van hoe je stem eigenlijk echt is voor anderen
Altijd? Want bij mij wisselt datquote:Op donderdag 4 juni 2026 21:35 schreef Koettie het volgende:
[..]
Haha ja fair. Maar het is mijn stem zoals ik hem zelf hoor.
Ik ervaar het als stilte of een monoloog. Maar geen dialoog.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |