abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:16:27 #1
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220957284
quote:
De politie van Hampshire heeft excuses aangeboden voor de afwikkeling van een dodelijk steekincident. Agenten sloegen in december de achttienjarige Henry Nowak in de boeien, terwijl hij door messteken stervende was. Het slachtoffer vroeg tijdens zijn aanhouding meerdere malen om hulp.
"Het was weliswaar een stressvolle situatie, maar er zijn fouten gemaakt en die moeten aan het licht komen", zegt de chef van de betrokken politie-eenheid over de nasleep van het dodelijke steekincident.

Uit onlangs vrijgegeven bodycambeelden blijkt dat Nowak meerdere keren tegen de agenten zei dat hij was neergestoken. Op de beelden is te horen dat hij "ik ben neergestoken" tegen de politie zegt. "Ik denk het niet, vriend", reageert de agent. Daarna herhaalde hij een aantal keer dat hij niet kon ademhalen en raakte buiten bewustzijn.

De familie van de jongen, te zien op de foto bij dit artikel, zegt dat hij hierdoor op een "onwaardige manier" aan zijn einde is gekomen. "Henry had niet op straat in politiehechtenis mogen sterven", zegt zijn vader Mark.

Nowak werd eind vorig jaar aangehouden, omdat hij de 23-jarige dader uit de sikhgemeenschap racistisch zou hebben bejegend. De twee zouden weliswaar een woordenwisseling hebben gehad, maar van racistische verwijten was volgens de rechter geen sprake. Die lezing is verzonnen door de broer van de dader, die op de avond van het steekincident de politie had ingeschakeld. De dader is maandag veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf.

Ook de moeder van de dader is schuldig bevonden. Ze hielp haar zoon door het steekwapen, een ceremonieel mes, te verbergen. De 53-jarige vrouw hoort in juli wat haar straf is. Tijdens een huiszoeking zijn naast het gebruikte mes nog twintig andere wapens aangetroffen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)j-om-hulp-vroeg.html
quote:
Jongen wordt neergestoken door iemand, dader beschuldigt slachtoffer van racistische uitspraken, Engelse politie besluit daarop het slachtoffer maar in de boeien te slaan. Uiteindelijk overlijdt het slachtoffer.

Zeer bedenkelijke kwestie naar mijn inziens, ik kan er toch weinig anders van maken dat de politie aldaar vanuit een of andere racistische overweging handelen. Waarom anders zouden ze anders zomaar de dader in dit verhaal geloven en deze arme jongen in de boeien slaan? Terwijl ze hier direct eerste hulp hadden moeten verlenen en hulpdiensten hadden moeten inschakelen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220957318
Of de politie uit racisme handelde, dat is een aanname die ik niet durf te maken. Dat er een grote onbekwaamheid heerst onder de vaak raciaal profilerende Britse politie, dat is dan weer zowat een voldongen feit. Ik denk dat we het in die hoek moeten zoeken. Raciaal profileren is geen racisme, meer een symptoom van de staat van een samenleving.
-nee-
pi_220957707
Henry Nowak zou wel eens de druppel kunnen zijn.

Dit artikel somt het gevoel binnen conservatief Engeland wel op.

quote:
Shock! (NOT): Henry Nowak's Killer Was a 'Known Wolf'
En o.a.:

quote:
Racism against white people and preferences for people of color have led to travesties of justice, with mothers getting arrested and jailed for posting tweets, while rapists are let free because of their race and national origin.
https://hotair.com/david-(...)-known-wolf-n3815545
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 4 juni 2026 @ 12:06:16 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220957725
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:19 schreef Marsenal het volgende:
Of de politie uit racisme handelde, dat is een aanname die ik niet durf te maken. Dat er een grote onbekwaamheid heerst onder de vaak raciaal profilerende Britse politie, dat is dan weer zowat een voldongen feit. Ik denk dat we het in die hoek moeten zoeken. Raciaal profileren is geen racisme, meer een symptoom van de staat van een samenleving.
Je kan nooit in iemands hart kijken.. maar...

Wat wel vrij duidelijk is is dat de politieagent meer bezig is met de dader en op basis van het verhaaltje.

Elke agent is getrained om te beseffen dat als ze komen opdagen op een plaats delict dat ze er niet vanuit kunnen gaan dat de beller en de prater per se het slachtoffer is en de andere partij de dader.

Maar omdat het verhaal van de beller nu racisme centraal zet lijkt dat inzicht volledig uit het raam te zijn gegooid. Dus op basis van de etnische afkomsten van de partijen is er meer of minder geloofwaardigheid afgegeven aan de blanke partij.

Dat is op zijn minst een lichte aanwijzing dat racisme een rol speelt in hoe politieagenten geframed worden de wereld te zien in de UK.

Ik vermoed een beetje dat psychologische effect van "ah.. gelukkig.. een keertje een blanke dader.. dit is mijn kans om te laten zien hoe neutraal en deugend ik ben".

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 04-06-2026 12:11:20 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220958037
En nu blijft het schrikbarend stil t.o.v. toen ene Floyd werd gedood. Waar is de zwarte gemeenschap nu dan om hun afschuw uit te spreken ? Beetje hypocriet als je het mij vraagt.

Afschuwelijk, gewond en onschuldig en ze laten je gewoon aan je verwondingen de pijp uit gaan. :r
Ook in moeilijke tijden.
pi_220958111
Ik geef toe dat ik cringe was in het vorige topic. Sorry aan de lezers.
pi_220958122
quote:
Of de politie uit racisme handelde, dat is een aanname die ik niet durf te maken.
Er begint meer en meer bewijs te komen voor dit feit.
pi_220958125
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:49 schreef Gibson88 het volgende:
En nu blijft het schrikbarend stil t.o.v. toen ene Floyd werd gedood. Waar is de zwarte gemeenschap nu dan om hun afschuw uit te spreken ? Beetje hypocriet als je het mij vraagt.

Afschuwelijk, gewond en onschuldig en ze laten je gewoon aan je verwondingen de pijp uit gaan. :r
Is de zwarte gemeenschap nu verplicht om bij elk raciaal getint geweldsdelict binnen een dag hun afschuw uit te spreken?
-nee-
  donderdag 4 juni 2026 @ 13:01:40 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220958138
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:59 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Is de zwarte gemeenschap nu verplicht om bij elk raciaal getint geweldsdelict binnen een dag hun afschuw uit te spreken?
Ja.
  donderdag 4 juni 2026 @ 13:01:56 #10
396550 Richestorags
pi_220958139
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom deed je dat dan?
pi_220958148
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom deed je dat dan?
Mijn persoonlijkheid.
  donderdag 4 juni 2026 @ 13:04:21 #12
396550 Richestorags
pi_220958151
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mijn persoonlijkheid.
Nou ja, iig toon je wat zelfreflectie.
pi_220958153
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja.
Hoeveel blm protesten heb jij bezocht?
  donderdag 4 juni 2026 @ 13:05:05 #14
396550 Richestorags
pi_220958154
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoeveel blm protesten heb jij bezocht?
0 uiteraard.
pi_220958166
quote:

[..]
100% Immers is het zo dat als ik dat niet doe word uitgemaakt voor racist, fascist en niet inclusief en moord op de zwarte medemens toejuich.

Gelijke monniken... Of geldt dat nu niet ?
Ook in moeilijke tijden.
pi_220958176
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
0 uiteraard.
Waarom zouden ze dan wel voor jou op moeten komen?
  donderdag 4 juni 2026 @ 13:45:12 #17
pi_220958371
quote:
Netjes van je.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 4 juni 2026 @ 13:47:44 #18
pi_220958396
quote:

[..]
Verplicht natuurlijk niet. Maar het contrast met de nasleep van de dood van George Floyd is wel ontiegelijk groot natuurlijk. Weet je nog, de rellen en het massaal plunderen van winkels, maar ook hoeveel wereldleiders en andere prominenten zich hiertegen uitspraken en zelfs knielden?
  donderdag 4 juni 2026 @ 14:08:12 #19
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220958526
quote:
Er is nog een factor die we hier sinds het incident bij het Bollendak helaas ook kennen: de angst van de politie en overheid om voor racistisch uitgemaakt te worden.

Daar staat tegenover dat de politie en overheid in het verleden aantoonbaar racistisch hebben gehandeld.

Dit is dus iets wat zowel daar als hier verwerkt moet worden in een eerlijke en werkbare werkwijze.
pi_220958617
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Verplicht natuurlijk niet. Maar het contrast met de nasleep van de dood van George Floyd is wel ontiegelijk groot natuurlijk. Weet je nog, de rellen en het massaal plunderen van winkels, maar ook hoeveel wereldleiders en andere prominenten zich hiertegen uitspraken en zelfs knielden?
Het is dan ook puur racistisch gemotiveerd dat hele BLM. Er worden dagelijks zwarten door andere zwarten vermoord in de VS maar daar hoor je niemand over. Black on black crime heeft zelfs de pers nauwelijks interesse in, dat zijn gewoon wat statistieken. Maar oh wee als een blanke een zwarte vermoord, dan vliegt de toko letterlijk in de fik.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 4 juni 2026 @ 14:45:48 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220958739
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:03 schreef Montagui het volgende:
Henry Nowak zou wel eens de druppel kunnen zijn.

Dit artikel somt het gevoel binnen conservatief Engeland wel op.
[..]
En o.a.:
[..]
https://hotair.com/david-(...)-known-wolf-n3815545
Niet zo gek ook met al dit soort shit in het achterhoofd. Als een maatschappij nu niet op gaat staan...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 juni 2026 @ 14:46:51 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220958743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Je kan nooit in iemands hart kijken.. maar...

Wat wel vrij duidelijk is is dat de politieagent meer bezig is met de dader en op basis van het verhaaltje.

Elke agent is getrained om te beseffen dat als ze komen opdagen op een plaats delict dat ze er niet vanuit kunnen gaan dat de beller en de prater per se het slachtoffer is en de andere partij de dader.

Maar omdat het verhaal van de beller nu racisme centraal zet lijkt dat inzicht volledig uit het raam te zijn gegooid. Dus op basis van de etnische afkomsten van de partijen is er meer of minder geloofwaardigheid afgegeven aan de blanke partij.

Dat is op zijn minst een lichte aanwijzing dat racisme een rol speelt in hoe politieagenten geframed worden de wereld te zien in de UK.

Ik vermoed een beetje dat psychologische effect van "ah.. gelukkig.. een keertje een blanke dader.. dit is mijn kans om te laten zien hoe neutraal en deugend ik ben".
Met in het achterhoofd de dei-training.
1947-2016
  donderdag 4 juni 2026 @ 14:47:19 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220958746
quote:
Sportief. Wilde eigenlijk reageren, maar laat het er nu bij.
1947-2016
  donderdag 4 juni 2026 @ 14:47:59 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220958751
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Niet weer cringe worden.
1947-2016
  donderdag 4 juni 2026 @ 14:51:31 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220958772
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er is nog een factor die we hier sinds het incident bij het Bollendak helaas ook kennen: de angst van de politie en overheid om voor racistisch uitgemaakt te worden.

Daar staat tegenover dat de politie en overheid in het verleden aantoonbaar racistisch hebben gehandeld.

Dit is dus iets wat zowel daar als hier verwerkt moet worden in een eerlijke en werkbare werkwijze.
Nou ja, dat incident was ook vrij duidelijk. Die vrouwen sloegen die agent, waren tegen hem aan het schreeuwen en die agent hielt ze in bedwang na een schijnbaar eerdere gebeurtenis in het winkelcentrum waar die vrouwen ook fout zaten. De ene kant van de maatschappij vond het prima handelen, de andere kant ging full retard op bedreigingsmodus.
1947-2016
pi_220958787
quote:

[..]
Omdat ze streven naar gelijkwaardigheid. En een blanke is minstens net zo gelijkwaardig.

Toch?
  donderdag 4 juni 2026 @ 14:54:57 #27
396550 Richestorags
pi_220958795
quote:

[..]
Voor mij hoeven ze niet op te komen. Overigens, wie zegt dat ik "wit" ben?
  donderdag 4 juni 2026 @ 14:57:41 #28
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220958808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:54 schreef AToontje87 het volgende:
Omdat ze streven naar gelijkwaardigheid.
Dit was een gevalletje: sterven naar gelijkwaardigheid.
pi_220958821
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:54 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Omdat ze streven naar gelijkwaardigheid. En een blanke is minstens net zo gelijkwaardig.

Toch?
Gelijke desinteresse.
pi_220958826
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een zwarte man mij de hele tijd een moslim wil noemen.
  donderdag 4 juni 2026 @ 15:46:37 #31
396550 Richestorags
pi_220959104
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een zwarte man mij de hele tijd een moslim wil noemen.
Er zit meer tussen wit en zwart. Heb je enig idee waarom ik je een moslim noem trouwens?
pi_220959194
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er zit meer tussen wit en zwart. Heb je enig idee waarom ik je een moslim noem trouwens?
Nee niet echt. Heb hier aardig wat negatieve dingen over de profeet gezegd.
pi_220959209
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh ben jij dat niet op dat fotootje dan? Dus je heet ook niet Winston?

:D
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220959735
twitter

De politie voert marxistische 'gelijkheid van uitkomst' beleid wat ervoor zorgt dat etnische groepen ongelijk behandeld worden. Dit is dus het gevolg van de jarenlange DEI propaganda over zogenaamde 'white privilege' en de angst voor racisme. Nu is het volledig doorgeslagen naar geïnstitutionaliseerd anti-blank racisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')