abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220935296
https://www.nu.nl/opmerke(...)tsland-cultfoto.html

quote:
Een vrouw met een rollator heeft in Duitsland op bijzondere wijze een snelheidsboete voor een busje voorkomen. Ze blokkeerde nietsvermoedend het kenteken van het busje dat werd geflitst.

Een boete uitschrijven is daardoor niet mogelijk. De Duitse politie kan erom lachen.

"Ze heeft onbewust een echte cultfoto gecreëerd. Het lijkt alsof ze een nieuw snelheidsrecord met de rollator heeft neergezet en het wil opnemen tegen Usain Bolt", schrijft de politie Noordrijn-Westfalen Euskirchen vrijdag op Facebook.

"Anderen kijken angstig de flitscamera's in. Zij lijkt helemaal relaxed. Alsof fotoshoots bij snelheidscontroles onderdeel zijn van haar alledaagse routines."

De politie is wel kritisch op de bestuurder, die 42 kilometer per uur reed in een dertigkilometerzone. "Er is geen goede reden om harder te rijden in de buurt van kleuterscholen en woonwijken. Zelfs een paar kilometer per uur te hard rijden kan fataal zijn en de remweg aanzienlijk verlengen. Hou je aan de snelheidslimiet."
  maandag 1 juni 2026 @ 12:28:38 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220935304
een flitspaal/camera maakt als het goed is meerdere fotos, niet maar 1, dus er moet een foto zijn waarbij het kenteken gewoon zichtbaar is.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 1 juni 2026 @ 12:33:15 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220935319
Jeetje, had toch wat meer verwacht toen ik de titel las. -O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 1 juni 2026 @ 12:35:09 #4
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220935326
quote:
15s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:28 schreef junkiesietze het volgende:
een flitspaal/camera maakt als het goed is meerdere fotos, niet maar 1, dus er moet een foto zijn waarbij het kenteken gewoon zichtbaar is.
Kan toch dat ze alle keren net ervoor liep? Ze stond ook niet stil lijkt me.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 1 juni 2026 @ 12:36:41 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220935329
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kan toch dat ze alle keren net ervoor liep? Ze stond ook niet stil lijkt me.
ze loopt in tegengestelde richting van de bus, dus alleen op dit precieze punt stond ze ervoor, de auto rijd ook, dus de volgende of vorige foto zou het kenteken zichtbaar moeten zijn.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 1 juni 2026 @ 12:37:24 #6
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220935333
quote:
15s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:36 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
ze loopt in tegengestelde richting van de bus, dus alleen op dit precieze punt stond ze ervoor, de auto rijd ook, dus de volgende of vorige foto zou het kenteken zichtbaar moeten zijn.
Denk het toch niet, anders was dit geen nieuws.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220935345
Daar staat ze dan met haar blije bakkes
Vol in het gezicht geflitst
pi_220935405
quote:
15s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:28 schreef junkiesietze het volgende:
Misschien in Duitsland niet. Daar is het eventueel geen verdienmodel voor de overheid
pi_220935451
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:53 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Misschien in Duitsland niet. Daar is het eventueel geen verdienmodel voor de overheid
In duitsland moet altijd de bestuurder zichtbaar zijn op flits-fotos, omdat de boete voor de bestuurder geld (bestuurdersaansprakelijkheid ) en men moet aantonen dat die persoon reed.
is de besturder niet zichtbaar op de foto, is de boete ongeldig
https://www.bussgeldsiege(...)lich-das-gilt-jetzt/

de foto zou sowieso niet geldig zijn, ook als de oude vrouw er niet stond
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_220935711
Hé wat, flitsen ze daar nou gewoon in woonwijken waar scholen zitten? Kortom waar het echt gevaarlijk word ipv op doorgaande wegen waar een paar kilometer te hard weinig extra gevaar oplevert? Het lijkt wel alsof men in Duitsland flitst vanwege de verkeersveiligheid, daar zou men wat van kunnen leren in Nederland.
pi_220935715
quote:
3s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:42 schreef opgebaarde het volgende:
Daar staat ze dan met haar blije bakkes
Vol in het gezicht geflitst
Vlak daarvoor nog vol in het gezicht geblaft. Het was een mooie dag.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220935737
Ik dacht meteen aan een opgevoerde scootmobiel lol.
pi_220936348
quote:
Een boete uitschrijven is daardoor niet mogelijk. De Duitse politie kan erom lachen.
Dat is een er onduitse reactie. Ik had verwacht dat de vrouw wegens het blokkeren van de rechtsgang (artikel xyz $STGB) tot een flinke boete zou zijn veroordeeld. Maar om dat de rollator geen kenteken heeft is opsporing moeilijk.
Bovendien loopt ze op de weg, is ook strafbaar :(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')