Het deksel trekt vacuüm omdat de warme lucht die in de vriezer is gekomen toen de deksel open stond afkoelt en minder ruimte inneemt.
Dat drukverschil heft zichzelf na een tijdje weer op.
Het feit dat de deksel vacuüm zuigt laat zien dat de rubbers in orde zijn.
Rijpvorming bestrijdt dat.
Ga eens na hoe lang het deksel vacuüm trekt.
Dat is meestal enkele minuten.
Rijpvorming kan ook komen door vocht in de lucht die in de vriezer komt als het deksel open is geweest.
Bij een no frost vriezer wordt die lucht afgevoerd.
Een low frost vriezer niet, die zorgt er enkel voor dat er minder ijsvorming ontstaat op de binnenwanden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012