abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220929984
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het kutste vind ik nog dat het binnen in huis dan ook zeer onaangenaam warm wordt, en die temperatuur er heel langzaam weer uit gaat als het eenmaal in de muren zit.

Nu gelukkig 'slechts' 26 graden binnen (nog geen juni), maar in de zomer wordt dat vaak 30.
Om nog maar te zwijgen over boven op de slaapkamer.
Verschrikkelijk :{w

Maar gelukkig airco besteld om het wat aangenamer te maken.
Precies dat ja, als de warmte eenmaal binnen is krijg je die moeilijk eruit. Ik heb liever dat ik met een vest aan binnen rond loop, dan dat ik overal ventilatoren etc moet aan zetten. Ik kan prima tegen de kou, vind ik juist heerlijk, maar met hitte gaat mijn humeur erg snel het afvoerputje in. Gelukkig is het over een paar maanden alweer einde zomer.
  zondag 31 mei 2026 @ 16:27:06 #52
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220930023
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Maar gelukkig airco besteld om het wat aangenamer te maken.
Iets om in gedachten te houden. Kost allemaal wel geld, dat wel.

[ Bericht 39% gewijzigd door Eightyone op 31-05-2026 16:56:49 ]
pi_220930180
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:59 schreef StateOfMind het volgende:
Op meerdere marathons in het land vandaag mensen onwel geworden, niet alleen in Groningen.

Aantal zelfs gereanimeerd.

Mag dan niet meer zo heet zijn als vorige week (24 graden hier nu), maar het is wel vies benauwd buiten.
De laatste jaren lijkt het wel alsof er steeds meer dagen zijn waarop het niet extreem heet is, maar wel gewoon ziek benauwd.
greetings and salutations
pi_220930195
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:11 schreef StateOfMind het volgende:
Wel mobiele airco besteld.
Heb ik toevallig ook gedaan. Ik ben niet van plan nog een zomer te overleven met dit soort benauwde dagen.

Ik heb deze gekocht:

https://www.bol.com/nl/nl(...)iddle.5.ProductTitle
greetings and salutations
pi_220930297
Zonder koeling in huis zou ik de eerst volgende zomer sterven ;(

Gelukkig is ons huis voorzien van vloer- en muurkoeling én meerdere airco's voor de langere warme periodes.

Nog ff en het is weer september :)
  zondag 31 mei 2026 @ 17:42:28 #56
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220930403
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zonder koeling in huis zou ik de eerst volgende zomer sterven ;(

Gelukkig is ons huis voorzien van vloer- en muurkoeling én meerdere airco's voor de langere warme periodes.

Nog ff en het is weer september :)
En wat kostte dat allemaal?
pi_220930483
In Utrecht bij de marathon ook iemand onwel geworden:
https://www.rtvutrecht.nl(...)rsoon-onwel-geworden
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220930556
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
En wat kostte dat allemaal?
Heb ik laten installeren tijdens de bouw van het huis. Zal best een paar tienduizend gekost hebben als ik het omreken qua m2. Maar dat is prima en het helemaal waard :Y
  zondag 31 mei 2026 @ 18:16:22 #59
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220930574
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De zomers van 'vroeger', toen temperaturen van 31 al zeldzaam waren, laat staan hoger, prima.

De huidige zomers, waar temperaturen van 33 of hoger normaal zijn, bah :r
:')_!

Aantal tropische dagen (warmen dan 30 graden) sinds 1970:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
1970: -
1971: - 
1972: 2
1973: 2
1974: -
1975: 8
1976: 14
1977: 1
1978: 2
1979: - 
1980: -
1981: -
1982: 6
1983: 7
1984: 2
1985: 1
1986: 3
1987: -
1988: -
1989: 3
1990: 3
1990: 4
1991: 3
1992: -
1993: -
1994: 9
1995: 11
1996: 2
1997: 6
1998: 5
1999: 3 
2000: 2
2001: 6
2002: 4
2003: 11
2004: 3
2005: 4
2006: 13
2007: 1
2008: 1
2009: 1
2010: 3
2011: 2
2012: 2 
2013: 7
2014: 2
2015: 5
2016: 5
2017: 3
2018: 9
2019: 11
2020: 12
2021: 1
2022: 9
2023: 5
2024: 4
2025: 8

Bron & KNMI voor de laatste vier jaar

Er is een kleine toename zichtbaar, dat maakt het niet de norm, stel je niet zo aan zeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220930582
Ik begrijp niet waarom dit soort evenementen doorgaan bij dit weer.
Ja ok, wanneer is dan het juiste moment vraag snap ik ook wel
pi_220930815
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
:')_!

Aantal tropische dagen (warmen dan 30 graden) sinds 1970:
[ code verwijderd ]

Bron & KNMI voor de laatste vier jaar

Er is een kleine toename zichtbaar, dat maakt het niet de norm, stel je niet zo aan zeg.
Laatste 10 jaar 6.7 gemiddeld.

Jaren 80 2.2 gemiddeld

Jaren 90 4.3 gemiddeld.

Stijging van ruim 200% of 50%. Noem het maar niets.

Ook de 35+ dagen komen hier in de regio (Limburg) veel meer voor in de recentere jaren dan vroeger.
pi_220931031
Het mooiste aan marathon lopen is, voor mij persoonlijk, dat je het niet hoeft te doen.

Kan nooit gezond zijn.
  zondag 31 mei 2026 @ 19:19:01 #63
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220931121
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:50 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Laatste 10 jaar 6.7 gemiddeld.

Jaren 80 2.2 gemiddeld

Jaren 90 4.3 gemiddeld.

Stijging van ruim 200% of 50%. Noem het maar niets.

Ook de 35+ dagen komen hier in de regio (Limburg) veel meer voor in de recentere jaren dan vroeger.
Dat.

Ik heb het ook puur over lokaal, daar heb ik immers direct last van.
Wat het landelijk gemiddelde is heb ik weinig aan.
Zoals gezegd, hier lokaal in de afgelopen 10 dagen 4x 30+ en 6 keer 28+

En ik heb de pech dat mijn woning (bovenwoning met zolder) recht op het zuiden ligt, met een grote raampartij, zonder schaduw.
En dan is het in zo'n periode met die temperaturen héél rap héél onaangenaam (als in 28/29/30 in de woonkamer, nog warmer boven).

En dat normaliter 2 maanden lang, maar door de afgelopen week 3 maanden lang.

Ik kan je vertellen dat je daar zeer moedeloos van wordt.

Maar blijkbaar is dat me aanstellen :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:17:34 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220931692
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het kutste vind ik nog dat het binnen in huis dan ook zeer onaangenaam warm wordt, en die temperatuur er heel langzaam weer uit gaat als het eenmaal in de muren zit.

Nu gelukkig 'slechts' 26 graden binnen (nog geen juni), maar in de zomer wordt dat vaak 30.
Om nog maar te zwijgen over boven op de slaapkamer.
Verschrikkelijk :{w

Maar gelukkig airco besteld om het wat aangenamer te maken.
Ik had in 2019 toen met die 40 graden al een mobiele airco gekocht, niet ideaal want je mag geen gat maken in de muur van een huurwoning, dus met slang door raam. Maar brengt wel de temperatuur in de slaapkamer van 30 naar 24 graden in de avond.
pi_220931714
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:56 schreef Monolith het volgende:
In Utrecht bij de marathon ook iemand onwel geworden:
https://www.rtvutrecht.nl(...)rsoon-onwel-geworden
Ligt dat aan de marathon of aan Utrecht?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:21:36 #66
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220931721
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:13 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Hier precies hetzelfde. Bah, vreselijk.

Maar blijkbaar mag je hier niets kwetsends zeggen over de zomer want dan komen de plaatselijke kneuzen weer janken omdat ze met hun minimale IQ niet kunnen bevatten dat mensen andere voorkeuren kunnen hebben.
Ik zal nooit begrijpen dat sommige mensen zelfs 35 graden boven 25 graden verkiezen.
pi_220931740
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Ligt dat aan de marathon of aan Utrecht?
Ik krijg nooit spontaan een hartstilstand van Utrecht in ieder geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220931794
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik zal nooit begrijpen dat sommige mensen zelfs 35 graden boven 25 graden verkiezen.
Ik ook niet. 25 is wel de max van wat ik comfortabel vind (eigenlijk al net te hoog). Hoe lager, hoe beter. Ik vind niks heerlijkers dan een wandeling maken als het vriest.

Daarom tel ik altijd vanaf ongeveer nu de dagen af tot September. Dan kan het weliswaar nog heet zijn, maar is het al weer flink vroeger donker, en koelt het dus sneller af. Plus de wetenschap dat het einde van de warmte sowieso in zicht is.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:51:03 #69
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220931915
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:29 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik ook niet. 25 is wel de max van wat ik comfortabel vind (eigenlijk al net te hoog). Hoe lager, hoe beter. Ik vind niks heerlijkers dan een wandeling maken als het vriest.

Daarom tel ik altijd vanaf ongeveer nu de dagen af tot September. Dan kan het weliswaar nog heet zijn, maar is het al weer flink vroeger donker, en koelt het dus sneller af. Plus de wetenschap dat het einde van de warmte sowieso in zicht is.
September *O* Lekker binnen zitten in de warmte.
  zondag 31 mei 2026 @ 22:02:13 #70
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220932408
Met zulks een weer marathons door laten gaan :') En elders in de stad mensen sterven die hulp nodig hebben omdat meneer of mevrouw zo nodig moest gaan hardlopen met 25 graden en een hartberoerte kreeg. Bahbah.
U MAD?
pi_220932958
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik had in 2019 toen met die 40 graden al een mobiele airco gekocht, niet ideaal want je mag geen gat maken in de muur van een huurwoning, dus met slang door raam. Maar brengt wel de temperatuur in de slaapkamer van 30 naar 24 graden in de avond.
Enorm relevant in dit topic

Geen idee wie dit modereert maar het gaat al een post of 37 over hoe je je huis koel houdt, de ene user die het liefst herfst heeft, de ander die het liefst warm weer heeft, dan iemand die t maar lastig slapen vindt hoor in die hitte poehpoeh… :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220933128
Eind mei een (halve) marathon lopen is vragen om problemen. Toen ik nog jong was, liep ik regelmatig een halve marathon, maar altijd in de herfst. Als het dan miezert of regent kun je goed je warmte kwijt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 1 juni 2026 @ 05:45:10 #74
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220933204
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 04:29 schreef Lyrebird het volgende:
Eind mei een (halve) marathon lopen is vragen om problemen. Toen ik nog jong was, liep ik regelmatig een halve marathon, maar altijd in de herfst. Als het dan miezert of regent kun je goed je warmte kwijt.
Plus je lichaam kan zich vrij goed aanpassen aan de warmte. Als je dit in september doet met dezelfde omstandigheden dan is de kans kleiner dat er iets gebeurt om je al de zomer hebt gehad en (als het goed is) je de hele zomer al hebt getraind in de warmte.
pi_220933252
Naja de start van de marathon is om 10.30 uur. Dan ren je dus op het heetste tijdstip van de dag. Dat is absurd. Niet voor niets starten veel marathons vroeg in de ochtend. Elk jaar is het weer raak tijdens al die marathons en toch leren de organizatoren er niet van.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')