Hoe oud moet deze OP wel niet zijn?!quote:Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.
En maar 5 fout maken zeker?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik kreeg 50 ja/nee vragen. Is ook al een tijd terug
En een agenda van 2019quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hoe oud moet deze OP wel niet zijn?!
Ja, dat laatste ritje is alweer eventjes geleden.quote:
Yup.quote:
In 2023 moest ik 4 maanden wachten tot er plek wasquote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:11 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Rijschool al gemailed, wacht op antwoord. Daarna dooooooooor
quote:
Als er animo voor is dan zekerquote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:05 schreef whY... het volgende:
Laat ik mij ook maar weer eens melden :-)
Komt er nog een najaarsrit of iets?
Heb je al iets op het oog? Mijn AVD examen was itt AVB echt een werkelijk drama. Liet hem afslaan bij het stoplicht en kreeg hem even niet meer aan de praat en bij het oversteken van een fietspad om de hoofdweg op te rijden keek ik eerst naar rechts, toen naar links en ik wilde gaan rijden, maar zag toen op het allerlaatste moment ineens een scooter van rechts komen. Wat een vreselijke rit was me dat. Wel geslaagd, maar met het voordeel van de twijfel.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:14 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik mag 4 augustus afrijden AVD, en daarna ga ik shoppen voor een leuke bike. Afhankelijk van wanneer de najaarsrit gepland wordt, probeer ik natuurlijk van de partij te zijn. Moet wel voorop rijden #onervaren
Enerzijds zoek ik een motor die voor dagelijks woon-werk verkeer geschikt is (kleine 15 kilometer, stelt niks voor), maar waar ik ook in de mooie dagen (en de vakanties, want docent VO) flinke stukken mee kan touren.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heb je al iets op het oog? Mijn AVD examen was itt AVB echt een werkelijk drama. Liet hem afslaan bij het stoplicht en kreeg hem even niet meer aan de praat en bij het oversteken van een fietspad om de hoofdweg op te rijden keek ik eerst naar rechts, toen naar links en ik wilde gaan rijden, maar zag toen op het allerlaatste moment ineens een scooter van rechts komen. Wat een vreselijke rit was me dat. Wel geslaagd, maar met het voordeel van de twijfel.
Mooie keuzes. Die had ik ook in de selectie zitten alvorens ik voor de BMW F800GT ging. De tandriemaandrijving deed het hem voor me, want ik had een pleurishekel aan mijn ketting spannen en smeren.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:48 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Enerzijds zoek ik een motor die voor dagelijks woon-werk verkeer geschikt is (kleine 15 kilometer, stelt niks voor), maar waar ik ook in de mooie dagen (en de vakanties, want docent VO) flinke stukken mee kan touren.
Mijn rij-instructeur gaf als tip om naar een Suzuki V-strom te kijken, Yamaha tracer 9, wellicht Kawasaki Versys...
Ben je er klaar voor of zijn er dingen die wat aandacht vragen ?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:14 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik mag 4 augustus afrijden AVD, en daarna ga ik shoppen voor een leuke bike. Afhankelijk van wanneer de najaarsrit gepland wordt, probeer ik natuurlijk van de partij te zijn. Moet wel voorop rijden #onervaren
AVD was voor mij best hallucinant. De lessen gingen allemaal alsof het een 2e natuur was, maar toen kwam dat examen. Tot op de dag van vandaag kan ik me nog voorstellen dat die examinator spijt heeft dat hij mij heeft laten slagen.quote:Op zondag 7 juni 2026 14:29 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Eerste AVD les moet nog plaatsvinden. Maar al bijna 30 jaar autobestuurder, drie jaar MP3 dus een beetje verkeer ken ik wel. En alweer zo'n 8 jaar scooter, dus de stad ben ik ook gewend.
Top natuurlijk en met MP3 al wat in de modus komt. Laat je het zo opgebouwde vertrouwen je niet onaangenaam verrassen. Verder kijken voor twee en anderen hun fout laten maken zonder dat het jou iets (aan)doet.quote:Op zondag 7 juni 2026 14:29 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Eerste AVD les moet nog plaatsvinden. Maar al bijna 30 jaar autobestuurder, drie jaar MP3 dus een beetje verkeer ken ik wel. En alweer zo'n 8 jaar scooter, dus de stad ben ik ook gewend.
Succesquote:Op woensdag 22 juli 2026 08:17 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Inmiddels drie lessen AVD achter de rug, gaat gesmeerd. Instructeur heeft maar weinig echt op te merken, meer tips dan echt commentaar. En over 2 weken zit het er hopelijk alweer op en kan ik gaan shoppen
Lekker maat. Ik zou de BMW laten staan.quote:Op woensdag 22 juli 2026 08:17 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Inmiddels drie lessen AVD achter de rug, gaat gesmeerd. Instructeur heeft maar weinig echt op te merken, meer tips dan echt commentaar. En over 2 weken zit het er hopelijk alweer op en kan ik gaan shoppen
Ik ga eerst op een aantal verschillende merken en types motoren proefrijden, en dan pas beslissen. Wil namelijk de motor gebruiken voor zowel simpel dagelijks woon-werk verkeer (14 kilometer) als voor dagjes uit (gewoon toeren) als voor een grotere vakantie (een week alleen op pad gaan). En misschien kan dat allemaal niet in 1 setje wielen, dus dan moet ik mijn vrouw maar overtuigen dat 1 motor niet genoeg isquote:Op woensdag 22 juli 2026 08:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Lekker maat. Ik zou de BMW laten staan.
Neem een Japanner. Honda, Suzuki, Yamaha... daar zit zeker wat moois en praktisch tussen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:07 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Ik ga eerst op een aantal verschillende merken en types motoren proefrijden, en dan pas beslissen. Wil namelijk de motor gebruiken voor zowel simpel dagelijks woon-werk verkeer (14 kilometer) als voor dagjes uit (gewoon toeren) als voor een grotere vakantie (een week alleen op pad gaan). En misschien kan dat allemaal niet in 1 setje wielen, dus dan moet ik mijn vrouw maar overtuigen dat 1 motor niet genoeg is![]()
![]()
Sons of Fok!quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:22 schreef Pajanus het volgende:
Wat leuk, ik volg het topic even en misschien haak ik eerstvolgende keer aan!
Gaat je lukken!quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:36 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Dinsdag AVD-examenben wel zenuwachtig
Maatje, mijn AVD was een draak. Ik had de mazzel dat mijn AVB met 2 vingers in de neus ging, maar bij de AVD sloeg ik helemaal dicht. Compenseerde grote fouten met minimale correcties en ik kreeg het voordeel van de twijfel. Tot de op dag van vandaag vind ik mezelf een goede motorrijder, maar de examinator die me heeft laten slagen zal zijn bedenkingen hebben gehad. Alles wat maar fout kon gaan ging fout. Mooiste was nog dat ik had verwacht dat degene voor me zou slagen en die was gezakt. Komt goed bro, veel succesquote:Op zondag 2 augustus 2026 17:36 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Dinsdag AVD-examenben wel zenuwachtig
Gefeliciteerd!quote:
Nu een brommer met airco halen!quote:
quote:
Honda is sowieso een prima merk. Toen ik nog een CBF600 AS reed had ik er eigenlijk nooit issues mee. Dus ik denk dat deze je zeker zal bevallen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 14:02 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Honda NC 700 X-abs, iemand ervaring of tips?
Klinkt goed!quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:53 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Nou, eerste dag kijken & proefrijden zit er bijna op:
Kawasaki Versys bevalt niet echt, vond hem te "rauw".
Yamaha Tracer was wel ok, maar vond hem weinig "karakter" hebben.
Honda NC 750 was een genot om te rijdenecht een engeltje, vanaf het starten! Dus die komt hoog op de lijst van "ja, zie ik zitten".
Zometeen een leen-Triumph ophalen, mag ik een paar dagen van een vriend op rondrijden omdat het kan.
In Velp bij Grave (Braboland) zit een grote Triumph dealer, mocht dat bevallen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:53 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Honda NC 750 was een genot om te rijdenecht een engeltje, vanaf het starten! Dus die komt hoog op de lijst van "ja, zie ik zitten".
Zometeen een leen-Triumph ophalen, mag ik een paar dagen van een vriend op rondrijden omdat het kan.
In Rijen ook dacht ik.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In Velp bij Grave (Braboland) zit een grote Triumph dealer, mocht dat bevallen.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:04 schreef StateOfMind het volgende:
Zelf altijd spijt van gehad dat ik vroeger niet mijn motorrijbewijs heb gehaald.
Had altijd zoiets van oh dat komt later wel een keer.
Maar toen ik 16 jaar geleden opeens reuma kreeg (in mijn gevoel voornamelijk in beide handen), kon ik die droom wel vergeten
Op de motor (in) Rijenquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
In Rijen ook dacht ik.
Doet elk jaar weer pijn (dat sowieso met reumaquote:
Ik vind het knap dat je met zo weinig ervaring al zulke afwegingen weet te maken. Mijn eerste keus motor werd het ook direct, omdat ik dat ding gewoon wilde en eigenlijk geldt hetzelfde voor de motor die ik nu heb. Moet ik wel zeggen dat ik laatst de F800R een dagje meekreeg als leenmotor en dat ik de mijne er absoluut niet voor zou willen inruilen. Reed echt leuk, maar het schakelen was een ramp t.o.v de F800GT. Wel wat beter zicht in de spiegels en het gevoel wat wendbaarder te zijn, maar ik zou daar mijn comfort op de GT niet voor opgeven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:53 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Dat design is me altijd al een doorn in het oog geweest. Zag er laatst 1 rijden en het lijkt erop alsof ze eindelijk iets aan die vreselijke kont hebben gedaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik ben blij dat ik mijn motorrijbewijs heb gehaald toen ik het kon. Daarom kan ik nu op mijn droommotor rijden
Hayabusa genot
Gen 3 genot.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:20 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat design is me altijd al een doorn in het oog geweest. Zag er laatst 1 rijden en het lijkt erop alsof ze eindelijk iets aan die vreselijke kont hebben gedaan.
Ik denk dat die het was ja.quote:
Die heb ik zelfquote:
Antilliaan gespotquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik ben blij dat ik mijn motorrijbewijs heb gehaald toen ik het kon. Daarom kan ik nu op mijn droommotor rijden
Hayabusa genot
Dank je voor het complimentquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik vind het knap dat je met zo weinig ervaring al zulke afwegingen weet te maken.
Ook een goed punt, je kijkt wellicht wat meer naar waar je echt naar zoekt ipv maar iets te kiezen. Met mijn 35e kijk ik nog steeds naar gorgeouses terwijl ik ze helemaal niet eens wil.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 23:35 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Dank je voor het compliment
Mjah, met 45 je rijbewijs halen betekent ook dat ik eerlijk(er) ben met mijzelf. En dingen gewoon benoem hoe ik ze ervaar. Dus de echt wilde haren zijn wel weg, of grijs
Dat is heiligschennis.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 23:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Antilliaan gespot
Of heb je geen verlengde achterkant?
Nou, ik keek gisteren heus wel naar een paar hele knappe dames (een Harley, een BMW en nog wat andere bikes)quote:Op woensdag 12 augustus 2026 05:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ook een goed punt, je kijkt wellicht wat meer naar waar je echt naar zoekt ipv maar iets te kiezen. Met mijn 35e kijk ik nog steeds naar gorgeouses terwijl ik ze helemaal niet eens wil.
Kijken is oké, maar voor de echte ervaring moet je er ook in investeren. Motorrijden ligt mij wat dat betreft beter dan sociaal zijn en fatsoenlijke gesprekjes aanknopen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 07:56 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Nou, ik keek gisteren heus wel naar een paar hele knappe dames (een Harley, een BMW en nog wat andere bikes)
Dat is snelquote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:50 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Honda NC 750 X ABS gekochtmag 'm vanmiddag ophalen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |