abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220899617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Bij Van Beeckhoven Utrecht staat dat er, maar bij Van Loom Mode Utrecht staat er dit:
[..]
Als je dan 'Utrecht' in je naam hebt staan, ga je er niet vanuit dat dat logistiek centrum in China staat lijkt me.
Nee, maar er staat ook nergens waar ze echt zitten, dat zou voor mij al een teken aan de wand zijn, er is geen vestigingsadres. Maar goed, ik ben dan van nature ook achterdochtig en het zou niet in me op komen om bij een onbekende webshop te bestellen.
pi_220899645
En geen KVK nummer. Niets, nada. Hoe heb je betaald? Lijkt me niet dat dit via iDeal was.

Via whois, het e-mail-adres van de registrant en vervolgens de KVK kom je overigens uit bij dit ruim opgezette vestigingsadres:

Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:23:34 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220899742
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:57 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Nee, maar er staat ook nergens waar ze echt zitten, dat zou voor mij al een teken aan de wand zijn, er is geen vestigingsadres. Maar goed, ik ben dan van nature ook achterdochtig en het zou niet in me op komen om bij een onbekende webshop te bestellen.
Ik ben niet achterdochtig en ben er een keer ingetuind. Dat kan als je nog nooit van dropshipping hebt gehoord.
pi_220900249
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:43 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik denk het wel. Daarom koop ik ook alleen nog maar bij de bol's en coolblue's en meer van zulke sites.
Volgens mij heeft bol's ook (een hoop) dropshippers sowieso is dat bedrijf qua waardering voor mij van een 8 naar een 5,5 gezakt sinds 't een "platform" is met al die vage wederverkopers.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_220901107
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:17 schreef Loohcs het volgende:

[..]
Volgens mij heeft bol's ook (een hoop) dropshippers sowieso is dat bedrijf qua waardering voor mij van een 8 naar een 5,5 gezakt sinds 't een "platform" is met al die vage wederverkopers.
Ik koop dan ook alleen waar geleverd door bol.com bij staat. Maar je hebt gelijk, daar zit ook een hoop zooi tussen inmiddels
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  dinsdag 2 juni 2026 @ 12:23:49 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220942120
Vanavond op SBS-6 bij een programma dat Bureau Onrecht heet en dat ik nooit gezien heb gaat de aflevering over dit soort nepwinkels.

Dennis van der Geest ontmaskert vage webshops in de laatste aflevering van Bureau Onrecht
Schimmige webwinkels bieden producten aan die ze niet op voorraad hebben en laten de verkoop afhandelen door een buitenlands bedrijf. Dennis van der Geest probeert in deze laatste aflevering van Bureau Onrecht zo’n winkel te ontmaskeren.
De website van zo’n winkel ziet er meestal professioneel uit, vol met tijdelijke aanbiedingen waar je snel op moet reageren. Vaak gaat het echter om een verkoper die niets op voorraad heeft. Hij stuurt bestellingen simpelweg door naar een ander bedrijf in bijvoorbeeld Azië dat de verkoop dan van hem overneemt. Wanneer het product na lange tijd aankomt bij de consument, blijkt het vaak van slechte kwaliteit. Het pakketje terugsturen is enorm lastig en zorgt voor veel extra kosten.

SBS-6 20:29 uur
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220946410
Van alles en met name kleding aankopen, dat ik in de verleiding kom, check ik de reviews.
Gelukkig bijtijds de afgelopen week.
pi_220946553
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:43 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik denk het wel. Daarom koop ik ook alleen nog maar bij de bol's en coolblue's en meer van zulke sites.
Bij bol moet je ook goed uitkijken dat je bij bol besteld en niet bij dropshippers die daar ook zitten
pi_220946559
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:17 schreef Loohcs het volgende:

[..]
Volgens mij heeft bol's ook (een hoop) dropshippers sowieso is dat bedrijf qua waardering voor mij van een 8 naar een 5,5 gezakt sinds 't een "platform" is met al die vage wederverkopers.
Je was me voor, maar opzich is het geen probleem maar je zou gewoon veel duidelijker moeten zien en aangeven dat je enkel bij bol wil kopen en niet bij al die andere verkopers.

Maar goed dat zal wel niet gebeuren want gok dat bol er goed aan verdient


Overigens staat er wel gewoon netjes dit op de site:
quote:
De ondernemer verzendt bestellingen direct vanuit Azië. De gemiddelde levertijd bedraagt 7 tot 14 werkdagen, afhankelijk van de bestemming en de verwerking bij de douane.
pi_220947190
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:51 schreef 111210 het volgende:

[..]
Je was me voor, maar opzich is het geen probleem maar je zou gewoon veel duidelijker moeten zien en aangeven dat je enkel bij bol wil kopen en niet bij al die andere verkopers.

Maar goed dat zal wel niet gebeuren want gok dat bol er goed aan verdient
Amazon heeft deze optie wel in de filter van de zoekopdracht. Bij bol niet idd
pi_220947229
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:01 schreef Sorella het volgende:
Je zou hier toch gewoon intrappen als argeloze koper zijnde ?
over ons -> geen adres/telefoonnummer/kvk

3 rode vlaggen (verplicht te vermelden zaken op een Nederlandse webshop)
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220947232
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:51 schreef 111210 het volgende:

[..]
Je was me voor, maar opzich is het geen probleem maar je zou gewoon veel duidelijker moeten zien en aangeven dat je enkel bij bol wil kopen en niet bij al die andere verkopers.

morgen in huis of select bezorgopties is meestal een goede filter
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220948681
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Bij Van Beeckhoven Utrecht staat dat er, maar bij Van Loom Mode Utrecht staat er dit:
[..]
Als je dan 'Utrecht' in je naam hebt staan, ga je er niet vanuit dat dat logistiek centrum in China staat lijkt me.
Als er "Utrecht" in de naam staat en er een afbeelding van een mooi winkelpand te zien is, ga ik er vanuit dat het fysieke adres van dat winkelpand op meerdere plekken op de site vermeld staat. Als je een duur winkelmandje huurt wil je daar toch mensen over de vloer hebben?

Geen duidelijk fysiek adres in Nederland? Dan is het 99% zeker geen bedrijf met een Nederlandse vestiging.

Overigens is met dropshipping an sich niet veel mis. Ook grote gerenommeerde bedrijven doen vaak aan dropshipping. Alleen houden die zich daarbij normaal gesproken aan de Nederlandse consumenten wetgeving.
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:06:48 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220948756
Het is mij ook een keer overkomen bij een dames site met utrecht in de naam.
Inmiddels hebben zij het onderaan staan maar destijds niet.

Nu bestel ik bij nieuwe partijen altijd via achteraf betalen bij Klarna voor de zekerheid. Nadat ik alleen maar AI antwoorden van de klantenservice kreeg heb ik mijn klacht bij Klarna neergelegd. Blijkbaar had de website daar geen zin in en heeft de betaling laten vervallen bij Klarna.

Daar kwam ik goed weg en ik heb zo’n fout nooit meer begaan sindsdien.
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')