abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 mei 2026 @ 09:38:06 #1
136 V.
Like tears in rain...
pi_220896138
Ola, ja hoor, ik ben er ook ingetuind, spullen besteld bij een Nederlandse, goed uitziende webshop, die achteraf een dropshipper blijkt te zijn.

Gewoon even de alertheid laten varen.

Dus nu zit ik met twee joggingbroeken van discutabele kwaliteit met een idiote pasvorm die ik wil terugsturen.

Maaaaarrrr, dat moet dus naar China, volgens die winkel en dat kost minimaal 30 euro (voor twee broeken van in totaal 85 euro).

Goed, niet echt opgelet, dus zeker ook een stuk eigen schuld, dikke bult, maar ik vroeg mij af: is het niet zo dat een webwinkel in Nederland een Nederlands retouradres moet hebben? Dat lijkt mij vanuit consumentenrecht wel zo logisch om dit soort fratsen te voorkomen?

Of is het gewoon een free-for-all en jammer joh?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_220896145
Jammer joh
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  woensdag 27 mei 2026 @ 09:42:24 #3
136 V.
Like tears in rain...
pi_220896171
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:39 schreef vosss het volgende:
Jammer joh
Ja he?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_220896180
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:42 schreef V. het volgende:

[..]
Ja he?
Ik denk het wel. Daarom koop ik ook alleen nog maar bij de bol's en coolblue's en meer van zulke sites.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220896189
Ik zou overigens hier gewoon de link delen. Zodat iedereen die googled op de naam deze post kan vinden.

Fuck die dropshippinglullo's ^p^
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220896258
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:38 schreef V. het volgende:
Ola, ja hoor, ik ben er ook ingetuind, spullen besteld bij een Nederlandse, goed uitziende webshop, die achteraf een dropshipper blijkt te zijn.

Gewoon even de alertheid laten varen.

Dus nu zit ik met twee joggingbroeken van discutabele kwaliteit met een idiote pasvorm die ik wil terugsturen.

Maaaaarrrr, dat moet dus naar China, volgens die winkel en dat kost minimaal 30 euro (voor twee broeken van in totaal 85 euro).

Goed, niet echt opgelet, dus zeker ook een stuk eigen schuld, dikke bult, maar ik vroeg mij af: is het niet zo dat een webwinkel in Nederland een Nederlands retouradres moet hebben? Dat lijkt mij vanuit consumentenrecht wel zo logisch om dit soort fratsen te voorkomen?

Of is het gewoon een free-for-all en jammer joh?
Zelfde meegemaakt met een shirt*. Staat voor 30% van de door mij betaalde prijs, bij Temu.

* "Polyester plastic zak met print" is btw een betere beschrijving.

quote:
3s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:45 schreef vosss het volgende:
Ik zou overigens hier gewoon de link delen. Zodat iedereen die googled op de naam deze post kan vinden.

Fuck die dropshippinglullo's ^p^
@vosss
Mag ik de link delen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220896272
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:56 schreef blomke het volgende:

[..]
Zelfde meegemaakt met een shirt*. Staat voor 30% van de door mij betaalde prijs, bij Temu.

* "Polyester plastic zak met print" is btw een betere beschrijving.
[..]
@:vosss
Mag ik de link delen?
Van mij gerust hoor, maar ik ga daar verder niet over. :D

Geen idee of FOK! daar regeltjes over heeft. Nu trek ik mij daar soberzo weinig van aan, maar wellicht handig om even een mod aan te schieten en niet aan een random baggeruser die vraag te stellen. :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220896299
Linkje van de winkel?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220896470
Wat staat er in het retourbeleid en ben je daarmee akkoord gegaan?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220896494
Nee dat hoeven ze niet, mits jij voordat je ging bestellen kon weten dat retour naar China moet en wat de kosten hiervan zijn.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 27 mei 2026 @ 12:16:36 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220896915
Is mij ook overkomen.
En op 'stuur een mail om onze retourtraject te krijgen' wordt niet gereageerd.
Deze echt uitziende 'winkel' dus: https://vanloommode-utrecht.nl/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220897009
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:16 schreef golfer het volgende:
Is mij ook overkomen.
En op 'stuur een mail om onze retourtraject te krijgen' wordt niet gereageerd.
Deze echt uitziende 'winkel' dus: https://vanloommode-utrecht.nl/
Heeft enige gelijkenis met mijn winkel:

https://www.vanbeeckhovenutrecht.nl/
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 27 mei 2026 @ 12:34:02 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220897012
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:16 schreef golfer het volgende:
Is mij ook overkomen.
En op 'stuur een mail om onze retourtraject te krijgen' wordt niet gereageerd.
Deze echt uitziende 'winkel' dus: https://vanloommode-utrecht.nl/
Met echt uitziende ‘mensen’.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220897014
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:16 schreef golfer het volgende:
Is mij ook overkomen.
En op 'stuur een mail om onze retourtraject te krijgen' wordt niet gereageerd.
Deze echt uitziende 'winkel' dus: https://vanloommode-utrecht.nl/
Een site waar op de "over ons" pagina wel de openingstijden staan vermeld, maar geen fysiek adres of zelfs telefoonnummer.
pi_220897019
Maar TS post ook de link maar van jouw dropshipper, let's name & shame. Dropshippers moeten kapot.
  woensdag 27 mei 2026 @ 12:38:19 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220897039
De foto met de tegoedcheque van de site van golfer naast de foto met de afgeprijsde herentruien van de site van blomke.

Dan zie je duidelijk dat het AI is.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 27 mei 2026 @ 12:39:45 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220897066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:34 schreef Farenji het volgende:

[..]
Een site waar op de "over ons" pagina wel de openingstijden staan vermeld, maar geen fysiek adres of zelfs telefoonnummer.
Dat is ook wel iets om op te letten. Als er foto’s van een winkel te zien zijn, dan moet die winkel een adres hebben en zichtbaar zijn op Google streetview.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220897081
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:35 schreef Farenji het volgende:
Maar TS post ook de link maar van jouw dropshipper, let's name & shame. Dropshippers moeten kapot.
Nou er is genoeg dropshipping vanuit NL en ook het bedrijf met fatsoenlijk retour beleid
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_220897173
Ons is het ook een keer over komen,goede reviews en het kwam uit duitsland, alleen retourneren moest naar china.
En dan mail je en dan krijg je heeft u dit al geprobeerd of dat al geprobeerd, kunt u een filmpje sturen, een foto en dan 5% korting, 10% korting enz. Hallo we willen ons geld terug wat dat ding is niet goed.
Op een gegeven moment visa ingeschakeld (daar had ik mee betaald) en wat was ik blij dat ik met visa had betaald, die nemen het over en halen je geld terug.

Dus moraal van het verhaal altijd met visa betalen (of een andere creditkaart)

Het bedrijf was Dewett heet nu volgens mij anders.
  woensdag 27 mei 2026 @ 12:51:00 #20
136 V.
Like tears in rain...
pi_220897259
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nee dat hoeven ze niet, mits jij voordat je ging bestellen kon weten dat retour naar China moet en wat de kosten hiervan zijn.
Ja, *ergens* op de site staat het.

Maar niet op de pagina van het product dat je wilt bestellen, want daar staat:

quote:
28 DAGEN RETOURRECHT
We willen dat je blij bent met je aankoop. Daarom kun je je bestelling zonder gedoe binnen 28 dagen retourneren. Is het toch niet helemaal wat je had verwacht? Geen probleem! We zorgen snel voor een terugbetaling of omruiling.
En "zonder gedoe" blijkt dan o.a. gekloot met douaneformulieren en -codes en 30+ euro's te zijn.

Maar, zoals gezegd, ook onachtzaamheid van mijn kant.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_220897362




Ze zoeken nog een graphic designer: https://www.vanbeeckhovenutrecht.nl/pages/werken-bij-ons
pi_220897422
Je zou hier toch gewoon intrappen als argeloze koper zijnde ?
pi_220897527
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:01 schreef Sorella het volgende:
Je zou hier toch gewoon intrappen als argeloze koper zijnde ?
Euh nee. Klik op het kopje retourbeleid en je ziet meteen ‘magazijn in Azië’
Nergens adresgegevens ook
pi_220897737
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:18 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Euh nee. Klik op het kopje retourbeleid en je ziet meteen ‘magazijn in Azië’
Nergens adresgegevens ook
GC / Pas op voor deze AI Scams
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220898017
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:18 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Euh nee. Klik op het kopje retourbeleid en je ziet meteen ‘magazijn in Azië’
Nergens adresgegevens ook
Bij Van Beeckhoven Utrecht staat dat er, maar bij Van Loom Mode Utrecht staat er dit:

quote:
Onze producten worden rechtstreeks verzonden vanuit ons internationaal logistiek centrum.
Dit stelt ons in staat om:

Een breder assortiment aan te bieden
Exclusieve collecties beschikbaar te maken
Concurrerende prijzen te hanteren
Als je dan 'Utrecht' in je naam hebt staan, ga je er niet vanuit dat dat logistiek centrum in China staat lijkt me.
pi_220899617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Bij Van Beeckhoven Utrecht staat dat er, maar bij Van Loom Mode Utrecht staat er dit:
[..]
Als je dan 'Utrecht' in je naam hebt staan, ga je er niet vanuit dat dat logistiek centrum in China staat lijkt me.
Nee, maar er staat ook nergens waar ze echt zitten, dat zou voor mij al een teken aan de wand zijn, er is geen vestigingsadres. Maar goed, ik ben dan van nature ook achterdochtig en het zou niet in me op komen om bij een onbekende webshop te bestellen.
pi_220899645
En geen KVK nummer. Niets, nada. Hoe heb je betaald? Lijkt me niet dat dit via iDeal was.

Via whois, het e-mail-adres van de registrant en vervolgens de KVK kom je overigens uit bij dit ruim opgezette vestigingsadres:

Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:23:34 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220899742
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:57 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Nee, maar er staat ook nergens waar ze echt zitten, dat zou voor mij al een teken aan de wand zijn, er is geen vestigingsadres. Maar goed, ik ben dan van nature ook achterdochtig en het zou niet in me op komen om bij een onbekende webshop te bestellen.
Ik ben niet achterdochtig en ben er een keer ingetuind. Dat kan als je nog nooit van dropshipping hebt gehoord.
pi_220900249
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:43 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik denk het wel. Daarom koop ik ook alleen nog maar bij de bol's en coolblue's en meer van zulke sites.
Volgens mij heeft bol's ook (een hoop) dropshippers sowieso is dat bedrijf qua waardering voor mij van een 8 naar een 5,5 gezakt sinds 't een "platform" is met al die vage wederverkopers.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_220901107
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:17 schreef Loohcs het volgende:

[..]
Volgens mij heeft bol's ook (een hoop) dropshippers sowieso is dat bedrijf qua waardering voor mij van een 8 naar een 5,5 gezakt sinds 't een "platform" is met al die vage wederverkopers.
Ik koop dan ook alleen waar geleverd door bol.com bij staat. Maar je hebt gelijk, daar zit ook een hoop zooi tussen inmiddels
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  dinsdag 2 juni 2026 @ 12:23:49 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220942120
Vanavond op SBS-6 bij een programma dat Bureau Onrecht heet en dat ik nooit gezien heb gaat de aflevering over dit soort nepwinkels.

Dennis van der Geest ontmaskert vage webshops in de laatste aflevering van Bureau Onrecht
Schimmige webwinkels bieden producten aan die ze niet op voorraad hebben en laten de verkoop afhandelen door een buitenlands bedrijf. Dennis van der Geest probeert in deze laatste aflevering van Bureau Onrecht zo’n winkel te ontmaskeren.
De website van zo’n winkel ziet er meestal professioneel uit, vol met tijdelijke aanbiedingen waar je snel op moet reageren. Vaak gaat het echter om een verkoper die niets op voorraad heeft. Hij stuurt bestellingen simpelweg door naar een ander bedrijf in bijvoorbeeld Azië dat de verkoop dan van hem overneemt. Wanneer het product na lange tijd aankomt bij de consument, blijkt het vaak van slechte kwaliteit. Het pakketje terugsturen is enorm lastig en zorgt voor veel extra kosten.

SBS-6 20:29 uur
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220946410
Van alles en met name kleding aankopen, dat ik in de verleiding kom, check ik de reviews.
Gelukkig bijtijds de afgelopen week.
pi_220946553
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:43 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik denk het wel. Daarom koop ik ook alleen nog maar bij de bol's en coolblue's en meer van zulke sites.
Bij bol moet je ook goed uitkijken dat je bij bol besteld en niet bij dropshippers die daar ook zitten
pi_220946559
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:17 schreef Loohcs het volgende:

[..]
Volgens mij heeft bol's ook (een hoop) dropshippers sowieso is dat bedrijf qua waardering voor mij van een 8 naar een 5,5 gezakt sinds 't een "platform" is met al die vage wederverkopers.
Je was me voor, maar opzich is het geen probleem maar je zou gewoon veel duidelijker moeten zien en aangeven dat je enkel bij bol wil kopen en niet bij al die andere verkopers.

Maar goed dat zal wel niet gebeuren want gok dat bol er goed aan verdient


Overigens staat er wel gewoon netjes dit op de site:
quote:
De ondernemer verzendt bestellingen direct vanuit Azië. De gemiddelde levertijd bedraagt 7 tot 14 werkdagen, afhankelijk van de bestemming en de verwerking bij de douane.
pi_220947190
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:51 schreef 111210 het volgende:

[..]
Je was me voor, maar opzich is het geen probleem maar je zou gewoon veel duidelijker moeten zien en aangeven dat je enkel bij bol wil kopen en niet bij al die andere verkopers.

Maar goed dat zal wel niet gebeuren want gok dat bol er goed aan verdient
Amazon heeft deze optie wel in de filter van de zoekopdracht. Bij bol niet idd
pi_220947229
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:01 schreef Sorella het volgende:
Je zou hier toch gewoon intrappen als argeloze koper zijnde ?
over ons -> geen adres/telefoonnummer/kvk

3 rode vlaggen (verplicht te vermelden zaken op een Nederlandse webshop)
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220947232
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:51 schreef 111210 het volgende:

[..]
Je was me voor, maar opzich is het geen probleem maar je zou gewoon veel duidelijker moeten zien en aangeven dat je enkel bij bol wil kopen en niet bij al die andere verkopers.

morgen in huis of select bezorgopties is meestal een goede filter
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220948681
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Bij Van Beeckhoven Utrecht staat dat er, maar bij Van Loom Mode Utrecht staat er dit:
[..]
Als je dan 'Utrecht' in je naam hebt staan, ga je er niet vanuit dat dat logistiek centrum in China staat lijkt me.
Als er "Utrecht" in de naam staat en er een afbeelding van een mooi winkelpand te zien is, ga ik er vanuit dat het fysieke adres van dat winkelpand op meerdere plekken op de site vermeld staat. Als je een duur winkelmandje huurt wil je daar toch mensen over de vloer hebben?

Geen duidelijk fysiek adres in Nederland? Dan is het 99% zeker geen bedrijf met een Nederlandse vestiging.

Overigens is met dropshipping an sich niet veel mis. Ook grote gerenommeerde bedrijven doen vaak aan dropshipping. Alleen houden die zich daarbij normaal gesproken aan de Nederlandse consumenten wetgeving.
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:06:48 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220948756
Het is mij ook een keer overkomen bij een dames site met utrecht in de naam.
Inmiddels hebben zij het onderaan staan maar destijds niet.

Nu bestel ik bij nieuwe partijen altijd via achteraf betalen bij Klarna voor de zekerheid. Nadat ik alleen maar AI antwoorden van de klantenservice kreeg heb ik mijn klacht bij Klarna neergelegd. Blijkbaar had de website daar geen zin in en heeft de betaling laten vervallen bij Klarna.

Daar kwam ik goed weg en ik heb zo’n fout nooit meer begaan sindsdien.
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')