Leuke vraag wel. Qua gok zal ik denken Frankrijk, veel Afrikaanse spelers die daar geboren zijn, maar voor een Afrikaans land spelen. Al gaan wij hard door Curaçaoquote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Volgens mij zijn er best veel in Nederland geboren spelers op het WK? In het Nederlandse team, maar ook in de teams van Curacao, Kaap Verdie en Marokko zijn er wel een aantal. Frankrijk en Belgie zullen ook wel wat spelers hebben die daar geboren zijn, maar voor landen meedoen uit Afrika.
Welk land, als je kijkt naar spelers die er geboren zijn, is eigenlijk hofleverancier van het WK? Is daar een overzicht over?
Huijsen idd maar in tegenstelling tot afgelopen EK is hij niet voor het WK opgeroepenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:46 schreef Bargehassus het volgende:
Is toch ook een Nederlander die voor Spanje uitkomt? Alleen is die dacht ik dit WK niet geselecteerd meen ik gelezen te hebben?
Best veel toch, 44quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:55 schreef Halcon het volgende:
Birth country Players
France 76
Netherlands 44
England 23
Germany 23
Belgium 12
Sweden 11
Spain 10
United States 9
Switzerland 7
Argentina 6
Austria 6
Dit is exclusief de spelers in de selectie van het land zelfs.
Haiti bestaat ook bijna voor de helft uit spelers die in Frankrijk zijn geboren.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Frankrijk uiteraard op 1 met al die spelers uit Afrika en Nederland met dank aan Curacao en Kaapverdie (voornamelijk, plus een paar anderen zoals Luckassen) op 2
Oja, logischquote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Haiti bestaat ook bijna voor de helft uit spelers die in Frankrijk zijn geboren.
Er zit gelukkig geen Duvalier tussen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Haiti bestaat ook bijna voor de helft uit spelers die in Frankrijk zijn geboren.
Is dit een spelletje van wie raad er het meeste of zal ik een artikel delen waarin alle namen staan?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Turkije: Kokcu, Kadioglu, Oguz Aydin
Curacao: ?
Kaap Verdie:?
Ghana: Derrick Luckassen (broer Brian Brobbey)
Nog anderen?
Topic was van voor dit artikel is gepubliceerdquote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:07 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Is dit een spelletje van wie raad er het meeste of zal ik een artikel delen waarin alle namen staan?
https://www.voetbalprimeu(...)iet-voor-oranje.html
Klikken op eigen risico.
+ Heel de selectie van Curaçao dan minus 1 speler.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Topic was van voor dit artikel is gepubliceerd![]()
Nu nog artikelen over in Frankrijk geboren spelers (en andere landen).
Maar dus een elftal in Nederland geboren spelers die voor andere landen uitkomen.
Dat is dus net zoveel als Nederland (Guus Til is geboren in Zambia). Dus er zijn 25+25+6+3+3+(5*1) = 67 spelers op het WK actief die in Nederland geboren zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:35 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
+ Heel de selectie van Curaçao dan minus 1 speler.
En dan had Suriname er nog bij kunnen zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat is dus net zoveel als Nederland (Guus Til is geboren in Zambia). Dus er zijn 25+25+6+3+3+(5*1) = 67 spelers op het WK actief die in Nederland geboren zijn.
Indonesië was er ook vrij dichtbij.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan had Suriname er nog bij kunnen zijn.
Ikkequote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:10 schreef Makamba_ het volgende:
Nando Pijnaker voor Nieuw-Zeeland, wie kent hem niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |