abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:19:15 #26
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220906325
Heel goed nieuws, complimenten voor dit optreden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220969481
Dutch gov't will only allow European company to operate DigiD platform
https://nltimes.nl/2026/0(...)erate-digid-platform

Strengere aanbestedingsregels DigiD, 'onze gegevens niet in handen andere landen'
https://nos.nl/artikel/26(...)handen-andere-landen

Nieuwe beheerder DigiD mag alleen Europees zijn
https://www.metronieuws.n(...)europees-bedrijf-br/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220969610
Gelukkig zeg!!!
Onze gegevens zijn beter af in NL...
Daar zijn ze veel veiliger dan in de VS..


Oh, wacht...

_O-
  zaterdag 6 juni 2026 @ 09:18:30 #29
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220969621
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 09:15 schreef Toine51 het volgende:
Gelukkig zeg!!!
Onze gegevens zijn beter af in NL...
Daar zijn ze veel veiliger dan in de VS..


Oh, wacht...

_O-
Wat is je punt? Ben je het niet eens met het concept dat alle bedrijven die toegang hebben tot belangrijke data, processen en/of infrastructuur idealiter zo min mogelijk in buitenlandse handen zouden moeten vallen?
pi_220969638
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 09:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wat is je punt? Ben je het niet eens met het concept dat alle bedrijven die toegang hebben tot belangrijke data, processen en/of infrastructuur idealiter zo min mogelijk in buitenlandse handen zouden moeten vallen?
Sarcasme is je vreemd?

Het gaat er om dat ze niet willen dat onze gegevens in buitenlandse handen komt ivm veiligheid.
Nou is het hier in NL ook niet echt zeker dat je gegevens niet gestolen wordt he?
  zaterdag 6 juni 2026 @ 09:24:34 #31
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220969695
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 09:21 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Sarcasme is je vreemd?

Het gaat er om dat ze niet willen dat onze gegevens in buitenlandse handen komt ivm veiligheid.
Nou is het hier in NL ook niet echt zeker dat je gegevens niet gestolen wordt he?
Er zit nogal een verschil in tussen de kans dat je gegevens gestolen kunnen worden door een stel criminelen die er wat geld voor willen of dat je gegevens in handen zijn van een Amerikaans bedrijf die vallen onder Amerikaanse wet- en regelgeving en die (zonder dat we het weten) die gegevens gebruiken voor allerlei zaken.
pi_220969741
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 09:24 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Er zit nogal een verschil in tussen de kans dat je gegevens gestolen kunnen worden door een stel criminelen die er wat geld voor willen of dat je gegevens in handen zijn van een Amerikaans bedrijf die vallen onder Amerikaanse wet- en regelgeving en die (zonder dat we het weten) die gegevens gebruiken voor allerlei zaken.
Maar dat laatste zijn aannames.
Verder boeit mij het geen ene moer wat ze met mijn gegevens doen...

Bij alle verzekeringen, abbo's, bank, verenigingen, werk etc etc zijn mijn gegevens bekend.

Nou, dan maak ik mij niet druk dat een Amerikaans bedrijf mijn gegevens ook heeft...
pi_220969830
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 09:21 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Sarcasme is je vreemd?

Het gaat er om dat ze niet willen dat onze gegevens in buitenlandse handen komt ivm veiligheid.
Nou is het hier in NL ook niet echt zeker dat je gegevens niet gestolen wordt he?
Dat klopt niet, want Logius beheert de gegevens.
Niet Solvinity.

De reden waarom men tegen de overname is, is vanwege de mogelijkheid van bijvoorbeeld Trump om het contact tussen de overheid en burger in Nederland te verstoren door de toegang tot het DigiD platform dat Solvinity beheert te blokkeren.

Trump heeft in 2025 laten zien dat hij zoiets niet schuwt, door de e-mail Van een afgevaardigde van het internationaal gerechtshof te blokkeren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 6 juni 2026 @ 09:35:47 #34
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220969856
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 09:28 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Maar dat laatste zijn aannames.
Verder boeit mij het geen ene moer wat ze met mijn gegevens doen...

Bij alle verzekeringen, abbo's, bank, verenigingen, werk etc etc zijn mijn gegevens bekend.

Nou, dan maak ik mij niet druk dat een Amerikaans bedrijf mijn gegevens ook heeft...
Je wil dat soort kritische processen en gegevens wel in eigen beheer houden lijkt me…
pi_221028612
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:55 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk, DigiD is alleen de implemantatie, trek dat eruit en we zijn klaar, het merendeel van de techniek zit sowieso al bij Logius, alleen doet solvinity nu de implementatie.
Solvinity beheert ook nog zo'n 100 andere software van verschillende overheidsinstanties.

Maar sowieso kan de deal niet vertrouwd worden, want als ze het bedrijf overnemen, nemen ze ook de documentatie en de developers mee over, en dus hebben ze alle info in handen om eens goed door te spitten op verborgen gebreken waarmee de boel gehacked zal worden. Daarnaast zijn alle medewerkers meteen verdacht, als de overname door zou gaan, omdat ze dan nog een tijdje in staat zijn om in de consternatie achterdeurtjes in de software aan te brengen.

Sowieso lijkt het me een heel goed idee om na dit debacle de software nog eens goed op achterdeurtjes te controleren. Want de budgetten die die Amerikanen tot hun beschikking hebben zijn groot genoeg om een developer voor één dagje werk in staat te stellen om vervroegd met pensioen te gaan.
pi_221028693
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 09:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat klopt niet, want Logius beheert de gegevens.
Niet Solvinity.

De reden waarom men tegen de overname is, is vanwege de mogelijkheid van bijvoorbeeld Trump om het contact tussen de overheid en burger in Nederland te verstoren door de toegang tot het DigiD platform dat Solvinity beheert te blokkeren.

Trump heeft in 2025 laten zien dat hij zoiets niet schuwt, door de e-mail Van een afgevaardigde van het internationaal gerechtshof te blokkeren.
Vandaag heeft hij het nog eens laten zien door Anthropic te dwingen om vanwege landsbelang Mythos 5 en Fable 5 te blokkeren.

Als Trump dat kan, dan zou hij ook hebben kunnen bevelen om vanwege landsbelang DigiD en één van de 100 andere softwarepaketten van de overheid te blokkeren.

En vergeet nooit dat er een staande order bestaat om Nederland met militaire macht binnen te vallen wanneer een Amerikaanse staatsburger voor het ICC gebracht wordt. https://en.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act

De CIA kennende, betekent dat dat ze al sinds het tekenen van die act bezig zijn geweest om plannen te maken voor als het zo ver mocht komen. En DAT betekent dat de CIA al 22 jaar bezig is geweest om Nederland te infiltreren voor het geval het zo ver mocht komen. Misschien ga ik te ver om te stellen dat de CIA achter de overname van Solvinity zit, maar met volledige zekerheid durf ik te zeggen dat ze er heel blij mee waren en mee hebben geholpen om die overname binnen te slepen. Want dat zou de plannen van hun eventuele invasie weer een stuk simpeler maken.

Let overigens ook nog eens op Netanyahu. Die heeft van het ICC een bevel tot gevangenneming boven zijn hoofd hangen. Als hij straks uit Israël weg moet vluchten, kan hij alleen naar landen die het ICC niet erkennen. Dat zal dan Rusland of de VS zijn, natuurlijk de VS. Als de VS hem dan meteen staatsburger maakt, dan is het game over voor de plannen van het ICC. Want als het Netanyahu dan gevangen zou nemen, zou de VS Nederland binnenvallen om Netanyahu weer terug te halen.

Er speelt hier echt heel veel...
pi_221028763
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 15:03 schreef RetepV het volgende:

[..]
Solvinity beheert ook nog zo'n 100 andere software van verschillende overheidsinstanties.

Maar sowieso kan de deal niet vertrouwd worden, want als ze het bedrijf overnemen, nemen ze ook de documentatie en de developers mee over, en dus hebben ze alle info in handen om eens goed door te spitten op verborgen gebreken waarmee de boel gehacked zal worden. Daarnaast zijn alle medewerkers meteen verdacht, als de overname door zou gaan, omdat ze dan nog een tijdje in staat zijn om in de consternatie achterdeurtjes in de software aan te brengen.

Sowieso lijkt het me een heel goed idee om na dit debacle de software nog eens goed op achterdeurtjes te controleren. Want de budgetten die die Amerikanen tot hun beschikking hebben zijn groot genoeg om een developer voor één dagje werk in staat te stellen om vervroegd met pensioen te gaan.
China is hier ook goed in, Chinese bedrijven nemen Nederlandse scheepsbouwers over, alle kennis en techniek gaat naar China en het bedrijf wordt ontmanteld.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221029421
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 15:03 schreef RetepV het volgende:

[..]
Solvinity beheert ook nog zo'n 100 andere software van verschillende overheidsinstanties.

Maar sowieso kan de deal niet vertrouwd worden, want als ze het bedrijf overnemen, nemen ze ook de documentatie en de developers mee over, en dus hebben ze alle info in handen om eens goed door te spitten op verborgen gebreken waarmee de boel gehacked zal worden. Daarnaast zijn alle medewerkers meteen verdacht, als de overname door zou gaan, omdat ze dan nog een tijdje in staat zijn om in de consternatie achterdeurtjes in de software aan te brengen.

Sowieso lijkt het me een heel goed idee om na dit debacle de software nog eens goed op achterdeurtjes te controleren. Want de budgetten die die Amerikanen tot hun beschikking hebben zijn groot genoeg om een developer voor één dagje werk in staat te stellen om vervroegd met pensioen te gaan.
Ik denk dat het wel meevalt, zo ingewikkelt is de software ook weer niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')