Welkom in het centrale topic van groep B van het WK van 2026

Ik ga jullie hieronder eens haarfijn uitleggen waarom groep B, net als groep A, een prima groep is
De deelnemers:Canada![1920px-Flag_of_Canada_%28Pantone%29.svg.png]()
Canada heeft zich als organiserend land niet te hoeven kwalificeren. Eigenlijk valt er over Canada niet zoveel te zeggen. Buiten dat het gewoon een waardeloos voetballand is. Als je kijkt naar de prestaties zie je dat ze zich alleen in 1986 en 2022 hebben weten te plaatsen. Op beide WK’s kwamen ze niet verder dan de groepsfase waarbij alle 3 de wedstrijden roemloos verloren gingen. Enig lichtpuntje is dat ze in ’22 nog 2 doelpunten wisten te maken. Nou ja, wat een feest zeg

Nu hebben ze zich dus als gastland automatisch geplaatst. Ik weet dat ik aangaf dat groep B een prima groep is, nou ja we zullen het er maar op houden dat Canada in deze geen goede reclame maakt. Op naar de volgende!
Qatar ![1920px-Flag_of_Qatar.svg.png]()
Jezus Christus te paard. Ik had groep B wellicht anders moeten benoemen. Wat een treurnis is Qatar toch ook eigenlijk. Nou ja, hier gaan we:
Qatar heeft in 2022 het WK zelf gekocht georganiseerd. Daarvoor nooit een rol van betekentis gespeeld. Als ik dan toch enig lichtpuntje mag benoemen is dat wel dat ze zich deze editie wel zelfstandig hebben gekwalificeerd. Ze wisten zich via play-off te plaatsen door het almachtige Oman op 0-0 te houden en de Verenigde Arabische Emiraten met maar liefst 2-1 te vernederen.
Sorry, hoe zeer ik ook mijn best doe om iets nuttigs over Qatar op te schrijven, het lukt me simpelweg niet 😊
ZwitserlandAls er dan toch nog een Europees land bij moet, waarom dan niet gelijk het meest grijze land dat je erbij kunt gooien. Inderdaad, Zwitserland. Typisch zo’n land dat er ‘altijd wel bij zit’ maar nooit echt een rol van betekenis speelt. En dat zien we ook gelijk terug in de behaalde resultaten. Je zou maar voetbalfan zijn en uit Zwitserland komen, man man man. Dan heb je het slecht hoor. Vanaf 2006 zijn ze er wel non-stop bij. Ze overleven, op 2010 na, eigenlijk altijd de groepsfase maar zijn vervolgens kanonnenvoer in de 1/8ste finale. Nu ze met zulke non-voetballende landen in een poule zitten is de kans groot dat ze groepswinnaar worden. Daarmee loot je in principe een waardeloze tegenstander in de 1/16e finale en kunnen ze, zoals wel te verwachten is, weer het onderspit delven in de 1/8ste finale! Xhaka, oudgediende van Arsenal, is samen met Manuel Akanji wel de dragende kracht van dit elftal.
Italië, Noord-Ierland, Wales of Bosnië en HerzegovinaOm toch nog enig kleur te geven aan deze groep moet de Azurri er wel bij komen. Doen ze dat niet, dan wordt groep B mogelijk de meest kansloze groep van het hele circus. Ik weiger dan ook iets (zinnigs) op te schrijven over die 3 andere C-landen. Het is
Bosnië geworden boys. Good luck with that. Ik ga daar helemaal NIETS over schrijven

![1920px-Flag_of_Bosnia_and_Herzegovina.svg.png]()
De stadions:
Levi's stadium![1920px-Levi%27s_Stadium_in_February_2016_prior_to_Super_Bowl_50_%2824398261729%29.jpg]()
Volgens mij dachten ze bij 95% voltooing van dit stadion; de tyfus. We gaan naar huis boys.
Er is wel plaats voor 68.500 mensen
BMO Field![1280px-Toronto_BMO_Field_in_2024.jpg]()
Een stadion dat een upgrade heeft gekregen. In 2025 was er plek voor 28.000 mensen, nu kunnen er bijna 46000 in.
SoFi StadiumAmerikaanser wordt het niet, met zo'n walgelijke reclame zuil. We hebben het er maar mee te doen boys.
![caption.jpg?w=1200&h=-1&s=1]()
Plek voor zo'n 70.000 man
BC Place![1280px-BC_Place_2015_Women%27s_FIFA_World_Cup.jpg]()
Dit stadion doeet me een beetje denken aan het stadion van Arsenal. Het biedt plek aan 54.500 mensen.
Lumen Field![Qwest_Field_North.jpg]()
Wéér zo'n gedrocht boys. Die Amerikanen snappen er echt helemaal niks van. Capaciteit 68.740
12 juni 2026, 21:00: Canada - Bosnië en Herzegovina (Toronto)
13 juni 2026, 21:00: Qatar - Zwitserland (San Francisco)
18 juni 2026, 21:00: Zwitserland - Bosnië en Herzegovina (Los Angeles)
19 juni 2026, 00:00: Canada - Qatar (Vancouver)
24 juni 2026, 21:00: Canada - Zwitserland (Vancouver)
24 juni 2026, 21:00: Bosnië en Herzegovina - Qatar (Seattle)
[ Bericht 2% gewijzigd door onlogisch op 26-05-2026 09:43:46 ]