abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2026 @ 10:23:25 #201
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220903987
quote:
86s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:50 schreef Barbusse het volgende:

[..]
OBLIBERATEDtm
Heel veel hersencellen in ieder geval _O-
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 28 mei 2026 @ 10:27:26 #202
24533 ACT-F
pi_220904015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:56 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Je zou zeggen los die kwestie op en je haalt een hoop kwaad bloed weg. Misschien ben ik te naïef en bestaan er krachten die er baat bij hebben dat het conflict blijft voortduren.
Zolang ego's de boventoon voeren en niet getemd worden ben ik bang dat dit nog een voorproefje is van een veel groter conflict. Ik hield er vanaf het begin rekening mee dat de olie-export als pressiemiddel gebruikt zou worden. Tot nu toe verloopt alles weinig verrassend in mijn ogen.
  donderdag 28 mei 2026 @ 10:29:13 #203
24533 ACT-F
pi_220904020
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:59 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
In Turkije doen al geruchten de ronde dat, mocht Israël doorstoten naar Syrië, Turkije bereid is troepen te sturen. Ze zien de bui natuurlijk al hangen.
Syrië is momenteel onder invloedssfeer van Turkije dus logisch dat een aanval op Syrië een reactie van Turkije zal uitlokken.
pi_220904053
quote:
3s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Syrië is momenteel onder invloedssfeer van Turkije dus logisch dat een aanval op Syrië een reactie van Turkije zal uitlokken.
Turkije mag van mij Israël wel aanpakken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220904063
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Benieuwd hoelang Kegsbreath zijn baan nog heeft. Hij geeft toch niet echt kruisvaardersvibes of deze manier.
Hopelijk volgt Satanyahu dan snel. (als naamsverbasteringen dan blijkbaar weer mogen)
  donderdag 28 mei 2026 @ 10:41:53 #206
24533 ACT-F
pi_220904087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan moeten ze wel een goede aanleiding hebben, want ze passen ervoor om als agressor aangemerkt te worden.
pi_220904724
quote:
3s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dan moeten ze wel een goede aanleiding hebben, want ze passen ervoor om als agressor aangemerkt te worden.
Logisch ook wel, Turkije heeft er niets bij te winnen. Turkije wil ook graag militaire spullen kopen van de VS, als ze hun vriendje aanvallen kunnen ze dat wel vergeten. Anderzijds, mocht het daar zo uit de hand lopen dat Turkije zich moet verdedigen kan je een artikel 5 doen en kan je de hele NAVO meeslepen en is de kans voor een langdurige oplossing daar ook een stuk groter want dan moet iedereen kleur bekennen.
pi_220904807
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:27 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Zolang ego's de boventoon voeren en niet getemd worden ben ik bang dat dit nog een voorproefje is van een veel groter conflict.
Het besneden zijn van deze mannen met hun grote egos is een overeenkomst. Zou het toch allemaal compensatie drang zijn om hun missende voorhuid te compenseren. :P
pi_220904910
quote:
3s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Syrië is al meerdere keren aangevallen. Daarbij zijn gebouwen, militaire installaties en materieel vernietigd, en zijn ze zelfs tot voorbij de Golanhoogten getrokken. Syrië bleef stil, net als Turkije. Het zijn zwakke landen die keurig afwachten tot ze zelf aan de beurt zijn i.p.v. samen te werken tegen de aanvallen van een rabiate hond.
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:35:44 #210
24533 ACT-F
pi_220905116
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:23 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Syrië is al meerdere keren aangevallen. Daarbij zijn gebouwen, militaire installaties en materieel vernietigd, en zijn ze zelfs tot voorbij de Golanhoogten getrokken. Syrië bleef stil, net als Turkije. Het zijn zwakke landen die keurig afwachten tot ze zelf aan de beurt zijn i.p.v. samen te werken tegen de aanvallen van een rabiate hond.
Het is niet de mentaliteit om gelijk in de tegenaanval te gaan. Het is nu nog incasseren totdat het genoeg is om daarna vol in de tegenaanval te gaan. Je moet ook de publieke opinie mee hebben om zo min mogelijk weerstand te krijgen. Dat gaat makkelijker als er een geschiedenis van aanvallen is geweest om te kunnen rechtvaardigen dat het om verdediging gaat en niet om een ordinaire invasie.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 13:02:04 #211
8781 crew  Frutsel
pi_220905348
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Israel van mij Turkije ook wel.
pi_220905363
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Israel van mij Turkije ook wel.
Denk dat Turkije een ff wat sterker en groter leger heeft.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220905366
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:05 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
mocht het daar zo uit de hand lopen dat Turkije zich moet verdedigen kan je een artikel 5 doen en kan je de hele NAVO meeslepen
Geloof je nou echt dat, als artikel 5 wordt geactiveerd, de NAVO Turkije tegen Israel gaat helpen? Never gonna happen…

Bekijk deze YouTube-video

"They are rats and cockroaches", ze hebben waarschijnlijk te veel naar de show van Vladimir Solovjov in Rusland gekeken.
Hetzelfde soort taalgebruik hoorde je ook op Fox News, dat zal de besprekingen vast helpen, vermoed ik.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 13:17:18 #214
8781 crew  Frutsel
pi_220905443
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat Turkije een ff wat sterker en groter leger heeft.
Dat zou maar zo kunnen maar dat was niet de strekking ;)
  donderdag 28 mei 2026 @ 13:18:26 #215
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220905452
Valt me tegen dat Trump geen Unreal Tournament stijl announcements doet.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220905504
Klagen over Israel en dan Turkije noemen..

Erdogan is ook een wannabe dictator, en de koerden krijgen dezelfde behandeling als Palestijnen.
pi_220905583
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:04 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Geloof je nou echt dat, als artikel 5 wordt geactiveerd, de NAVO Turkije tegen Israel gaat helpen? Never gonna happen…

"They are rats and cockroaches", ze hebben waarschijnlijk te veel naar de show van Vladimir Solovjov in Rusland gekeken.
Hetzelfde soort taalgebruik hoorde je ook op Fox News, dat zal de besprekingen vast helpen, vermoed ik.
Als Israël Turkije zou aanvallen zullen we wel moeten helpen, dat is immers afgesproken en verwachten wij zelf ook terug. Heb verder geen redenen om te denken dat we niet zouden helpen. Niet dat ik denk dat Israël Turkije zou aanvallen, hebben ze zelf verder ook geen redenen voor.
pi_220905586
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:23 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Heel veel hersencellen in ieder geval _O-
Dat zou impliceren dat er ooit hersencellen geweest zijn.
Dan ben je denk ik te optimistisch :D
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:05:28 #219
24533 ACT-F
pi_220905713
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat zou impliceren dat er ooit hersencellen geweest zijn.
Dan ben je denk ik te optimistisch :D
Als je kan poepen heb je toch minimaal één.
pi_220905849
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:45 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Als Israël Turkije zou aanvallen zullen we wel moeten helpen, dat is immers afgesproken en verwachten wij zelf ook terug. Heb verder geen redenen om te denken dat we niet zouden helpen. Niet dat ik denk dat Israël Turkije zou aanvallen, hebben ze zelf verder ook geen redenen voor.
Turkije zit in de NAVO puur vanwege zijn strategische ligging, het moest tijdens de Koude Oorlog de zuidoostflank van Europa beschermen tegen de Sovjet Unie. Zonder die strategische positie was Turkije nooit tot de NAVO toegelaten. Ze maken geen deel uit van de NAVO omdat we ze zo graag mogen, maar omdat we ze liever niet aan de kant van de tegenstander zien. Turkije is eigenlijk een land dat zich bij geen enkele club echt thuis voelt.

Israel zal Turkije inderdaad nooit aanvallen, maar stel dat het wél zou gebeuren, dan denk ik dat de NAVO Turkije als een baksteen zou laten vallen. Israel ligt nou eenmaal gevoelig in Europa.
pi_220905864
Vietnam zat nog een beter idee achter.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220905877
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:20 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Turkije zit in de NAVO puur vanwege zijn strategische ligging, het moest tijdens de Koude Oorlog de zuidoostflank van Europa beschermen tegen de Sovjet Unie. Zonder die strategische positie was Turkije nooit tot de NAVO toegelaten. Ze maken geen deel uit van de NAVO omdat we ze zo graag mogen, maar omdat we ze liever niet aan de kant van de tegenstander zien. Turkije is eigenlijk een land dat zich bij geen enkele club echt thuis voelt.

Israel zal Turkije inderdaad nooit aanvallen, maar stel dat het wél zou gebeuren, dan denk ik dat de NAVO Turkije als een baksteen zou laten vallen. Israel ligt nou eenmaal gevoelig in Europa.
Ik weet waarom ze erbij zitten maar ze zitten er nou eenmaal in. Als we selectief gaan shoppen binnen de NAVO wie we wel en niet helpen kan je net zo goed de NAVO opheffen want dan is de gehele afschrikkende werking weg.
pi_220905994
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:22 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ik weet waarom ze erbij zitten maar ze zitten er nou eenmaal in. Als we selectief gaan shoppen binnen de NAVO wie we wel en niet helpen kan je net zo goed de NAVO opheffen want dan is de gehele afschrikkende werking weg.
Welke afschrikkende werking een VS die in een paar maanden hun meeste troefkaarten verspeeld hebben en tekorten aan hun afschrikwekkende high tech wapens veroorzaakt hebben. Voor de niet Navo landen allemaal duidelijk zichtbaar. De vs die openlijk de Navo afvalt en een gebied van een ander navolidstaat wil annexeren.

De Navo tegenstanders lachen op dit moment hun ballen uit de broek. :')
pi_220906019
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Welke afschrikkende werking een VS die in een paar maanden hun meeste troefkaarten verspeeld hebben en tekorten aan hun afschrikwekkende high tech wapens veroorzaakt hebben. Voor de niet Navo landen allemaal duidelijk zichtbaar. De vs die openlijk de Navo afvalt en een gebied van een ander navolidstaat wil annexeren.

De Navo tegenstanders lachen op dit moment hun ballen uit de broek. :')
Dat doen ze inderdaad ja, vandaar ook de terechte kritiek vanuit NAVO landen dat het vrij gevaarlijke uitspraken waren die het bondgenootschap in twijfel brachten. Wil je dat volledig om zeep helpen dan moet je vooral wegblijven als een lidstaat artikel 5 activeert, daarom denk ik ook dat we gewoon gaan helpen als Europa aangezien wij er niet op zitten te wachten dat de NAVO uiteenvalt.

Of de VS dat ook doet in het geval van Israël tegen Turkije, dat is 50/50 denk ik, dat het geen 100% is zegt inderdaad al veel tegenwoordig.
pi_220906103
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:48 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dat doen ze inderdaad ja, vandaar ook de terechte kritiek vanuit NAVO landen dat het vrij gevaarlijke uitspraken waren die het bondgenootschap in twijfel brachten. Wil je dat volledig om zeep helpen dan moet je vooral wegblijven als een lidstaat artikel 5 activeert, daarom denk ik ook dat we gewoon gaan helpen als Europa aangezien wij er niet op zitten te wachten dat de NAVO uiteenvalt.

Of de VS dat ook doet in het geval van Israël tegen Turkije, dat is 50/50 denk ik, dat het geen 100% is zegt inderdaad al veel tegenwoordig.
De VS gaat echt niet meehelpen als Israel Turkije aanvalt. Dat zou politieke zelfmoord zijn voor vrijwel iedereen, van congres tot president.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')