abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juli 2026 @ 18:05:11 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221333449
Klinkt wel als de zielemaat van Rens Kroes met die zweefteeftaal van hem
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 14 juli 2026 @ 18:46:24 #27
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221333924
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:22 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
In dat artikel gaat het niet over het terugsturen of uitzetten van criminele Marokkanen naar Marokko, als dat is wat je bedoelt met je laatste zin. Het gaat erom dat Nederland verdachten of veroordeelden uit Marokko kan laten overbrengen, en andersom dat Marokko ook personen uit Nederland kan opvragen.

Dus als een crimineel bijvoorbeeld naar Marokko vlucht, kan Nederland om uitlevering vragen, zodat die persoon hier alsnog berecht of zijn straf kan uitzitten. Op die manier halen we dus criminelen terug naar Nederland, waar ze vervolgens een tijd in een relatief comfortabele gevangenis verblijven. Ik zie daarin eerlijk gezegd weinig reden om te juichen.
Ik vind dat landen nooit maar dan ook nooit eigen onderdanen/burgers mogen uitleveren. Is weer een negatief effect van globalisering. Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland doen dat bijvoorbeeld niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221334214
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik vind dat landen nooit maar dan ook nooit eigen onderdanen/burgers mogen uitleveren. Is weer een negatief effect van globalisering. Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland doen dat bijvoorbeeld niet.
Ik zeg lever ze maar lekker uit. Als er een Nederlander in Frankrijk iemand overhoop schiet heb ik liever dat die op kosten van de Franse staat in de bak zit dan op onze kosten hier in Nederland.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:33:17 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221334296
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:21 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ik zeg lever ze maar lekker uit. Als er een Nederlander in Frankrijk iemand overhoop schiet heb ik liever dat die op kosten van de Franse staat in de bak zit dan op onze kosten hier in Nederland.
Typische Hollandse mentaliteit vermoed ik. Alleen maar aan centjes denken.

Die Nederlander heeft misschien ook nog familie, en een band met zijn vaderland. In een buitenlandse gevangenis heb je bijvoorbeeld cultuurverschillen, andere taal, ver verwijderd van familie en/of kinderen die zelden op bezoek kunnen komen.
pi_221334306
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Typische Hollandse mentaliteit vermoed ik. Alleen maar aan centjes denken.

Die Nederlander heeft misschien ook nog familie, en een band met zijn vaderland. In een buitenlandse gevangenis heb je bijvoorbeeld cultuurverschillen, andere taal, ver verwijderd van familie en/of kinderen die zelden op bezoek kunnen komen.
Daar kan zo'n figuur natuurlijk ook aan denken voordat hij de daad pleegt, in die zin kan dat ook nog extra afschrikkend werken.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:37:53 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221334324
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:35 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Daar kan zo'n figuur natuurlijk ook aan denken voordat hij de daad pleegt, in die zin kan dat ook nog extra afschrikkend werken.
Veel misdaden worden uit een impuls gepleegd. Bij een emotionele uit de hand gelopen ruzie bijvoorbeeld.
pi_221334436
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Veel misdaden worden uit een impuls gepleegd. Bij een emotionele uit de hand gelopen ruzie bijvoorbeeld.
Dan dragen ze meestal sowieso al een mes/pistool bij zich wat al niet mag dus die vlieger gaat niet echt op.

Daarnaast ben ik het eerlijk gezegd in zijn algemeen wel een beetje zat dat we de daders zo betuttelen, daders komen er tegenwoordig steeds vaker een stuk sneller vanaf dan de slachtoffers. Het is in het voorbeeld leuk dat de dader bijvoorbeeld familie en kinderen heeft die hem willen zien en daar een eind voor moeten reizen, jemig. Het slachtoffer heeft misschien ook wel familie en kinderen en die kunnen hem nooit meer zien of spreken door zijn toedoen. Dat weegt wat mij betreft toch wel een heel stuk zwaarder.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:59:01 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221334572
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:46 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dan dragen ze meestal sowieso al een mes/pistool bij zich wat al niet mag dus die vlieger gaat niet echt op.

Daarnaast ben ik het eerlijk gezegd in zijn algemeen wel een beetje zat dat we de daders zo betuttelen, daders komen er tegenwoordig steeds vaker een stuk sneller vanaf dan de slachtoffers. Het is in het voorbeeld leuk dat de dader bijvoorbeeld familie en kinderen heeft die hem willen zien en daar een eind voor moeten reizen, jemig. Het slachtoffer heeft misschien ook wel familie en kinderen en die kunnen hem nooit meer zien of spreken door zijn toedoen. Dat weegt wat mij betreft toch wel een heel stuk zwaarder.
Het is ook niet alsof een Nederlandse cel een pretje is he. Ook daar ben je voor een tijd, lange tijd of zelfs levenslang je vrijheid kwijt. Dat is verre van betutteling.

Je haalt nu ook meteen de meest extreme voorbeelden zoals moord naar voren. Er zijn nog meer misdaden die niet zo ernstig zijn, en waar in het algemeen meer begrip voor is, maar waar er op grond van een of ander verdrag nog steeds kan worden uitgeleverd.

En de familie van de dader wordt eigenlijk ook gestraft.

Stel je voor je kind wordt naar het buitenland uitgeleverd, en je hebt weinig geld. Die kun je zelden nog zien. Dat is voor een ouder ook een straf, terwijl die helemaal niets heeft misdaan.

Nee Marokko, en ook Duitsland en Oostenrijk hebben dat beter voor elkaar. Mensen horen in "Die Heimat" te blijven. Zo zou dat in NL ook moeten zijn.
pi_221334896
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is ook niet alsof een Nederlandse cel een pretje is he. Ook daar ben je voor een tijd, lange tijd of zelfs levenslang je vrijheid kwijt. Dat is verre van betutteling.

Je haalt nu ook meteen de meest extreme voorbeelden zoals moord naar voren. Er zijn nog meer misdaden die niet zo ernstig zijn, en waar in het algemeen meer begrip voor is, maar waar er op grond van een of ander verdrag nog steeds kan worden uitgeleverd.

En de familie van de dader wordt eigenlijk ook gestraft.

Stel je voor je kind wordt naar het buitenland uitgeleverd, en je hebt weinig geld. Die kun je zelden nog zien. Dat is voor een ouder ook een straf, terwijl die helemaal niets heeft misdaan.

Nee Marokko, en ook Duitsland en Oostenrijk hebben dat beter voor elkaar. Mensen horen in "Die Heimat" te blijven. Zo zou dat in NL ook moeten zijn.
Natuurlijk haal ik het meest extreme voorbeeld aan. Als je iets tot in het extreme uittrekt en je logica houdt stand, dan heb je een punt.

Bij moord wordt de familie van het slachtoffer levenslang gestraft en die hebben ook niets misdaan. In plaats daarvan gaan we ons bekommeren om de familie van de dader die tijdelijk wordt gestraft want ze kunnen misschien niet op bezoek zolang hij vast zit. Dat is wel een beetje krom.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 20:31:44 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221335014
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 20:23 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Natuurlijk haal ik het meest extreme voorbeeld aan. Als je iets tot in het extreme uittrekt en je logica houdt stand, dan heb je een punt.

Bij moord wordt de familie van het slachtoffer levenslang gestraft en die hebben ook niets misdaan. In plaats daarvan gaan we ons bekommeren om de familie van de dader die tijdelijk wordt gestraft want ze kunnen misschien niet op bezoek zolang hij vast zit. Dat is wel een beetje krom.
Alleen houd de logica in extreme gevallen al moeizaam stand. Waardoor lichte vergrijpen al helemaal belachelijk zijn om iemand uit te leveren.

Bij moord is er namelijk vrijwel 100% kans dat de dader hier levenslang gestraft gaat worden en niet tijdelijk.
Vroeger was dat inderdaad wel anders. Toen moest je meerdere moorden gepleegd hebben om die straf te krijgen.
pi_221335822
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 20:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Alleen houd de logica in extreme gevallen al moeizaam stand. Waardoor lichte vergrijpen al helemaal belachelijk zijn om iemand uit te leveren.

Bij moord is er namelijk vrijwel 100% kans dat de dader hier levenslang gestraft gaat worden en niet tijdelijk.
Vroeger was dat inderdaad wel anders. Toen moest je meerdere moorden gepleegd hebben om die straf te krijgen.
Nee joh, echt levenslang geven we hier zelden voor een enkele moord. Doorgaans nemen we hier genoegen met 20 tot 30 jaar, wat uiteraard ook een flink aantal jaar is. Zelfs bij een liquidatie moet je nog extra moeite doen om levenslang te krijgen, die vent die Peter R de Vries heeft omgelegd staat maximaal op z'n 53ste weer buiten, z'n handlangers al een stuk eerder.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 21:57:43 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221336576
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 21:22 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Nee joh, echt levenslang geven we hier zelden voor een enkele moord. Doorgaans nemen we hier genoegen met 20 tot 30 jaar, wat uiteraard ook een flink aantal jaar is. Zelfs bij een liquidatie moet je nog extra moeite doen om levenslang te krijgen, die vent die Peter R de Vries heeft omgelegd staat maximaal op z'n 53ste weer buiten, z'n handlangers al een stuk eerder.
Goed dat zou kunnen. Die gast in Weiteveen heeft wel levenslang gekregen.

Maar wat iemand ook heeft gedaan. Het blijven landgenoten. Naar de gevangenis gaan is sowieso al een grote straf, niemand verdient het om daar bovenop ergens in het buitenland in een vreemde cultuur vast te zitten. Stel je voor je hebt wat coke of wiet gesmokkeld, op vakantie iemand uit emotie in elkaar geslagen, in een dronken toestand wat giftige appjes gestuurd naar iemand aan de andere kant van de wereld. Daar kun je technisch gezien al voor uitgeleverd worden.

Het laat overigens wel zien hoe globalistisch en anti nationalistisch veel mensen zijn geworden.
pi_221336878
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 21:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Goed dat zou kunnen. Die gast in Weiteveen heeft wel levenslang gekregen.

Maar wat iemand ook heeft gedaan. Het blijven landgenoten. Naar de gevangenis gaan is sowieso al een grote straf, niemand verdient het om daar bovenop ergens in het buitenland in een vreemde cultuur vast te zitten. Stel je voor je hebt wat coke of wiet gesmokkeld, op vakantie iemand uit emotie in elkaar geslagen, in een dronken toestand wat giftige appjes gestuurd naar iemand aan de andere kant van de wereld. Daar kun je technisch gezien al voor uitgeleverd worden.

Het laat overigens wel zien hoe globalistisch en anti nationalistisch veel mensen zijn geworden.
Natuurlijk niet alleen mensen die globalistiser zijn geworden, de criminaliteit is dat ook. Komt vaak genoeg voor dat Nederlanders ff naar Duitsland rijden voor een plofkraak of de Oost-Europese bendes hier ff komen jatten. Dat is de keerzijde van Schengen. Scheelt dan ook dat landen, inclusief Duitsland & Oostenrijk binnen Schengen sowieso moeten uitleveren via EU regels.

Maar goed, denk dat we inmiddels al aardig offtopic zitten dus ik laat het hierbij :P
  woensdag 15 juli 2026 @ 08:40:34 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221339222
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:46 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Eens, criminaliteit loont echt in Nederland en als je een goede (lees:dure) advocaat hebt, kun je voor een behoorlijke daad ook nog makkelijk straffeloos blijven.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')