abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220839469
Dit vroeg ik me zomaar af. Ik zit nu (alweer! :@ :+ ) aan de wijn. Dan komen dit soort vragen bij mij naar boven.

Niet elke man, maar wel de meeste mannen vinden het afschuwelijk om als een vrouw behandelt dan wel beschouwd te worden.

Nee, de meeste mannen pronken liever met hun zgn. hogere intelligentie, of hun sterke fysiek.
En toch zijn de meeste mannen door vrouwen ingehaald.

Vrouwen hebben bewezen dat ze voor de man niet onder hoeven te doen.
Ze kunnen vechten, misdaden plegen, moorden, verkrachten, martelen enz.
Maar vrouwen kunnen ook heel goed treinen, auto's, vliegtuigen besturen. Vrouwen kunnen zelfs naar de maan of in de ruimte onderzoek doen.

Kortom, vrouwen hebben nu toch wel bewezen minstens zo goed te kunnen functioneren als de gemiddelde man.
Waarom klagen mannen dan zoveel over vrouwen?

Voor zover ik het kan zien, is het enige gebied waar vrouwen geen poot aan de grond krijgen, is bij de religie.
Er is nog steeds geen vrouwelijke paus. Raar toch? Vooral omdat juist in het christendom vrouwen de keus hebben om in het klooster te gaan. En dus als ongetrouwde vrouw toch een zinvol leven te leiden.
Hoe zinvol is het leven van een ongetrouwde man? En dan heb ik het niet over die snelle jongens zoals James Bond.
Hoe dat bij de joden en de moslims zit, weet ik dus niet, maar dat vind ik dus nu even niet zo belangrijk.

Is het de penis? Dat botloze lichaamsdeel dat toch heel vaak het gedrag van een man schijnt te bepalen?
Wat is er zo leuk aan een man zijn?
pi_220839482
Staand pissen :7
  dinsdag 19 mei 2026 @ 13:49:43 #3
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220839496
De grootste voordelen zijn denk ik het ontbreken van de ongesteldheid (sommige vrouwen zijn het 365 dagen per jaar) en dat we ons niet hoeven op te maken.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220839503
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Kunnen vrouwen ook. Weliswaar vaak tegen hun wil maar goed.
pi_220839522
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
De grootste voordelen zijn denk ik het ontbreken van de ongesteldheid (sommige vrouwen zijn het 365 dagen per jaar) en dat we ons niet hoeven op te maken.
Goed punt. Dat is een van de grootste nadelen van het vrouw zijn.
Sex wordt bij vrouwen veelal geassioceerd met pijn, schaamte, bloed en ongemak.

Hoewel een onvrijwillige erectie bij een man ook niet echt een pretje is, denk ik zo.
pi_220839547
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Goed punt. Dat is een van de grootste nadelen van het vrouw zijn.
Sex wordt bij vrouwen veelal geassioceerd met pijn, schaamte, bloed en ongemak.

Hoewel een onvrijwillige erectie bij een man ook niet echt een pretje is, denk ik zo.
Een onvrijwillige erectie? Hoe dan. Als je wakker word met een paal ofzo
pi_220839565
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:56 schreef YoopY het volgende:

[..]
Een onvrijwillige erectie? Hoe dan. Als je wakker word met een paal ofzo
Nee, gewoon tijdens het uitlaten van je hondje of het afhalen van je zoontje van school en je ziet dan een geweldig lekker wijf.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:00:20 #8
503714 SebbeSwensje
pi_220839577
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, gewoon tijdens het uitlaten van je hondje of het afhalen van je zoontje van school en je ziet dan een geweldig lekker wijf.
Zo werkt dat niet. Als ik gorgeous prime zie of gorgeous 2nd raak ik helemaal in de war en zwijmel ik compleet weg, maar ik krijg geen erectie. Je kunt wel bespeeld en gemanipuleerd worden om die erectie te krijgen.
Appears.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:05:22 #9
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220839612
Ik kan veilig over straat, ik kijk altijd pissed, dat heeft ervoor gezorgd dat ik nog nooit ben lastiggevallen of heb moeten vechten voor iets.

Ok ik ben een keer bijna van mn scooter afgeslagen, maar dat was een aparte situatie.

Verder voordeel, geen idee.. mijn zus lijkt meer lol in het leven te hebben dan ik op het moment.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220839617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Kunnen vrouwen ook. Weliswaar vaak tegen hun wil maar goed.
Ik zal het doorgeven aan m'n vrouw dan, daarvan hoor ik vaak "het toilet daar en daar was echt ranzig, maar ja, ik moet er toch op zitten he".
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:06:50 #11
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220839626
Er zijn geen voordelen.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220839661
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:00 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet. Als ik gorgeous prime zie of gorgeous 2nd raak ik helemaal in de war en zwijmel ik compleet weg, maar ik krijg geen erectie. Je kunt wel bespeeld en gemanipuleerd worden om die erectie te krijgen.
Ik ben een vrouw en ik weet niet beter dat heel veel mannen met een onvrijwillige en vooral onbewuste erectie rond lopen.
Zelfs wanneer ze hun eigen zoontje of dochtertje op schoot hebben. Heeft dus niks te maken met sexuele opwinding, deze lul reageert gewoon. Hoe dan ook.

En veel mannen schamen zich daarvoor, maar het feit blijft. De lul regeert.
pi_220839683
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:48 schreef Irritatie100 het volgende:
sr is een verschil tussen kunnen kunnen :')

90%+ van de toiletten is een ranzige bende omdat ze niet kunnen mikken
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220839684
Goed...
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220839692
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:06 schreef LordofLeaves het volgende:
Er zijn geen voordelen.
Tuurlijk wel. Jullie bloeden niet een keer in de maand. Hebben geen krampen of stemmingswisselingen.
Grootste nadeel is dan wel dat jullie geacht worden je land te verdedigen in tijden van oorlog en dat je dan je ouders of je gezin moet achterlaten en maar moet afwachten of je deze kutzooi overleeft en een beetje normaal verder kunt leven.
Want oorlog is geen pretje. Veel mannen houden hier een levenslang trauma aan over.

Waarom gaan zoveel mannen dan toch naar het slachtveld?
pi_220839694
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik ben een vrouw en ik weet niet beter dat heel veel mannen met een onvrijwillige en vooral onbewuste erectie rond lopen.
Zelfs wanneer ze hun eigen zoontje of dochtertje op schoot hebben. Heeft dus niks te maken met sexuele opwinding, deze lul reageert gewoon. Hoe dan ook.

onvrijwillig wil ik geloven, onbewust niet.
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220839720
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:14 schreef mschol het volgende:

[..]
onvrijwillig wil ik geloven, onbewust niet.
Ik ook. We ademen allemaal onbewust.
Onze hartslag gebeurt ook onbewust.
En daarom denk ik dat bij veel mannen de stijve lul ook een onbewuste reactie is. Maar wel eentje die er voor zorgt dat mannen dit heel belangrijk vinden.
Het toppunt van mannelijkheid of zoiets.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:18:30 #18
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220839727
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Jullie bloeden niet een keer in de maand. Hebben geen krampen of stemmingswisselingen.
Grootste nadeel is dan wel dat jullie geacht worden je land te verdedigen in tijden van oorlog en dat je dan je ouders of je gezin moet achterlaten en maar moet afwachten of je deze kutzooi overleeft en een beetje normaal verder kunt leven.
Want oorlog is geen pretje. Veel mannen houden hier een levenslang trauma aan over.

Waarom gaan zoveel mannen dan toch naar het slachtveld?
Wij hoeven helemaal geen land te verdedigen. Wat wel het ergste is aan het man zijn, is hoe snel een man word neergezet als een loser als bijvoorbeeld een relatie word beëindigd of word ontslagen. Mannen hoeven dan op geen enkele sympathie of empathie te rekenen.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:23:06 #19
503714 SebbeSwensje
pi_220839784
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik kreeg het vaak in de bus net voordat we op het werk arriveerden om mij te stimuleren iemand daar aan te spreken, me voor te stellen en een fatsoenlijk gesprekje aan te knopen. Nooit wat mee gedaan natuurlijk, maar het was wel opvallend en zeker niet toevallig. Heb het ook een keer bij de vlindermachien gehad, omdat ze hoopten dat ik me onzeker zou gaan voelen en zou vragen hoe ik het beste Italiaanse vrouwen kan versieren, terwijl ik haar niet eens boeiend vond.

Grootste nadeel is denk ik de verwachting dat we initiatief tonen, ons voorstellen en een goed gesprekje aanknopen.
Appears.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:23:53 #20
33189 RM-rf
1/998001
pi_220839792
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:46 schreef Hiddendoe het volgende:
Dit vroeg ik me zomaar af. Ik zit nu (alweer! ) aan de wijn.
Nu al aan de wijn, gekke meid die je bent!
Is dit overigens een door alcohol bevlogen poging de volgende iteratie van een cliché vrouwen-tegen-mannen topic te starten?

Punt is gewoon dat mannen geen vrouwen zijn, en als je hen als een 'groep' behandelen wilt, je bepaalde veel gedeelde eigenschappen eruit kunt halen, die dan als 'mannelijk' gelden.
Praktisch en sociaal gezien blijkt in alle menselijke samenlevingsvormen (ook verschillende ver uit elkaar bestaande en geisoleerde culturen) toch vaak ook een vorm van patriarchaat te ontstaan, waarin mannen snel een 'machtige' positie innemen; dat doet vermoeden dat er ook een natuurlijk mechanisme achter dat patriarchaat bestaat.

Dat wil verder niet zeggen dat _alle_ mannen precies gelijk zijn, evenmin als vrouwen allemaal precies op elkaar lijken....
maar generaliserend gezien is het ook gewoon zo dat de meeste mannen wel bepaalde mannelijke eigenschappen hebben en je daarop kun inspelen als jij als vrouw contact met hen hebt: Dat dat een 'ander' contact zal zijn, dan je met je vrouwelijke vriendinnen hebt. (en ook dat zal van het mannelijke individu uiteindelijk werkelijk afhangen, in welke mate iemand erg 'mannelijk'of 'vrouwelijk' is)

Overigens... ik denk dat mannen die enkel over vrouwen kunnen klagen, vooral dat doen uit hun eigen onzekerheden en dat eerder vanuit een onmachtspositie en een gevoel zelf ergens van 'slachtoffer' te zijn...
maar evengoed denk ik dat bij vrouwen die enkel negatief staan tegenover mannen, dat evengoed meer over die personen zegt, dan over het onderwerp waarover ze klagen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_220839815
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:18 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Wij hoeven helemaal geen land te verdedigen. Wat wel het ergste is aan het man zijn, is hoe snel een man word neergezet als een loser als bijvoorbeeld een relatie word beëindigd of word ontslagen. Mannen hoeven dan op geen enkele sympathie of empathie te rekenen.
Wie zegt dat? Elan zeker?
Mannen zijn geen losers. Uitzonderingen daargelaten.
Als een man wordt ontslagen, is dat dan te wijten aan de vrouw? Of aan de werkgever?
Werkgevers hebben namelijk al eeuwenlang mannen ontslagen als ze een beter alternatief hadden.
En meestal waren deze alternatieven ook uitvindingen van mannen.
pi_220839960
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Nu al aan de wijn, gekke meid die je bent!
Is dit overigens een door alcohol bevlogen poging de volgende iteratie van een cliché vrouwen-tegen-mannen topic te starten?

Punt is gewoon dat mannen geen vrouwen zijn, en als je hen als een 'groep' behandelen wilt, je bepaalde veel gedeelde eigenschappen eruit kunt halen, die dan als 'mannelijk' gelden.
Praktisch en sociaal gezien blijkt in alle menselijke samenlevingsvormen (ook verschillende ver uit elkaar bestaande en geisoleerde culturen) toch vaak ook een vorm van patriarchaat te ontstaan, waarin mannen snel een 'machtige' positie innemen; dat doet vermoeden dat er ook een natuurlijk mechanisme achter dat patriarchaat bestaat.

Dat wil verder niet zeggen dat _alle_ mannen precies gelijk zijn, evenmin als vrouwen allemaal precies op elkaar lijken....
maar generaliserend gezien is het ook gewoon zo dat de meeste mannen wel bepaalde mannelijke eigenschappen hebben en je daarop kun inspelen als jij als vrouw contact met hen hebt: Dat dat een 'ander' contact zal zijn, dan je met je vrouwelijke vriendinnen hebt. (en ook dat zal van het mannelijke individu uiteindelijk werkelijk afhangen, in welke mate iemand erg 'mannelijk'of 'vrouwelijk' is)

Overigens... ik denk dat mannen die enkel over vrouwen kunnen klagen, vooral dat doen uit hun eigen onzekerheden en dat eerder vanuit een onmachtspositie en een gevoel zelf ergens van 'slachtoffer' te zijn...
maar evengoed denk ik dat bij vrouwen die enkel negatief staan tegenover mannen, dat evengoed meer over die personen zegt, dan over het onderwerp waarover ze klagen.
Ik ben het zo enorm met jou eens. En dat is nu eens geen dronkemanspraat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou van mannen. Ik vind ze de meest aandoenlijke wezens op deze planeet.
En ik wil hier iets delen uit mijn kinderjaren.

Ooit was ik met mijn ouders op een kermis. Ik zag daar een man. Een volwassen man met zijn vrouw en zijn gezin.
Deze man had een kroket gekocht.
En ik zag deze man blazen omdat hij zijn mond niet wilde branden.
Dit ontroerde mij zo hevig.
Deze man liet zichzelf zien in al zijn kwetsbaarheid. Hij wilde zijn mond niet branden aan een kokend heet kroketje.
Vanaf dit moment beschouw ik mannen als de meest kwestbare en lieflijke wezens die er rondlopen op deze planeet.
Met uitzondering natuurlijk van die misselijkmakende zakkenwassers als Trump, Poetin, en hoe heet ie ook al weer, die Tate lul.

Mannen zijn gewoon veel zachter dan de meeste vrouwen. Uitzonderingen daargelaten.
Mijn vader bijvoorbeeld. Hij was een man die mij alle kansen wilde geven.
Mijn moeder was ook een lief mens, maar zij liet zich regeren door religie.

Het is dan maar goed dat ik meer naar mijn vader luisterde.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:46:18 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220839968
Tegen objecten aan kunnen pissen.
Zwaffelen.
Meer swalaris.
Meer kracht en een betere conditie.
Langer.
Baardgroei.
Huilen dan.
pi_220839982
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:46 schreef Isdatzo het volgende:
Tegen objecten aan kunnen pissen.
Zwaffelen.
Meer swalaris.
Meer kracht en een betere conditie.
Het spellen van woorden is daarentegen nog best wel een probleem voor 'echte mannen'.

:D
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:49:01 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220839985
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het spellen van woorden is daarentegen nog best wel een probleem voor 'echte mannen'.

:D
Het begrijpen van woordspelingen blijkt voor sommige vrouwen dan weer lastig.
Huilen dan.
pi_220839990
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het begrijpen van woordspelingen blijkt voor sommige vrouwen dan weer lastig.
Ja hoor schat. Ik hou ook van jou.

:')
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:52:20 #27
503714 SebbeSwensje
pi_220840005
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik ben het zo enorm met jou eens. En dat is nu eens geen dronkemanspraat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou van mannen. Ik vind ze de meest aandoenlijke wezens op deze planeet.
En ik wil hier iets delen uit mijn kinderjaren.

Ooit was ik met mijn ouders op een kermis. Ik zag daar een man. Een volwassen man met zijn vrouw en zijn gezin.
Deze man had een kroket gekocht.
En ik zag deze man blazen omdat hij zijn mond niet wilde branden.
Dit ontroerde mij zo hevig.
Deze man liet zichzelf zien in al zijn kwetsbaarheid. Hij wilde zijn mond niet branden aan een kokend heet kroketje.
Vanaf dit moment beschouw ik mannen als de meest kwestbare en lieflijke wezens die er rondlopen op deze planeet.
Met uitzondering natuurlijk van die misselijkmakende zakkenwassers als Trump, Poetin, en hoe heet ie ook al weer, die Tate lul.

Mannen zijn gewoon veel zachter dan de meeste vrouwen. Uitzonderingen daargelaten.
Mijn vader bijvoorbeeld. Hij was een man die mij alle kansen wilde geven.
Mijn moeder was ook een lief mens, maar zij liet zich regeren door religie.

Het is dan maar goed dat ik meer naar mijn vader luisterde.
Je hebt het totaal niet begrepen. Die man had juist dat kroketje gekocht om stoer om zich heen te kunnen kijken en zo indruk te kunnen maken @Socios en jij gaat die man een beetje zitten vernederen door hem aandoenlijk te vinden. Wel vervelend dat je moet drinken om pijn te verlichten. Ik drink nu ook, maar dat is meer uit verveling.
Appears.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:53:14 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220840011
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja hoor schat. Ik hou ook van jou.

:')
Laten we voor een objectief oordeel @maily eens vragen hoe het met mijn spelkunsten zit.
Huilen dan.
  Spellchecker dinsdag 19 mei 2026 @ 14:58:53 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220840061
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Laten we voor een objectief oordeel @:Maily eens vragen hoe het met mijn spelkunsten zit.
Ik vind deze verschrijving wel grappig _O-
pi_220840063
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:52 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Je hebt het totaal niet begrepen. Die man had juist dat kroketje gekocht om stoer om zich heen te kunnen kijken en zo indruk te kunnen maken @:socios en jij gaat die man een beetje zitten vernederen door hem aandoenlijk te vinden. Wel vervelend dat je moet drinken om pijn te verlichten. Ik drink nu ook, maar dat is meer uit verveling.
Jij was er niet bij. Ik zag wat ik zag. En ik zag een man. Kwetsbaar. Voorzichtig.
Een man die de risico's kende. En dus blies alsof zijn leven er van af hing.
Heb jij wel eens een gloeiend hete bitterbal in je mond gehad?
En ik kan het weten. Ik was zo'n stoere meid die zonodig een bitterbal met haar mond wilde vangen.
Je weet wel, zoals je een borrelnootje wilt vangen.

Nou, ik heb het geweten hoor.
Ruim een maand lang liep ik rond met enorme blaren op mijn mond.
Test voor jou: probeer eens een appelflap recht uit de oven in een hap te verorberen.
De komende tijd kun je niet meer praten. Vanwege de blaren op je tong.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 15:02:22 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220840091
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:58 schreef maily het volgende:

[..]
Ik vind deze verschrijving wel grappig _O-
Bewussie :{w .
Huilen dan.
pi_220840410
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ehm. Dit is niet helemaal hoe het werkt. Maar goed, stel dat dat gebeurt, dan is het nog niet onvrijwillig. Ongemakkelijk wellicht. :+
  dinsdag 19 mei 2026 @ 16:10:17 #33
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220840705
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:46 schreef Hiddendoe het volgende:
Dit vroeg ik me zomaar af. Ik zit nu (alweer! :@ :+ ) aan de wijn. Dan komen dit soort vragen bij mij naar boven.

Niet elke man, maar wel de meeste mannen vinden het afschuwelijk om als een vrouw behandelt dan wel beschouwd te worden.

Nee, de meeste mannen pronken liever met hun zgn. hogere intelligentie, of hun sterke fysiek.
En toch zijn de meeste mannen door vrouwen ingehaald.

Vrouwen hebben bewezen dat ze voor de man niet onder hoeven te doen.
Ze kunnen vechten, misdaden plegen, moorden, verkrachten, martelen enz.
Maar vrouwen kunnen ook heel goed treinen, auto's, vliegtuigen besturen. Vrouwen kunnen zelfs naar de maan of in de ruimte onderzoek doen.

Kortom, vrouwen hebben nu toch wel bewezen minstens zo goed te kunnen functioneren als de gemiddelde man.

Waarom klagen mannen dan zoveel over vrouwen?

Voor zover ik het kan zien, is het enige gebied waar vrouwen geen poot aan de grond krijgen, is bij de religie.
Er is nog steeds geen vrouwelijke paus. Raar toch? Vooral omdat juist in het christendom vrouwen de keus hebben om in het klooster te gaan. En dus als ongetrouwde vrouw toch een zinvol leven te leiden.
Hoe zinvol is het leven van een ongetrouwde man? En dan heb ik het niet over die snelle jongens zoals James Bond.
Hoe dat bij de joden en de moslims zit, weet ik dus niet, maar dat vind ik dus nu even niet zo belangrijk.

Is het de penis? Dat botloze lichaamsdeel dat toch heel vaak het gedrag van een man schijnt te bepalen?
Wat is er zo leuk aan een man zijn?
obvious ragebait is obvious
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220840754
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:10 schreef Edding345 het volgende:

[..]
obvious ragebait is obvious
Jouw reactie: Heerlijk vrijblijvend.
En o zo nietszeggend.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 16:17:50 #35
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220840763
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En o zo nietszeggend.
De eerste vrouw die goed kan rijden en vliegtuig besturen wil ik nog ontmoeten.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 16:19:16 #36
503714 SebbeSwensje
pi_220840773
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:17 schreef Edding345 het volgende:

[..]
Mijn ex kan dat eerste sowieso en dat laatste ongetwijfeld ook, maar dat is ook een halve kerel.
Appears.
pi_220840818
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:17 schreef Edding345 het volgende:

[..]
Tuurlijk schat. Daar staan dan wel een hele hoop mannen tegenover die duidelijk laten blijken dat ze niet konden rijden of een vliegmachine kunnen besturen.

Mijn beste vriendin is een vrouw die foutloos een auto kan besturen, ze kan ook zonder met haar ogen te knipperen een auto achterin kan parkeren.
pi_220840830
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:19 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Mijn ex kan dat eerste sowieso en dat laatste ongetwijfeld ook, maar dat is ook een halve kerel.
Hoezo dan? Een 'man' die dit niet kan is geen kerel?
Niet eens een halve?
pi_220840903
Mannen kunnen geweldig luchtgitaar spelen, riool ontstoppen en zich kostelijk vergalopperen aan visserslatijn.

Jaloersmakend.
"mighty, mighty warrior"
pi_220840971
Als man kun je dingen mansplainen. Dingen uitleggen, zeg maar. Een vrouw kan dat per definitie niet, anders heette het wel womansplainen.
Mijn vrouw vindt het wel goed als ik dat doe (niet te vaak!) dus dat is wel een fijn voordeel.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 19 mei 2026 @ 17:09:26 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220841132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En o zo nietszeggend.
Hij heeft wel gelijk. Je voorbeelden zijn zo.. wereldvreemd en halfbakken dat het expres aanvoelt
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 19 mei 2026 @ 17:16:25 #42
503714 SebbeSwensje
pi_220841186
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoezo dan? Een 'man' die dit niet kan is geen kerel?
Niet eens een halve?
Nee, daar heeft het echt helemaal niets mee te maken. Ze doet alsof ze dom is, maar is eigenlijk heel intimiderend.
Appears.
pi_220841220
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 17:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Hij heeft wel gelijk. Je voorbeelden zijn zo.. wereldvreemd en halfbakken dat het expres aanvoelt
Jij reageert als een man.
Ik ben een vrouw.
Wij vrouwen bepalen toch ondanks alles het voortbestaan van de mensheid.
Wees rationeel en geef toe dat de rol van de man echt wel ondergeschikt isl.

Jahaa, jullie kunnen krijgen en jagen.
Maar dat kunnen vrouwen ook.

Mannen kunnen geen kinderen baren. Jullie kunnen slechts kinderen verwekken.
Is niet zo van belang. Voor de mannen dan. Is hetzelfde als verpissen.
Het zijn namelijk de vrouwen die dan steeds opnieuw 9 maanden lang met die parasiet in hun lichaam rondlopen.
Het zijn de vrouwen die na een bloederige en pijnlijke en soms zelfs na een levensbedreigende bevaliing van een kind de zorg hebben voor deze baby.

Niet de mannen.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 17:21:55 #44
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220841222
Alle mannen moeten dood
pindazakje
  dinsdag 19 mei 2026 @ 17:33:31 #45
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220841306
Aan 'vrouw zijn' hangt veel gezeik vast qua kleding en verdere uiterlijke verzorging. En ja, daar kan je je aan onttrekken, maar dat kan behoorlijk tegen je werken.

Bij mannen is er wat dat betreft een stuk minder gedoe, ook in tijden van looksmaxxing. En fysieke onaantrekkelijkheid is met humor te compenseren.
pi_220841596
Tis voor iedereen wel weer verdomd moeilijk om of ontopic te blijven of niet te reageren als het toch niets aan het topic zelf toevoegt.

Dat gezegd.

Er zijn in het algemeen zoveel verschillen tussen mannen en vrouwen, dat zie je terug in omgang, werk, gevoelens etc. (deels aangevuld door AI)

Voordelen man (algemeen, niet bepaald).
- Fysiek sterker
- Meer spierkracht
- Sneller
- Geen maandelijkse hormonale schommelingen
- Vaker serieus genomen in leiderschap en of technische rollen
- Meer maatschappelijke vrijheid in gedrag en zelfstandigheid
- Minder angst voor sexuele intimidatie
- Minder sociale druk (gevoelsmatig?) voor uiterlijk (ouder worden)
- Hoger inkomen
- Minder verwachtingen voor zorg en huishouden
- Meer ruimte on direct of dominant te communiceren
- Minder emotioneel afhankelijk van omgeving/netwerk

Nadelen man:
- Wordt verwacht zichzelf te redden
- Minder emotionele ondersteuning
- Emoties worden sneller gezien als zwak
- Hogere druk om succesvol te moeten zijn
- Gevaarlijker werk
- Hogere zelfmoord cijfers
- Meer sociale isolatie en hulp bij problemen
- Minder empathie van omgeving
- Grotere kans op dakloosheid
- Verwachting om initiatief te nemen in dates/relaties.
- En dan leven we gemiddeld ook nog korter

Voordelen vrouw:

- Meer sociale en emotionele steun vanuit de omgeving
- Sterkere sociale netwerken
- Emotionele openheid meer geaccepteerd
- Vaker hulp aangeboden door anderen
- Vaak beter in sociale/emotionele communicatie
- Langere gemiddelde levensduur
- Meer empathie vanuit omgeving
- Meer aandacht en bescherming vanuit samenleving
- Grotere sociale waarde zonder status of succes
- Vaker steun bij mentale problemen
- Minder druk om financieel topverdiener te zijn
- Vaak betere multitasking en sociale afstemming
- Meer keuze en aandacht in dating
- Sterkere focus op verbondenheid en relaties
- Gemiddeld beter in langdurige emotionele verwerking

En dan toch nog wat nadelen ;)

Nadelen vrouw zijn:
- Menstruatie en hormonale schommelingen
- Zwangerschap en bevalling zijn fysiek zwaar
- Gemiddeld minder fysieke kracht
- Meer risico op seksuele intimidatie of geweld
- Meer sociale druk rond uiterlijk
- Veroudering wordt maatschappelijk harder beoordeeld
- Vaker onderschat in technische of leidinggevende rollen
- Hogere druk rondom uiterlijk en gedrag
- Meer kans op ongewenste aandacht
- Minder fysieke veiligheid in openbare situaties
- Dubbele verwachting: carrière én zorgrol
- Meer emotionele belasting vanuit sociale relaties
- Meer kans op objectivering
- Soms minder serieus genomen in conflicten
- Fysieke kwetsbaarheid tegenover mannen gemiddeld groter

Dus er zijn wel grote verschillen. Maar echte voordelen? tis maar wat je als voordeel ziet.

Elk nadeel heb z'n voordeel" en zo andersom natuurlijk ook :+

Al zou ik best wel eens een voordeel (tijdelijk) willen ruilen.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220842359
Wat ook nog voordelen zijn is dat mannen weinig ego hebben, goed tegen een plaagstootje kunnen (vooral van vrouwen) en dat het rationele mensen zijn.

Respect.✌️
"mighty, mighty warrior"
pi_220842718
Een kledingstuk aantrekken is precies dat kledingstuk ook dragen.
pi_220842782
Geen bevalling hoeven doen is toch wel een groot voordeel voor de man
(respect voor de vrouw voor dit onderwerp)
  dinsdag 19 mei 2026 @ 22:39:26 #50
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220843978
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tuurlijk schat. Daar staan dan wel een hele hoop mannen tegenover die duidelijk laten blijken dat ze niet konden rijden of een vliegmachine kunnen besturen.

Mijn beste vriendin is een vrouw die foutloos een auto kan besturen, ze kan ook zonder met haar ogen te knipperen een auto achterin kan parkeren.
en mijn beste vriendinnen crashten allen een auto en waren toevallig chinees.

wat heeft het een met de ander te maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')