Dit zijn van die dingen die je eens in de paar jaar koopt. Het zou mij niet opvallen als dat van 2 naar 5 euro is gegaan. Geen idee.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:40 schreef Perox het volgende:
[..]
Nou dat is ook al niet meer zo. Wel eens een busje witte peper gekocht onlangs?
Beetje dom van je vrouw. Hoewel, het wassen van vergiftigde groenten....quote:Op dinsdag 19 mei 2026 16:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor het stempeltje biologisch mag je ook bestrijdingsmiddelen gebruiken. De lijst is wel wat kleiner. M'n vrouw waste de groenten niet, want het was toch veilig. Nou nee.
Veel van het spul zit erop, niet erin, maar bij groenten met veel flapjes heb ik zo'n mijn twijfels, maar schaadt het niet...quote:Op dinsdag 19 mei 2026 16:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Beetje dom van je vrouw. Hoewel, het wassen van vergiftigde groenten....
Zou dat echt helpen?
Mijn vriend was echt doodziek.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 16:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Veel van het spul zit erop, niet erin, maar bij groenten met veel flapjes heb ik zo'n mijn twijfels, maar schaadt het niet...
Als je gewoon lokaal en binnen het seizoen koopt valt dar wel mee.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja ik snap dat eerste wel. Ik koop vaak bij de Ekoplaza of biologisch bij de Appie maar het is teringduur.
Het moet echt opgeschaald en gesubsidieerd worden zodat het goedkoper per unit kan.
Er wordt wel wat getest, maar de grootste stok is dat eten tegenwoordig in de hele keten te volgen is. De sukkel die ergens in die keten loog over de pesticiden kan dus gepakt worden of op zijn minst de toegang tot onze markt ontzegd worden. Het is niet perfect, maar zo is onze wereld helaas niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 16:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Mijn vriend was echt doodziek.
Wat voor zin hebben die Europese regels, als de consument gewoon zwaar vergiftid fruit of groente kan kopen?
Wat een onzin, pesticiden trekken gewoon in groentes en fruit, die was je er echt niet zo maar afquote:Op dinsdag 19 mei 2026 16:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Veel van het spul zit erop, niet erin, maar bij groenten met veel flapjes heb ik zo'n mijn twijfels, maar schaadt het niet...
Ikzelf en jij al helemaal komen uit een tijd waar alles vol zat met pesticiden, lood, gif,...quote:Op dinsdag 19 mei 2026 16:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Mijn vriend was echt doodziek.
Wat voor zin hebben die Europese regels, als de consument gewoon zwaar vergiftid fruit of groente kan kopen?
Verrek, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ikzelf en jij al helemaal komen uit een tijd waar alles vol zat met pesticiden, lood, gif,...
We leven ook nog
Ergens dus gewoon wel.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet over. Het gaat over Europese richtlijnen.
Zucht. Ik heb geen enkel weerwoord op zoveel stompzinnig gelul.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:05 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ergens dus gewoon wel.
Richtlijnen zijn er nu eenmaal, ook voor u en de rest van NL. En deze hebben niet zelden een vinger in de pap over hoe en wat als lid op het continent.![]()
De EU, als Europees medium dat niet zelden verantwoordelijkheid draagt in een breed spectrum, zal zij kwesties als bv dit nader moeten bestuderen of onderzoeken. Tenminste dan wanneer dit belangrijk genoeg wordt geacht.![]()
Helaas voor sommigen geldt dat helaas niet bij bepaalde moeilijk aantoonbare kwesties, waarvan slechts weinigen last ervaren.Want kost uiteraard ook allemaal goudgeld
, wat beter besteed is aan andere zaken!
![]()
Dus krijgen deze weinig prioriteit, of zelfs helemaal geen aandacht!
Fijne dag.
Oh, u kiest dan maar de koers van 'kort door de bocht!'quote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zucht. Ik heb geen enkel weerwoord op zoveel stompzinnig gelul.
Hoe had ik dan moeten reageren?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:15 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Oh, u kiest dan maar de koers van 'kort door de bocht!'
Prima hoor!
Dat is bijna altijd mogelijk, zelfs in geval van de meest 'stompzinnige reacties' volgens u of wie dan ook.quote:
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar wil het graag herhalen. Als je 30 jaar jonger was zou ik zo kneiterhard mijn best hebben gedaan om jou te versierenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Verrek, je hebt gelijk.
Ik rook en ik drink.
Zo jammer dat ik nooit een kind gebaart heb.
Want volgens de wetenschap zou een kind van zo'n zatlap niet levensvatbaar zijn.
Wetenschap is dan toch gewoon niks anders dan schetenwap.
Vooral Ekoplaza is zo duur. Een klein mandje met fruit reken je zo 15 euro voor af wat anders 5 euro zou kosten. Maar ja, gezondheid is het meest kostbare bezit dus misschien toch weer vaker heen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja ik snap dat eerste wel. Ik koop vaak bij de Ekoplaza of biologisch bij de Appie maar het is teringduur.
Het moet echt opgeschaald en gesubsidieerd worden zodat het goedkoper per unit kan.
Jij leeft in je eigen gecreadeerde wereldje.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat is bijna altijd mogelijk, zelfs in geval van de meest 'stompzinnige reacties' volgens u of wie dan ook.![]()
Oké, weten we dat ook weer!quote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij leeft in je eigen gecreadeerde wereldje.
Waar alles veilig is of waar alles binnen vijf seconden opgelost kan worden.
Das ook weer waar.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ikzelf en jij al helemaal komen uit een tijd waar alles vol zat met pesticiden, lood, gif,...
We leven ook nog
En toch. Je kan tegenwoordig niet over het platteland fietsen zonder door de kwalm gif te rijden van al die boeren die aan het gif sproeien zijn. Als kind kan ik me eigenlijk niet heugen dat het zo erg was toen. En laten we eerlijk zijn, inmiddels zou er al veel meer verboden moeten zijn, dat het allemaal maar door mag blijven gaan is idioot.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
We leven ook nog
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |