Economische groei is heilig.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 13:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Zo was een goede vriend van mij een aantal jaren geleden doodziek. Buikkrampen, diaree, braken enz.
Wat bleek? Hij had druiven gekocht bij AH.
Deze druiven waren uit India afkomstig. Daar kijken ze niet zo nauw met pesticiden.
Dan vraag ik me toch wel af, wat de zin is van Europese richtlijnen inzake pesticiden.
Als er geen druiven uit Europese landen voorradig zijn, waarom dan zwaar vergiftigde druiven uit shithole countries aanvoeren?
Bij Verstegen hebben ze de wettelijke toegestane grenswaarden overstegenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 13:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
Verstegen heeft hiermee aangetoond geen kruidenmaakmateriaal te zijn. We zijn toch geen sinterklaas en kleine kinderen meer? Op de blaren zitten en heel gauw.
We zijn ook geen sinterklaas he een keer moet het genoeg zijn. De toko voor 2 jaar sluiten lijkt me wel een goed lesje.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 14:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij Verstegen hebben ze de wettelijke toegestane grenswaarden overstegen
Vertel mij wat 😱quote:Groot alarm in het kruidenrek
Daar gaat het helemaal niet over. Het gaat over Europese richtlijnen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 14:23 schreef Scjvb het volgende:
Ben in dezen van mening dat, net als bij andere vormen van 'schadelijke invloeden', veel van zulk ongemak door ziekte te maken heeft met ontvankelijkheid of vatbaarbaarheid daarvoor. Dat zou gelden bij verreweg de meeste aangedane personen als gevolg hiervan.
M.a.w. zou kunnen worden gezegd dat een overgrote meerderheid hier geen last van ondervindt. Er zullen helaas te allen tijde stoffen of aan producten toegevoegde middelen zijn waarop allergische reacties volgen, of erger.
Men loopt soms ook wel eens gezondheidsklachten op die vermoedelijk zijn veroorzaakt na het een en ander te hebben genuttigd o.i.d., waarvoor weinig tot zelfs geen verklaringen voorhanden zijn en waarbij het slechts een enkeling betreft.
Helaas valt lang niet alles zodanig te managen dat alle problemen uit de wereld gebannen kunnen worden!
Dat, en de meesten consumenten be like: 't mag niks kostenquote:
* Perox trekt Hiddendoe aan het jasje en wijstquote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet over. Het gaat over Europese richtlijnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles zo goedkoop mogelijk en dan zit je met die kutfiets opgescheept van de neuspeuterende vrachtwagenchauffeur en zijn huiduitslagvrouwtje.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat, en de meesten consumenten be like: 't mag niks kosten.
Ondertussen jezelf en de planeet vergiftigen.
Nou dat is ook al niet meer zo. Wel eens een busje witte peper gekocht onlangs?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:38 schreef Perox het volgende:
[..]
* Perox trekt Hiddendoe aan het jasje en wijst
Kijk, daar heb je er zo eentjeJe fasniceert me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus leg uit wat je bedoeldt.
Nou iemand (hierboven) bedoelt "Gezondheidsrisico’s hangen af van persoonlijke vatbaarheid en zijn nooit volledig uit te sluiten." maar typt vervolgens een heel wollig verhaal. Nog een geluk dat er geen overdaad aan smilies bij komt.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je fasniceert me.
Dus leg uit wat je bedoeldt.
Nee, maar als ik dat wel had gedaan dan was me waarschijnlijk niks opgevallen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:40 schreef Perox het volgende:
[..]
Nou dat is ook al niet meer zo. Wel eens een busje witte peper gekocht onlangs?
Ja ik snap dat eerste wel. Ik koop vaak bij de Ekoplaza of biologisch bij de Appie maar het is teringduur.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is dat diezelfde beschaafdheid waar een zekere gebruiker met een Amerikaanse naam ook zo goed in is?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:47 schreef Perox het volgende:
[..]
Nou iemand (hierboven) bedoelt "Gezondheidsrisico’s hangen af van persoonlijke vatbaarheid en zijn nooit volledig uit te sluiten." maar typt vervolgens een heel wollig verhaal. Nog een geluk dat er geen overdaad aan smilies bij komt.
Om kort te gaan, deze meneer hierboven wil je duidelijk maken dat er wel gewoon verdiend moet worden, en dat nevenschade er nou eenmaal bij hoort, en dat je niet zo moet zeuren. Maar hij is heul beschaafd dus hij zegt het heul beschaafd.
Dit is typisch iemand die de door jouw bedoelde religie vertegenwoordigt.
Voor het stempeltje biologisch mag je ook bestrijdingsmiddelen gebruiken. De lijst is wel wat kleiner. M'n vrouw waste de groenten niet, want het was toch veilig. Nou nee.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |