abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220829704
quote:
Ik ben gelukkig niet verankerd
Soms woon ik hier, soms leef ik daar
Ik heb m'n leven niet verkankerd
Ik heb geen bezit en geen bezwaar
Ramses Shaffy staat hier op, een (piepjonge) collega schrikt hier van het woord 'verkankerd'. Ik probeer uit te leggen wat het woord inhoudt en dat die lading die het woord kanker heeft niet van alle tijden is, en je het in de context van de tekst moet begrijpen. Dovemansoren.

Ik heb een Asterix en Obelix thuis, waarin Asterix het over de piraten heeft en ze 'kankerpitten' noemt. Een term waar niet zo veel mis mee is, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat niet zo ervaren.

Ik vind het woord 'kanker' een mooi voorbeeld van hoe een functioneel woord ten onrechte niet meer gebruikt kan worden zonder dat mensen het lastig vinden, en ik vind dat eigenlijk wel jammer, want de term kan heel versatiel gebruikt worden en geeft dingen een goede contextuele lading. Maar ja, het gaat al gauw over de ziekte of het schelden, dus ik denk dat er geen weg terug meer is.

Vind jij dat bijvoorbeeld mijn voorbeelden van die plaat van Shaffy en Asterix en Obelix nog kunnen? Of moeten we dit soort dingen niet meer willen om de jeugd niet te verwarren? Want schelden met kanker is wel echt ontzettend lelijk. Maar kanker is ook een proces, iets wat kan plaatsvinden, en heeft zo ook gewoon een onschuldige betekenis in de taal.

#jesuiskanker
-nee-
pi_220829759
Ik heb geen probleem met het woord kanker in welke betekenis dan ook.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220829763
Het zal in herdrukken ofzo wel veranderd worden. Geniepige vorm van geschiedsvervalsing.

Zelfde met het woord neger.
pi_220829803
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 08:43 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ramses Shaffy staat hier op, een (piepjonge) collega schrikt hier van het woord 'verkankerd'. Ik probeer uit te leggen wat het woord inhoudt en dat die lading die het woord kanker heeft niet van alle tijden is, en je het in de context van de tekst moet begrijpen. Dovemansoren.

Ik heb een Asterix en Obelix thuis, waarin Asterix het over de piraten heeft en ze 'kankerpitten' noemt. Een term waar niet zo veel mis mee is, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat niet zo ervaren.

Ik vind het woord 'kanker' een mooi voorbeeld van hoe een functioneel woord ten onrechte niet meer gebruikt kan worden zonder dat mensen het lastig vinden, en ik vind dat eigenlijk wel jammer, want de term kan heel versatiel gebruikt worden en geeft dingen een goede contextuele lading. Maar ja, het gaat al gauw over de ziekte of het schelden, dus ik denk dat er geen weg terug meer is.

Vind jij dat bijvoorbeeld mijn voorbeelden van die plaat van Shaffy en Asterix en Obelix nog kunnen? Of moeten we dit soort dingen niet meer willen om de jeugd niet te verwarren? Want schelden met kanker is wel echt ontzettend lelijk. Maar kanker is ook een proces, iets wat kan plaatsvinden, en heeft zo ook gewoon een onschuldige betekenis in de taal.

#jesuiskanker
Mensen die overal aanstoot aan nemen :')
  maandag 18 mei 2026 @ 09:08:55 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220829942
"Maar mijn vader/moeder/oma heeft kanker gehad en is daaraan doodgegaan ja! :'( "

Deze opmerking heb ik ook nooit begrepen.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220829955
quote:
15s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:08 schreef junkiesietze het volgende:
"Maar mijn vader/moeder/oma heeft kanker gehad en is daaraan doodgegaan ja! :'( "

Deze opmerking heb ik ook nooit begrepen.
Ëën van mijn beste vrienden is een kankerlijer dus ik mag het gewoon zeggen maar ja, mensen nemen er wel vanwege die reden aanstoot aan. Het heeft iets pathetisch, maar die zienswijze wordt in de maatschappij wel breed gedragen. Dat gaan we in het gebruik wel terug zien.
-nee-
pi_220830081
Ik vind het vooral triest dat men het nodig vindt om het woord kanker in de negatieve context te gebruiken.

Doe je dat, dan weet ik dat je vocabulair van een triest niveau is en ik jou verder niet serieus hoef te nemen.
  maandag 18 mei 2026 @ 10:03:44 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220830204
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vind het vooral triest dat men het nodig vindt om het woord kanker in de negatieve context te gebruiken.
Inderdaad. Terwijl juist kanker zo mooi, wenselijk en poetisch is blijven mensen maar steeds doen alsof het iets negatiefs is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220830213
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Inderdaad. Terwijl juist kanker zo mooi, wenselijk en poetisch is blijven mensen maar steeds doen alsof het iets negatiefs is.
Kanker is mooi, kanker is prachtig, dankzij kanker wordt statistisch gezien één van mijn kinderen niet ouder dan tachtig.

Maar zonder dollen, schelden met kanker is niet best. Maar soms doet iemand het satirisch juist om die reden, en dan kan het wel goed klinken.
-nee-
  maandag 18 mei 2026 @ 10:13:06 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220830229
Je collega moet gewoon wat meer taalkundige lessen nemen voor hij/zij dit oordeelt velt.
Komt redelijk stupide over zo

Denkt diegene net zo over het woord verpesten? Zelfde soort herkomst en gebruik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220830246
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Inderdaad. Terwijl juist kanker zo mooi, wenselijk en poetisch is blijven mensen maar steeds doen alsof het iets negatiefs is.
Ga weg met je cynisme; je weet dondersgoed wat ik bedoel.
pi_220830252
quote:
9s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:07 schreef Marsenal het volgende:
Maar zonder dollen, schelden met kanker is niet best. Maar soms doet iemand het satirisch juist om die reden, en dan kan het wel goed klinken.
Kun jij één voorbeeld noemen waarbij dit van toepassing is?
  maandag 18 mei 2026 @ 10:17:38 #13
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220830253
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:13 schreef Molo het volgende:
Je collega moet gewoon wat meer taalkundige lessen nemen voor hij/zij dit oordeelt velt.
Komt redelijk stupide over zo

Denkt diegene net zo over het woord verpesten? Zelfde soort herkomst en gebruik
Eens, maar hordes mensen kunnen dit onderscheid al tijden niet meer maken helaas.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  maandag 18 mei 2026 @ 10:18:48 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220830256
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:13 schreef Molo het volgende:
Je collega moet gewoon wat meer taalkundige lessen nemen voor hij/zij dit oordeelt velt.
Komt redelijk stupide over zo

Denkt diegene net zo over het woord verpesten? Zelfde soort herkomst en gebruik
Maar de pest komt nog nauwelijks voor. Dat kun je van kanker niet zeggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220830262
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Kun jij één voorbeeld noemen waarbij dit van toepassing is?
Notes mogen niet geopenbaard.

Maar zonder dollen, tuurlijk is het lelijk om met kanker te schelden. Maar ik vind er ook niet zo veel van. Of je nou scheldt met kut of kanker, dat is mij echt om het even. In mijn ongeving doen volwassenen zoiets niet, daar wordt niet gescholden op die manier.

Op het internet en hier op fok mag iedereen wel z'n gang gaan, heb ik geen last van verder.
-nee-
  maandag 18 mei 2026 @ 10:22:54 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220830283
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:19 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Notes mogen niet geopenbaard.

Maar zonder dollen, tuurlijk is het lelijk om met kanker te schelden. Maar ik vind er ook niet zo veel van. Of je nou scheldt met kut of kanker, dat is mij echt om het even. In mijn ongeving doen volwassenen zoiets niet, daar wordt niet gescholden op die manier.

Op het internet en hier op fok mag iedereen wel z'n gang gaan, heb ik geen last van verder.
Schelden met kanker wordt op FOK! niet getolereerd. Dat is althans de regel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220830289
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Schelden met kanker wordt op FOK! niet getolereerd. Dat is althans de regel.
Nou, lijkt me prima.
-nee-
pi_220830301
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:19 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Notes mogen niet geopenbaard.

Maar zonder dollen, tuurlijk is het lelijk om met kanker te schelden. Maar ik vind er ook niet zo veel van. Of je nou scheldt met kut of kanker, dat is mij echt om het even. In mijn ongeving doen volwassenen zoiets niet, daar wordt niet gescholden op die manier.

Op het internet en hier op fok mag iedereen wel z'n gang gaan, heb ik geen last van verder.
Dus je kan geen concreet voorbeeld noemen, maar vindt wel dat het in sommig situaties goed klinkt.

Het wordt er niet duidelijker op.
pi_220830308
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 08:43 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ramses Shaffy staat hier op, een (piepjonge) collega schrikt hier van het woord 'verkankerd'. Ik probeer uit te leggen wat het woord inhoudt en dat die lading die het woord kanker heeft niet van alle tijden is, en je het in de context van de tekst moet begrijpen. Dovemansoren.

Ik heb een Asterix en Obelix thuis, waarin Asterix het over de piraten heeft en ze 'kankerpitten' noemt. Een term waar niet zo veel mis mee is, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat niet zo ervaren.

Ik vind het woord 'kanker' een mooi voorbeeld van hoe een functioneel woord ten onrechte niet meer gebruikt kan worden zonder dat mensen het lastig vinden, en ik vind dat eigenlijk wel jammer, want de term kan heel versatiel gebruikt worden en geeft dingen een goede contextuele lading. Maar ja, het gaat al gauw over de ziekte of het schelden, dus ik denk dat er geen weg terug meer is.

Vind jij dat bijvoorbeeld mijn voorbeelden van die plaat van Shaffy en Asterix en Obelix nog kunnen? Of moeten we dit soort dingen niet meer willen om de jeugd niet te verwarren? Want schelden met kanker is wel echt ontzettend lelijk. Maar kanker is ook een proces, iets wat kan plaatsvinden, en heeft zo ook gewoon een onschuldige betekenis in de taal.

#jesuiskanker
Ja, vind ik wel. Want in deze context is het geen toewensen van een ziekte.
pi_220830309
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus je kan geen concreet voorbeeld noemen, maar vindt wel dat het in sommig situaties goed klinkt.

Het wordt er niet duidelijker op.
Joh, ik kan wel een concreet voorbeeld geven maar aan je houding is te merken dat je dat toch allemaal niks gaat vinden en het is ook offtopic dus ik denk dat je het hier even moet loslaten.
-nee-
pi_220830323
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:28 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Joh, ik kan wel een concreet voorbeeld geven maar aan je houding is te merken dat je dat toch allemaal niks gaat vinden en het is ook offtopic dus ik denk dat je het hier even moet loslaten.
:{
pi_220830324
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, vind ik wel. Want in deze context is het geen toewensen van een ziekte.
Vind ik ook. Maar dan, de glijdende schaal: vind je dat je moet kunnen zeggen, 'joh, deze situatie is echt helemaal verkankerd' en verder nog: 'dit is echt een enorme kankerzooi geworden'. Beiden vind ik geen probleem. Maar zeker die tweede zou ik me niet op laten betrappen, ik denk dat veel mensen dat echt een stuk onprettiger vinden dan bijvoorbeeld het woord 'kutzooi'.
-nee-
  maandag 18 mei 2026 @ 10:33:43 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220830342
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:24 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nou, lijkt me prima.
Je collega is piepjong, zeg je?

Je zou eens door zijn ogen moeten kijken naar liedteksten van tien, twintig jaar voor zijn geboorte (jaren ‘70). Hij kent dat genre waarschijnlijk totaal niet. Ik kan me best voorstellen dat dat een soort cultuurschok geeft.

Deze schoot me te binnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220830353
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
:{
Nou vooruit, een voorbeeld:
Een aflevering van Heel Holland Bakt, een seizoen lang gekeutel met ouwe mensjes en bakkende lifecoaches, spruitjeslucht tot en met. En dan komt in de finale een kandidaat met een rommelig misbaksel, compleet onder het gebruikelijke niveau. Andre van Duin stottert wat, en vraagt dan aan de vrouw naast hem, 'Janny, wat vind jij er nou van?' En dat Janny dan diep zucht en uit het niets zegt 'André, het is gewoon een kankerzooi geworden.'

Omdat het zó absurd en out of character is, vind ik het weer grappig en daardoor ook geoorloofd. Alles voor de humor. Dat soort situaties.
-nee-
pi_220830362
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je collega is piepjong, zeg je?

Je zou eens door zijn ogen moeten kijken naar liedteksten van tien, twintig jaar voor zijn geboorte (jaren ‘70). Hij kent dat genre waarschijnlijk totaal niet. Ik kan me best voorstellen dat dat een soort cultuurschok geeft.

Deze schoot me te binnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Robert Long, toch? Dat zijn inderdaad teksten van een vrije denker. Inderdaad lastiger voor mensen onder de dertig, denk ik ja. Ik ga deze collega straks wel even trakteren op een playlistje :7
-nee-
pi_220830397
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:36 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nou vooruit, een voorbeeld:
Een aflevering van Heel Holland Bakt, een seizoen lang gekeutel met ouwe mensjes en bakkende lifecoaches, spruitjeslucht tot en met. En dan komt in de finale een kandidaat met een rommelig misbaksel, compleet onder het gebruikelijke niveau. Andre van Duin stottert wat, en vraagt dan aan de vrouw naast hem, 'Janny, wat vind jij er nou van?' En dat Janny dan diep zucht en uit het niets zegt 'André, het is gewoon een kankerzooi geworden.'

Omdat het zó absurd en out of character is, vind ik het weer grappig en daardoor ook geoorloofd. Alles voor de humor. Dat soort situaties.
Bedankt voor het voorbeeld. Maar ik vind het een staat van onvermogen op (literair) taalgebied.
pi_220830416
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Bedankt voor het voorbeeld. Maar ik vind het een staat van onvermogen op (literair) taalgebied.
Daar was ik al bang voor!
-nee-
pi_220830423
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Daar was ik al bang voor!
Sorry voor de afwijkende mening. :{
pi_220830430
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Sorry voor de afwijkende mening. :{
Dit geeft niks maar hoopte gewoon je nog aan het lachen te maken!
-nee-
  maandag 18 mei 2026 @ 11:03:43 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220830503
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:36 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nou vooruit, een voorbeeld:
Een aflevering van Heel Holland Bakt, een seizoen lang gekeutel met ouwe mensjes en bakkende lifecoaches, spruitjeslucht tot en met. En dan komt in de finale een kandidaat met een rommelig misbaksel, compleet onder het gebruikelijke niveau. Andre van Duin stottert wat, en vraagt dan aan de vrouw naast hem, 'Janny, wat vind jij er nou van?' En dat Janny dan diep zucht en uit het niets zegt 'André, het is gewoon een kankerzooi geworden.'

Omdat het zó absurd en out of character is, vind ik het weer grappig en daardoor ook geoorloofd. Alles voor de humor. Dat soort situaties.
Ik vind het wel grappig, omdát het zo out of character is, niet per se om het gebruik van het woord kanker.

Zelf ben ik bewust van het doseren. De ‘sterke woorden’ gebruik ik schaars, dan hebben ze tenminste echt impact.

In GC is zo’n reeks over tenenkrommende taalfouten en een over zaken waar je je ‘dood’ aan ‘ergert’. Ik zie echt zelden een taalmisser die in mijn ogen de term tenenkrommend waard is of iets wat het waard is om je dood aan te ergeren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220830543
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind het wel grappig, omdát het zo out of character is, niet per se om het gebruik van het woord kanker.

Zelf ben ik bewust van het doseren. De ‘sterke woorden’ gebruik ik schaars, dan hebben ze tenminste echt impact.

In GC is zo’n reeks over tenenkrommende taalfouten en een over zaken waar je je ‘dood’ aan ‘ergert’. Ik zie echt zelden een taalmisser die in mijn ogen de term tenenkrommend waard is of iets wat het waard is om je dood aan te ergeren.
Nee, precies. Het woord kanker an sich is niks grappigs aan, maar de situatie kan het gebruik via humor 'geoorloofd' maken.

Je echt aan taal ergeren heeft inderdaad niet veel zin, daarvoor is het allemaal te tijdelijk en te vloeibaar.

Behalve foutief gebruik van het woord letterlijk. Dat zou bestraft moeten worden met een nekschot.
-nee-
  maandag 18 mei 2026 @ 11:16:12 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220830580
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ga weg met je cynisme; je weet dondersgoed wat ik bedoel.
Is niet cynisme. Is correctie op je rare taalgebruik
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220830628
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Is niet cynisme. Is correctie op je rare taalgebruik
Dat was het dus wel. Anders had je ook op een normale manier kunnen aangeven dat (het gebruik van het woord) kanker per definitie altijd negatief is.
pi_220830905
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vind het vooral triest dat men het nodig vindt om het woord kanker in de negatieve context te gebruiken.
Nou ja ik hoor ook wel eens dat dingen "kankerleuk" of "kankerlekker" zijn. Mag dat wel?
  maandag 18 mei 2026 @ 12:13:29 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220830930
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat was het dus wel. Anders had je ook op een normale manier kunnen aangeven dat (het gebruik van het woord) kanker per definitie altijd negatief is.
Ik vermoed dat woord sarcasme passender is. Cynisme heeft best wel een specieke betekenis
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220830984
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:10 schreef Farenji het volgende:

[..]
Nou ja ik hoor ook wel eens dat dingen "kankerleuk" of "kankerlekker" zijn. Mag dat wel?
Wel als je niet serieus genomen wil worden.
  maandag 18 mei 2026 @ 16:32:26 #37
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220833520
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vind het vooral triest dat men het nodig vindt om het woord kanker in de negatieve context te gebruiken.

Je hebt helemaal gelijk, weg met dat negatieve gedoe. Kanker moet weer leuk worden
Laffe huichelaar
pi_220833571
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, weg met dat negatieve gedoe. Kanker moet weer leuk worden
Breng de leuk in leukemie weer terug
Twiddel
pi_220833583
Ik ben er vrij simpel in, er is niks Nederlandse als schelden met ziektes.
Mensen willen altijd "terug naar traditionele waardes" toch? Laat er nou niks meer Hollands zijn dan een potje ziekte schelden.
Kanker, tyfus, cholera, aids, tering, ..lijer, debiel, gestoord, pest en vul nog maar even aan.

Er sterven ook elk jaar heel veel mensen aan verstikking en toch hoor ik niemand dat je niet mag zeggen "stik er maar in"
Twiddel
  maandag 18 mei 2026 @ 16:53:12 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220833595
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:51 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben er vrij simpel in, er is niks Nederlandse als schelden met ziektes.
Mensen willen altijd "terug naar traditionele waardes" toch? Laat er nou niks meer Hollands zijn dan een potje ziekte schelden.
Kanker, tyfus, cholera, aids, tering, ..lijer, debiel, gestoord, pest en vul nog maar even aan.

Er sterven ook elk jaar heel veel mensen aan verstikking en toch hoor ik niemand dat je niet mag zeggen "stik er maar in"
Ik kan best iets hebben tegen overmatig schelden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220833601
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik kan best iets hebben tegen overmatig schelden.
Oh zeker hoor. Sommige denken ook extra cool te zijn om in elke zin een scheldwoord te verwerken. Altijd een beetje cringe dat soort mensen maar soms is het een fase.
Twiddel
pi_220833768
quote:
Of moeten we dit soort dingen niet meer willen om de jeugd niet te verwarren?
Ik vind dat we de jeugd juist maximaal moeten verwarren. Daar leren ze nadenken van.
#jesuisdada

Verder vind ik schelden met ziektes nogal armetierig. Er zijn veel welbespraaktere manieren om mensen te beledigen. Persoonlijk vind ik het het leukst wanneer mensen niet in de gaten hebben dat ze beledigd worden.

Het grappigste scheldwoord dat ik ooit ben tegengekomen is 'bankblokhoofd' wat een prepubertje in het zwembad boos toevoegde aan een ander prepubertje dat hem in het water had geduwd. Geen idee wat het betekent.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220835685
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:32 schreef timmmmm het volgende:
Ga ergens anders 'lollig' doen.
  maandag 18 mei 2026 @ 22:16:12 #44
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220835991
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 21:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ga ergens anders 'lollig' doen.
Of denk even na voor je wat post, je vloog wat uit de bocht
Laffe huichelaar
pi_220837046
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:16 schreef timmmmm het volgende:

Ga ergens anders 'lollig' doen, vooral als het letterlijk je enige bijdrage in dit hele topic is.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 09:15:12 #46
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220837512
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 08:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ga ergens anders 'lollig' doen, vooral als het letterlijk je enige bijdrage in dit hele topic is.

Je kan nog een keer hetzelfde reageren, maar het blijft staan dat je daar wat uit de bocht vloog.

Als je liever wil dat ik helemaal los ga omdat je zo dom bent te denken dat kanker ooit positief kan zijn, kan ik dat ook doen. Maar ik dacht zo vriendelijk te zijn dat op een luchtige manier aan te kaarten. Jammer dat dat te hoog gegrepen is, maar wellicht begrijp je het dan op deze manier.
Laffe huichelaar
pi_220837564
Het kan gebeuren dat in emotie dat woord eruit schiet, ik betrap mezelf daar ook wel eens op maar let er zeker wel op dat woord niet te gebruiken.
Had ooit een vriendin uit Den Haag die het bijna in elke zin gebruikte, ja zo praten wij nu eenmaal in Den Haag was haar uitleg over het gebruik van dat woord
pi_220838186
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 09:15 schreef timmmmm het volgende:
Ben je echt zo hardleers? Voor de derde keer: ga ergens anders 'lollig' doen.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:28:55 #49
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220839824
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 10:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ben je echt zo hardleers? Voor de derde keer: ga ergens anders 'lollig' doen.
Ik vraag me wel af wat je onder lollig verstaat. Jammer dat je zo slecht tegen kritiek kan, misschien is een discussieforum niet de juiste plek voor je
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')