Precies, moet je ermee... Ik zou het gewoon lekker thuis draaien. Neem aan dat TS niet op 56k zit.quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er draaien bedrijven op kleinere servers
je zou zeggen dat het klauwen met geld kostquote:
Een hobby mag geld kosten toch?quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:31 schreef mschol het volgende:
[..]
je zou zeggen dat het klauwen met geld kost
aan de andere kant, hobbys kosten geld
Huurt je vader een concertzaal af als ie een beetje wil spelen met zichzelf?quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:03 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Een hobby mag geld kosten toch?
Aan mijn vader stel ik ook geen vragen die een gitaar van 700 euro koopt.
Je moet doen wat je leuk vind.
oh ja hoor absoluutquote:Op donderdag 28 mei 2026 14:03 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Een hobby mag geld kosten toch?
Je moet doen wat je leuk vind.
mag toch hopen dattie dat al doetquote:Op donderdag 28 mei 2026 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je zou natuurlijk je eigen virtuele servers kunnen gaan draaien op die bare metal
Proxmoxquote:
Euh ja, dat postte je eerder alquote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:13 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Proxmox
Ik had er eerst Hyper-V op gegooid, maar helaas draait OPNsense dan niet goed.
Wat gebruik je precies op die Debian 13 bak?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 15:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Euh ja, dat postte je eerder al
Ik was groot fan van VMWare Esx/i, maar dankzij Broadcom is dat niet meer te betalen. En voor versie 8 is het niet meer zo leuk om het te hacken dat sata ssd en oude cpu's ook blijven werken.
Hyper-V ... werkt... en dat is het dan ook wel een beetje. Maar licentiewijs wel ok.
Proxmox heb ik in het verleden wel eens mee gestoeid, maar vond vooral het stukken minder makkelijk dan de webgui van Vmware. Vandaag de dag heb ik niet echt thuis een 24/7 VM omgeving nodig, want stroom kost duur.
Tegenwoordig doet een opgeknapte Lenovo Thinkcentre Tiny met Debian 13 het 24/7 werk voor zo'n 3 a 4 watt over de hele dag.
Headless servertje met PiHole, Samba (mini NAS), Navidrome, Webmin en Transmission. Meeste werk doe ik via Putty SSH, maar webmin is soms handig. Alleen intern of via vpn te benaderen. Zwaar geoptimaliseerd om zoveel mogelijk energie te besparen, maar wel burst performance als het nodig is. Daar hielp AI me een handje mee, want ik ben geen Linux guru, al kostte dat wel heel veel tijd en moeite om die AI de juiste richtingen in te krijgen. Interessante scripts and automatisering. Wel veel geleerd over cpu C states en zo.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:09 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Wat gebruik je precies op die Debian 13 bak?
Ik heb vroeger gewerkt bij TransIP. Wat een verschrikkelijk zaadbedrijf is dat zeg.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 06:37 schreef raptorix het volgende:
Overigens een VPS bij transip gehuurt, geloof 15 euro per maand, ben al 20 jaar klant bij ze en nog nooit een probleem gehad of niet goed geholpen met een vraag.
Mjah dat zie je vaker dat intern minder leuk is maar dat ze wel goed voor hun klanten zorgen, komt vaak ook als je als bedrijf door moet groeien en meer commercieel worden.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 10:21 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik heb vroeger gewerkt bij TransIP. Wat een verschrikkelijk zaadbedrijf is dat zeg.
Ik hoef helemaal niks van die gasten, al kreeg ik geld toe!
Over het algemeen wel, maar ik heb ook iemand gezien bij de ingang wiens onderneming al een week plat lag doordat er niet gereageerd werd.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 10:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah dat zie je vaker dat intern minder leuk is maar dat ze wel goed voor hun klanten zorgen, komt vaak ook als je als bedrijf door moet groeien en meer commercieel worden.
Ik heb echt altijd binnen een kwartier antwoord.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 10:33 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Over het algemeen wel, maar ik heb ook iemand gezien bij de ingang wiens onderneming al een week plat lag doordat er niet gereageerd werd.
Maar dat is natuurlijk weer een uiterste.
Ligt aan het probleem dat je hebtquote:Op dinsdag 16 juni 2026 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb echt altijd binnen een kwartier antwoord.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |