k heb tot nu toe alles gedaan met een simpele boorhamer van HBM . Ding doet goed werk !quote:Op zondag 17 mei 2026 10:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Dapper hoor! Met welk hulpwerktuig haal je 't eruit (de cementdeklaag)? Wat vinden je vrouw&kinderen er van??
Waarom doe je het zelf? Vloerverwarming laten leggen is nou niet heel duur ofzoquote:Op zondag 17 mei 2026 12:34 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
k heb tot nu toe alles gedaan met een simpele boorhamer van HBM . Ding doet goed werk !
Ik woon alleen (m'n schoonouders konden geen kinderen krijgen) en zelf heb ik geen kinderen (voor zover ik weet)
De vloerverwarming leggen ga ik ook niet zelf doen. Het (enigszins met beleid) verwijderen van de vloerlagen zou behoorlijk in de papieren gaan lopen (paar slopers een prijsopgaaf laten doen. Zat al gauw tegen de ¤3000 aan te kijken)quote:Op zondag 17 mei 2026 12:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Waarom doe je het zelf? Vloerverwarming laten leggen is nou niet heel duur ofzo
Bijzonder. Ik heb een woonkamer 2 x zo groot als die van jou laten slopen, afvoeren etc voor ¤750quote:Op zondag 17 mei 2026 12:36 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
De vloerverwarming leggen is ook niet het probleem. Het (enigszins met beleid) verwijderen van de vloerlagen zou behoorlijk in de papieren gaan lopen (paar slopers een prijsopgaaf laten doen. Zat al gauw tegen de ¤3000 aan te kijken)
Je benadrukt nogmaals de isolatie onder de vloer. Bedoel je dan op de betonplaten, onder de vloerverwarming? of echt ónder de vloer (dus in de kruipruimte).quote:Op zondag 17 mei 2026 09:31 schreef Estate2 het volgende:
Dat klinkt goed ja. Wij hebben de vloerverwarming ook direct in de beton vloer, duurt wat langer om op gang te komen met verwarmen maar dan is het ook gelijkmatig en zuinig stoken. Als je isolatie onder de vloer maar op orde is.
Je hebt al die balletjes. Twee x isoleren slaat nergens opquote:Op zondag 17 mei 2026 12:38 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Je benadrukt nogmaals de isolatie onder de vloer. Bedoel je dan op de betonplaten, onder de vloerverwarming? of echt ónder de vloer (dus in de kruipruimte).
Ik heb wel zitten kijken naar een reflecterende laag onder de netten/buizen. De vloervewarmingsboer geeft aan een 'gewoon' dekzeilachtig iets te gebruiken. Als er voldoende reden/meerwaarde is om daar een specifiek materiaal voor te gebruiken, dan ben ik zeker geïnteresseerd.
Heb je gelezen hoe de boel bij mij inelkaar zat? We weten het beide niet van elkaar, maar ik heb sterk de indruk dat de situaties niet vergelijkbaar zijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bijzonder. Ik heb een woonkamer 2 x zo groot als die van jou laten slopen, afvoeren etc voor ¤750
Zal mijn situatie even schetsen; Grote keramische tegels, daaronder soort cement, daaronder beton.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:39 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Heb je gelezen hoe de boel bij mij inelkaar zat? We weten het beide niet van elkaar, maar ik heb sterk de indruk dat de situaties niet vergelijkbaar zijn.
Dan is mijn indruk juist. Bedankt voor de toelichting.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zal mijn situatie even schetsen; Grote keramische tegels, daaronder soort cement, daaronder beton.
Maar zwart uiteraard niet witquote:Op zondag 17 mei 2026 12:40 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Dan is mijn indruk juist. Bedankt voor de toelichting.
Ja ok, die 21% is nog wel een verschil natuurlijk. Maar goed, voor 750 incl afvoeren, heb je een goeie deal gehad.quote:
Sloper uit Rotterdam. Mocht je nodig hebben heb ik zijn gegevensquote:Op zondag 17 mei 2026 12:42 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ja ok, die 21% is nog wel een verschil natuurlijk. Maar goed, voor 750 incl afvoeren, heb je een goeie deal gehad.
Tja, ik ben nou al bijna klaarquote:Op zondag 17 mei 2026 12:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Sloper uit Rotterdam. Mocht je nodig hebben heb ik zijn gegevens
Trouwens. Die balletjes liggen op de grond, om de kou tegen te houden.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je hebt al die balletjes. Twee x isoleren slaat nergens op
Nee isolatie is isolatie, als je een laag met balletjes oid hebt is dat prima en verwarm je niet de grond onder je huis.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:38 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Je benadrukt nogmaals de isolatie onder de vloer. Bedoel je dan op de betonplaten, onder de vloerverwarming? of echt ónder de vloer (dus in de kruipruimte).
Ik heb wel zitten kijken naar een reflecterende laag onder de netten/buizen. De vloervewarmingsboer geeft aan een 'gewoon' dekzeilachtig iets te gebruiken. Als er voldoende reden/meerwaarde is om daar een specifiek materiaal voor te gebruiken, dan ben ik zeker geïnteresseerd.
Ok. @archito zegt feitelijk het tegengestelde. Welkom bij een nieuwe aflevering van 'Wat is waar'quote:Op zondag 17 mei 2026 15:30 schreef Estate2 het volgende:
[..]
Nee isolatie is isolatie, als je een laag met balletjes oid hebt is dat prima en verwarm je niet de grond onder je huis.
De folie zal hooguit iets dampremmend zijn en er voor zijn dat de egalisatie het beste uit hard, en geen exttra isolatiewaarde hebben.
Het is waar dat je niet de grond onder je huis verwarmt, maar wel de luchtlaag tussen de vloer en de bolletjes. En aangezien een kruipruimte geventileerd moet zijn verlies je heel veel warmte.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:39 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ok. @:archito zegt feitelijk het tegengestelde. Welkom bij een nieuwe aflevering van 'Wat is waar'![]()
Goed punt.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:26 schreef archito het volgende:
[..]
Het is waar dat je niet de grond onder je huis verwarmt, maar wel de luchtlaag tussen de vloer en de bolletjes. En aangezien een kruipruimte geventileerd moet zijn verlies je heel veel warmte.
Bodemisolatie is vooral nuttig om de luchtvochtigheid omlaag te brengen en een klein beetje isolatie omdat de koude grond niet meer uitstraalt en droge lucht wat minder warmte opneemt.
Vloerisolatie isoleert vele malen beter.
Nee klopt, je past dan ook geen PE folie toe maar XPS platen. Je maakt dan in feite een zwevende dekvloer. Het hangt er vanaf hoe groot je pakketdikte wordt vanaf je huidige betonvloer. Hoe dik was de oude dekvloer, tegels, ondervloer en houten vloer?quote:Op zondag 17 mei 2026 16:29 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Goed punt.
Ik heb een rondje onderzoek gedaan, en voor zover ik kan zien is het niet gebruikelijk om de PE laag tussen de vloerverwarming in het beton, een isolerende werking te laten hebben.
Mijn vloerverwarmingsleverancier doet het normaal gesproken ook niet, maar dat zei hij NA dat ie een offerte had gedaan, dus ja...........
Totaal ruim 60mm. Ik wil weer naar dezelfde hoogte opbouwen, ivm werkhoogte keukenblad.quote:Op maandag 18 mei 2026 13:23 schreef archito het volgende:
[..]
Nee klopt, je past dan ook geen PE folie toe maar XPS platen. Je maakt dan in feite een zwevende dekvloer. Het hangt er vanaf hoe groot je pakketdikte wordt vanaf je huidige betonvloer. Hoe dik was de oude dekvloer, tegels, ondervloer en houten vloer?
Lekker klussen. Huis upgraden. Geld besparen. Trots zijn op jezelf.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:39 schreef Bart2002 het volgende:
Jezus tering en Mozes Kriebel. Waarom doen mensen zich dit zelf aan... Doet me altijd denken aan de leerzame film The Moneypit.
Thanks.quote:Op donderdag 11 juni 2026 22:29 schreef vigier het volgende:
Leuk om te volgen! En als je in de zomer gaat oefenen, dan weet je in ieder geval of je in de winter warme voeten gaat hebben
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |