abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220802990
quote:
Burgemeester Halsema wordt voorzitter van Pact of Free Cities

Burgemeester Femke Halsema wordt de eerste voorzitter van Pact of Free Cities. Dat is een internationaal samenwerkingsverband tussen vijftig steden om op te komen voor progressieve waarden en een tegengeluid wil bieden tegen nationaal populisme.


Pact of Free Cities werd in 2019 opgericht door de burgemeesters van Bratislava, Boedapest, Praag en Warschau. De deelnemende steden komen elk jaar samen. Deze week is die bijeenkomst in Bratislava, de hoofdstad van Slowakije.

Bij die bijeenkomst stemden alle leden van het stedennetwerk voor Femke Halsema als eerste voorzitter van het pact. "Ik ben vereerd en voel me heel verantwoordelijk om de positie en bekendheid van het pact verder te versterken", vertelt de burgemeester. "In de Verenigde Staten en in Europa, staat de lokale democratie in toenemende mate onder druk."

Met de ondertekening van tien Amerikaanse steden staat de teller nu op 50 steden. De deelnemende steden wisselen ideeën uit en geven elkaar ondersteuning. Zo liep Halsema vorig jaar nog mee in de verboden Pride-mars in de Hongaarse hoofdstad Boedapest. AT5 was er toen ook bij.

Volgend jaar vindt de bijeenkomst van Pact of Free Cities plaats in Amsterdam.
Zou het morele opperwezen doorhebben dat Amsterdam niet op het Amerikaanse continent ligt. Zou het morele opperwezen ook doorhebben dat ze óók burgemeester is voor de inwoners van haar stad die de progressive waarden waar zij voor meent op te moeten komen juist afkeuren? Met andere woorden, of ze even kan dimmen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:19:14 #2
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220803019
Van die vrije steden die onwelgevallige reclame-uitingen verbieden...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:21:09 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220803033
Populisme zoals naar een LGBTQ demonstratie in Hongarije gaan als stadsvertegenwoordiger en Zita Pels die met fuck ICE en Free Palestina loopt te virtue signallen?

Helemaal mee eens.
pi_220803036
Halsema moet zich bezig (gaan) houden met Amsterdam.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:29:29 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220803093
quote:
en een tegengeluid wil bieden tegen nationaal populisme.
Wat is dat nou met die denkfout dat populisme per se rechts is?
Wil je er wat tegen doen? Ga je werk dan eens doen! En dan ook stoppen met two tier politiek.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:30:28 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220803100
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:15 schreef Alpha0 het volgende:
Zou het morele opperwezen doorhebben dat Amsterdam niet op het Amerikaanse continent ligt.
40 van de 50 steden zijn Europees. Dus waarom heb je het over het Amerikaanse continent?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:31:44 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220803109
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:29 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wat is dat nou met die denkfout dat populisme per se rechts is?
Wil je er wat tegen doen? Ga je werk dan eens doen! En dan ook stoppen met two tier politiek.
Waar in het artikel staat dat het om rechts gaat? Ik zie dat nergens in het artikel. Er staat 'nationaal populisme'.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:35:27 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220803131
Top!

Halsema kan zich nu sterk gaan maken dat er voortaan in alle free cities jodenrazzia's gehouden kunnen komen.

#freePalestine
#goedBezig
#intifada
pi_220803133
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
40 van de 50 steden zijn Europees. Dus waarom heb je het over het Amerikaanse continent?
Omdat jij het artikel duidelijk niet goed gelezen hebt
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:37:02 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220803141
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waar in het artikel staat dat het om rechts gaat? Ik zie dat nergens in het artikel. Er staat 'nationaal populisme'.
Staat niet in het artikel. Dat klopt.

Maar dat is toch wel de consensus.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:39:37 #11
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220803162
quote:
"In de Verenigde Staten en in Europa, staat de lokale democratie in toenemende mate onder druk."
Bijvoorbeeld door burgemeesters die lak hebben aan democratisch tot stand gekomen wetgeving en hun eigen plan trekken? Treffend.
pi_220803169
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:19 schreef ACT-F het volgende:
Van die vrije steden die onwelgevallige reclame-uitingen verbieden...
Je bent vrij om ons welgevallige dingen te adverteren en zeggen!
pi_220803173
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:19 schreef ACT-F het volgende:
Van die vrije steden die onwelgevallige reclame-uitingen verbieden...
Dat is positief want progressiviteit. Ofzo.

Vrijheid van meningsuiting is er alleen voor mensen met de juiste mening. Daarom is dit pact van vrije steden er ook om tegen populisme te strijden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220803180
Wie heeft dit precies opgezet? Dit is een samenwerking die als doel heeft om de steden op een progressieve koers te houden.

Ik dacht de burger hoort te bepalen welke politieke richting een stad op moet? Dit lijkt een verkapte manier om de steden progressief te houden zelfs als de burger iets anders zou willen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:43:38 #15
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220803186
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:42 schreef Luckyseven het volgende:
Wie heeft dit precies opgezet? Dit is een samenwerking die als doel heeft om de steden op een progressieve koers te houden.

Ik dacht de burger hoort te bepalen welke politieke richting een stad op moet? Dit lijkt een verkapte manier om de steden progressief te houden zelfs als de burger iets anders zou willen.
Dit lijkt me meer een clubje mensen die elkaar vertelt hoe goed ze wel niet zijn. Aandoenlijk wel.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:46:53 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220803200
En ik mag aannemen dat Londonstan met Sadiq Khan ook wel mee mag doen met dit kliekje.

Gewoon weer een extra links clubje dat de huidige wereldorde nog een beetje extra kan beinvloeden en versterken.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:02:41 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220803303
Prima dat steden samen optrekken om een vuist te maken tegen de populistische spruitjeslucht uit de periferie.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:08:12 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220803330
En zijn er nog mensen die zich gaan bezig houden met die extra tien steden die hier gebouwd zouden worden?
  Redactie Sport vrijdag 15 mei 2026 @ 18:09:11 #19
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220803336
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Halsema moet zich bezig (gaan) houden met Amsterdam.
Zo’n verbond van steden lijkt me ook niet per se slecht voor Amsterdam. En om aan het hoofd te staan lijkt me ook een goede zaak.

Het is vast op zo’n wijze ingericht dat je ook nog naar de eigen stad kan kijken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 15 mei 2026 @ 18:09:35 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220803341
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:08 schreef Tengano het volgende:
En zijn er nog mensen die zich gaan bezig houden met die extra tien steden die hier gebouwd zouden worden?
Wat heeft Halsema met een D66 standpunt te maken?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220803350
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zo’n verbond van steden lijkt me ook niet per se slecht voor Amsterdam. En om aan het hoofd te staan lijkt me ook een goede zaak.

Het is vast op zo’n wijze ingericht dat je ook nog naar de eigen stad kan kijken.
Ongetwijfeld, maar Halsema is vooral in de media met dingen die niet direct met Amsterdam te maken hebben. Daarnaast is er in de stad zelf ook genoeg op te lossen. Ik vind het maar populistisch.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:12:00 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220803355
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat heeft Halsema met een D66 standpunt te maken?
We zitten momenteel in een situatie waarin het redelijk relevant is om resources aan te wenden om te proberen onze eigen problematiek op te lossen voordat we ons met luxebaantjes in het buitenland gaan bezighouden lijkt mij.
  Redactie Sport vrijdag 15 mei 2026 @ 18:12:44 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220803361
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, maar Halsema is vooral in de media met dingen die niet direct met Amsterdam te maken hebben. Daarnaast is er in de stad zelf ook genoeg op te lossen. Ik vind het maar populistisch.
Volgens mij zal een hoofdstad altijd wel op te lossen problemen hebben.

Of er in Amsterdam veel problemen te lang blijven liggen weet ik niet, ik woon immers zelf niet binnen de ring
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220803387
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Halsema moet zich bezig (gaan) houden met Amsterdam.
Aan de andere kant is het voor Amsterdam misschien niet eens slecht als ze zo veel mogelijk weg is.
Lekker vaak in het vliegtuig naar het land van Donald, ook goed voor het milieu.
-
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:18:11 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220803399
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Volgens mij zal een hoofdstad altijd wel op te lossen problemen hebben.

Of er in Amsterdam veel problemen te lang blijven liggen weet ik niet, ik woon immers zelf niet binnen de ring
Ik woon er wel. En er valt gewoon heel veel te verbeteren/repareren/op te lossen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')