Vandaag is het 15 mei. Normaalgesproken is het al vollop lente, maar helaas mocht dat niet zo zijn. Wat ik wel weet is dat het 10 jaar geleden prachtig weer was, m'n vader besloot om een bootje te varen terwijl er F1 was. Hij miste toen nog zelden races, maar dit was al heel lang gepland en lastig te verplaatsen. Goed, jammer dan.
Een weekje daarvoor kwam er nogal interessant nieuws naar buiten. Een jonge gast die nog maar net z'n rijbewijs had mocht op eens het stoeltje van een Rus overnemen bij een niet onaardig team in de Formule 1. Geruchten gaan dat ie daarna ook nog achter zijn vrouw aan ging, maar roddels mogen elders wel. Goed, terug naar 15 mei. Een kale man die zichzelf sinds die dag een orakel mag noemen bracht het mooi: "Die Rosberg die moet, die mag ook het risico nemen. Die Hamilton die moet. Dus dat wordt een clash, huppatee. En dan krijg je hem gewoon cadeau". Dit gaat natuurlijk over die geweldige dag op de dag af 10 jaar geleden.
Bekijk deze YouTube-videoEn wat gebeurde? Misschien wel de meest fantastische crash die ik ooit gezien heb in al die jaren dat ik F1 kijk
Bekijk deze YouTube-videoGevolgd door een zeer emotionele Olav Mol 66 rondjes later
Bekijk deze YouTube-video10 jaar straatfeest

En inmiddels 4 kampioenschappen en 71 overwinningen verder.