Zelfs op FOK! Staan de poorten open voor kansarmen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, shit. Daar is een plaats voor aangeboden door Danny....
Dat zit hier nu!
Ok dat is wel fors, dat helpt hopelijk iets.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:06 schreef Haags het volgende:
[..]
Was net op het rtl nieuws dat alle auto's die Loosdrecht in komen gecontroleerd worden, noodverordening, extra politie op de been etc..
2x een compleet vak van 1.200 man leeggemept waarin ook oudere mensen, vrouwen en kinderen stonden terwijl het afgedaan had kunnen worden door een mannetje of 10 mee te nemen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in het hedendaagse voetbal, maar eh, doel je dan op het spelen van wedstrijden zonder supporters?
En dat acht je 1) wenselijk, dat collectieve straffen, en 2) van eenzelfde orde (het ontzeggen van het toeschouwen van een voetbalwedstrijd versus het ontzeggen van asiel)?
Dat flikte de stomste (en slechtste) juffrouw op mijn basisschool ook ooit; niemand pauze omdat er twee zaten te klieren tijdens de les. Moeten we dat dan ook maar bij alles doen? Ook bij deze Loodrechters? Een paar stichtten een brand, dus daar moeten we iedere aanwezige voor verantwoordelijk houden én straffen?
Welke collectieve straffen stel je voor, voor de Loosdrechters die geen brand stichtten of naar geweld grepen, maar wel (eventjes) aanwezig waren?
Nee over dat ik dit steun. Want ben je niet zelf een beetje boos en constant steen en been aan het klagen als je dingen aan het verzinnnen bent, jochie?quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Welke claims?
Dat een aanzienlijk deel van FoK! al jarenlang vrijwel constant steen en been klaagt en boos doet over asielmigratie?
forum.fok.nl
Tada, aangetoond!
quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee over dat ik dit steun. Want ben je niet zelf een beetje boos en constant steen en been aan het klagen als je dingen aan het verzinnnen bent, jochie?
Zouden ze voor de instroom van "vluchtelingen" eigenlijk moeten doen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef spoilert het volgende:
Lekker dan, noodverordening, kan het dorp niet meer in zonder gecontroleerde te worden
Ergens gek dat er nergens een meldpunt van dit soort politiegeweld is. Voor de buitenwereld zijn het toch maar die domme voetbaltokkies die het er naar gemaakt hebben. Maar dit soort incidenten en voorvallen zorgt er ook voor dat de normale welwillende burger een schijthekel krijgt aan de politie. En dat is ontzettend zonde, maar helaas onomkeerbaar. Roept de politie dus ook grotendeels over zichzelf af.quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Maak je je geen zorgen, als Ajax supporter ook genoeg van dit soort shit meegemaakt. Agressieve honden even het lijntje laten vieren richting gezinnen enzo, hinderlijk en agressief in de weg staan, sfeertje bouwen om later ff lekker te kunnen matten. Want ja, he, je staat niet voor niets op je vrije zondagmiddag in de regen tussen dat stelletje kuthooligans. Dat je over het algemeen alleen vrienden en gezinnen ziet staan (Noord), maakt geen flikker uit, je wil matten.
Een dergelijke situatie was er ook in 2019 bij Ajax-Juve in de CL. Sinds dien is het wel ieeeets rustiger met gevallen van de ME.
Ik heb ook met enige regelmaat wel tussen de rellen gestaan, maar in Nederland maak je het er 99 van de 100 keer dan zelf wel naar. Buitenland (met name het zuiden) is het vaak een iets ander verhaal.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ergens gek dat er nergens een meldpunt van dit soort politiegeweld is. Voor de buitenwereld zijn het toch maar die domme voetbaltokkies die het er naar gemaakt hebben. Maar dit soort incidenten en voorvallen zorgt er ook voor dat de normale welwillende burger een schijthekel krijgt aan de politie. En dat is ontzettend zonde, maar helaas niet onomkeerbaar. Roept de politie dus ook grotendeels over zichzelf af.
Pas maar op, nu gaat @probeer beweren dat je geweld tegen de politie steunt. Omdat je het niet "moreel veroordeelt".quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ergens gek dat er nergens een meldpunt van dit soort politiegeweld is. Voor de buitenwereld zijn het toch maar die domme voetbaltokkies die het er naar gemaakt hebben. Maar dit soort incidenten en voorvallen zorgt er ook voor dat de normale welwillende burger een schijthekel krijgt aan de politie. En dat is ontzettend zonde, maar helaas onomkeerbaar. Roept de politie dus ook grotendeels over zichzelf af.
Weet niet precies hoe het werkt. Genk en feyenoord hadden beide geklaagd bij de utrechtse gemeente waarna een 'onderzoek' was gestart.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ergens gek dat er nergens een meldpunt van dit soort politiegeweld is. Voor de buitenwereld zijn het toch maar die domme voetbaltokkies die het er naar gemaakt hebben. Maar dit soort incidenten en voorvallen zorgt er ook voor dat de normale welwillende burger een schijthekel krijgt aan de politie. En dat is ontzettend zonde, maar helaas niet onomkeerbaar. Roept de politie dus ook grotendeels over zichzelf af.
Dus het kan wel.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef spoilert het volgende:
Lekker dan, noodverordening, kan het dorp niet meer in zonder gecontroleerde te worden
Apart dat ze dat nooit bij die asieloverlast invoeren.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Persbericht gemeente Wijdemeren:
Noodverordening en veiligheidsrisicogebied na ernstige ongeregeldheden in Loosdrecht
Apart dat ze dat bij een dorpje met man en macht willen handhaven, maar als je land met 1.000 man per week wordt overlopen, ze je zonder identiteit binnenlaten nu.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Persbericht gemeente Wijdemeren:
Noodverordening en veiligheidsrisicogebied na ernstige ongeregeldheden in Loosdrecht
De gemeente Wijdemeren neemt scherpe maatregelen naar aanleiding van de ernstige ongeregeldheden gisteravond bij het gemeentehuis in Loosdrecht. Op last van burgemeester Mark Verheijen wordt een noodverordening en een veiligheidsrisicogebied ingesteld om de openbare orde en veiligheid te bewaken.
Deze maatregelen zijn nodig nadat tijdens de demonstratie tegen de komst van een noodopvang op 12 mei fakkels en vuurwerk richting het gemeentehuis werden gegooid. Hierdoor ontstond brand in het struikgewas voor het gebouw. Op dat moment waren bewoners van de noodopvang en medewerkers van het COA in het gemeentehuis aanwezig. De brandweer werd in eerste instantie door actievoerders tegengehouden. Op last van de burgemeester heeft de Mobiele Eenheid (ME) het gebied rond het gemeentehuis ontruimd. Er zijn drie personen aangehouden.
Noodverordening en toegangsbeperking
In het gebied rond de Molenmeent, Van Ghentlaan en Oude Molenmeent geldt een noodverordening extra maatregelen om de openbare orde en veiligheid te bewaken. Deze maatregelen gelden van 13 tot en met 16 mei 2026 tussen 18.00 en 06.00 uur. Indien nodig kan deze periode worden verlengd.
In deelgebied A (specifiek de Rading vanaf de rotonde tot de Molenmeent, zie noodverordening voor kaart) geldt specifiek een toegangsbeperking: alleen mensen met een aantoonbaar redelijk doel mogen het gebied in.
In het hele veiligheidsrisicogebied (het grotere gebied B) is het verboden om gedrag te vertonen dat de openbare orde of veiligheid kan verstoren. Samenscholing in groepen van vier of meer personen is niet toegestaan als dit tot onrust kan leiden of wanneer de politie opdracht geeft om uiteen te gaan. Het meenemen van voorwerpen die kunnen worden gebruikt om de orde te verstoren, zoals stokken, stenen of wapens is verboden. Ook het bezit van zwaar vuurwerk en brandbare of brandversnellende middelen is niet toegestaan. Verder mogen personen in het gebied geen gezichtsbedekkende kleding dragen die identificatie belemmert. Aanwijzingen van de politie moeten direct worden opgevolgd. Binnen het veiligheidsrisicogebied kan preventief worden gefouilleerd op wapens.
Alle voertuigen die Loosdrecht in willen rijden worden door de politie gecontroleerd.
Deze maatregelen gelden van 13 tot en met 16 mei 2026 tussen 18.00 en 06.00 uur.
Veiligheidsrisicogebied
Voor een gedeelte van Wijdemeren (zie kaart) is een veiligheidsrisicogebied ingesteld. De officier van justitie heeft met deze aanwijzing ingestemd. Dit betekent onder meer dat op bevel van de officier van justitie de politie direct bevoegd is tot het preventief fouilleren van personen, de kleding, meegevoerde tassen en de daartoe gebruikte vervoermiddelen op de aanwezigheid van wapens.
Deze maatregel geldt van 13 tot en met 16 mei 2026 voor 24 uur per dag.
De gemeente en politie blijven de situatie de komende periode nauwlettend volgen en roepen op om zorgen en meningen vreedzaam en binnen de grenzen van de wet te uiten. Veiligheid en rust in Loosdrecht hebben op dit moment de hoogste prioriteit.
Ik steun geweld tegen de politie verre van. Mensen die dat doen mogen ze tot pulp slaan en ik laat er geen traan om. Maar de politie slaat er zelf ook graag op los wanneer er geen aanleiding is of wanneer situaties gaan zoals ze gaan. En dat kan gewoon niet. Ik heb de ME bij een voetbalwedstrijd eens een vrouw van 70+ zien meppen omdat ze niet door liep in de ogen van die mafkees. Die vrouw kon niet harder. Maar je kan ze in Nederland nooit meer aanwijzen of aanklagen want hoe weet je nog wie het was? In Duitsland hebben de ME’ers netjes nummers. Dus dan kun je bijvoorbeeld nummer 114 aanklagen voor buitenproportioneel geweld. Dat gaat hier dus niet.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Pas maar op, nu gaat @:probeer beweren dat je geweld tegen de politie steunt. Omdat je het niet "moreel veroordeelt".
quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zouden ze voor de instroom van "vluchtelingen" eigenlijk moeten doen.
Het kan blijkbaar wel dus.
Inderdaad, maak gewoon heel Nederland deelgebied A. Heel raar. Wij zijn altijd verteld dat muren optrekken niet mogelijk is, geen mens is illegaal etc. etc. Wat blijkt nou; het kan gewoon!quote:In deelgebied A (specifiek de Rading vanaf de rotonde tot de Molenmeent, zie noodverordening voor kaart) geldt specifiek een toegangsbeperking: alleen mensen met een aantoonbaar redelijk doel mogen het gebied in.
Dit is een andere discussie.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik steun geweld tegen de politie verre van. Mensen die dat doen mogen ze tot pulp slaan en ik laat er geen traan om. Maar de politie slaat er zelf ook graag op los wanneer er geen aanleiding is of wanneer situaties gaan zoals ze gaan. En dat kan gewoon niet. Ik heb de ME bij een voetbalwedstrijd eens een vrouw van 70+ zien meppen omdat ze niet door liep in de ogen van die mafkees. Die vrouw kon niet harder. Maar je kan ze in Nederland nooit meer aanwijzen of aanklagen want hoe weet je nog wie het was? In Duitsland hebben de ME’ers netjes nummers. Dus dan kun je bijvoorbeeld nummer 114 aanklagen voor buitenproportioneel geweld. Dat gaat hier dus niet.
Mwah. Mijn ervaring is andersquote:Op woensdag 13 mei 2026 18:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb ook met enige regelmaat wel tussen de rellen gestaan, maar in Nederland maak je het er 99 van de 100 keer dan zelf wel naar. Buitenland (met name het zuiden) is het vaak een iets ander verhaal.
In Ter Apel of Budel bijvoorbeeld...quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Apart dat ze dat nooit bij die asieloverlast invoeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |