abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220781487
Brand bij noodopvanglocatie Loosdrecht

LOOSDRECHT - Bij de tijdelijke noodopvang voor asielzoekers in het gemeentehuis in Loosdrecht is dinsdagavond brand ontstaan in de struiken voor het pand. Actievoerders hebben zich verzameld.
15 minuten geleden

Demonstranten hebben fakkels en vuurwerk op het terrein van het gebouw gegooid. Een brandende fakkel is op het dak gegooid. De brandweer is opgeroepen en er vliegt een helikopter boven het gebied. De ME is op grote schaal ingezet.

Er wordt al weken gedemonstreerd tegen de komst van een tijdelijke noodopvang in het pand aan de Rading. De eerste groep bewoners is dinsdag aan het einde van de ochtend aangekomen. In de opvanglocatie in het gemeentehuis van Wijdemeren zullen zeventig bewoners tijdelijk verblijven.

https://www.telegraaf.nl/(...)wezig/151480592.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220781490
Terrorisme is slecht.
pi_220781501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Terrorisme is slecht.
:')14.gif

No shit Sherlock.
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220781590
Asielminister keek ‘vol afschuw’ naar brandstichting Loosdrecht:

‘Heeft niks met demonstreren te maken’
Minister Bart van den Brink (Asiel, CDA) heeft ‘vol afschuw’ naar de beelden gekeken van de brandstichting bij een noodopvang voor asielzoekers in Loosdrecht op dinsdagavond. „Dit heeft helemaal niks meer met demonstreren te maken. Dit is geweld, intimidatie en bedreiging.”

https://www.ad.nl/politie(...)n-te-maken~a4f4aa99/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:34:29 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220781601
Ik zei het eerder al, en ook nu gaat de vlieger op: AZC-protesten zorgen doorgaans voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :') .
Huilen dan.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:35:11 #6
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220781608
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Terrorisme is slecht.
Klopt. De Nederlandse bevolking voorliegen, zorgen negeren, beweren dat je er wat aan gaat doen vanuit de nationale overheid en er niks aan doet en het vervolgens doordrukken dat het er toch komt terwijl niemand het wil is staatsterreur.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:35:53 #7
396550 Richestorags
pi_220781612
quote:
9s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:34 schreef Isdatzo het volgende:
Ik zei het eerder al, en ook nu gaat de vlieger op: AZC-protesten zorgen doorgaans voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :') .
Het vaker herhalen van een mantra maakt dat mantra niet ineens waar, dat weet je hopelijk wel toch?
pi_220781614
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Klopt. De Nederlandse bevolking voorliegen, zorgen negeren, beweren dat je er wat aan gaat doen vanuit de nationale overheid en er niks aan doet en het vervolgens doordrukken dat het er toch komt terwijl niemand het wil is staatsterreur.
Geweld aan het goedpraten Rich?
"Pools are perfect for holding water"
pi_220781615
quote:
"Huilen dan"
OH NOES!!!!1*&@@!!
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:37:52 #10
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220781626
quote:
Gewoonweg niet waar, aantal incidenten ligt tussen de 5.3x en 73x hoger (toename zit hem in de afkomst) vergeleken met de autochtone bevolking. En dat is gebaseerd op cijfers uit 2023, dus dat zal inmiddels hoger zijn.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:38:16 #11
396550 Richestorags
pi_220781633
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Geweld aan het goedpraten Rich?
Waar zie je mij geweld goedpraten? Ik geef aan dat de overheid aan staatsterreur doet.

Wat mensen als reactie daarop doen, is nog altijd hun eigen verantwoordelijkheid. Maar laten we niet doen alsof de staat geen rol heeft in dit dossier. Laten we het zo zeggen: het valt de staat aan te rekenen dat veel mensen dit als de enige oplossing zien / gaan zien. De staat kan ervoor zorgen dat er nul draagvlak is voor dit soort acties en dat iedereen het ermee eens is dat deze gasten worden weggebeukt door de ME. Dat draagvlak begint rap af te nemen.
  Forum Admin woensdag 13 mei 2026 @ 12:39:06 #12
35723 crew  GGMM
pi_220781640
Wat triest.

Hopelijk blijft het hierbij, maar die kans is natuurlijk klein zolang de overheid de wens van 99% van Nederland blijft negeren en dat soort mensen hierheen blijft halen en op elke hoek van de straat een AZC plaatst.
500-600K voor een eengezinswoning, oh ja kom maar met méér mensen! Je ziet de moedeloosheid toenemen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_220781643
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:39 schreef GGMM het volgende:
Wat triest.

Hopelijk blijft het hierbij, maar die kans is natuurlijk klein zolang de overheid de wens van 99% van Nederland blijft negeren en dat soort mensen hierheen blijft halen en op elke hoek van de straat een AZC plaatst.
500-600K voor een eengezinswoning, oh ja kom maar met méér mensen! Je ziet de moedeloosheid toenemen.
Niet liegen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:40:12 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220781647
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:37 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Gewoonweg niet waar, aantal incidenten ligt tussen de 5.3x en 73x hoger (toename zit hem in de afkomst) vergeleken met de autochtone bevolking. En dat is gebaseerd op cijfers uit 2023, dus dat zal inmiddels hoger zijn.
Oh, en ik maar denken dat asielzoekers minder vaak verdacht zijn van criminaliteit dan vergelijkbare groepen Nederlanders: https://www.adviesraadmig(...)de-feiten-op-een-rij
Huilen dan.
pi_220781649
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar zie je mij geweld goedpraten? Ik geef aan dat de overheid aan staatsterreur doet.

Wat mensen als reactie daarop doen, is nog altijd hun eigen verantwoordelijkheid. Maar laten we niet doen alsof de staat geen rol heeft in dit dossier. Laten we het zo zeggen: het valt de staat aan te rekenen dat veel mensen dit als de enige oplossing zien / gaan zien.
Gesproken als een echte Hamas sympathisant.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:40:59 #16
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220781650
quote:
11s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Oh, en ik maar denken dat asielzoekers minder vaak verdacht zijn van criminaliteit dan vergelijkbare groepen Nederlanders: https://www.adviesraadmig(...)de-feiten-op-een-rij
Heb je het toch echt mis want het is op basis van deze cijfers.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:41:37 #17
396550 Richestorags
pi_220781656
quote:
11s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Omdat hun misdrijven niet worden geregistreerd en worden weggemoffeld. Dacht je dat de Somaliërs die oververtegenwoordigd zijn in seksuele misdrijven dat nog niet waren toen ze nog geen vergunning hadden?
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:41:38 #18
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220781657
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mag van mij hoor.
NL is niet het land van acties of protesten, en juist daardoor komen er uiteindelijk alleen tokkies op het strijdtoneel.

Zoals in Fr. kun je gewoon samen met je kinderen in een stoet de straat op, met muziek enzo, en daar wordt alles gewoon een tijdje dichtgegooid.
Dat helpt in vakbond onderhandelingen, pensioen leeftijd enz

Het gekke is alleen dat tegen migratie nog geen enkel eu land een protest heeft geholpen.

Ja Polen maar daar was dat niet eens nodig, de westerse landen lijken er bijna een dubbele agenda op na te houden.

Wat is het voordeel van migranten uit Afrika en M-O voor NL?
Noem er eens een?
Er is alleen nadeel maar gezien ons verleden met koloniën is men als de dood om voor racist uitgemaakt te worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220781659
Een tweet van D66: "Schandalig gedrag in Loosdrecht van mensen die met geweld hun zin proberen te krijgen. Demonstreren mag. Intimideren, vuurwerk gooien, brand veroorzaken en blokkeren van hulpdiensten nooit. In Nederland praten we met elkaar, ook als we het niet met elkaar eens zijn."

Hoezo wordt er "gepraat"? Deze boosheid is er nou juist omdat er niet gepraat en geluisterd wordt maar mensen steeds het nieuws krijgen over wat er in hun buurt gebeurt als alles al in kannen en kruiken is. Werd er maar gepraat.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:42:24 #20
396550 Richestorags
pi_220781662
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Niet liegen.
Nou vooruit, 80%. Iedereen buiten Amsterdam en Utrecht.
pi_220781667
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:41 schreef Dutchguy het volgende:
Een tweet van D66: "Schandalig gedrag in Loosdrecht van mensen die met geweld hun zin proberen te krijgen. Demonstreren mag. Intimideren, vuurwerk gooien, brand veroorzaken en blokkeren van hulpdiensten nooit. In Nederland praten we met elkaar, ook als we het niet met elkaar eens zijn."

Hoezo wordt er "gepraat"? Deze boosheid is er nou juist omdat er niet gepraat en geluisterd wordt maar mensen steeds het nieuws krijgen over wat er in hun buurt gebeurt als alles al in kannen en kruiken is. Werd er maar gepraat.
lekker trollen van de overheid
pi_220781668
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:38 schreef Richestorags het volgende:

Wat mensen als reactie daarop doen, is nog altijd hun eigen verantwoordelijkheid. Maar laten we niet doen alsof de staat geen rol heeft in dit dossier. Laten we het zo zeggen: het valt de staat aan te rekenen dat veel mensen dit als de enige oplossing zien / gaan zien.
Als jij de schuld van deze straatterreur bij de staat legt en niet bij de buitenlanderhaters.?
Dan ben jij toch schuldig aan goedpraten.
Overigens.... peilingen geven aan dat een grote meerderheid van de Nederlandse bevolking vind dat de staat vluchtelingen goed moeten opvangen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:43:07 #23
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220781669
quote:
Behalve dan dat de ellendige AZC-protesten door de komst van de AZC's gevoerd worden.

Die overlast komt dus door AZC's.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220781675
quote:
Wat triest.

quote:
Dumile werd geboren in het zuidwesten van Londen, Engeland. Zijn vader was Zimbabwaans, zijn moeder Trinidadiaans. Het gezin verhuisde naar New York en Dumile groeide op in Long Island.
Een anti-migratie MF Doom fan. Dat rijmt lekker zeg :')
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:44:21 #25
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220781677
quote:
Wat triest.

Rene ben jij dit? of zit die dikke collega op je account?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')