abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2026 @ 18:05:37 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220766163
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:28 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
1. Dat gaat nooit gebeuren.
2. Er komen nareizigers.
3. Ook uit andere landen komen ze.
4. Dit verhaal komt jaarlijks terug.

Wat kan er allemaal misgaan. :')
Tja, zolang je droeftoeters hebt die nog steeds beweren dat het een doorstromingsprobleem is…

Alsof dat alleen al niks kost.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220766169
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben het met beiden wel eens eigenlijk.
Ik hou Amerikaanse manier van politiek bedrijven graag ver weg van ons land
pi_220766180
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Bijzondere take dit. Net zo kinderachtig als "zet ze maar in linkse dorpen neer want die willen ze zo graag"
He het is niet leuk als mijn trolpoging een terechte opmerking terug krijgt die mij op m'n plek zet zonder boos te worden.
pi_220766187
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:03 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Europa valt zonder een schot te lossen. Diep treurig.
Het paard van Troje zonder paard.
  maandag 11 mei 2026 @ 19:21:41 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220767007
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:01 schreef AFA2022 het volgende:
Dit is al tientallen jaren bezig, je vraagt je toch af waarom Europa niet gewoon haar buitengrenzen hermetisch afsluit.

Btw is mensensmokkel gewoon big business.
Tja, dat is omdat er mensen zijn die dit soort migranten graag willen verwelkomen zo blijkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220767011
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:54 schreef MissButterflyy het volgende:

Er moet toch een humane manier zijn om ze terug te sturen? En de motivatie weg te halen dat ze hier komen?

Dit is een gebed zonder einde.
Die is er, geen gratis uitkeringen, zorg, huis.
pi_220767062
Volgens Jetten en Bontenbal gaat het EU Migratiepact deze 550k migranten tegenhouden.
pi_220767118
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:24 schreef RotatoR het volgende:
Volgens Jetten en Bontenbal gaat het EU Migratiepact deze 550k migranten tegenhouden.
Onze betrouwbare Jetten _O_
pi_220767347
Echte vluchtelingen _O-
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:01:19 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220767395
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:22 schreef Swango het volgende:
Het dreigement van wijlen Khadaffi (dat Europa zal overspoelen met vluchtelingen en daarmee chaos en terreur) lijkt een beetje uit te komen.
Khadaffi zei verrassend veel heldere dingen voor zo'n malloot. Zijn Groene Boekje is 10% zelfbevlekking, 85% dingen die eigenlijk helemaal niet zo gek zijn en 5% wtf.
pi_220767398
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:58 schreef Haags het volgende:
Als we die netjes verdelen over de 27 lidstaten dan vangt ieder land zo'n 20.000 vluchtelingen op. Dat valt dus best wel mee.
Wel allemaal graag plaatsen in Amsterdam, Utrecht, Nijmegen en Groningen.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:20:57 #37
486919 Swango
Just saying
pi_220767634
Het w
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Khadaffi zei verrassend veel heldere dingen voor zo'n malloot. Zijn Groene Boekje is 10% zelfbevlekking, 85% dingen die eigenlijk helemaal niet zo gek zijn en 5% wtf.
Het was een dreigement van Khadaffi naar Europa toe, en hij was zo'n engerd dat ik eigenlijk geen moeite wil doen om nog wat positiefs van die creep te vinden :D
Maar dank je wel voor de leestip, dat Groene Boekje maakt me dan toch weer een beetje nieuwsgierig ;)
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:07:04 #38
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220770532
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Gebed zonder einde. Over een tijdje staan er weer 200k etc etc.
We kunnen onderhand concluderen dat dit gewoon gewenst is. Dat verdrag waar we ons door LATEN gijzelen had allang gewijzigd kunnen worden door de EU / individuele lidstaten. Wie had ons erop aangesproken en geboycot? Amerika? China?

Alle andere zooi die ons overkomt (milieuschandalen, financiële schandalen, woningmarkt) is ook gewenst bij een groep die er geen verandering in aanbrengt omdat er actoren zijn die er belang bij hebben. Dat is bij asiel niet anders. Het begint bij instituten, mensenhandelaars, NGO's die dit faciliteren, asieladvocaten, het COA, gemeenten en hoteleigenaren die geld verdienen aan de opvang en politici die er een potentieel electoraat/werkkudde in zien / verblind zijn door "barmhartigheid" of die welvaren op de polarisatie die dit veroorzaakt. Hoe dan ook, er zijn mensen bij gebaat dat dit circus doorgaat. En dat zijn niet Henk en Ingrid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Richestorags op 12-05-2026 10:25:14 ]
pi_220770543
Het lijkt me heel logisch om, zodra er vreemde mogendheden, strijders of indringers illegaal ons grondgebied (op zee) betreden, er desnoods gebombardeerd kan worden om dit te stoppen. Natuurlijk verdient het wel eerst de voorkeur om de zeegrens met marineschepen te verdedigen en eventuele boten die door de grenzen proberen te breken te laten zinken.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:16:12 #40
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220770581
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Khadaffi zei verrassend veel heldere dingen voor zo'n malloot. Zijn Groene Boekje is 10% zelfbevlekking, 85% dingen die eigenlijk helemaal niet zo gek zijn en 5% wtf.
Assad en al die andere sukkels zaten hem uit te lachen, maar ome Khadaffi was verre van achterlijk:
Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:20:05 #41
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220770644
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:09 schreef TAmaru het volgende:
Het lijkt me heel logisch om, zodra er vreemde mogendheden, strijders of indringers illegaal ons grondgebied (op zee) betreden, er desnoods gebombardeerd kan worden om dit te stoppen. Natuurlijk verdient het wel eerst de voorkeur om de zeegrens met marineschepen te verdedigen en eventuele boten die door de grenzen proberen te breken te laten zinken.
Bombarderen gaat natuurlijk wat ver, maar het tegenhouden is cruciaal. Het grote probleem is echter dat lang niet iedereen dit vindt, er helaas zijn talloze Westerlingen die deze mensen met open armen zouden willen ontvangen. Het aanpakken van dat op cultureel gebied suïcidale gedachtegoed is dan ook hard nodig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:21:18 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220770682
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:01 schreef AFA2022 het volgende:
Dit is al tientallen jaren bezig, je vraagt je toch af waarom Europa niet gewoon haar buitengrenzen hermetisch afsluit.

Btw is mensensmokkel gewoon big business.
En het coa doet er gewoon aan mee. Sterker nog: faciliteert deze georganiseerde misdaad en is er onderdeel van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:24:11 #43
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220770762
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
Het lijkt me heel logisch om, zodra er vreemde mogendheden, strijders of indringers illegaal ons grondgebied (op zee) betreden, er desnoods gebombardeerd kan worden om dit te stoppen. Natuurlijk verdient het wel eerst de voorkeur om de zeegrens met marineschepen te verdedigen en eventuele boten die door de grenzen proberen te breken te laten zinken.

Er staat ook desnoods. Stap 1 is dat het verdrag wordt opgezegd, asielzoekerscentra worden afgebouwd, opvang buiten Europa plaatsvindt en de eisen strenger worden. Stap 2 is remigratie stimuleren. Daarna kijken we wel verder. Alleen, zelfs deze stappen gaan niet gebeuren.
pi_220770929
pi_220771085
Er zijn 3 soorten Nederlanders:

1. Die kwijlen van genot en vinden dit prachtig. Denk aan Hein de Haas, Leo Lucassen en alle blonde vrouwen die jij-bent-welkom zingen.

2. Die vinden dat je hier nu eenmaal niks tegen kunt doen en ze daarom toe moet laten. Of dat het onze eigen schuld is want wij "zijn schuldig aan alle oorlogen in de wereld".

3. De rest

1 + 2 zijn in de meerderheid ben ik bang. Ik heb al lang en breed geaccepteerd dat wij een soort Brazilië worden in de toekomst met alle problemen van dien. (Dat zijn we eigenlijk al als je naar onze WK selectie kijkt. )
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:46:43 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220771116
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:39 schreef Alpha0 het volgende:
Er zijn 3 soorten Nederlanders:

1. Die kwijlen van genot en vinden dit prachtig. Denk aan Hein de Haas, Leo Lucassen en alle blonde vrouwen die jij-bent-welkom zingen.

2. Die vinden dat je hier nu eenmaal niks tegen kunt doen en ze daarom toe moet laten. Of dat het onze eigen schuld is want wij "zijn schuldig aan alle oorlogen in de wereld".

3. De rest

1 + 2 zijn in de meerderheid ben ik bang. Ik heb al lang en breed geaccepteerd dat wij een soort Brazilië worden in de toekomst met alle problemen van dien. (Dat zijn we eigenlijk al als je naar onze WK selectie kijkt. )
Dat weet ik niet gezien de laatste verkiezingsuitslag. Partijen die 'strenger' beleid wilde zijn groter dan de andere kant. Ook bij recente peilingen is dat beeld zichtbaar. Beetje afhankelijk van wie peilt (Ipsos, 1vandaag, cbs) zit het tussen de 67-80% die een strenger beleid wil. Laatst nog opgezocht en zelfs onder links is er een meerderheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220771121
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:39 schreef Alpha0 het volgende:
Er zijn 3 soorten Nederlanders:

1. Die kwijlen van genot en vinden dit prachtig. Denk aan Hein de Haas, Leo Lucassen en alle blonde vrouwen die jij-bent-welkom zingen.

2. Die vinden dat je hier nu eenmaal niks tegen kunt doen en ze daarom toe moet laten. Of dat het onze eigen schuld is want wij "zijn schuldig aan alle oorlogen in de wereld".

3. De rest

1 + 2 zijn in de meerderheid ben ik bang. Ik heb al lang en breed geaccepteerd dat wij een soort Brazilië worden in de toekomst met alle problemen van dien. (Dat zijn we eigenlijk al als je naar onze WK selectie kijkt. )
Er is nog een vierde soort, volgens mij, maar die kun je ook zien als een onderafdeling van soort 2.

Mensen die continu zeggen dat het wel meevalt, álles bagatelliseren, steeds zeggen dat het hier ontzettend goed gaat in vergelijking met landen X, Y en Z. En dat het gaat om hele kleine aantallen en uitzonderingen. En dat het échte probleem natuurlijk de opkomst is van “domrechtse” partijen, die “de schuld aan de vluchtelingen geven”.
pi_220771150
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bombarderen gaat natuurlijk wat ver, maar het tegenhouden is cruciaal. Het grote probleem is echter dat lang niet iedereen dit vindt, er helaas zijn talloze Westerlingen die deze mensen met open armen zouden willen ontvangen. Het aanpakken van dat op cultureel gebied suïcidale gedachtegoed is dan ook hard nodig.
Natuurlijk moet je eerst proberen ze tegen te houden, maar dat zal mogelijk wel met geweld moeten gebeuren. Het laatste wat we in elk geval telkens maar weer moeten doen is die mensen zogenaamd "redden", dus aan land brengen. Dat stimuleert ook dat er maar boten blijven komen en mensen zichzelf in gevaar brengen, met vele duizenden doden tot gevolg. Ja, het beleid van al die linkse deugers en NGO's stimuleert dood en verderf op de Middellandse Zee en mensensmokkel. We ontkomen er dus niet aan dat we hard moeten optreden. Boten terugsturen, ook als ze de terugreis nooit zullen kunnen volbrengen, en eventueel kapotschieten als ze toch onze wateren binnendringen. En bij grote overmacht van de indringers moeten er ook bombardementen kunnen worden uitgevoerd.

Je doet dat één, maximaal twee keer, en daarna zullen er nooit meer mensen de oversteek wagen.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:02:06 #49
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_220771186
Dus als ik door Amsterdam zou lopen dan, in willekeurige volgorde:

- word ik uiteraard als eerste beroofd door een roedel Marokkanen
- word ik een half uur later in elkaar geslagen door Somaliërs
- word ik een uurtje later bedreigd en bespuugd door Syriërs
- en als verassing word ik ook nog in elkaar gebeukt door Libiërs!

Heb er zin an ^O^
Beati pauperes spiritu
pi_220771213
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:53 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Natuurlijk moet je eerst proberen ze tegen te houden, maar dat zal mogelijk wel met geweld moeten gebeuren. Het laatste wat we in elk geval telkens maar weer moeten doen is die mensen zogenaamd "redden", dus aan land brengen. Dat stimuleert ook dat er maar boten blijven komen en mensen zichzelf in gevaar brengen, met vele duizenden doden tot gevolg. Ja, het beleid van al die linkse deugers en NGO's stimuleert dood en verderf op de Middellandse Zee en mensensmokkel. We ontkomen er dus niet aan dat we hard moeten optreden. Boten terugsturen, ook als ze de terugreis nooit zullen kunnen volbrengen, en eventueel kapotschieten als ze toch onze wateren binnendringen. En bij grote overmacht van de indringers moeten er ook bombardementen kunnen worden uitgevoerd.

Je doet dat één, maximaal twee keer, en daarna zullen er nooit meer mensen de oversteek wagen.
Zuid en Noord-Amerika zijn het hiermee eens. Azië is het hiermee eens. Egypte en andere landen in het midden oosten doen het zo. Oost-Europa ook.

West-Europa niet, kom binnen allen _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')