abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220765317
quote:
Griekenland denkt dat 550.000 migranten vanuit Libië wachten om de oversteek naar Europa te maken
DPA | 10 mei 2026

Meer dan een half miljoen migranten en vluchtelingen wachten in Libië op een kans om naar Europa te vertrekken, zei minister van Migratie Thanos Plevris zondag op de Griekse televisie.

Plevris schat het aantal op ongeveer 550.000. Hij verklaarde dat Athene nauw samenwerkt met Frontex, het agentschap voor de Europese buitengrenzen, en met de Libische autoriteiten om mensensmokkelbendes te bestrijden, boten op te sporen voordat ze vertrekken en vertrekken vanaf de kust te blokkeren.

Zondag redde de Griekse kustwacht 125 migranten in twee boten die voor de zuidkust van Kreta werden aangetroffen, aldus de Griekse publieke omroep. Gezien de milde weersomstandigheden in de regio verwacht de kustwacht dat er meer boten vanaf de Libische kust zijn vertrokken.

Volgens de UNHCR, de vluchtelingenorganisatie van de VN, bereikten vorig jaar ongeveer 42.000 migranten over zee de Griekse eilanden en kwamen zo de Europese Unie binnen. De organisatie registreerde in dezelfde periode 107 sterfgevallen in het oostelijke Middellandse Zeegebied.
https://www.yahoo.com/new(...)rants-093830113.html

zijn we er klaar voor? *O*
pi_220765327
quote:
Tijd om de kustwachten dus zwaar te bewapenen. Dit gewoon als een invasie zien, en daar naar handelen.
pi_220765371
Als we die netjes verdelen over de 27 lidstaten dan vangt ieder land zo'n 20.000 vluchtelingen op. Dat valt dus best wel mee.
Zonder wrijving geen glans
pi_220765384
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:58 schreef Haags het volgende:
Als we die netjes verdelen over de 27 lidstaten dan vangt ieder land zo'n 20.000 vluchtelingen op. Dat valt dus best wel mee.
Als we ze netjes verdelen over 27 afrikaanse landen dan vangt de EU nul uitkeringstrekkers for life op. Dat is een nog veel betere optie.
  maandag 11 mei 2026 @ 17:00:53 #5
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220765387
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:58 schreef Haags het volgende:
Als we die netjes verdelen over de 27 lidstaten dan vangt ieder land zo'n 20.000 vluchtelingen op. Dat valt dus best wel mee.
Als we ze gewoon niet binnen laten vangt ieder land er exact 0 op. Dat valt pas mee!
  maandag 11 mei 2026 @ 17:03:03 #6
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220765431
Ik rij alvast naar Apeldoorn om te gaan zingen in een sporthal

Wie komt er ook ?

/ontopic Er zullen er wel een zooi richting Nederland komen. Zo meteen hebben sommige gemeentes meer inwoners in een AZC dan in de rest van de gemeente.
Ik ben inmiddels overleden
pi_220765441
Gebed zonder einde. Over een tijdje staan er weer 200k etc etc.
  maandag 11 mei 2026 @ 17:22:11 #8
486919 Swango
Just saying
pi_220765742
Het dreigement van wijlen Khadaffi (dat Europa zal overspoelen met vluchtelingen en daarmee chaos en terreur) lijkt een beetje uit te komen.
pi_220765770
Snel asielzoekerscentra openen in PVV dorpen. Hadden ze de asielwetgeving maar niet moeten tegenhouden.
pi_220765780
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:24 schreef Glazenmaker het volgende:
Snel asielzoekerscentra openen in PVV dorpen. Hadden ze de asielwetgeving maar niet moeten tegenhouden.
Bijzondere take dit. Net zo kinderachtig als "zet ze maar in linkse dorpen neer want die willen ze zo graag"
pi_220765783
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:58 schreef Haags het volgende:
Als we die netjes verdelen over de 27 lidstaten dan vangt ieder land zo'n 20.000 vluchtelingen op. Dat valt dus best wel mee.
1. Dat gaat nooit gebeuren.
2. Er komen nareizigers.
3. Ook uit andere landen komen ze.
4. Dit verhaal komt jaarlijks terug.

Wat kan er allemaal misgaan. :')
pi_220765788
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:58 schreef Haags het volgende:
Als we die netjes verdelen over de 27 lidstaten dan vangt ieder land zo'n 20.000 vluchtelingen op. Dat valt dus best wel mee.
Zoals altijd vergeet de linksgedraaide mens het cumulatieve effect.
pi_220765793
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:22 schreef Swango het volgende:
Het dreigement van wijlen Khadaffi (dat Europa zal overspoelen met vluchtelingen en daarmee chaos en terreur) lijkt een beetje uit te komen.
Absoluut. In het tempo van nu gaan we nog eerder dan 2050 zien dat de Islam de grootste religie wordt in bepaalde Europese landen. En Israël helpt ook aardig mee.

Wat een vreselijk land trouwens.

https://www.vluchteling.nl/waar-we-werken/afrika/libie
pi_220765798
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:30 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Zoals altijd vergeet de linksgedraaide mens het cumulatieve effect.
Plus dat bepaalde landen helemaal niks opnemen.
  maandag 11 mei 2026 @ 17:32:04 #15
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220765811
Stuur ze maar naar Engeland, dat land is toch al verloren.
  maandag 11 mei 2026 @ 17:32:36 #16
351441 Estate2
Ex Estate
pi_220765822
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:28 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
1. Dat gaat nooit gebeuren.
2. Er komen nareizigers.
3. Ook uit andere landen komen ze.
4. Dit verhaal komt jaarlijks terug.

Wat kan er allemaal misgaan. :')
5. Het aantal klimaatvluchtelingen de komende 10-20 jaar uit zuid europa/afrika zal dit aantal nog overtreffen.
Voorheen Post ID 101472
pi_220765829
Geef ze nul kans en ze houden op met wachten en proberen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 11 mei 2026 @ 17:48:32 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220766061
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:58 schreef Haags het volgende:
Als we die netjes verdelen over de 27 lidstaten dan vangt ieder land zo'n 20.000 vluchtelingen op. Dat valt dus best wel mee.
En dan staat de volgende lichting al weer klaar, er komt geen einde aan
The End Times are wild
  maandag 11 mei 2026 @ 17:49:39 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220766077
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:22 schreef Swango het volgende:
Het dreigement van wijlen Khadaffi (dat Europa zal overspoelen met vluchtelingen en daarmee chaos en terreur) lijkt een beetje uit te komen.
Hij is letterlijk afgemaakt omdat hij de omvolking in de weg stond
The End Times are wild
  maandag 11 mei 2026 @ 17:54:51 #20
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220766121
Komen die allemaal uit Libië of waar komen ze vandaan?

Er moet toch een humane manier zijn om ze terug te sturen? En de motivatie weg te halen dat ze hier komen?
Ik ben absoluut tegen het schieten op bootjes, dat is ook geen oplossing.

Dit is een gebed zonder einde.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 11 mei 2026 @ 17:54:54 #21
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220766122
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Tijd om de kustwachten dus zwaar te bewapenen. Dit gewoon als een invasie zien, en daar naar handelen.
Is dit niet meer iets voor sonderkommando’s?
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 mei 2026 @ 17:56:47 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220766127
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Bijzondere take dit. Net zo kinderachtig als "zet ze maar in linkse dorpen neer want die willen ze zo graag"
Ik ben het met beiden wel eens eigenlijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 11 mei 2026 @ 17:59:03 #23
486919 Swango
Just saying
pi_220766137
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hij is letterlijk afgemaakt omdat hij de omvolking in de weg stond
Ik lees geen 'omvolking' in de aanklacht:

De belangrijkste redenen voor de Amerikaanse tegenstand waren onder meer:
Staatsgesponsord terrorisme: Gaddafi werd ervan beschuldigd militante groeperingen te financieren en onderdak te bieden, waaronder de aanslag op Pan Am-vlucht 103 boven Lockerbie in Schotland in 1988, waarbij 270 mensen omkwamen.
Hij werd ook in verband gebracht met de bomaanslag op een discotheek in Berlijn in 1986, die frequent bezocht werd door Amerikaanse militairen, wat leidde tot Amerikaanse vergeldingsaanvallen op zijn complex.Doelwit van Amerikaanse belangen: In de jaren zeventig nationaliseerde Gaddafi buitenlandse oliebelangen en was hij een uitgesproken voorstander van anti-Israëlische Arabische regeringen, waardoor hij rechtstreeks in conflict kwam met het Amerikaanse beleid in de regio.Pan-Afrikaanse financiële onafhankelijkheid: Gaddafi stelde voor om een ​​op goud gebaseerde munt (de dinar) te gebruiken voor Afrikaanse landen om de afhankelijkheid van de Amerikaanse dollar te verminderen, die werd gezien als een bedreiging voor de westerse financiële hegemonie
Programma's voor massavernietigingswapens: In de jaren 80 en 90 bleek Libië grootschalige chemische wapenfabrieken te bouwen en actief bezig te zijn met nucleaire technologie, wat de VS als een grote veiligheidsdreiging beschouwden.
Het neerslaan van de Arabische Lente in 2011: Na een korte periode van verzoening in de jaren 2000 leidde Gaddafi's gewelddadige reactie op burgerprotesten in 2011 – waarbij hij werd beschuldigd van "genocide" op zijn eigen volk – tot NAVO-interventie en hernieuwde eisen voor zijn afzetting.Ondanks een korte periode van rehabilitatie waarin hij in 2003 vrijwillig afstand deed van zijn massavernietigingswapenprogramma's, maakten Gaddafi's verleden als "onstabiel element" in Noord-Afrika en zijn vijandige houding ten opzichte van het westerse beleid hem tot een voortdurend doelwit van het Amerikaanse buitenlandbeleid.

Omvolking is een complottheorie.
pi_220766145
Dit is al tientallen jaren bezig, je vraagt je toch af waarom Europa niet gewoon haar buitengrenzen hermetisch afsluit.

Btw is mensensmokkel gewoon big business.
  maandag 11 mei 2026 @ 18:03:55 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220766153
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Tijd om de kustwachten dus zwaar te bewapenen. Dit gewoon als een invasie zien, en daar naar handelen.
Europa valt zonder een schot te lossen. Diep treurig.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')