https://www.yahoo.com/new(...)rants-093830113.htmlquote:Griekenland denkt dat 550.000 migranten vanuit Libië wachten om de oversteek naar Europa te maken
DPA | 10 mei 2026
Meer dan een half miljoen migranten en vluchtelingen wachten in Libië op een kans om naar Europa te vertrekken, zei minister van Migratie Thanos Plevris zondag op de Griekse televisie.
Plevris schat het aantal op ongeveer 550.000. Hij verklaarde dat Athene nauw samenwerkt met Frontex, het agentschap voor de Europese buitengrenzen, en met de Libische autoriteiten om mensensmokkelbendes te bestrijden, boten op te sporen voordat ze vertrekken en vertrekken vanaf de kust te blokkeren.
Zondag redde de Griekse kustwacht 125 migranten in twee boten die voor de zuidkust van Kreta werden aangetroffen, aldus de Griekse publieke omroep. Gezien de milde weersomstandigheden in de regio verwacht de kustwacht dat er meer boten vanaf de Libische kust zijn vertrokken.
Volgens de UNHCR, de vluchtelingenorganisatie van de VN, bereikten vorig jaar ongeveer 42.000 migranten over zee de Griekse eilanden en kwamen zo de Europese Unie binnen. De organisatie registreerde in dezelfde periode 107 sterfgevallen in het oostelijke Middellandse Zeegebied.
Tijd om de kustwachten dus zwaar te bewapenen. Dit gewoon als een invasie zien, en daar naar handelen.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:49 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
https://www.yahoo.com/new(...)rants-093830113.html
zijn we er klaar voor?
Als we ze netjes verdelen over 27 afrikaanse landen dan vangt de EU nul uitkeringstrekkers for life op. Dat is een nog veel betere optie.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:58 schreef Haags het volgende:
Als we die netjes verdelen over de 27 lidstaten dan vangt ieder land zo'n 20.000 vluchtelingen op. Dat valt dus best wel mee.
Als we ze gewoon niet binnen laten vangt ieder land er exact 0 op. Dat valt pas mee!quote:Op maandag 11 mei 2026 16:58 schreef Haags het volgende:
Als we die netjes verdelen over de 27 lidstaten dan vangt ieder land zo'n 20.000 vluchtelingen op. Dat valt dus best wel mee.
Bijzondere take dit. Net zo kinderachtig als "zet ze maar in linkse dorpen neer want die willen ze zo graag"quote:Op maandag 11 mei 2026 17:24 schreef Glazenmaker het volgende:
Snel asielzoekerscentra openen in PVV dorpen. Hadden ze de asielwetgeving maar niet moeten tegenhouden.
1. Dat gaat nooit gebeuren.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:58 schreef Haags het volgende:
Als we die netjes verdelen over de 27 lidstaten dan vangt ieder land zo'n 20.000 vluchtelingen op. Dat valt dus best wel mee.
Zoals altijd vergeet de linksgedraaide mens het cumulatieve effect.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:58 schreef Haags het volgende:
Als we die netjes verdelen over de 27 lidstaten dan vangt ieder land zo'n 20.000 vluchtelingen op. Dat valt dus best wel mee.
Absoluut. In het tempo van nu gaan we nog eerder dan 2050 zien dat de Islam de grootste religie wordt in bepaalde Europese landen. En Israël helpt ook aardig mee.quote:Op maandag 11 mei 2026 17:22 schreef Swango het volgende:
Het dreigement van wijlen Khadaffi (dat Europa zal overspoelen met vluchtelingen en daarmee chaos en terreur) lijkt een beetje uit te komen.
Plus dat bepaalde landen helemaal niks opnemen.quote:Op maandag 11 mei 2026 17:30 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Zoals altijd vergeet de linksgedraaide mens het cumulatieve effect.
5. Het aantal klimaatvluchtelingen de komende 10-20 jaar uit zuid europa/afrika zal dit aantal nog overtreffen.quote:Op maandag 11 mei 2026 17:28 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
1. Dat gaat nooit gebeuren.
2. Er komen nareizigers.
3. Ook uit andere landen komen ze.
4. Dit verhaal komt jaarlijks terug.
Wat kan er allemaal misgaan.
En dan staat de volgende lichting al weer klaar, er komt geen einde aanquote:Op maandag 11 mei 2026 16:58 schreef Haags het volgende:
Als we die netjes verdelen over de 27 lidstaten dan vangt ieder land zo'n 20.000 vluchtelingen op. Dat valt dus best wel mee.
Hij is letterlijk afgemaakt omdat hij de omvolking in de weg stondquote:Op maandag 11 mei 2026 17:22 schreef Swango het volgende:
Het dreigement van wijlen Khadaffi (dat Europa zal overspoelen met vluchtelingen en daarmee chaos en terreur) lijkt een beetje uit te komen.
Is dit niet meer iets voor sonderkommando’s?quote:Op maandag 11 mei 2026 16:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Tijd om de kustwachten dus zwaar te bewapenen. Dit gewoon als een invasie zien, en daar naar handelen.
Ik ben het met beiden wel eens eigenlijk.quote:Op maandag 11 mei 2026 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bijzondere take dit. Net zo kinderachtig als "zet ze maar in linkse dorpen neer want die willen ze zo graag"
Ik lees geen 'omvolking' in de aanklacht:quote:Op maandag 11 mei 2026 17:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is letterlijk afgemaakt omdat hij de omvolking in de weg stond
Europa valt zonder een schot te lossen. Diep treurig.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Tijd om de kustwachten dus zwaar te bewapenen. Dit gewoon als een invasie zien, en daar naar handelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |