Het rare aan je reactie is dat we het niet exact weten, maar als je alles niet als complot ziet en er echt een kernwapen zou gelanceerd worden en met deze actie de levens van 1,2 miljoen mensen gered zijn en de Iraanse bevolking blijer is doordat de kans op een meer westerse richting vergroot is.quote:Op zondag 17 mei 2026 09:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, wat vergezochte Israëlische fantasieën dat Iran nu echt (deze keer echt!!!) binnen 2 weken een kernwapen zou kunnen hebben.
Het rare aan je reactie is dat we het niet exact weten, maar als je alles niet als complot ziet en er echt een kernwapen zou gelanceerd worden en met deze actie de levens van 1,2 miljoen mensen gered zijn en de Iraanse bevolking blijer is doordat de kans op een meer westerse richting vergroot is.quote:Op zondag 17 mei 2026 09:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, wat vergezochte Israëlische fantasieën dat Iran nu echt (deze keer echt!!!) binnen 2 weken een kernwapen zou kunnen hebben.
Dan klinkt er getüter in de straten van de grote steden in Nederland.quote:Op zondag 17 mei 2026 09:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het rare aan je reactie is dat we het niet exact weten, maar als je alles niet als complot ziet en er echt een kernwapen zou gelanceerd worden en met deze actie de levens van 1,2 miljoen mensen gered zijn en de Iraanse bevolking blijer is doordat de kans op een meer westerse richting vergroot is.
Dan zou je ervoor mogen juichen. De enige reden dat het ons hier geen niet interesseert is dat een evt kernwapen ons niet kan bereiken vanuit Iran.
Of iig gooien ze het 10 keer liever op Israël.
De rederij lijkt me. Als de opdrachtgever die betaling wil vergoeden.quote:Op zondag 17 mei 2026 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Landen of rederijen?
Hoe werkt zoiets eigenlijk.
Adolf Hitler had ook slechts vreedzame bedoelingen met zijn onderzoek naar een kernwapen, dat weet iedereen.quote:Op zondag 17 mei 2026 09:47 schreef Monolith het volgende:
Seoul staat nog gewoon overeind, net als Islamabad en New Delhi. Kiev is ook nog niet van de kaart gevaagd. Het hele idee dat het Iraanse regime uniek gestoord zou zijn en een kernwapen wil om de hele wereld van de kaart te vegen is natuurlijk zwaar overtrokken.
Iran hangt dan ook een ideologie aan die expansief is welke de andere landen niet hebben of in mindere mate van extremiteit.quote:Op zondag 17 mei 2026 09:47 schreef Monolith het volgende:
Seoul staat nog gewoon overeind, net als Islamabad en New Delhi. Kiev is ook nog niet van de kaart gevaagd. Het hele idee dat het Iraanse regime uniek gestoord zou zijn en een kernwapen wil om de hele wereld van de kaart te vegen is natuurlijk zwaar overtrokken.
Zo'n Netanyahu roept al een jaar of dertig dat Iran nu echt binnen een korte tijd kernwapens kan hebben. En hoe vaker je zoiets roept, hoe ongeloofwaardiger het wordt. Dus nee, het is niet waarschijnlijk dat het nu, wel echt zo zou zijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 09:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het rare aan je reactie is dat we het niet exact weten, maar als je alles niet als complot ziet en er echt een kernwapen zou gelanceerd worden en met deze actie de levens van 1,2 miljoen mensen gered zijn en de Iraanse bevolking blijer is doordat de kans op een meer westerse richting vergroot is.
Dan zou je ervoor mogen juichen. De enige reden dat het ons hier geen niet interesseert is dat een evt kernwapen ons niet kan bereiken vanuit Iran.
Of iig gooien ze het 10 keer liever op Israël.
M.a.w. de dreiging is voor ons niet zichtbaar en dan is het makkelijk oordelen dat het voor “niks” was.
Ach welnee. Het is een probleemgeval in de regio, maar de Iraanse tanks rollen de buurlanden niet in. In tegenstelling tot de Iraakse tanks die Iran binnenrolden in de jaren '80. Maar in dit topic voert de nuchtere geopolitieke analyse niet de boventoon, maar het "help, enge moslims"-sentiment. Natuurlijk is het geen lekker regime, maar er zijn legio niet zo lekker regimes die ook nog een bedreiging voor hun regio zijn. Het stikt ervan in Afrika bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 mei 2026 09:50 schreef RockToTheBeat het volgende:
[..]
Iran hangt dan ook een ideologie aan die expansief is welke de andere landen niet hebben.
Wat is je punt eigenlijk, de heersende jurk in Iran roept al bijna vijftig jaar dat hij Israël met een kernbom wil vernietigen.quote:Op zondag 17 mei 2026 09:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo'n Netanyahu roept al een jaar of dertig dat Iran nu echt binnen een korte tijd kernwapens kan hebben. En hoe vaker je zoiets roept, hoe ongeloofwaardiger het wordt. Dus nee, het is niet waarschijnlijk dat het nu, wel echt zo zou zijn.
Dan hou je maar 4 a 5 landen in de Navo, denk niet dat dat is wat je wilt...quote:Op zondag 17 mei 2026 09:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In ieder geval uit de NAVO stappen, kleur bekennen is voortaan zelf voor je spierballetjes zorgen.
Uiteraard. Voor Iran is het veel aantrekkelijker om via hun foute vriendjes overal in de regionrotzooi te schoppen.quote:Op zondag 17 mei 2026 09:47 schreef Monolith het volgende:
Interessant, waar zat die expansiedrift dan precies in afgelopen decennia?quote:Op zondag 17 mei 2026 09:50 schreef RockToTheBeat het volgende:
[..]
Iran hangt dan ook een ideologie aan die expansief is welke de andere landen niet hebben of in mindere mate van extremiteit.
Je leesvoer voor vandaag,quote:Op zondag 17 mei 2026 09:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach welnee. Het is een probleemgeval in de regio, maar de Iraanse tanks rollen de buurlanden niet in. In tegenstelling tot de Iraakse tanks die Iran binnenrolden in de jaren '80. Maar in dit topic voert de nuchtere geopolitieke analyse niet de boventoon, maar het "help, enge moslims"-sentiment. Natuurlijk is het geen lekker regime, maar er zijn legio niet zo lekker regimes die ook nog een bedreiging voor hun regio zijn. Het stikt ervan in Afrika bijvoorbeeld.
van die ideologie? ben je blind?quote:Op zondag 17 mei 2026 09:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Interessant, waar zat die expansiedrift dan precies in afgelopen decennia?
Nee maar ik snap niet goed wat je bedoelt.quote:
Het is ook gewoon een stukje laf egoïsme, "wat kan mij de mensen daar nou schelen, ik wil mijn boodschappen kunnen betalen en mijn benzinetankje vol kunnen gooien"quote:
Er van uitgaande dat dit zo zou zijn. Noord Korea zegt hetzelfde al jaren over de VS en Zuid Korea. Waarom doen ze dat denk je?quote:Op zondag 17 mei 2026 09:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat is je punt eigenlijk, de heersende jurk in Iran roept al bijna vijftig jaar dat hij Israël met een kernbom wil vernietigen.
Nou dat is dan ook gewoon zo.quote:Op zondag 17 mei 2026 09:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo'n Netanyahu roept al een jaar of dertig dat Iran nu echt binnen een korte tijd kernwapens kan hebben. En hoe vaker je zoiets roept, hoe ongeloofwaardiger het wordt. Dus nee, het is niet waarschijnlijk dat het nu, wel echt zo zou zijn.
Ben je nu ook al fan van Kim Jong-un?quote:Op zondag 17 mei 2026 10:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat dit zo zou zijn. Noord Korea zegt hetzelfde al jaren over de VS en Zuid Korea. Waarom doen ze dat denk je?
Ik ben zwaar voor een nieuw regime in Iran. Alleen brengt het huidige circus dat geen stap dichterbij en is het enkel een excuus voor meer repressie tegen de bevolking.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een stukje laf egoïsme, "wat kan mij de mensen daar nou schelen, ik wil mijn boodschappen kunnen betalen en mijn benzinetankje vol kunnen gooien"
Hebben ze je dat vorige week verteld?quote:Op zondag 17 mei 2026 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik ben zwaar voor een nieuw regime in Iran. Alleen brengt het huidige circus dat geen stap dichterbij en is het enkel een excuus voor meer repressie tegen de bevolking.
Het was gewoon een onbezonnen actie om de ego’s van Trump en Bibi te strelen en de aandacht af te wijken van hun binnenlandse problemen.
Heb je enig idee wat expansiedrift inhoudt? Misschien moet je het voor de grap eens in het Midden-Oosten googelen. Ik denk niet dat je het leuk vindt wie daar stipt op nummer één staat, als je tegen regimes bent met expansiedrift.quote:Op zondag 17 mei 2026 09:50 schreef RockToTheBeat het volgende:
[..]
Iran hangt dan ook een ideologie aan die expansief is welke de andere landen niet hebben of in mindere mate van extremiteit.
1. Den Moslim.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:09 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat expansiedrift inhoudt? Misschien moet je het voor de grap eens in het Midden-Oosten googelen. Ik denk niet dat je het leuk vindt wie daar stipt op nummer één staat, als je tegen regimes bent met expansiedrift.
Nee, dat was toch al langer duidelijk? Beide heren hebben nare en hardnekkige problemen met corruptie e.d.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hebben ze je dat vorige week verteld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |