abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2026 @ 10:12:20 #101
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220762277
Tja, ik zei het al eerder. Palestijnen opvangen is problemen creëren.
pi_220762312
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 15:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En kun je ook onderbouwen waarom het de schuld van Israël zou zijn? Immers zijn Arabische moslims weer eens een bloedige oorlog beginnen drie jaar geleden die tot de huidige situatie heeft weten te leiden.

Daarom is het juist vreemd wat we wellicht potentiële medeplichtigen van de aanslagen van 7 oktober hier opvangen alsof het onschuldigen zijn. Het Westen had geen cent naar deze mensen moeten overmaken en niemand moeten opvangen.
Je ziet hier weer die bizarre schuld afschuif cultuur van Arabieren. Nooit enige vorm van zelfreflectie, altijd alles afschuiven en projecten op het Westen/joden.

Wij in Nederland zijn vaak weer zo dom om hun schuld op ons te laden.

In die zin is het yin/yang, een vreemde puzzel die in elkaar schuift. Wij dragen alle schuld en zondes op onze schouders, en arabieren schuiven dat gretig af in hun waanbeeld van perfectie van hun geloof en cultuur.
pi_220762324
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:12 schreef Mubassie het volgende:
Tja, ik zei het al eerder. Palestijnen opvangen is problemen creëren.
Nu snap je ook die bloedspoed van extra AZC's --> men wist wel degelijk dat er duizenden Palestijnen richting Nederland zouden komen. Zo rolt de asielmaffia. Hoe meer opvangmogelijkheden worden gecreëerd, des te meer asielzoekers kunnen komen.
  maandag 11 mei 2026 @ 10:17:51 #104
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220762343
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:15 schreef Homey het volgende:

[..]
Nu snap je ook die bloedspoed van extra AZC's --> men wist wel degelijk dat er duizenden Palestijnen richting Nederland zouden komen. Zo rolt de asielmaffia. Hoe meer opvangmogelijkheden worden gecreëerd, des te meer asielzoekers kunnen komen.
En er wordt schijnbaar ook nog eens veel geld mee verdiend. Dat ze het land hiermee de afgrond induwen boeit ze voor geen meter. De gutmensch staat erbij en ziet dat het goed is :r
"Hoka Hey!"
pi_220762395
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:17 schreef matspontius het volgende:

[..]
En er wordt schijnbaar ook nog eens veel geld mee verdiend. Dat ze het land hiermee de afgrond induwen boeit ze voor geen meter. De gutmensch staat erbij en ziet dat het goed is :r
Die perverse verdienmodellen zijn er idd. Nederlanders zijn heel gevoelig voor korte termijn winsten, en dat de maatschappij dat niet wil en er veel last van heeft boeit de Nederlander niet. Dat noem ik anti-nationalisme, geen enkel gevoel van eigen behoud hebben, oog voor de andere Nederlander. Een groot nadeel van doorgeslagen individualisme.

Dat typisch Nederlandse culturele korte-termijn denken en doen, dat globalistisch denken, maakt dat de asielindustrie in Nederland bijzonder machtig is kunnen worden.

Dit in tegenstelling tot een land als Portugal bijvoorbeeld, waar je nog een gezonde dosis nationalisme en trots aantreft op de eigen cultuur. En waar je dus geen voorrangsregelingen ziet voor nieuwkomers. Hun huizen zijn gewoon voor de eigen Portugezen. Iets wat hier meteen als extreem-rechts wordt bestempeld.

Desondanks heeft Portugal ook een invasie van alles opkopende expats en sjoemelende Indiërs en zo, dus ook daar kennen ze de problemen van open grenzen.

Check deze video eens over Portugal: Bekijk deze YouTube-video
pi_220762515
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:26 schreef Homey het volgende:

[..]
Die perverse verdienmodellen zijn er idd. Nederlanders zijn heel gevoelig voor korte termijn winsten, en dat de maatschappij dat niet wil en er veel last van heeft boeit de Nederlander niet. Dat noem ik anti-nationalisme, geen enkel gevoel van eigen behoud hebben, oog voor de andere Nederlander. Een groot nadeel van doorgeslagen individualisme.

Dat typisch Nederlandse culturele korte-termijn denken en doen, dat globalistisch denken, maakt dat de asielindustrie in Nederland bijzonder machtig is kunnen worden.

Dit in tegenstelling tot een land als Portugal bijvoorbeeld, waar je nog een gezonde dosis nationalisme en trots aantreft op de eigen cultuur. En waar je dus geen voorrangsregelingen ziet voor nieuwkomers. Hun huizen zijn gewoon voor de eigen Portugezen. Iets wat hier meteen als extreem-rechts wordt bestempeld.

Desondanks heeft Portugal ook een invasie van alles opkopende expats en sjoemelende Indiërs en zo, dus ook daar kennen ze de problemen van open grenzen.

Check deze video eens over Portugal: Bekijk deze YouTube-video
Iedere overheid zal er in eerste instantie ook voor de eigen burgers moeten zijn. Dat lijkt mij het minste. Niets met extreem rechts te maken. Je bent namelijk verkozen door je eigen burgers. Maar de politiek hier is drukker met de EU en problemen in 3e wereldlanden, dan dat ze de eigen shit eens oplossen.
pi_220762644
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:44 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Iedere overheid zal er in eerste instantie ook voor de eigen burgers moeten zijn. Dat lijkt mij het minste. Niets met extreem rechts te maken. Je bent namelijk verkozen door je eigen burgers. Maar de politiek hier is drukker met de EU en problemen in 3e wereldlanden, dan dat ze de eigen shit eens oplossen.
Je hoeft de grenzen niet dicht te gooien, dat is een foute frame van alle partijen.

Wat je wel kunt doen, geheel binnen wet, is zeggen dat er geen huizen weg worden gegeven zolang er wachtlijsten zijn.

Je kunt dus een addendum toevoegen aan een bestaande wet. Neem bijvoorbeeld die voorrangsregeling voor statushouders. Voeg gewoon een conditie toe in de trant van 'mits er geen wachtlijsten zijn voor reeds ingezetenen'. De facto annuleer je die voorrangsregeling, maar je schrapt 'm niet. In die zin is de PVV altijd heel dom bezig geweest, je kunt best met slimme voorstellen komen. In geen enkel EU verdrag staat dat je per se een voorrangsregeling moet hebben overigens voor statushouders. Portugal of noem een ander land in de EU heeft dat ook niet.

Ook had de PVV kunnen zeggen, ipv grenzen dicht schreeuwen, dat de bekostiging van de AZC's van publiek naar een donatie model gaan. Hiermee cancel je AZC's niet helemaal, alleen wijzig je de bekostiging.

Etcetera, etcetera.
  maandag 11 mei 2026 @ 11:18:20 #108
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220762699
Ooit zullen de mensen - wat mij betreft - die in de chain of decissions zaten hiervoor berecht worden via een tribunaal.

Ik vergelijk het toelaten van asielzoekers uit hoog risico gebieden net zoals wij ook naar alcohol kijken en door/met alcohol slachtoffers worden veroorzaakt.
Het is weliswaar geen opzet, maar je weet vooraf dat je een groter risico neemt. En dat is ook met het toelaten van economische niksutten zonder manieren uit Gaza.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220763712
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 03:13 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Een vrij democratisch Nederland? Behalve als je Pim Fortuyn heet; als je dan je mening geeft, word je doodgeschoten en loopt je moordenaar een jaar of 10 later weer vrij rond. Sterker nog, die krijgt een uitkering van belastinggeld.
Wat er met Pim Fortuyn is gebeurd, is afschuwelijk. Je blijft met je poten van politici af, ongeacht je voorkeur. Wat mij betreft had de dader levenslang moeten krijgen in plaats van 18 jaar.
Ook in democratische landen lopen er helaas mongolen rond. Dat neemt niet weg dat we in een prachtig democratisch land leven dat we moeten koesteren.

We zitten zelfs in de top 10 notabene!

1 - Noorwegen — 9.81

2 - Nieuw-Zeeland — 9.61

3 - Zweden — 9.39

4 - IJsland — 9.38

5 - Zwitserland — 9.32

6 - Finland — 9.30

7 - Denemarken — 9.28

8 - Ierland — 9.19

9 - Nederland — 9.00

10 - Luxemburg — 8.88

Als wij in een dictatuur zouden leven (waar jij blijkbaar op hoopt, gezien je vorige post), was FOK! Forum allang uit de lucht gehaald en hadden jij en ik onze meningen niet kunnen uiten.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 13:15:05 #110
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220763778
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
Ooit zullen de mensen - wat mij betreft - die in de chain of decissions zaten hiervoor berecht worden via een tribunaal.

Ik vergelijk het toelaten van asielzoekers uit hoog risico gebieden net zoals wij ook naar alcohol kijken en door/met alcohol slachtoffers worden veroorzaakt.
Het is weliswaar geen opzet, maar je weet vooraf dat je een groter risico neemt. En dat is ook met het toelaten van economische niksutten zonder manieren uit Gaza.
Ok Pepijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220763927
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:04 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Wat er met Pim Fortuyn is gebeurd, is afschuwelijk. Je blijft met je poten van politici af, ongeacht je voorkeur. Wat mij betreft had de dader levenslang moeten krijgen in plaats van 18 jaar.
Ook in democratische landen lopen er helaas mongolen rond. Dat neemt niet weg dat we in een prachtig democratisch land leven dat we moeten koesteren.

We zitten zelfs in de top 10 notabene!

1 - Noorwegen — 9.81

2 - Nieuw-Zeeland — 9.61

3 - Zweden — 9.39

4 - IJsland — 9.38

5 - Zwitserland — 9.32

6 - Finland — 9.30

7 - Denemarken — 9.28

8 - Ierland — 9.19

9 - Nederland — 9.00

10 - Luxemburg — 8.88

Als wij in een dictatuur zouden leven (waar jij blijkbaar op hoopt, gezien je vorige post), was FOK! Forum allang uit de lucht gehaald en hadden jij en ik onze meningen niet kunnen uiten.
Dit is een punt wat ik ook altijd benoem. Trap niet in lui die zeggen dat dit land “stuk is”.

Wat een onzin is dat.
pi_220764066
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:29 schreef Homey het volgende:

[..]
Dit is een punt wat ik ook altijd benoem. Trap niet in lui die zeggen dat dit land “stuk is”.

Wat een onzin is dat.
Dat politici veel beter naar de wensen van de bevolking moeten luisteren, ben ik helemaal met je eens. Maar als je het niet erg vindt, heb ik geen zin om in een dictatuur te leven.
  maandag 11 mei 2026 @ 15:29:22 #113
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220764659
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:04 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Wat er met Pim Fortuyn is gebeurd, is afschuwelijk. Je blijft met je poten van politici af, ongeacht je voorkeur. Wat mij betreft had de dader levenslang moeten krijgen in plaats van 18 jaar.
Ook in democratische landen lopen er helaas mongolen rond. Dat neemt niet weg dat we in een prachtig democratisch land leven dat we moeten koesteren.

We zitten zelfs in de top 10 notabene!

1 - Noorwegen — 9.81

2 - Nieuw-Zeeland — 9.61

3 - Zweden — 9.39

4 - IJsland — 9.38

5 - Zwitserland — 9.32

6 - Finland — 9.30

7 - Denemarken — 9.28

8 - Ierland — 9.19

9 - Nederland — 9.00

10 - Luxemburg — 8.88

Als wij in een dictatuur zouden leven (waar jij blijkbaar op hoopt, gezien je vorige post), was FOK! Forum allang uit de lucht gehaald en hadden jij en ik onze meningen niet kunnen uiten.
Ja je hebt gelijk, een sentiment als het gaat nog wel goed dus we doen net alsof dit nooit anders zal worden is helemaal niet gek.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220764696
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:51 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dat politici veel beter naar de wensen van de bevolking moeten luisteren, ben ik helemaal met je eens. Maar als je het niet erg vindt, heb ik geen zin om in een dictatuur te leven.
Fun fact: we leven al grotendeels in een schijndemocratie.

Is dat heel erg?

Nou, we leven toch in een van de meest welvarende en vrije landen in de wereld. Dit is een feit.

Dus dit land is geen dictatuur en niet stuk. Mensen worden hier niet zwaar onderdrukt. Je kan gaan en staan waar je wil. Foeteren op de overheid kan altijd.
  maandag 11 mei 2026 @ 15:36:31 #115
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220764714
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:04 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Wat er met Pim Fortuyn is gebeurd, is afschuwelijk. Je blijft met je poten van politici af, ongeacht je voorkeur. Wat mij betreft had de dader levenslang moeten krijgen in plaats van 18 jaar.
Ook in democratische landen lopen er helaas mongolen rond. Dat neemt niet weg dat we in een prachtig democratisch land leven dat we moeten koesteren.

We zitten zelfs in de top 10 notabene!

1 - Noorwegen — 9.81

2 - Nieuw-Zeeland — 9.61

3 - Zweden — 9.39

4 - IJsland — 9.38

5 - Zwitserland — 9.32

6 - Finland — 9.30

7 - Denemarken — 9.28

8 - Ierland — 9.19

9 - Nederland — 9.00

10 - Luxemburg — 8.88

Als wij in een dictatuur zouden leven (waar jij blijkbaar op hoopt, gezien je vorige post), was FOK! Forum allang uit de lucht gehaald en hadden jij en ik onze meningen niet kunnen uiten.
Het idee is dat je naar de score kijkt en het verloop daarvan in plaats van je blind te staren op een top 10 plek.

In 2006 scoorde Nederland nog 9,66

Er zijn overigens wel een aantal democratische concepten die bij dit soort onderzoeken niet meegenomen worden en die wel degelijk afbreuk doen aan de kracht van democratie zoals bijvoorbeeld de gekozen burgemeester waarin Nederland een uitzondering is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 11 mei 2026 @ 15:42:23 #116
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220764798
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het idee is dat je naar de score kijkt en het verloop daarvan in plaats van je blind te staren op een top 10 plek.

In 2006 scoorde Nederland nog 9,66

Er zijn overigens wel een aantal democratische concepten die bij dit soort onderzoeken niet meegenomen worden en die wel degelijk afbreuk doen aan de kracht van democratie zoals bijvoorbeeld de gekozen burgemeester waarin Nederland een uitzondering is.
De vraag is ook hoe dit wordt gemeenten.
Waarschijnlijk vinden dit soort onderzoekers het heel prettig dat er sprake is van "onafhankelijke" rechtspraak, puur omdat (hogere) rechtspraak in landen zoals Nederland steeds meer gepolitiseerd is geworden en defacto door middel van jurisprudentie en brede interpretatie van internationale verdragen steeds meer invloed heeft ten koste van het parlement.

Onderhand stem ik liever op wie ik graag zie bij de HR of RvS dan dan in de 2e kamer.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220764927
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het idee is dat je naar de score kijkt en het verloop daarvan in plaats van je blind te staren op een top 10 plek.

In 2006 scoorde Nederland nog 9,66

Er zijn overigens wel een aantal democratische concepten die bij dit soort onderzoeken niet meegenomen worden en die wel degelijk afbreuk doen aan de kracht van democratie zoals bijvoorbeeld de gekozen burgemeester waarin Nederland een uitzondering is.
Klopt, maar het gaat natuurlijk om het hele plaatje. De discussie ging vooral over het leven in een dictatuur. Ik snap zijn frustratie wel, politici zouden tegenwoordig veel beter naar de bevolking moeten luisteren.

2006 EIU 9,66 Zeer hoge score
2016 EIU 8,80 Kleine daling
2024 EIU 9,00 Herstel, nog steeds topdemocratie.
  maandag 11 mei 2026 @ 16:27:13 #118
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220765194
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:56 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Klopt, maar het gaat natuurlijk om het hele plaatje. De discussie ging vooral over het leven in een dictatuur. Ik snap zijn frustratie wel, politici zouden tegenwoordig veel beter naar de bevolking moeten luisteren.

2006 EIU 9,66 Zeer hoge score
2016 EIU 8,80 Kleine daling
2024 EIU 9,00 Herstel, nog steeds topdemocratie.
Dictatuur is natuurlijk iets heel anders, misschien is het simpelweg het gebruik van superlatieven om daarmee de gepercipiëerde achteruitgang te benadrukken. Toch, die achteruitgang is er wel degelijk en is ook in andere ranglijsten waar te nemen bijvoorbeeld:

Corruptie:
https://www.transparency.org/en/cpi/2025/index/nld

of qua pisa scores (onderwijs) 538 naar 493
https://en.wikipedia.org/(...)l_Student_Assessment
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220769661
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:04 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Wat er met Pim Fortuyn is gebeurd, is afschuwelijk. Je blijft met je poten van politici af, ongeacht je voorkeur. Wat mij betreft had de dader levenslang moeten krijgen in plaats van 18 jaar.
Ook in democratische landen lopen er helaas mongolen rond. Dat neemt niet weg dat we in een prachtig democratisch land leven dat we moeten koesteren.

We zitten zelfs in de top 10 notabene!

1 - Noorwegen — 9.81

2 - Nieuw-Zeeland — 9.61

3 - Zweden — 9.39

4 - IJsland — 9.38

5 - Zwitserland — 9.32

6 - Finland — 9.30

7 - Denemarken — 9.28

8 - Ierland — 9.19

9 - Nederland — 9.00

10 - Luxemburg — 8.88

Als wij in een dictatuur zouden leven (waar jij blijkbaar op hoopt, gezien je vorige post), was FOK! Forum allang uit de lucht gehaald en hadden jij en ik onze meningen niet kunnen uiten.
Ik weet niet precies wat dit voor lijstje is, maar vermoedelijk weer iets wat is gemaakt door linkse deugers. En zoals ik al heb gezegd: we kunnen een heel democratisch land zijn, maar ik zie dat niet als ideaal.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220769764
NLders zijn ook steevast top in de gelukkigste mensen ter wereld.
Ik reis best veel, maar ik zie het niet?
Vakman pur sang
pi_220769765
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:28 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Daarom, vooral links blijven stemmen mensen!
rechts of links, beide bakken er niks van, dat is afgelopen verkiezingen wel duidelijk geworden :')
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')