Je ziet hier weer die bizarre schuld afschuif cultuur van Arabieren. Nooit enige vorm van zelfreflectie, altijd alles afschuiven en projecten op het Westen/joden.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En kun je ook onderbouwen waarom het de schuld van Israël zou zijn? Immers zijn Arabische moslims weer eens een bloedige oorlog beginnen drie jaar geleden die tot de huidige situatie heeft weten te leiden.
Daarom is het juist vreemd wat we wellicht potentiële medeplichtigen van de aanslagen van 7 oktober hier opvangen alsof het onschuldigen zijn. Het Westen had geen cent naar deze mensen moeten overmaken en niemand moeten opvangen.
Nu snap je ook die bloedspoed van extra AZC's --> men wist wel degelijk dat er duizenden Palestijnen richting Nederland zouden komen. Zo rolt de asielmaffia. Hoe meer opvangmogelijkheden worden gecreëerd, des te meer asielzoekers kunnen komen.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:12 schreef Mubassie het volgende:
Tja, ik zei het al eerder. Palestijnen opvangen is problemen creëren.
En er wordt schijnbaar ook nog eens veel geld mee verdiend. Dat ze het land hiermee de afgrond induwen boeit ze voor geen meter. De gutmensch staat erbij en ziet dat het goed isquote:Op maandag 11 mei 2026 10:15 schreef Homey het volgende:
[..]
Nu snap je ook die bloedspoed van extra AZC's --> men wist wel degelijk dat er duizenden Palestijnen richting Nederland zouden komen. Zo rolt de asielmaffia. Hoe meer opvangmogelijkheden worden gecreëerd, des te meer asielzoekers kunnen komen.
Die perverse verdienmodellen zijn er idd. Nederlanders zijn heel gevoelig voor korte termijn winsten, en dat de maatschappij dat niet wil en er veel last van heeft boeit de Nederlander niet. Dat noem ik anti-nationalisme, geen enkel gevoel van eigen behoud hebben, oog voor de andere Nederlander. Een groot nadeel van doorgeslagen individualisme.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
En er wordt schijnbaar ook nog eens veel geld mee verdiend. Dat ze het land hiermee de afgrond induwen boeit ze voor geen meter. De gutmensch staat erbij en ziet dat het goed is
Iedere overheid zal er in eerste instantie ook voor de eigen burgers moeten zijn. Dat lijkt mij het minste. Niets met extreem rechts te maken. Je bent namelijk verkozen door je eigen burgers. Maar de politiek hier is drukker met de EU en problemen in 3e wereldlanden, dan dat ze de eigen shit eens oplossen.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Die perverse verdienmodellen zijn er idd. Nederlanders zijn heel gevoelig voor korte termijn winsten, en dat de maatschappij dat niet wil en er veel last van heeft boeit de Nederlander niet. Dat noem ik anti-nationalisme, geen enkel gevoel van eigen behoud hebben, oog voor de andere Nederlander. Een groot nadeel van doorgeslagen individualisme.
Dat typisch Nederlandse culturele korte-termijn denken en doen, dat globalistisch denken, maakt dat de asielindustrie in Nederland bijzonder machtig is kunnen worden.
Dit in tegenstelling tot een land als Portugal bijvoorbeeld, waar je nog een gezonde dosis nationalisme en trots aantreft op de eigen cultuur. En waar je dus geen voorrangsregelingen ziet voor nieuwkomers. Hun huizen zijn gewoon voor de eigen Portugezen. Iets wat hier meteen als extreem-rechts wordt bestempeld.
Desondanks heeft Portugal ook een invasie van alles opkopende expats en sjoemelende Indiërs en zo, dus ook daar kennen ze de problemen van open grenzen.
Check deze video eens over Portugal: Bekijk deze YouTube-video
Je hoeft de grenzen niet dicht te gooien, dat is een foute frame van alle partijen.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:44 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Iedere overheid zal er in eerste instantie ook voor de eigen burgers moeten zijn. Dat lijkt mij het minste. Niets met extreem rechts te maken. Je bent namelijk verkozen door je eigen burgers. Maar de politiek hier is drukker met de EU en problemen in 3e wereldlanden, dan dat ze de eigen shit eens oplossen.
Wat er met Pim Fortuyn is gebeurd, is afschuwelijk. Je blijft met je poten van politici af, ongeacht je voorkeur. Wat mij betreft had de dader levenslang moeten krijgen in plaats van 18 jaar.quote:Op maandag 11 mei 2026 03:13 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Een vrij democratisch Nederland? Behalve als je Pim Fortuyn heet; als je dan je mening geeft, word je doodgeschoten en loopt je moordenaar een jaar of 10 later weer vrij rond. Sterker nog, die krijgt een uitkering van belastinggeld.
Ok Pepijn.quote:Op maandag 11 mei 2026 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
Ooit zullen de mensen - wat mij betreft - die in de chain of decissions zaten hiervoor berecht worden via een tribunaal.
Ik vergelijk het toelaten van asielzoekers uit hoog risico gebieden net zoals wij ook naar alcohol kijken en door/met alcohol slachtoffers worden veroorzaakt.
Het is weliswaar geen opzet, maar je weet vooraf dat je een groter risico neemt. En dat is ook met het toelaten van economische niksutten zonder manieren uit Gaza.
Dit is een punt wat ik ook altijd benoem. Trap niet in lui die zeggen dat dit land “stuk is”.quote:Op maandag 11 mei 2026 13:04 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Wat er met Pim Fortuyn is gebeurd, is afschuwelijk. Je blijft met je poten van politici af, ongeacht je voorkeur. Wat mij betreft had de dader levenslang moeten krijgen in plaats van 18 jaar.
Ook in democratische landen lopen er helaas mongolen rond. Dat neemt niet weg dat we in een prachtig democratisch land leven dat we moeten koesteren.
We zitten zelfs in de top 10 notabene!
1 - Noorwegen — 9.81
2 - Nieuw-Zeeland — 9.61
3 - Zweden — 9.39
4 - IJsland — 9.38
5 - Zwitserland — 9.32
6 - Finland — 9.30
7 - Denemarken — 9.28
8 - Ierland — 9.19
9 - Nederland — 9.00
10 - Luxemburg — 8.88
Als wij in een dictatuur zouden leven (waar jij blijkbaar op hoopt, gezien je vorige post), was FOK! Forum allang uit de lucht gehaald en hadden jij en ik onze meningen niet kunnen uiten.
Dat politici veel beter naar de wensen van de bevolking moeten luisteren, ben ik helemaal met je eens. Maar als je het niet erg vindt, heb ik geen zin om in een dictatuur te leven.quote:Op maandag 11 mei 2026 13:29 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit is een punt wat ik ook altijd benoem. Trap niet in lui die zeggen dat dit land “stuk is”.
Wat een onzin is dat.
Ja je hebt gelijk, een sentiment als het gaat nog wel goed dus we doen net alsof dit nooit anders zal worden is helemaal niet gek.quote:Op maandag 11 mei 2026 13:04 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Wat er met Pim Fortuyn is gebeurd, is afschuwelijk. Je blijft met je poten van politici af, ongeacht je voorkeur. Wat mij betreft had de dader levenslang moeten krijgen in plaats van 18 jaar.
Ook in democratische landen lopen er helaas mongolen rond. Dat neemt niet weg dat we in een prachtig democratisch land leven dat we moeten koesteren.
We zitten zelfs in de top 10 notabene!
1 - Noorwegen — 9.81
2 - Nieuw-Zeeland — 9.61
3 - Zweden — 9.39
4 - IJsland — 9.38
5 - Zwitserland — 9.32
6 - Finland — 9.30
7 - Denemarken — 9.28
8 - Ierland — 9.19
9 - Nederland — 9.00
10 - Luxemburg — 8.88
Als wij in een dictatuur zouden leven (waar jij blijkbaar op hoopt, gezien je vorige post), was FOK! Forum allang uit de lucht gehaald en hadden jij en ik onze meningen niet kunnen uiten.
Fun fact: we leven al grotendeels in een schijndemocratie.quote:Op maandag 11 mei 2026 13:51 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Dat politici veel beter naar de wensen van de bevolking moeten luisteren, ben ik helemaal met je eens. Maar als je het niet erg vindt, heb ik geen zin om in een dictatuur te leven.
Het idee is dat je naar de score kijkt en het verloop daarvan in plaats van je blind te staren op een top 10 plek.quote:Op maandag 11 mei 2026 13:04 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Wat er met Pim Fortuyn is gebeurd, is afschuwelijk. Je blijft met je poten van politici af, ongeacht je voorkeur. Wat mij betreft had de dader levenslang moeten krijgen in plaats van 18 jaar.
Ook in democratische landen lopen er helaas mongolen rond. Dat neemt niet weg dat we in een prachtig democratisch land leven dat we moeten koesteren.
We zitten zelfs in de top 10 notabene!
1 - Noorwegen — 9.81
2 - Nieuw-Zeeland — 9.61
3 - Zweden — 9.39
4 - IJsland — 9.38
5 - Zwitserland — 9.32
6 - Finland — 9.30
7 - Denemarken — 9.28
8 - Ierland — 9.19
9 - Nederland — 9.00
10 - Luxemburg — 8.88
Als wij in een dictatuur zouden leven (waar jij blijkbaar op hoopt, gezien je vorige post), was FOK! Forum allang uit de lucht gehaald en hadden jij en ik onze meningen niet kunnen uiten.
De vraag is ook hoe dit wordt gemeenten.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee is dat je naar de score kijkt en het verloop daarvan in plaats van je blind te staren op een top 10 plek.
In 2006 scoorde Nederland nog 9,66
Er zijn overigens wel een aantal democratische concepten die bij dit soort onderzoeken niet meegenomen worden en die wel degelijk afbreuk doen aan de kracht van democratie zoals bijvoorbeeld de gekozen burgemeester waarin Nederland een uitzondering is.
Klopt, maar het gaat natuurlijk om het hele plaatje. De discussie ging vooral over het leven in een dictatuur. Ik snap zijn frustratie wel, politici zouden tegenwoordig veel beter naar de bevolking moeten luisteren.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee is dat je naar de score kijkt en het verloop daarvan in plaats van je blind te staren op een top 10 plek.
In 2006 scoorde Nederland nog 9,66
Er zijn overigens wel een aantal democratische concepten die bij dit soort onderzoeken niet meegenomen worden en die wel degelijk afbreuk doen aan de kracht van democratie zoals bijvoorbeeld de gekozen burgemeester waarin Nederland een uitzondering is.
Dictatuur is natuurlijk iets heel anders, misschien is het simpelweg het gebruik van superlatieven om daarmee de gepercipiëerde achteruitgang te benadrukken. Toch, die achteruitgang is er wel degelijk en is ook in andere ranglijsten waar te nemen bijvoorbeeld:quote:Op maandag 11 mei 2026 15:56 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Klopt, maar het gaat natuurlijk om het hele plaatje. De discussie ging vooral over het leven in een dictatuur. Ik snap zijn frustratie wel, politici zouden tegenwoordig veel beter naar de bevolking moeten luisteren.
2006 EIU 9,66 Zeer hoge score
2016 EIU 8,80 Kleine daling
2024 EIU 9,00 Herstel, nog steeds topdemocratie.
Ik weet niet precies wat dit voor lijstje is, maar vermoedelijk weer iets wat is gemaakt door linkse deugers. En zoals ik al heb gezegd: we kunnen een heel democratisch land zijn, maar ik zie dat niet als ideaal.quote:Op maandag 11 mei 2026 13:04 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Wat er met Pim Fortuyn is gebeurd, is afschuwelijk. Je blijft met je poten van politici af, ongeacht je voorkeur. Wat mij betreft had de dader levenslang moeten krijgen in plaats van 18 jaar.
Ook in democratische landen lopen er helaas mongolen rond. Dat neemt niet weg dat we in een prachtig democratisch land leven dat we moeten koesteren.
We zitten zelfs in de top 10 notabene!
1 - Noorwegen — 9.81
2 - Nieuw-Zeeland — 9.61
3 - Zweden — 9.39
4 - IJsland — 9.38
5 - Zwitserland — 9.32
6 - Finland — 9.30
7 - Denemarken — 9.28
8 - Ierland — 9.19
9 - Nederland — 9.00
10 - Luxemburg — 8.88
Als wij in een dictatuur zouden leven (waar jij blijkbaar op hoopt, gezien je vorige post), was FOK! Forum allang uit de lucht gehaald en hadden jij en ik onze meningen niet kunnen uiten.
rechts of links, beide bakken er niks van, dat is afgelopen verkiezingen wel duidelijk gewordenquote:Op donderdag 7 mei 2026 22:28 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Daarom, vooral links blijven stemmen mensen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |