Ik wil deze route al lang lopen en morgen ga ik op pad. Eerst met de trein naar Kaiserslautern en dan heel de route wandelen. Ik ga proberen om elke dag hier een verslagje met wat foto's te posten. Dat kan nog een uitdaging worden, want ik heb alleen een telefoon bij.quote:Het Pfälzer Waldpfad is met zijn 142 kilometer lengte en negen gemarkeerde dagetappes de tweede langste kwaliteitswandelroute in de Pfalz (Rijnland‑Pfalz) in Duitsland.
De Pfälzer Waldpfad loopt grofweg in noord‑zuidrichting, van Kaiserslautern naar Schweigen‑Rechtenbach.
De route werd in het voorjaar van 2011 geopend en loopt volledig door het Pfälzerwald, dat het noordelijke deel vormt van het Duits‑Franse biosfeerreservaat Pfälzerwald–Noordelijke Vogezen.
Opvallend is dat het pad — vooral tussen Johanniskreuz en Busenberg — niet de kortste verbinding kiest, maar bewust meerdere omwegen maakt.
De wandelroute maakt gebruik van een van de grootste toeristische troeven van de Pfalz: het centraal gelegen, uitgestrekte en dicht beboste middelgebergte van het Pfälzerwald, met zijn vele stijgingen en dalingen.
In totaal kom je uit op 3140 meter stijging en 3168 meter daling.
Het laagste punt ligt op 178 meter in het gehucht Sankt Germanshof, vlak bij de Franse grens.
Het hoogste punt ligt op 610 meter, op de top van de Weißenberg, die bij de gemeente Merzalben hoort.
Heel veel succes! Dat gaat niet makkelijk worden.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:45 schreef qltel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik wil deze route al lang lopen en morgen ga ik op pad. Eerst met de trein naar Kaiserslautern en dan heel de route wandelen. Ik ga proberen om elke dag hier een verslagje met wat foto's te posten. Dat kan nog een uitdaging worden, want ik heb alleen een telefoon bij.
Ik moet al mijn bagage zelf meesjouwen en heb de overnachtingen ook zelf geregeld. Ik moet een gedeelte nog inpakken, maar ik neem niet meer mee dan in mijn kleine rugzak past. Uitdaging hierbij is ook dat er elke dag regen wordt verwacht, waarbij maandag een heleboel.
Ik ben er niet blij mee. Ik weet nog niet wat ik ga doen met die hele dag regen. Misschien maar ergens een droog plekje opzoeken tussen het wandelen door..quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:41 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Heel veel succes! Dat gaat niet makkelijk worden.![]()
Wat die regen betreft zou deze eigenlijk hier gaan vallen, maar de depressie trekt een aanmerkelijk zuidelijker koers. Ieder neerslag die vanaf zaterdag hier zou vallen, gaat nu daar vallen. Bij ons lijkt het zeker nog eens 6 dagen volledig droog te blijven.
Conditorei. En daar lekker Nussecken of Bienenstich eten.quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:53 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik ben er niet blij mee. Ik weet nog niet wat ik ga doen met die hele dag regen. Misschien maar ergens een droog plekje opzoeken tussen het wandelen door..
Best veel....quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |