Je kunt ze gewoon aanraken hoor.quote:Op maandag 18 mei 2026 18:10 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nogmaals, die bestaan alleen in iemands hoofd maar dat maakt ze niet officieel.
Dan heb jij een heel ander soort netwerk dan dat van mij. Ik ken (denk ik) twee mensen die (toegeven dat ze) níet op transmensen vallen.quote:Op maandag 18 mei 2026 18:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hoezo is dit een botsing qua wereldbeeld?
Jij weet zelf het beste waar je op valt, en dat is niet op transvrouwen.
En daarover ben je verder ook geen uitleg verschuldigd.
Ik ben zelf homoseksueel. Maar dat wil niet zeggen dat ik op transmannen val. Ik ken in mijn sociale netwerk geeneen die daar op valt.
Nou, geen hetero's of homo's die daar op vallen.quote:Op maandag 18 mei 2026 19:02 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Dan heb jij een heel ander soort netwerk dan dat van mij. Ik ken (denk ik) twee mensen die (toegeven dat ze) níet op transmensen vallen.
Je identificeert je als man?quote:Op maandag 18 mei 2026 08:57 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Sabeltand-slagers hadden ook wel andere dingen aan hun hoofd, dan gesprekken over hun identiteit. Zij zullen ook geen gender reveal parties hebben gehad, of verjaardagsfeestjes met slingers en taart.
Ik dacht vroeg jaren '90 ook niet "Laat ik lekker tegendraads worden, later..", ik wilde gewoonweg 'grote broer'/'vuilnisman'/'stoere kerel op Harley Davidson' worden, later. Nooit uitgesproken, ofzo, ik snapte ook wel dat 'moeder' het antwoord is waar volwassenen naar visten als ze ernaar vroegen.
Wist ik veel dat ik op mijn 38e aan een hulpverlener "Zou je die 'mevrouw-vermelding uit mijn dossier kunnen halen? Dat past eigenlijk niet bij mij.." zou vragen en dat ik weer jaren daarna zou inzien dat dat iets met mijn gender te maken zou hebben.
Welke genders dan?quote:Op maandag 18 mei 2026 11:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, je hebt een heel spectrum aan genders.
Net zoals bij geaardheid.
En beide zijn niet een keuze die iemand maakt.
Als mens, voornamelijk. Als ik verplicht zou moeten kiezen, neig ik meer richting mannelijk. Maar da's 51% vs 49%. Een M op mijn paspoort is ook weer zoiets.quote:
Is dat niet gewoon gender non-conforming?quote:Op maandag 18 mei 2026 20:09 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Als mens, voornamelijk. Als ik verplicht zou moeten kiezen, neig ik meer richting mannelijk. Maar da's 51% vs 49%.
Als kind werd ik altijd in jurkjes gehesen enzo, ja.
Geen idee wat dat is.quote:
De rechtbanken verdienen er flink aan zie ik.quote:Op maandag 18 mei 2026 20:09 schreef bloempjuh het volgende:
Als ik een X op mijn paspoort zou kunnen fixen, zonder enorme kosten.. meteen. Maar dan wil ik ook op elk formulier een dergelijke optie kunnen kiezen.
Die pagina maakt het wel wat verwarrend. Bij subgirl en subboy krijg ik voornamelijk BDSM associaties en ik heb oprecht nog nooit gehoord van aliagender, epicene, genderfluid OOO p, maverique, neutrois, offgender etc.quote:Op maandag 18 mei 2026 20:13 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Google 'genders'.
https://shainethomas.medi(...)e-there-8e5b04c1c8e2
Misschien, maar ik gebruik non-binair omdat dat regelmatig op formulieren in te vullen is.quote:Op maandag 18 mei 2026 20:23 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon gender non-conforming?
[..]
Geen idee wat dat is.
[..]
De rechtbanken verdienen er flink aan zie ik.
Dat mag je vinden, maar dat is dus niet aan jou. Als iemand zichzelf 'offgender' vindt, is dat aan henzelf.quote:Op maandag 18 mei 2026 20:27 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Die pagina maakt het wel wat verwarrend. Bij subgirl en subboy krijg ik voornamelijk BDSM associaties en ik heb oprecht nog nooit gehoord van aliagender, epicene, genderfluid OOO p, maverique, neutrois, offgender etc.
Het mag uiteraard, maar het wordt wel lastig om iedereen naar diegene te laten verwijzen als 'offgender,' aangezien nagenoeg niemand dat kent en het roept allerlei vragen op.quote:Op maandag 18 mei 2026 20:51 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, maar dat is dus niet aan jou. Als iemand zichzelf 'offgender' vindt, is dat aan henzelf.
Verwijzen waarvoor?quote:Op maandag 18 mei 2026 21:24 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Het mag uiteraard, maar het wordt wel lastig om iedereen naar diegene te laten verwijzen als 'offgender,' aangezien nagenoeg niemand dat kent en het roept allerlei vragen op.
Pronouns. Diegene mag zich offgender noemen, maar diegene kan niet verwachten dat iedereen op de hoogte is en erin meegaat, al is het alleen al omdat de taal er niet op is aangepast en vrijwel niemand die specifieke gender kent.quote:
Hoe vaak spreek jij iemand aan met zijn gender.quote:Op maandag 18 mei 2026 21:28 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Pronouns. Diegene mag zich offgender noemen, maar diegene kan niet verwachten dat iedereen op de hoogte is en erin meegaat, al is het alleen al omdat de taal er niet op is aangepast en vrijwel niemand die specifieke gender kent.
Je hoeft nergens van 'op de hoogte' te zijn. Check gewoon, als je twijfelt. Ik doe dat ook niet in elk gesprek, hoor, maar bij twijfel: "Sorry, vergeten: welke pronouns gebruik je?", of "Ik gebruik die/diens, jij?".quote:Op maandag 18 mei 2026 21:28 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Pronouns. Diegene mag zich offgender noemen, maar diegene kan niet verwachten dat iedereen op de hoogte is en erin meegaat, al is het alleen al omdat de taal er niet op is aangepast en vrijwel niemand die specifieke gender kent.
Er is niks "assigned", jij bent een vrouw en als je je morgen een tafelpoot of een man voelt prima, maar voor de rest van de wereld ben je gewoon een vrouw. Dat je je niet typisch vrouwelijk kleedt of gedraagt doet er niks aan af. Ik draag ook nooit jurkjes, heb nooit pumps aangehad maar ben nog steeds 100% een vrouw.quote:Op maandag 18 mei 2026 20:50 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Misschien, maar ik gebruik non-binair omdat dat regelmatig op formulieren in te vullen is.
AFAB = Assigned Female At Birth. Bij mijn geboorte werd (voor mij) besloten dat ik 'meisje' was.
En ja. Da's een stom, duur proces. En als je dan een X hebt, kun je sommige landen niet in etc.
"Die" of "hun/hen" is meervoud. Dus grammaticaal klopt dat niet zolang je enkelvoud bent. Of een vrouwelijke kip.quote:Op maandag 18 mei 2026 21:44 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Je hoeft nergens van 'op de hoogte' te zijn. Check gewoon, als je twijfelt. Ik doe dat ook niet in elk gesprek, hoor, maar bij twijfel: "Sorry, vergeten: welke pronouns gebruik je?", of "Ik gebruik die/diens, jij?".
Of, heel raar, je gebruikt gewoon iemands naam..?
Ipv hij/hem: Jan loopt daar, dat vindt hij fijn, dat maakt hem blij.
Jan loopt daar, dat vindt Jan fijn, dat maakt Jan blij.
KLAAR.
hen vind ik zelf gek klinken.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 07:13 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
"Die" of "hun/hen" is meervoud. Dus grammaticaal klopt dat niet zolang je enkelvoud bent. Of een vrouwelijke kip.
Ik zeg ook niet dat ik 'hen' gebruik als pronouns in het Nederlands. Ik gebruik 'die/diens' omdat dat grammaticaal het minst scheef is en het makkelijkst uit te leggen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 07:13 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
"Die" of "hun/hen" is meervoud. Dus grammaticaal klopt dat niet zolang je enkelvoud bent. Of een vrouwelijke kip.
Precies. Qua grammatica is 'die/diens' (vind ik persoonlijk) dus beter toepasbaar.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 07:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
hen vind ik zelf gek klinken.
Maar die is toch geen meervoud?
(Die persoon).
Diens gebruik ik vaak als ik de aanspreektitel van iemand niet weet.
Dat waar je op valt was niet mijn punt, dat was een voorbeeld om mijn punt duidelijk te maken. Ik weet niet hoe ik mn punt nog duidelijker kan uitleggen, dus welk gedeelte begreep je precies niet?quote:Op maandag 18 mei 2026 18:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hoezo is dit een botsing qua wereldbeeld?
Jij weet zelf het beste waar je op valt, en dat is niet op transvrouwen.
En daarover ben je verder ook geen uitleg verschuldigd.
Ik ben zelf homoseksueel. Maar dat wil niet zeggen dat ik op transmannen val. Ik ken in mijn sociale netwerk geeneen die daar op valt.
Ik begeef mij in kringen die niet zo woke zijn, dus daar zijn mannen gewoon een hij en vrouwen gewoon een zij.quote:Op maandag 18 mei 2026 21:42 schreef dop het volgende:
[..]
Hoe vaak spreek jij iemand aan met zijn gender.
Hoe ingewikkeld is het nu werkelijk.
Hoe vaak heb je iemand met het verkeerde gender aangesproken, en daar commentaar op gehad?
Ik werk ergens waar ook een non-binaire vrouw werkt, en die wil graag met hen aangesproken worden, maar werkelijk iedereen blijft het fout doen, zelfs als ze het wel gewoon proberen goed te doen. Het is gewoon zo tegennatuurlijk, het glipt er steeds doorheenquote:Op maandag 18 mei 2026 21:42 schreef dop het volgende:
[..]
Hoe vaak spreek jij iemand aan met zijn gender.
Hoe ingewikkeld is het nu werkelijk.
Hoe vaak heb je iemand met het verkeerde gender aangesproken, en daar commentaar op gehad?
Het is dus wél assigned. Je bent bij je geboorte een mens (laten we dat voor het gemak even aannemen), liefst gezond en met alle ledematen en organen erin. Zodra je uit je moeder komt (of tijdens de pret-echo), kijkt iemand tussen je benen en zegt: "Gefeliciteerd, het is een <jongen/meisje/zoon/dochter>."quote:Op dinsdag 19 mei 2026 07:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Er is niks "assigned", jij bent een vrouw en als je je morgen een tafelpoot of een man voelt prima, maar voor de rest van de wereld ben je gewoon een vrouw. Dat je je niet typisch vrouwelijk kleedt of gedraagt doet er niks aan af. Ik draag ook nooit jurkjes, heb nooit pumps aangehad maar ben nog steeds 100% een vrouw.
Waarom zou je zo moeilijk doen met een X? Bovendien gebruik je die waar het niet voor bedoeld is. De X is voor mensen waar bij geboorte het geslacht niet is vast te stellen. Jij bent een vrouw dus die V klopt gewoon.
Ik vraag me wel altijd af hoe die X jes dat doen in een land waar ze niet zo woke zijn, zacht uitgedrukt.
Ze kan het ook niet verwachten van iedereenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 09:14 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ik werk ergens waar ook een non-binaire vrouw werkt, en die wil graag met hen aangesproken worden, maar werkelijk iedereen blijft het fout doen, zelfs als ze het wel gewoon proberen goed te doen. Het is gewoon zo tegennatuurlijk, het glipt er steeds doorheen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |