abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 mei 2026 @ 17:25:09 #21
65846 Bocaj
47th President.
pi_220721746
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:35 schreef koemleit het volgende:
Het lijkt mij dat TS eerst met voorbeelden moet komen van z'n bewering, voordat we een discussie gaan voeren die enkel alleen in zń eigen hoofd zit.

Als hier iemand aan framing doet is het TS. Die framed "de media" (wie of wat dan ook mogen zijn).
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:38 schreef miss_sly het volgende:
Jouw reactie op die stelling is dat het onzin is, aangezien je geen nieuwsberichten hebt gevonden die de stelling onderbouwen. Dat lijkt me een sterk punt. TS kan dan met bewijzen van nieuwsberichten komen waaruit blijkt dat het wel zo zijn zijn.
Volkskrant (Kritiek op vrouwenmars in Loosdrecht tegen azc: 'Ik heb dit in Nederland nog niet eerder gezien'.)
quote:
In Loosdrecht vonden enkele dagen achter elkaar grootschalige protesten tegen de komst van een azc plaats, met als opvallende nieuwe actie een vrouwenmars die afgelopen zaterdag plaatsvond en veel verontwaardiging oproept. Critici wijzen erop dat de mars steunde op een beeld van migranten als directe bedreiging voor vrouwen — een framing die volgens de Volkskrant al ruim 25 jaar door extreemrechts wordt verspreid. De gebeurtenissen in Loosdrecht illustreren hoe genderangst ingezet wordt in het debat over opvanglocaties en hoe dat nieuwe politieke spanningen en maatschappelijke polarisatie aanwakkert. Het artikel is geschreven door Rik Kuiper en Esma Linnemann (de Volkskrant).
https://www.headliner.nl/(...)en-volkskrant-524229

En de Dolle Mina's vonden de vrouwenmars extreem rechts.
https://www.nieuwsvandeda(...)ij-eisen-de-nacht-op
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 18:27:53 #22
5428 crew  miss_sly
pi_220722208
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 17:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
Volkskrant (Kritiek op vrouwenmars in Loosdrecht tegen azc: 'Ik heb dit in Nederland nog niet eerder gezien'.)
[..]
https://www.headliner.nl/(...)en-volkskrant-524229

En de Dolle Mina's vonden de vrouwenmars extreem rechts.
https://www.nieuwsvandeda(...)ij-eisen-de-nacht-op
Daar wordt het woord racistisch niet gebruikt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220722527
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 17:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
Volkskrant (Kritiek op vrouwenmars in Loosdrecht tegen azc: 'Ik heb dit in Nederland nog niet eerder gezien'.)
[..]
https://www.headliner.nl/(...)en-volkskrant-524229

En de Dolle Mina's vonden de vrouwenmars extreem rechts.
https://www.nieuwsvandeda(...)ij-eisen-de-nacht-op
Die eerste bron rept niet over racisme of fascisme.

En de dolle mina's zijn nu ineens media? Of mag je als media ook geen meningen van andere verslaan?
  dinsdag 5 mei 2026 @ 19:07:07 #24
65846 Bocaj
47th President.
pi_220722553
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar wordt het woord racistisch niet gebruikt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:02 schreef koemleit het volgende:

[..]
Die eerste bron rept niet over racisme of fascisme.

En de dolle mina's zijn nu ineens media? Of mag je als media ook geen meningen van andere verslaan?
Hoewel "racistisch" geen direct politiek synoniem is voor "extreemrechts" (het ene is een ideologische positie, het andere een vorm van discriminatie), zijn ze in de praktijk vaak onlosmakelijk met elkaar verbonden.
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 19:27:49 #25
5428 crew  miss_sly
pi_220722686
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
Hoewel "racistisch" geen direct politiek synoniem is voor "extreemrechts" (het ene is een ideologische positie, het andere een vorm van discriminatie), zijn ze in de praktijk vaak onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Dan neem jij enorme stappen en doet wat aannames en dan stuur je AI aan op een enorme niet passende bias. Tja.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 mei 2026 @ 19:39:17 #26
65846 Bocaj
47th President.
pi_220722811
Brrrrrrrrrrrrrrrrr.....

Eigenlijk had ik het gewoon veel makkelijker aan moeten vliegen!

Stelling: Waarom wil links Nederland een rechts of rechtser persoon in een bepaalde hoek drukken zodat de echte discussie niet gevoerd wordt! (Bruinhemden hoek.)

:D
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 20:16:16 #27
5428 crew  miss_sly
pi_220723309
Dat is niet zo.

Je gaat weer belachelijk kort door de bocht met je algemene bias over ‘links Nederland’. Nogmaals: dat is geen homogene groep met allemaal dezelfde gedachten en meningen en daden.

Verbeter de wereld, begin bij je zelf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220725272
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:16 schreef miss_sly het volgende:
Dat is niet zo.

Je gaat weer belachelijk kort door de bocht met je algemene bias over ‘links Nederland’. Nogmaals: dat is geen homogene groep met allemaal dezelfde gedachten en meningen en daden.

Verbeter de wereld, begin bij je zelf.
Misschien kun je "links" beter vervangen door "linksextremistisch"
pi_220725434
Dit is een comunistisch trucje. Ik denk beschreven door Saul Alinsky's Rules for radicals. Wanneer politieke tegenstanders teveel weerstand bieden. Breng hun persoon in verband met woorden waar een sterke negatieve connotatie aan hangt. Bij genoeg herhaling zal dit in de hoofden van mensen uit het publiek vanzelf de waarheid worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Spring_Sale op 06-05-2026 03:01:37 ]
pi_220725705
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:39 schreef Bocaj het volgende:
Brrrrrrrrrrrrrrrrr.....

Eigenlijk had ik het gewoon veel makkelijker aan moeten vliegen!

Stelling: Waarom wil links Nederland een rechts of rechtser persoon in een bepaalde hoek drukken zodat de echte discussie niet gevoerd wordt! (Bruinhemden hoek.)

:D
Je OP was veel beter.
Want dit is natuurlijk gewoon onzin.

Zoals ik al zei:
Je bent gewoon racistisch als je racistisch bent. Dat is toch niet zo lastig of wel dan?
Ben je niet racistisch, dan krijg je ook het stempel racist niet.
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 08:08:22 #31
5428 crew  miss_sly
pi_220725811
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 02:49 schreef Spring_Sale het volgende:
Dit is een comunistisch trucje. Ik denk beschreven door Saul Alinsky's Rules for radicals. Wanneer politieke tegenstanders teveel weerstand bieden. Breng hun persoon in verband met woorden waar een sterke negatieve connotatie aan hangt. Bij genoeg herhaling zal dit in de hoofden van mensen uit het publiek vanzelf de waarheid worden.
Dat is geen communistisch trucje, maar iets waar helaas veel mensen zich schuldig aan maken. Dus maak zelf niet die fout om het te doen, zoals je in bovenstaande wel doet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 08:09:41 #32
5428 crew  miss_sly
pi_220725816
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 23:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Misschien kun je "links" beter vervangen door "linksextremistisch"
Nee. Het is niet iets van links of extreemlinks. Het is iets dat veel mensen doen, ongeacht links of rechts. Doe er dus zelf niet aan mee, en scheer geen groepen over één kam of dicht ze iets slechts toe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 08:11:03 #33
5428 crew  miss_sly
pi_220725823
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 07:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je OP was veel beter.
Want dit is natuurlijk gewoon onzin.

Zoals ik al zei:
Je bent gewoon racistisch als je racistisch bent. Dat is toch niet zo lastig of wel dan?
Ben je niet racistisch, dan krijg je ook het stempel racist niet.
Dat laatste is helaas niet waar, in het huidige klimaat.
Het is helaas niet ongewoon om ergens voor uitgemaakt te worden omdat de ander een beperkt wereldbeeld heeft, je graag monddood maakt met een onterechte beschuldiging, geen normale discussie aan kan gaan zonder persoonijk te woorden ook al klopt het niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220725913
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 08:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat laatste is helaas niet waar, in het huidige klimaat.
Het is helaas niet ongewoon om ergens voor uitgemaakt te worden omdat de ander een beperkt wereldbeeld heeft, je graag monddood maakt met een onterechte beschuldiging, geen normale discussie aan kan gaan zonder persoonijk te woorden ook al klopt het niet.
Mwahhh, hoe vaak komt dat echter voor?

In de meeste gevallen zie ik vooral mensen huilie doen dat ze racist genoemd worden terwijl als je dan naar de opmerkingen gaat kijken dan zie je ze bij elk bericht over buitenlanders hun haat openbaren. Weer komen vertellen over hoe walgelijk en crimineel buitenlanders zijn en blah blah.
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 08:19:10 #35
5428 crew  miss_sly
pi_220725925
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 08:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Mwahhh, hoe vaak komt dat echter voor?

In de meeste gevallen zie ik vooral mensen huilie doen dat ze racist genoemd worden terwijl als je dan naar de opmerkingen gaat kijken dan zie je ze bij elk bericht over buitenlanders hun haat openbaren. Weer komen vertellen over hoe walgelijk en crimineel buitenlanders zijn en blah blah.
Die zijn er. Maar ook als dat niet het geval is, worden mensen soms onterecht racist genoemd. Terwijl jij letterlijk stelt dat dat gewoon niet gebeurt. Dat is te simpel.

Een discussie wordt er niet beter van. Probeer in plaats van met dergelijke woorden te strooien een discussie met argumenten en feiten te beslissen. Ook als je het gevoel hebt dat de ander niet luistert of niet voor de feiten openstaat. Het doel van een discussie is niet per definitie de ander overtuigen van jouw gelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220726066
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 08:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die zijn er. Maar ook als dat niet het geval is, worden mensen soms onterecht racist genoemd. Terwijl jij letterlijk stelt dat dat gewoon niet gebeurt. Dat is te simpel.

Een discussie wordt er niet beter van. Probeer in plaats van met dergelijke woorden te strooien een discussie met argumenten en feiten te beslissen. Ook als je het gevoel hebt dat de ander niet luistert of niet voor de feiten openstaat. Het doel van een discussie is niet per definitie de ander overtuigen van jouw gelijk.
Natuurlijk is dat te stellig, er zal altijd wel iemand zijn die dat doet.

Die discussies zijn totaal nutteloos. Hoe ga je iemand die een diepe haat voor buitenlanders (racist) er van overtuigen dat dat een slechte kijk is op dingen?
Of je nou iemand noemt naar wat hij of zij is, of met argumenten komt. Maakt echt 0,0 verschil.
  woensdag 6 mei 2026 @ 08:49:11 #37
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_220726082
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:07 schreef Bocaj het volgende:
Hoewel "racistisch" geen direct politiek synoniem is voor "extreemrechts" (het ene is een ideologische positie, het andere een vorm van discriminatie), zijn ze in de praktijk vaak onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Je hebt voor het gemak maar wieltjes onder je doel geschroefd right?
Ik ga naar huis.
  woensdag 6 mei 2026 @ 09:17:37 #38
65846 Bocaj
47th President.
pi_220726314
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 08:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Mwahhh, hoe vaak komt dat echter voor?
Ga voor de lol eens 1 week lang buitenhof, Pauw, RTL tonight, Eva kijken.
Ik durf te wedden dat je de bingokaart vol hebt aan het eind ervan. ;)
Het zijn altijd de linkse talkshows waar je het ziet en hoort.
De niet welgevallige tegenpartij monddood maken.

Bij Nieuws van de dag, WNL op zondag, Goede morgen Nederland en VI helemaal niet.
Daar laten de presentatoren helemaal niet toe dat zoiets gezegd wordt.
pi_220726361
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ga voor de lol eens 1 week lang buitenhof, Pauw, RTL tonight, Eva kijken.
Ik durf te wedden dat je de bingokaart vol hebt aan het eind ervan. ;)
Het zijn altijd de linkse talkshows waar je het ziet en hoort.
De niet welgevallige tegenpartij monddood maken.

Bij Nieuws van de dag, WNL op zondag, Goede morgen Nederland en VI helemaal niet.
Daar laten de presentatoren helemaal niet toe dat zoiets gezegd wordt.
Waarom zou rechtse media gaan praten over racisme?
Die steunen dat juist liever en die accepteren juist die mensen die een haat voor buitenlanders hebben.

Dat is toch precies wat ik aangeef, racisten vinden het vies om racist genoemd te worden.
Tja, niet mijn probleem. Wil je geen racist genoemd worden door de linkse media, wees dan geen racist.
  woensdag 6 mei 2026 @ 09:32:52 #40
65846 Bocaj
47th President.
pi_220726399
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:23 schreef bianconeri het volgende:
Tja, niet mijn probleem. Wil je geen racist genoemd worden door de linkse media, wees dan geen racist.
En daar ga je (weer) de mist in!
Links roept het ook gewoon als je geen racist bent! ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')