Doe die dan. Anders moet je de hele vakantie horen van "ik zei het toch maar jij...." Happy wife happy life. De sfeer kan snel loodzwaar worden in een te kleine tent. Pikstraf behoort tot de vele wapens van een vrouw.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:11 schreef Marsenal het volgende:
maar mijm vrouw is bang dat de leefruimte te klein is en wil die 6.3 XXL
Mijn ervaring is dat die opblaasbare tenten bloedheet, warmer dan gewone ten met katoen doek, worden. Ik heb ze zelf maar mijn broer wel niet. Maar sliep er een weekend in hartje zomerquote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:11 schreef Marsenal het volgende:
Het idee is ontstaan om een paar zomers te gaan proberen te kamperen, in een tent.
Die Quechua opblaasbare tenten van Decathlon, de IKEA onder outdoorwinkels, ogen heel makkelijk en bruikbaar. Heeft iemand er hier ervaring mee?
Ikzelf zat te kijken naar de 8.4, iets van 900 euro, maar mijm vrouw is bang dat de leefruimte te klein is en wil die 6.3 XXL, maar die is meteen 1250 euro. Wat raden jullie aan voor een gezin van 5, waarbij de oudste 11 is.
Met dynamiet inderdaad.quote:
Het is als ik het goed zie enkel "de stokken" cq het geraamte wat opblaasbaar is. Voor de rest een gewone tent.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 17:17 schreef cinderloom het volgende:
Mijn ervaring is dat die opblaasbare tenten bloedheet, warmer dan gewone ten met katoen doek, worden.
Alleen nog een gezellig hotelletje te boeken gedurende de vakantie.quote:
Kinders op Scoutingkampquote:Op zaterdag 2 mei 2026 17:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Alleen nog een gezellig hotelletje te boeken gedurende de vakantie.
En te klein ....quote:Op zaterdag 2 mei 2026 17:53 schreef Chandler het volgende:
Met deze tent kan het niet mis gaan, tenzij je blind en dom bent.
https://www.amazon.nl/-/e(...)lation/dp/B0BX9LMSL7
Al moet je er wel eempies voor sparen denk ik..
Neem je er meerderequote:
En geld teveel hebt. Man man man. Dit is toch hopelijk niet serieus?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 17:53 schreef Chandler het volgende:
Met deze tent kan het niet mis gaan, tenzij je blind en dom bent.
^^^^^^quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En geld teveel hebt. Man man man. Dit is toch hopelijk niet serieus?
Ja ik was te snel.quote:
Dat heb ik een paar keer gedaan en vanuit daar is het idee geboren om zelf een tent en al die meuk te kopen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:05 schreef maily het volgende:
Je kunt tegenwoordig ook opgezette en ingerichte tenten huren. Is dat een idee?
Vanaf ¤ 7500 euroquote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:30 schreef XDo het volgende:
Ik zal het je makkelijk maken. Dit is wat je zoekt:
https://www.karstentravelstore.nl/karsten-family-plus.html
Leuk tentje maar die kost wel 7500 euro.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:30 schreef XDo het volgende:
Ja als je gaat hiken moet je deze niet nemen; maar daar was TS niet naar opzoek.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:30 schreef maily het volgende:
[..]
Vanaf ¤ 7500 euro![]()
Dat is veel geld ....
En 87 kilo.
Je weet dat het de mooiste dag van je leven is als je de boot weet te verkopen aan een andere sucker? Zo is dat ook met tenten. Lekker huren zonder alle shit daar omheen. Je kunt ook nog kijken naar iets volledig ingericht die er gewoon staat en waar je zo in kan.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:23 schreef Marsenal het volgende:
Dat heb ik een paar keer gedaan en vanuit daar is het idee geboren om zelf een tent en al die meuk te kopen.
Voor dat geld hoop ik dat daar een au pair bij geleverd die beschikbaar is voor trio's.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:30 schreef XDo het volgende:
Zonder gekheid: dit is natuurlijk het topmodel. Maar een katoenendoek gaat 2 keer zoveel zon-uren mee als polyester; vergeet dat niet mee te nemen in je overweging.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:34 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Voor dat geld hoop ik dat daar een au pair bij geleverd die beschikbaar is voor trio's.
Daar denk ik nog eens over na. Ik ben niet heel wild van het gewicht van zo'n tent. Maar het gaan wel voornamelijk zomers worden natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:36 schreef XDo het volgende:
[..]
Zonder gekheid: dit is natuurlijk het topmodel. Maar een katoenendoek gaat 2 keer zoveel zon-uren mee als polyester; vergeet dat niet mee te nemen in je overweging.
En het binnenklimaat is 10x prettiger.
Je moet 'm na de vakantie nog laten luchten. Als 't zeikt van de regen; heb je daar dan plaats voor?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Daar denk ik nog eens over na. Ik ben niet heel wild van het gewicht van zo'n tent. Maar het gaan wel voornamelijk zomers worden natuurlijk.
Dit is flauwekul met alle respect. Een tent is wat doek. Onafhankelijk van het materiaal. Binnen 1 kwartier neemt binnen de temperatuur van buiten over. Dat is onvermijdelijk. En 10 keer nog wel. Dat is 10 keer onjuist. In een tent moet je de temperatuur niet vrezen juist doordat je in een tent verblijft kun je daar geen reet aan doen. Behalve als je onder bomen staat of wat. Ook dan maakt het materiaal geen bal uit. Althans niet voor de temperatuur inside.quote:
Ik heb het niet over temperaturen maar ademend vermogen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit is flauwekul met alle respect. Een tent is wat doek. Onafhankelijk van het materiaal. Binnen 1 kwartier neemt binnen de temperatuur van buiten over. Dat is onvermijdelijk. En 10 keer nog wel. Dat is 10 keer onjuist. In een tent moet je de temperatuur niet vrezen juist doordat je in een tent verblijft kun je daar geen reet aan doen. Behalve als je onder bomen staat of wat. Ook dan maakt het materiaal geen bal uit. Althans niet voor de temperatuur inside.
Dit dacht ik ook maar ze willen per se allemaal erbij. Thuis zitten we ook altijd in dezelfde kamer en ik had gehoopt dat ik hier met rust gelaten ging worden maar aankomende zomer nog niet in elk geval.quote:
Een tent is geen mens. Dus die eigenschap is niet beschikbaar bij een tent.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:47 schreef XDo het volgende:
Ik heb het niet over temperaturen maar ademend vermogen.
De hal boven lukt dat wel maar dit klinkt als werkquote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:41 schreef maily het volgende:
[..]
Je moet 'm na de vakantie nog laten luchten. Als 't zeikt van de regen; heb je daar dan plaats voor?
Huur die shit gewoon zoals je al deed. Al die hassle is het niet waard.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:49 schreef Marsenal het volgende:
[..]
De hal boven lukt dat wel maar dit klinkt als werk
Ik ga niet met je in discussie hierover. 😂 Probeer het anders zelf even.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Een tent is geen mens. Dus die eigenschap is niet beschikbaar bij een tent.
Wat stel je je daarbij voor? Als het bloedverzengend heet is buiten dan is het dat ook binnen een kwartier in de tent en met koud hetzelfde.
Ik hoor wat je zegt maar als ik op dat aspect van de discussie nog een keer ga terug komen dan maak ik me niet populair dus ik hoop op met een goede tentkeuze het ei van columbus te vinden.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Huur die shit gewoon zoals je al deed. Al die hassle is het niet waard.
Een "goed tentkeuze" bestaat niet volgens mij. Het is allemaal ruk en een hoop gedoe en in the long run veeeel duurder qua TCO dan huren 1 keer per jaar. Bespaar je de hoofdpijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik hoor wat je zegt maar als ik op dat aspect van de discussie nog een keer ga terug komen dan maak ik me niet populair dus ik hoop op met een goede tentkeuze het ei van columbus te vinden.
Het blijft grappig om iemand die ergens de ballen verstand van heeft met grote stelligheid kletskoek te zien verkopen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit is flauwekul met alle respect. Een tent is wat doek. Onafhankelijk van het materiaal. Binnen 1 kwartier neemt binnen de temperatuur van buiten over. Dat is onvermijdelijk. En 10 keer nog wel. Dat is 10 keer onjuist. In een tent moet je de temperatuur niet vrezen juist doordat je in een tent verblijft kun je daar geen reet aan doen. Behalve als je onder bomen staat of wat. Ook dan maakt het materiaal geen bal uit. Althans niet voor de temperatuur inside.
Het is gewoon natuurkunde qua metier. Ook met alle respect natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het blijft grappig om iemand die ergens de ballen verstand van heeft met grote stelligheid kletskoek te zien verkopen.
En dat zeg ik met alle respect.
Condens aan de binnenkant van je tentdoek is ook natuurkunde.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is gewoon natuurkunde qua metier. Ook met alle respect natuurlijk.
Ik bedoel: we isoleren onze huizen die al een muur hebben met nog 20 cm dik materiaal om een klein beetje verschil te maken. En dan denk je met een enkel doek "buiten" geen of weinig invloed te laten hebben op "binnen". Hoe realistisch is dat?
Dat maakt voor de case die jij onzin noemt niet uit.quote:
Een huis is wel wat groter dan een tent natuurlijk, maar als je huis te goed geisoleerd is en/of je ventileert nooit, dan krijg je ook geheid vocht- en schimmelproblemen. Zeker als je ook 's nachts de temperatuur te veel laat zakken. In een tent gaat dat veel sneller, dus het is echt wel heel erg prettig als je tentdoek een beetje ademt of je een "raampje" open kan zetten. Anders word je kletsnat wakker (als je uberhaupt de slaap vat) en je tent gaat na een paar keer ook flink schimmelig stinken, dat doet wel wat af aan de kampeer-ervaring.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat maakt voor de case die jij onzin noemt niet uit.
Stel onze huizen waren niet van steen maar van tentdoek. Hoe lang duurt het voordat de temperatuur en de luchtvochtigheid hetzelfde binnen zijn als buiten.
Als jij al niet goed begrijpt wat een spouwmuur is, en denkt dat onze huizen geïsoleerd worden met een extra laag van 20cm! dan zie ik niet in wat ik jou nog aan je verstand moet peuteren.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat maakt voor de case die jij onzin noemt niet uit.
Stel onze huizen waren niet van steen maar van tentdoek. Hoe lang duurt het voordat de temperatuur en de luchtvochtigheid hetzelfde binnen zijn als buiten.
Ja helemaal eens. Maar ik was getriggerd door dat "10 keer" wat het verschil zou maken tussen materiaal A en materiaal B. Dat is onmogelijk. Als het bloedverzengend heet is buiten dan wordt het dat in de tent ook. Zelfde met koude en luchtvochtigheid. Dat is gewoon natuurkunde. Of je tent nou 7800 euri kost en 78 kilo weegt of een tiende van dat alles. Het 1 is niet perse beter dan het andere als je niet gewoon wilt accepteren dat het werkt zoals het werkt.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Een huis is wel wat groter dan een tent natuurlijk, maar als je huis te goed geisoleerd is en/of je ventileert nooit, dan krijg je ook geheid vocht- en schimmelproblemen. Zeker als je ook 's nachts de temperatuur te veel laat zakken. In een tent gaat dat veel sneller, dus het is echt wel heel erg prettig als je tentdoek een beetje ademt of je een "raampje" open kan zetten. Anders word je kletsnat wakker (als je uberhaupt de slaap vat) en je tent gaat na een paar keer ook flink schimmelig stinken, dat doet wel wat af aan de kampeer-ervaring.
Ik spreek je nog wel als het kutweer is, je hebt net een takke eind gereden, je vrouw heeft goedbedoelde adviezen over het opzetten van een tent, en de kinderen jengelen "pappa, het begint steeds harder te regenen".quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:02 schreef Bart2002 het volgende:
Ik snap ook niet van het optuigen dat dat "snel" zou moeten. Waarom moet het snel? En dat je daar dan een premium prijs voor betaalt. Dat is toch helemaal niet in de geest van kamperen.
Wij hebben al langere tijd een Kampa Brean Air tent voor 4 personen, bevalt prima hoor. Ook geen last met wind gehad en we hebben al genoeg weersomstandigheden meegemaakt.quote:
Dat zal dan de als eerste de oudste zijn, dan koop je daar gewoon een Quecha pop-up tentje voor.quote:Op woensdag 13 mei 2026 16:17 schreef Marsenal het volgende:
Groot steggelpunt is overigens formaat. Mijn kinderen willen allemaal graag hutjemutje bij elkaar, maar ik voel aan m'n watef dat ik volgend jaar opeens de oudste apart moet hebben omdat ze een vriendinnetje meeneemt ofzo
Nee joh, doe dat als je overtuigd kampeerder bent (geworden). Nu gewoon gaan voor gemak & niet te duur!quote:
lol.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:30 schreef XDo het volgende:
Die is erg cool ja. Ik ben van plan om volgend jaar de Pacific Coast Trail te lopen met dit geweldige ding:quote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:53 schreef Farenji het volgende:
Heeft TS al een beslissing gemaakt? Dit is mijn tent, de MSR Hubba Hubba NX 2, prima trekkerstentje van 1.5 kg, maar eigenlijk heb ik een hekel aan kamperen, daar kom ik elke keer pas achter als ik weer op de camping sta, of eigenlijk vooral als ik op mijn lichtgewicht slaapmatje lig en niet kan slapen omdat het vergeleken met een echt bed toch best kut ligt.
[ afbeelding ]
Mooie tent. Praktisch en met geluk snel op te zetten. Beter dan opblaasbare denk ik.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 18:01 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Die is erg cool ja. Ik ben van plan om volgend jaar de Pacific Coast Trail te lopen met dit geweldige ding:
https://backpackinglight.(...)d-1-ultralight-tent/
Dat denk ik ook. Maar is dan ook wel een tent om 6 uurtjes in te tukken en dan weer op te vouwen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 18:18 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Mooie tent. Praktisch en met geluk snel op te zetten. Beter dan opblaasbare denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |