abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 mei 2026 @ 08:58:02 #51
43653 sigme
Veraan
pi_220702348
Kijk even wat Obelink heeft.
https://www.obelink.nl/tenten/

Koop iets wat niet te duur is en wel groot genoeg en heb er hopelijk een paar jaar plezier van.

Misschien is het geen succes - dan kan je er beter niet heel veel geld aan uitgegeven hebben.
Misschien is het een groot succes - dan weet je na een paar keer met veel plezier kamperen beter wat je net een beetje anders zou willen. En over een paar jaar is de gezinssamenstelling qua allemaal samen slapen vast toch anders.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220710427
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:02 schreef Bart2002 het volgende:
Ik snap ook niet van het optuigen dat dat "snel" zou moeten. Waarom moet het snel? En dat je daar dan een premium prijs voor betaalt. Dat is toch helemaal niet in de geest van kamperen.
Ik spreek je nog wel als het kutweer is, je hebt net een takke eind gereden, je vrouw heeft goedbedoelde adviezen over het opzetten van een tent, en de kinderen jengelen "pappa, het begint steeds harder te regenen".

Op die momenten wil je de tent in recordtijd opgezet hebben.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_220783051
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 14:11 schreef Marsenal het volgende:
6.3 XXL
Wij hebben al langere tijd een Kampa Brean Air tent voor 4 personen, bevalt prima hoor. Ook geen last met wind gehad en we hebben al genoeg weersomstandigheden meegemaakt.

Iemand schrijft dat het opblazen veel werk is, maar die buizen zijn met 10 x pompen echt wel vol, of te wel in no time. Ik prefereer dat dus ten op zichte van dat gepiel om zo'n buis door het tentdoek te schuiven. Wellicht dat echt mooi tentdoek langer goed blijft, maar daar is de prijs en gewicht ook naar. Ondertussen kan je vier nieuwe airtenten kopen voor het zelfde geld (is alleen wel meer milieubelastend dan).

Wel nog in tip, ik zou niet iets aan de buizen ophangen, want dan kunnen ze wel doorhangen en dan krijg je daar lekkage bij regen.

Oh ja dat gewicht is in vergelijking net een katoenen tent, een stokkentent is dan weer wat praktischer en lichter.

[ Bericht 3% gewijzigd door pipster op 13-05-2026 15:39:30 ]
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_220783460
Ik heb nog steeds geen beslissing gemaakt, mede door de enorm verschillende reacties. Ik moet aankomende week toch echt een tent kopen, dus het wordt nu wel tijd om een keuze te maken.

Genoeg mensen die zeggen 'ga voor kwaliteit, neem een katoenen' maar als ik dan kijk naar de prijs, is dat voor mij typisch een tweede tent, als ik over drie jaar precies weet wat ik zelf belangrijk vind. Dan geef ik nu misschien duizend euro uit aan een tijdelijke keuze, maar dat verkoop of doneer ik wel weer verder.

Overigens is een opblaasbare tent nog steeds zeker in de running want een kennis van werk heeft er eentje en die had een filmpje gemaakt dat hij hem in zn eentje opzette en dat was echt absurd hoe vlot en makkelijk dat ging. Dat is echt heel wat anders dan de geleende traumatenten die ik wel eens heb opgezet.

Groot steggelpunt is overigens formaat. Mijn kinderen willen allemaal graag hutjemutje bij elkaar, maar ik voel aan m'n watef dat ik volgend jaar opeens de oudste apart moet hebben omdat ze een vriendinnetje meeneemt ofzo

[ Bericht 7% gewijzigd door Marsenal op 13-05-2026 16:28:27 ]
-nee-
pi_220783573
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:17 schreef Marsenal het volgende:

Groot steggelpunt is overigens formaat. Mijn kinderen willen allemaal graag hutjemutje bij elkaar, maar ik voel aan m'n watef dat ik volgend jaar opeens de oudste apart moet hebben omdat ze een vriendinnetje meeneemt ofzo
Dat zal dan de als eerste de oudste zijn, dan koop je daar gewoon een Quecha pop-up tentje voor.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_220783769
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:17 schreef Marsenal het volgende:
'ga voor kwaliteit, neem een katoenen'
Nee joh, doe dat als je overtuigd kampeerder bent (geworden). Nu gewoon gaan voor gemak & niet te duur!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 17:33:09 #57
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220841305
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:30 schreef XDo het volgende:
Ik zal het je makkelijk maken. Dit is wat je zoekt:

https://www.karstentravelstore.nl/karsten-family-plus.html
lol.
Zelfs mijn 2 tenten van Hilleberg waren samen nog niet zo duur. :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220841438
Heeft TS al een beslissing gemaakt? Dit is mijn tent, de MSR Hubba Hubba NX 2, prima trekkerstentje van 1.5 kg, maar eigenlijk heb ik een hekel aan kamperen, daar kom ik elke keer pas achter als ik weer op de camping sta, of eigenlijk vooral als ik op mijn lichtgewicht slaapmatje lig en niet kan slapen omdat het vergeleken met een echt bed toch best kut ligt.

pi_220841518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 17:53 schreef Farenji het volgende:
Heeft TS al een beslissing gemaakt? Dit is mijn tent, de MSR Hubba Hubba NX 2, prima trekkerstentje van 1.5 kg, maar eigenlijk heb ik een hekel aan kamperen, daar kom ik elke keer pas achter als ik weer op de camping sta, of eigenlijk vooral als ik op mijn lichtgewicht slaapmatje lig en niet kan slapen omdat het vergeleken met een echt bed toch best kut ligt.

[ afbeelding ]
Die is erg cool ja. Ik ben van plan om volgend jaar de Pacific Coast Trail te lopen met dit geweldige ding:
https://backpackinglight.(...)d-1-ultralight-tent/

Nog geen 750 gram.

Ik heb ondertussen een tent van een spectaculaire 40 kg gekocht voor het gezin. De 6.3 XXL, een opblaasbare dus. Aankomend weekend uitproberen. Hij was 1250 euro en dat vond ik niet mals voor een 'probeersel' maar het alternatief was 5 vliegtickets van 1000 euro elk, en dan had ik nog geen hotel, dus zo bezien is het heel goedkoop! :D

Ik wilde zelf een maatje kleiner, maar mijn vrouw wilde per se eentje waarin we makkelijk rechtop konden staan binnen. Ondertussen ben ik heel blij met de tent omdat ik voor me zie dat al mijn punten van pessimisme rond het kamperen met het juiste materiaal geen punt hoeven te zijn. :)

Als het kamperen goed bevalt zie ik wel voor me om zo'n mooi katoenen te nemen, in de toekomst.
-nee-
pi_220841652
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:01 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Die is erg cool ja. Ik ben van plan om volgend jaar de Pacific Coast Trail te lopen met dit geweldige ding:
https://backpackinglight.(...)d-1-ultralight-tent/
Mooie tent. Praktisch en met geluk snel op te zetten. Beter dan opblaasbare denk ik.
pi_220841737
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:18 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Mooie tent. Praktisch en met geluk snel op te zetten. Beter dan opblaasbare denk ik.
Dat denk ik ook. Maar is dan ook wel een tent om 6 uurtjes in te tukken en dan weer op te vouwen.
-nee-
pi_220851514
Wij gaan al jaren met een opblaasbare tent. 3 weken in de zomer, Italië op verschillende plekken. Ideaal. Wat een fijne tent. Met een Bardani Airwave van De Wit. Groot, staat binnen een kwartier. Heel tevreden over. Dat hij snel staat vinden wij fijn omdat we nooit langer dan een paar dagen op 1 plek blijven.
  donderdag 21 mei 2026 @ 01:35:03 #63
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220851542
Echt? Niemand?? Niemand al deze gepost???

Bekijk deze YouTube-video
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')